יום שבת, 06.07.2024 שעה 04:46
יורו 2024 23-24
 בית 1 
72-83גרמניה1
53-53שווייץ2
35-23הונגריה3
17-23סקוטלנד4
 בית 2 
90-53ספרד1
43-33איטליה2
26-33קרואטיה3
15-33אלבניה4
 בית 3 
51-23אנגליה1
32-23דנמרק2
32-23סלובניה3
22-13סרביה4
 בית 4 
64-63אוסטריה1
51-23צרפת2
44-43הולנד3
16-33פולין4
 בית 5 
43-43רומניה1
41-23בלגיה2
43-33סלובקיה3
44-23אוקראינה4
 בית 6 
63-53פורטוגל1
65-53טורקיה2
44-43גיאורגיה3
15-33צ'כיה4
לוח משחקים
  • ספרד
  • 1 - 2
  • גרמניה
  • פורטוגל
  • 0 - 0
  • צרפת
  • אנגליה
  • שבת, 06/07, 19:00
  • שווייץ
  • הולנד
  • שבת, 06/07, 22:00
  • טורקיה

לשכוח מהבלגן: טורקיה מנסה להתרכז בכדורגל

לאחר הסיטואציה עם יחזקאל, תקיפה של שופטים, תקרית פוליטית בסעודיה ועוד, הטורקים מנסים לתת סוף חיובי לעונה עם היורו. על הכוכב הגדול וארדה גולר

|
שחקני נבחרת טורקיה במוקדמות היורו (רויטרס)
שחקני נבחרת טורקיה במוקדמות היורו (רויטרס)

אפשר לומר שעונת 2023/24 לא הייתה מוצלחת עבור הכדורגל הטורקי, וזאת בלשון המעטה. כמובן שכולם בישראל מכירים את מקרה שגיב יחזקאל שנעצר בעקבות המחווה שביצע, כשגם עדן קארצב נפגע מאותו הנושא ועזב, אך זה היה רק קצה הקרחון מהצד של הטורקים.

דווקא בעונה שהייתה צריכה להיות מסומנת על ידי מאבק אליפות מרשים בין גלאטסראיי ופנרבחצ’ה בליגה המקומית, הכאוס חגג עם מקרים רבים שלא באמת היו קשורים לכדורגל. 

גמר הסופר-קאפ הטורקי בין מוליכות הליגה שאמור היה להתקיים בסעודיה בוטל ברגע האחרון בעקבות תקרית פוליטית, החלטות שיפוט גרמו לאירועים קיצוניים כשנשיא אנקרגוצ’ו הכה שופט, וזמן קצר לאחר מכן איסטנבולספור ירדה מהמגרש ולא חזרה בגלל החלטת שיפוט.

בנוסף, אחד האירועים החריגים היה תקיפת שחקני פנרבחצ’ה בסוף המשחק מול טרבזונספור, במה שהוביל לאיום חריג שלה לעזיבת הסופר ליג הטורקית בעיצומו של מאבק האליפות.

המהומה בסיום המשחק בין טרבזונספור לפנרבחצ'ה (צילום מסך)המהומה בסיום המשחק בין טרבזונספור לפנרבחצ'ה (צילום מסך)

גם בצד המקצועי היו אכזבות, כשדווקא בעונת שיא בליגה המקומית גלאטסראיי ופנרבחצ’ה אכזבו באירופה למרות ציפיות גבוהות. הראשונה לאחר שלב בתים לא רע בליגת האלופות שהסתיים במקום השלישי הודחה בפלייאוף הליגה האירופית מול ספרטה פראג, השנייה הגיעה כפייבוריטית לרבע גמר הקונפרנס ליג, אך הודחה מול אולימפיאקוס שהדיחה את מכבי ת”א בשלב לפני כן.

למרות הכל, הטורניר הנוכחי הוא הזמן להביא גאווה למדינה. ביורו 2020 טורקיה סומנה כסוס השחור ונכשלה בענק עם 0 נקודות בבתים, למונדיאל 2022 היא כלל לא העפילה, אך ליורו 2024 היא מגיעה לאחר שלב בתים יוצא מן הכלל שבו סיימה ראשונה לפני קרואטיה, וכעת היא תקווה לעמוד בציפיות.

מי שיעמדו מולה בשלב הבתים הן פורטוגל הפייבוריטית להעפלה עם כריסטיאנו רונאלדו, גאורגיה וצ’כיה. מבית כזה הציפייה מהטורקים היא לעלות לשלב הבא, וזה הזמן לראות מי האנשים המרכזיים שיובילו אותה בטורניר.

ברנרדו סילבה וכריסטיאנו רונאלדו במדי פורטוגל, היריבה הקשה ביותר (רויטרס)ברנרדו סילבה וכריסטיאנו רונאלדו במדי פורטוגל, היריבה הקשה ביותר (רויטרס)

וינצ’נזו מונטלה – האיטלקי הכי טורקי שיש

בספטמבר 2023 קיבלו החלטה בטורקיה להחליף את שטפן קונץ המאמן אחרי תיקו עם ארמניה במוקדמות היורו והפסד ליפן בידידות, והבחירה באיטלקי הוכיחה את עצמה.

