יום שני, 18.11.2024 שעה 08:01

מדוע החשמלי של שיאומי נמכר בהצלחה מסחררת?

מנכ"ל החברה, ליי ג’ון, מדווח כי המכירות עומדות על פי 3-5 מהתחזיות, כאשר רק ביממה הראשונה נמכרו כמעט 90 אלף רכבים. מה הסוד מאחוריי ההצלחה?

|
נתוני המכירות בהחלט מפתיעים (מתוך האתר הרשמי)
נתוני המכירות בהחלט מפתיעים (מתוך האתר הרשמי)

עברו שלושה שבועות בלבד מאז שדיווחנו לכם ש-Xiaomi הפכה לחברת הסמארטפונים הראשונה שהשיקה את הרכב החשמלי הראשון שלה, וכבר יש התפתחויות מאוד מעניינות עבור החברה שנוסדה לפני 14 שנים בלבד. 

מסתבר שהמהלך המפתיע שלה הפך ללהיט ענק בסין, שכן על פי דבריו של מייסד החברה והמנכ”ל שלה, ליי ג’ון, המכירות עומדות כרגע על פי 3-5 ממה שהחברה ציפתה בטרם השיקה את ה-SU7.

ואם כבר מדברים על דברים בלתי צפויים, שימו לב כיצד ג’ון בחר לבשר את הבשורה לעולם: שידור חי בן שעתיים בפלטפורמת Douyin (פלטפורמה סינית בסגנון טיקטוק) בסרטון אשר צבר למעלה מ-35 מיליון צפיות.

xiaomi SU7 (מתוך האתר הרשמי)xiaomi SU7 (מתוך האתר הרשמי)

כזכור, החברה השיקה את ה-EV החדש שלה בחודש שעבר וקיבלה 88,898 הזמנות ב-24 השעות הראשונות. אחת מהסיבות העיקריות לכך היא מחיר של כ-30,000 דולר עבור הדגם הבסיסי – מחיר הנמוך בכ-4,000 דולר מדגם 3 של טסלה בסין (הפרש לא מבוטל עבור השוק הסיני).

שיאומי מכירה היטב את “אסטרטגיית המחיר הנמוך” מעולם הסמראטפונים, בו היא השחקנית השלישית בגודלה בעולם, ומסתבר שהמחיר הצנוע של ה-SU7 גרם ליצרניות רכב סיניות אחרות להוריד את המחירים במאמץ להישאר תחרותיים.

כמובן שעם ההצלחה במכירות מגיעות גם בשורות מעט פחות משמחות, דוגמת העובדה שהמזמינים האחרונים ייאלצו לחכות שנתיים וחצי עד לקבלת הרכב. עם זאת, אספקת הרכבים במהדורה המוקדמת כבר יצאה לדרך לפני שבועיים וחצי, עם 5,000 יחידות עבור הרוכשים הראשונים.

xiaomi SU7 (מתוך האתר הרשמי)xiaomi SU7 (מתוך האתר הרשמי)

בנקודה זאת יש לציין כי לרכב יש שלוש גרסאות, כאשר הגרסה היקרה ביותר (דגם ה-Max) עולה כבר 41,500 דולרים. בדומה לגרסה הבסיסית, גם רכבי ה-Max יתחילו להיות מסופקים ללקוחות כבר בחודש הקרוב.

מדובר אגב בדגם מרשים ביותר עם מנוע המייצר 670 כוחות סוס וטווח נסיעה של 825 ק”מ (הטענה מהירה ב-19 דקות בלבד). התאוצה שלו מ-0 ל-100 קמ”ש עומדת על 2.78 שניות ומהירות השיא שלו היא 264 קמ”ש, כאשר גם העיצוב הוא ספורטיבי לכל דבר ועניין.

כעת נשאלת השאלה האם שיאומי תצליח לייצר רווחים מהרכב החשמלי הראשון שלה, והתשובה לכך היא ככל הנראה שלילית. הערכות האנליסטים בתחום מעידות על הפסד של כ-10,000 דולר לכל יחידה, אבל צריך לזכור שעם כמות המזומנים שבידה כחברת סמארטפונים מצליחה, היא תוכל לשרוד את המהלך, בעוד שלא מעט מתחרות כנראה תקרוסנה.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה

אסור לפספס
נגןחגיגות יום ההולדת של ליז שכטר בדובאי
חגיגות יום ההולדת של ליז שכטר בדובאי
נגןרגע לפני הקרב: טייסון מוריד סטירה לפול
רגע לפני הקרב: טייסון מוריד סטירה לפול
נגןשועה ומשפתי עוברים את "הזובור" בנבחרת
ה"זובור" של שועה ומשפתי יצא לדרך בנבחרת
נגןליניקר הועזב מתכנית הדגל של הפרמיירליג
ליניקר הועזב מתכנית הדגל של הפרמיירליג
/* LAST / NEXT ROUNDs */