יום רביעי, 13.11.2024 שעה 07:58
יורוליג 24-25
75%577-5998ז'לגיריס קובנה1
75%646-6918ברצלונה2
75%685-6958באיירן מינכן3
75%604-6268פנרבחצ'ה4
62%645-6908פנאתינייקוס5
62%623-6528מונאקו6
62%625-6718אולימפיאקוס7
62%647-6628פאריס8
50%606-6058באסקוניה9
50%664-6758אנדולו אפס10
50%636-6538הכוכב האדום11
44%746-7609ריאל מדריד12
38%673-6418מכבי ת"א13
33%796-7619ארמני מילאנו14
25%670-6198וילרבאן15
25%650-6318פרטיזן בלגרד16
22%783-6919אלבה ברלין17
22%765-7199וירטוס בולוניה18
לוח משחקים
  • פנרבחצ'ה
  • 76 - 87
  • באיירן מינכן
  • מונאקו
  • 98 - 90
  • הכוכב האדום
  • אולימפיאקוס
  • 92 - 94
  • וילרבאן
  • אלבה ברלין
  • 101 - 105
  • ארמני מילאנו
  • פנאתינייקוס
  • 87 - 93
  • מכבי ת"א
  • באסקוניה
  • 89 - 84
  • אנדולו אפס
  • ריאל מדריד
  • 86 - 98
  • וירטוס בולוניה
  • פרטיזן בלגרד
  • רביעי, 13/11, 19:00
  • ברצלונה
  • פאריס
  • רביעי, 13/11, 21:30
  • ז'לגיריס קובנה

מכבי ת"א טסה 53 פעמים בשנה, מבט על העומס

מטורף: משחקי חוץ, בלגרד וליגה שוב ושוב גרמו לשחקנים להתמודד בעומס חריג. מאחורי הקלעים על התנהלות המועדון באירוע. משה ברדה, שליח ONE לבלגרד

|
ג'וש ניבו ורומן סורקין על הטיסה (פרטי)
ג'וש ניבו ורומן סורקין על הטיסה (פרטי)

גבירותיי ורבותיי, טיסה 53 נחתה לפני זמן קצר בבלגרד, אנא הישארו ישובים בכיסאותיכם עד לעצירתו המוחלטת של המטוס, מקווים שהייתה לכם טיסה רגועה שקטה, כזו שבה הצלחתם להשלים שעות שינה, לתת מעט מנוח לגוף ומרגוע לנפש ואם מספר הטיסה לא בדיוק מוכר לכם זה כי אין באמת מספר טיסה כזה לבלגרד שכן מדובר במספר הטיסות של מכבי תל אביב העונה עד כה.

לא פחות מ-53 פעמים עודד קטש וחניכיו עשו בורדינג למטוס בין שלקראת משחק ובין שלאחריו, אך כבר עכשיו ניתן לקבוע כי למרות הפיקנטריה של הסדרה מול פנאתינייקוס ולמרות סגירות המעגל הנוספות שייתכן ויגיע גם זמנן, ככה פתאום מתחת לרדאר עבר אולי הסיפור הכי גדול של מכבי תל אביב עונת 2023/24. 

אפשר לדבר שעות על כמה גדול ההישג של הצהובים העונה, המרחק מהבית, הבית שלמעשה נמצא הרחק מהבית, הלוגיסטיקה ועל כל אלו ישנו גם את עניין הדיוק המקסימלי אליו נדרשה אלופת המדינה בכל הנוגע לחלוקת הדקות והעומסים. זאת בכדי למזער עד כמה שאפשר את הנזקים הפוטנציאליים שעלולים להיגרם, או במילים אחרות למזער עד כמה שאפשר את הפציעות שיכולות להיגרם כתוצאה מהתוספת העצומה לזמן שבילתה הקבוצה בדרכים, בין שבטיסות ובין שבטיסות המשך.

שחקני מכבי תל אביב בשדה התעופה (אחר)שחקני מכבי תל אביב בשדה התעופה (אחר)

פנאתינייקוס לשם השוואה, כפי שמעידים במועדון, טסו בסך הכל 21 פעמים העונה עם מרווח טעות של טיסה אחת יותר כפי שהסבירו אצל הקבוצה מאתונה. תחילה 16 משחקי חוץ פלוס פיראוס, טורניר בקדם העונה בסלובניה, שני טורנירים בסלוניקי, אחד ברודוס וכאמור כעת הטיסה לבלגרד, כמובן שאפשר להכניס למשוואה את הטיסות במסגרת שבועות כפולים, אך גם הזמן שמבלים באוויר בסופו של דבר קצר יותר בהשוואה לזה שהצהובים כחולים בילו השנה. היכן מתחילות להן הבעיות העיקריות? תחילה בהתאוששות הפיזית, הן ממשיכות בהתאוששות המנטלית והמנוחה? גם אליה נגיע. 

האימונים והמשחקים מצריכים מנוחה לאחריהם ואין כאן באמת חדש תחת השמש. רק שמבחינתם של עודד קטש וחניכיו התוספת של הטיסות הביאה לכך שבראש ובראשונה זמן המנוחה התקצר והרי אין באמת 25 שעות ביממה, כך שאין מאיפה להשלים את שעות השינה שנעלמו כלא היו, בזמן מנוחה בפוזיציות המתאימות הגוף יכול להתאושש טוב יותר רק שריבוי הטיסות מוסיף לסטרס הן על הגוף והן על הנפש וכשמכניסים את כל אלו למשוואה כבר עכשיו אפשר לומר שהעובדה שהקבוצה הייתה תחרותית היא נס. העובדה שהגיעה לפליי-אין ומחצה את ויטוריה, כפי שמחצה אותה במה שהיה משחקה ה-35 של אלופת המדינה בתחרות הבכירה של אירופה, הייתה כבר נס גדול הרבה יותר והעובדה שהצהובים רחוקים וכן גם במצבם הפיזיולוגי 80 דקות מפיינל פור זה כבר משהו שספק אם ניתן להסביר במילים.  

הצוות הרפואי של מכבי תל אביב, כמו גם הצוות המקצועי ומאמן הכושר רגב פנאן, עבדו שעות נוספות. אם מדובר במסאז'ים ובין שמדובר בתכנון דקות משחק בקפדנות ובדייקנות כדי ששחקן אחד לא ישחק יותר ממה שיצטרך, הם לא פחות ממאורע אשר עוד ידובר עליו וכל זאת כאשר הצהובים מגיעים לרגעים המכריעים של העונה בשיא ראויות להערכה ומבחינת שאר קבוצות היבשת גם להערצה. כאשר במועדון מדברים על כך שישנם שחקנים מיוחדים השנה (וגם בשנה שעברה) יודעים בדיוק למה הם מתכוונים, בכל זאת התנאים בטיסות לא בדיוק קלים, הקבוצה חזרה לטוס בטיסות מסחריות כך שמבחינת המקום והמרווח שיש לכל שחקן בכל כיסא די היה בהם בכדי ליצור מרמור שיכול היה גם להגיע לנקודת רתיחה.

עודד קטש (משה ברדה)עודד קטש (משה ברדה)

במועדון מספרים על לא פחות מעבודה מסביב לשעון של כלל הגורמים מצוות המשרד שהיה אמון כמעט על כל פרט לוגיסטי אפשרי. ממדבקות הפרקט, דרך ההפקה של משחקי הבית, דרך מנהל הקבוצה עמי ביטון שדאג לשחקנים בכל אספקט אפשרי לאנשי המשק שאחראים על הכל לרמת מדי המשחק, ואם בארץ יש ספקים רגילים אשר עובדים איתם, הרי שבחו"ל צריך למצוא ספקים חדשים ולמעשה לבנות את כל האופרציה מאפס מההתחלה ומהבחינה הזו מכבי תל אביב בנתה סניף שני בבלגרד שמתפקד כמו מכונה משומנת היטב. ההוצאות הכספיות גדלו מאוד בתקופה הזו לאורך כך שאוהדים הרי היה קשה מאוד להכניס, כך שהמעבר מטיסות צ'רטר שהביאו עימן אוהדים שתמכו בקבוצה וגם כיסו חלק מהעלויות כבר לא הצטרפו לנסיעות באותן הכמויות כבעבר. 

המעבר חזרה לטיסות המסחריות היה רק חלק קטן מהבעיה, שכן בנוסף לכך היו המון חברות שביטלו את קוויהן, כלומר לישראל וממנה, כך שהאופציות לא היו רבות. גדלי המטוסים משתנים להם ותנסו לתאר סיטואציה שבה רומן סורקין, ג'וש ניבו וג'ייק כהן או חסיאל ריברו יושבים להם באותה השורה במשך מספר שעות באמצע או בסוף המטוס. מעבר לכל, אלו במועדון היו צריכים לדאוג מבחינה לוגיסטית גם לקבוצות אשר התארחו בהאלה פיוניר או בבלגרד ארינה והסידורים עבור הקבוצות האורחות נגעו לתחבורה, ציוד, מים וכו'.

הצהובים בילו ימים כלילות בכדי לגרום לדבר הזה לעבוד באותה המידה  ובאותה היעילות שבה הדברים עבדו בארץ ועל כל אלו התווספו הטיסות, המלונות, הנסיעות באוטובוסים והדירות שנשכרו ופתאום הקבוצה שגם ככה טסה הכי הרבה מבחינת מרחק גם הכפילה את כמות הטיסות שלה כאשר היה צריך גם לדאוג ללו"ז מקצועי של אימונים, משחקים במסגרות נוספות וזמני מנוחה כחלק ממניעת פציעות או התאוששות, ועדין אין ספק שבמועדון היו הרבה יותר משמחים גם לטיסת 054 שתצא מכיוון תל אביב לברלין בחודש מאי הקרוב.

אוהדי מכבי ת"א מחוץ למלון הילטון
אסור לפספס
נגןקבוצה מליגת העל בארגנטינה החתימה יוטיובר
קבוצה מליגת העל בארגנטינה החתימה יוטיובר
נגןכל שוער שתופס מעצמו חייב לעבור אימון כזה
כל שוער שתופס מעצמו חייב לעבור אימון כזה
נגןמעל מיליון שקל: שעון הסנדק של ויניסיוס
מעל מיליון שקל: שעון הסנדק של ויניסיוס
נגןמסי מודה: זה הענף האהוב עליו חוץ מכדורגל
מסי מודה: זה הענף האהוב עליי חוץ מכדורגל
/* LAST / NEXT ROUNDs */