הוא התחיל עם ניצחונות מול קרואטיה ולטביה שהובילו למקום הראשון במוקדמות כשהוא עושה זאת עם כדורגל מהנה, הוסיף ניצחון מרשים מול גרמניה במשחק ידידות שהעלה את הציפיות וחתם את שלב הבתים עם תיקו מול ווילס שהספיק לחתימת ההעפלה מהמקום הראשון.

בעבר הוא עוד נחשב להבטחה באיטליה, אך לאחר מספר אכזבות מצא את עצמו מחדש דווקא באדנה דמירספור הטורקית. הפרויקט שהוביל בקבוצה הביא אותה עד למקום הרביעי ולהופעה אירופית היסטורית, כעת הוא יקווה להמשיך בהצלחה במדינה שבה הוא מרגיש הכי בנוח, ולהגיע רחוק בטורניר בגרמניה.

וינצ'נזו מונטלה, הבחירה בו הוכיחה את עצמה (רויטרס)וינצ'נזו מונטלה, הבחירה בו הוכיחה את עצמה (רויטרס)

הקאן צ’להאנולו – הרבה מעבר למומחה חופשיות

קשרה של אינטר עלה לראשונה לתודעה בכדורגל האירופי בתור בועט חופשיות מחונן בבאייר לברקוזן, אך מאז עברו שנים רבות שבהן הוכיח כמה הוא שחקן איכותי. אל היורו הוא מגיע בגיל שיא, 30, והוא האיש המרכזי שצריך לקחת את המושכות ולהוביל.

צ’להאנולו לקח על עצמו תפקיד מרכזי באינטר של השנים האחרונות, פתח ברוב משחקיה העונה בליגה האיטלקית והיווה חלק מהותי מהקישור שהוביל אותה לאליפות העונה לצד ניקולו בארלה והנריך מחיטריאן.

הוא כבש העונה שיא קריירה בליגה בכירה עם 13 שערים, ונראה כי הוא רק הולך ומשתפר עם השנים. היכולת שלו לשחק במגוון עמדות במרכז השדה תהיה משמעותית עבור הטורקים, בעיקר בגלל השחקן הבא שנזכיר.

הקאן צ'להאנולו חוגג עם ארדה גולר (רויטרס)הקאן צ'להאנולו חוגג עם ארדה גולר (רויטרס)

ארדה גולר – הנסיקה מוקדמת והציפיות בשמיים

הילד רק בן 19, יש לו פחות מ-70 הופעות בכל קריירת הבוגרים שלו, אבל זה לא מונע מכולם להסתכל לעבר הדבר הגדול הבא. רק אחרי מונדיאל 2022 התחיל גולר – בן ה-17 בזמנו – לקבל הזדמנות אמיתית בפנרבחצ’ה, אבל הצורה יוצאת הדופן שבה הוא לקח את המושכות בחצי העונה ההיא הובילה אותו היישר לריאל מדריד.

הקשר ההתקפי אמנם לא קיבל מספיק הזדמנויות העונה תחת קרלו אנצ’לוטי, אך העסיק רבות את התקשורת הספרדית, ולאחרונה לאחר שהוכרעה האליפות גם התחיל לקבל יותר דקות ואף להצדיק אותן.

גולר הוא שחקן מהנה לצפייה, וירטואוז שמסוגל לייצר מצבים ממשחק תקוע ומהווה נכס עבור כל קבוצה. השילוב שלו עם צ’להאנולו בקישור יהיה הדבר המסקרן ביותר בנבחרת טורקיה, ואם השניים יפעילו בצורה טובה ילד פלא נוסף, קנאן יילדיז, הם יוכלו להגיע רחוק.

ארדה גולר חוגג, איתו יוכלו להגיע רחוק (רויטרס)ארדה גולר חוגג, איתו יוכלו להגיע רחוק (רויטרס)

שימו לב ל – קארם אקטורקוגלו

שחקן הכנף היצירתי של גאלטסראיי סוגר עונה מצוינת שבה הוביל את קבוצתו לאחת האליפויות המרשימות שהיו במדינה, והוא עשה זאת בפיקים. מה הכוונה? מבחינת מספרים, אקטורקוגלו סיים עם 12 שערים ושבעה בישולים, אך היו לו רק שישה משחקים שבהם סיים עם מעורבות בשער אחד. למעשה, הוא כבש העונה לא פחות מארבעה צמדים, אליהם הוסיף שני משחקים עם שער ובישול.

אם אתם לא צופים בסופג ליג הטורקית והשם נשמע לכם מוכר, כנראה שראיתם קצת ליגת האלופות העונה. לשחקן היה חלק משמעותי בצרות של מנצ’סטר יונייטד, כשבמשחק הראשון בין הקבוצות איזן ל-2:2 באולד טראפורד והכין את הקרקע לשער הניצחון של איקרדי, ובמשחק השני ביניהן קבע את תוצאת המשחק עם השער האחרון ב-3:3.

מדובר בשחקן מגוון, מעניין ומפתיע בפעולותיו. בעונת 2022/23 היה מלך הבישולים של הליגה הטורקית עם 11, ובעונה החולפת שיפר את מספריו מבחינת השערים, אך החלק המרכזי אצלו הוא חוכמת המשחק והכדורים החכמים שהוא מסוגל לספק. אם יקבל קרדיט בטורקיה היא עשויה להפוך לנבחרת עוד יותר מהנה התקפית, ומזה כל הצופים ירוויחו.

קארם אקטורקוגלו חוגג (רויטרס)קארם אקטורקוגלו חוגג (רויטרס)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */