יום רביעי, 03.07.2024 שעה 15:35
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

זמן להצטיין: המבחן הגדול ביותר של קין הגיע

הוא התחיל בצורה חלומית, אך אז הגיעו הנפילות והכדורגל הפך לפחות איכותי. המאמן בפסגה, ועדיין לא קונצנזוס. ב-20:30 הוא יכול לשנות את השיח סביבו

|
רובי קין (עמרי שטיין)
רובי קין (עמרי שטיין)

"כל כך קצת זמן,
נסה להבין שאני כן מנסה לעשות צעד רק כדי להישאר במשחק,
אני מנסה להישאר ער ולזכור את שמי,
אבל כולם משתנים, ואני לא מרגיש אותו דבר".

בשיר המפורסם של להקת "קין" הבריטית "כולם משתנים" מופיע הפזמון שצוטט למעלה ובדרך מסוימת אפשר לחשוב שנכתב על קין אחר, על רובי קין האירי. הוא לא הרבה זמן בישראל, הוא עשה דברים יפים במכבי תל אביב העונה, אבל התקופה האחרונה הצליחה לעורר אצל חלק לא מבוטל בקהל את הספק לגביו. כל מי שהכתירו והיללו כאשר רץ ל-13 ניצחונות ב-14 משחקים, פתאום משתנים, וקין כבר לא מרגיש מהם את אותו הדבר שהרגיש קודם. 

עכשיו הוא עושה הכל כדי להישאר במשחק, להישאר ער בתוך מאבק האליפות ולהביא את התואר הזה לקריית שלום. אבל כולם משתנים, השאלה אם גם הוא יצליח להשתנות ולנצח לראשונה העונה את מסאי דגו ביום שבת ב-20:30 בסמי עופר, במשחק העונה הכי גדול שידע הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות. 

צפו: קין מדבר לקראת מכבי חיפה

בתקופה האחרונה במכבי תל אביב מתנהל דיון על היחס לו זוכה רובי קין. עובדתית, הוא בדרך לרשום את הקמפיין הכי מוצלח מאז האליפות האחרונה של הצהובים. ארבעה מחזורים לסיום העונה, לקבוצה יש 73 נקודות ורק בעונה אחת מאז 2020/21 היא השיגה יותר מהמספר הזה בסיום 36 מחזורים, בעונת האליפות הראשונה של ברק בכר במכבי חיפה - אז הירוקים סיימו עם 79 נקודות והצהובים עם 75. 

כבר היום יש לרובי קין יותר נקודות מעונת 2021/2 של מכבי ת"א (69) שהסתיימה עם המקום השלישי, ומאזן זהה לעונת 2022/3 שהסתיימה עם 73 נקודות אחרי 36 מחזורים, שוב במקום השלישי. המאמן האירי הוביל את הצהובים למקום הראשון בבית שלהם בקונפרנס ליג והודח בשמינית הגמר, הישג השיא של המועדון באירופה. סך הנקודות המקסימלי שלו העונה יכול להגיע ל-85, ובמרבית שלבי העונה הקבוצה שלו הייתה במקום הראשון. 

רווב העונה הם בפסגה. שחקני מכבי תל אביב (עמרי שטיין)רווב העונה הם בפסגה. שחקני מכבי תל אביב (עמרי שטיין)

עכשיו, אומרים במכבי ת"א, תחברו לכך את העובדה שזה קרה תוך כדי מלחמה עם לוח זמנים משוגע שכלל משחקים כל 3-4 ימים במשך שלושה חודשים מלאים, רצף משחקי חוץ באירופה כי לא היה ניתן לארח בישראל, ומבחינת המועדון מה שעשה קין עד היום רק הופך לגדול יותר. האם זה קרה עם הכדורגל הטוב ביותר לאורך כל התקופה? ברור שלא. האם יש מחשבות על איך זה הגיוני לאבד 10 נקודות הפרש, אולי פעמיים באותה העונה? בוודאי. 

אבל בשורה התחתונה, לפחות בכל הנוגע לבכירי המועדון - קין הגיע מראש לסיטואציה לא נוחה בקבוצה שהתרסקה בעונה הקודמת, לעונה שרק הפכה לקשה יותר, ועד שלא יוכח אחרת הוא מוביל את הקבוצה לאליפות. אם בסופו של יום זה ייגמר בלי תואר, אז לכולם ברור לאיפה החצים יופנו, אך גם צריך להיות הוגנים עם המאמן ולציין כי הוא עושה את כל זה עם שני זרים משמעותיים לאורך העונה וזהו. 

אם זה ייגמר בלי אליפות, ברור לאן החצים יופנו. רובי קין (עמרי שטיין)אם זה ייגמר בלי אליפות, ברור לאן החצים יופנו. רובי קין (עמרי שטיין)

האם אורלנדו מוסקרה לא יותר טוב מרועי משפתי? אולי. האם לקיקו בונדוזו הגיעו יותר דקות? בוודאי. אבל יש מאמן ואם הוא מרגיש במהלך השבוע שמשפתי עדיף על השוער מפנמה, או שמבחינתו הוא יקבל יותר תפוקה מאושר דוידה ואפילו מדור תורג'מן מאשר מהרכש הפורטוגלי, אז כך או כך - יש בעיה. הרי לכולם ברור שאם כל מי שמגיע היה מילסון ברמתו, מההרכב הם לא היו יוצאים. 

האם זה אומר שמאמן אחר היה יכול להפיק יותר מהסגל הזה? מי יודע. אפשר לחשוב ככה, אבל באותה מידה אפשר גם להאמין שמאמן אחר היה אורז את חפציו ב-7.10 ולא חוזר לישראל. בסופו של יום לקין מגיע המון קרדיט על מה שהוא כן השיג ועל כך שנשאר בארץ וזה לא קרה סתם. המאמן האירי אוהב מאוד את חייו בישראל וגם הצוות שלו התחבר מהר מאוד. אין ספק כי הדרך בה נקלטו בתל אביב והחיים שהם חוו פה מחודש יוני ועד אוקטובר, זה גם מה שהשאיר אותם בישראל אחרי פרוץ המלחמה. 

יכול היה להוציא יותר מהסגל? רובי קין ושחקני מכבי תל אביב (רויטרס)יכול היה להוציא יותר מהסגל? רובי קין ושחקני מכבי תל אביב (רויטרס)

קין עמד בפני לחצים לא פשוטים בכלל. באירלנד שונאים את ישראל, אם נגיד את האמת, נראה שכל העולם חוץ מגרמניה שונא אותנו. הוא הותקף ללא הרף ברמה התקשורתית במולדתו, בה מתגוררים אשתו וילדיו, ולמרות הכל נשאר במועדון ואף לוקח חלק פעיל בדיבורים על העונה הבאה. הוא היה חלק מהמו"מ על אלעד מדמון שיצטרף רק בקיץ, הוא גם היה חלק מהשיחות עם שגיב יחזקאל. 

גם מבחינת מכבי ת"א הדרך בשלב הזה היא ברורה. מיץ' גולדהאר, כך טוענים בכירי המועדון, רוצה לראות את קין ממשיך לעונה נוספת וגם המאמן האירי עד היום לא אמר אחרת. "רצינו שגם אוסקר גארסיה ימשיך ב-2013, ורצינו שגם פאולו סוזה ימשיך ב-2014, אבל בסוף זו לא הייתה החלטה שלנו", אמר השבוע אחד מהבכירים במכבי ת"א במה שיותר מרומז לכך שאם קין לא יישאר זה כי הוא יקבל הצעה ממקום אחר. 

הבעלים רוצה שהמאמן ימשיך. רובי קין ומיץ' גולדהאר (רז אמיר)הבעלים רוצה שהמאמן ימשיך. רובי קין ומיץ' גולדהאר (רז אמיר)

האם יש הצעה כזאת נכון להיום? במכבי ת"א סבורים שלא ומבחינתם קין הוא המאמן לעונה הבאה. האם דברים יכולים להשתנות? ברור. אבל כך או כך, במועדון אומרים באופן ברור - אם הכדורגל הישראלי רוצה להתקדם הוא צריך יותר רובי קין שיגיעו לכאן. בין אם כמאמנים, בין אם כאנשי מקצוע בתחומים אחרים, ובין אם כשחקנים. 

יורגן קלופ למשל לקח אליפות אחת בתשע שנים בליברפול, גביע אחד וזכה בליגת האלופות פעם אחת. הוא עוזב כאגדת מועדון. האם הוא הגיע וישר לקח אליפות או צ'מפיונס? לא. הוא בנה דרך, קבוצה ובשיאו גם הגיעו התארים, הלא רבים יש לציין. "בישראל צריכים לשנות קצת את דרך המחשבה על איך בונים רצף של הצלחות ותארים", אמרו השבוע במועדון לגבי השאלה האם קין צריך להישאר בסיום העונה. 

עוזב כאגדה למרות אליפות אחת בתשע שנים. קלופ (רויטרס)עוזב כאגדה למרות אליפות אחת בתשע שנים. קלופ (רויטרס)

ועם כל המטען הזה, רובי קין יגיע ביום שבת לסמי עופר למשחק עונה כשהוא ביתרון של חמש נקודות, וגם אם כולם סבורים שהוא יפסיד, ואולי הוא גם באמת יפסיד, בשורה התחתונה הקלפים שחולקו לו ישאירו אותו במקום הראשון ותלוי בעצמו בסיומו של המשחק הזה כך או כך, ומכבי ת"א תשפוט אותו ואת העונה שלו על סמך השורה התחתונה - האם הוא האיש הנכון מבחינת מיץ' גולדהאר להוביל את הפרויקט הזה. 

זוהי תמיד השורה התחתונה. גם אם העונה מסתיימת עם אליפות, אפילו אם היא מסתיימת עם טרבל. תשאלו את פאקו אייסטרן.  

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */