יום שבת, 06.07.2024 שעה 02:18

האיגוד יגיש תלונה על ההתנהגות נגד גורבנקו

השחיינית ריגשה את המדינה בתנאים עוינים וקיבלה טבעת אבטחה בקטאר מחשש לביטחונה. המאמן אייל עילם: "הישג שחרוט בהיסטוריה, אנסטסיה הגדולה מכולם"

|
אנסטסיה גורבנקו  (סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
אנסטסיה גורבנקו (סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)

אנסטסיה גורבנקו ריגשה מדינה שלמה אחרי שזכתה במדליית הכסף באליפות העולם אמש (ראשון) בקטאר והפכה לשחיינית הישראלית הראשונה שעושה זאת אי פעם. הדבר המדהים הוא שהיא עשתה זאת בתנאים לא קלים בדוחא, תחת הקנטות, קריאות בוז ועם סוללת מאבטחים שלא אפשרה לה להסתובב בחוץ, בעקבות המלחמה בארץ.

בקטאר גורבנקו קיבלה טבעת אבטחה מצד מאבטחים מקומיים בשכר שהתלוו למאבטחים הישראלים שכל העת שמרו עליה מחשש לביטחונה בגלל שמדובר במדינה מוסלמית עוינת. הקטארים דאגו שאף אחד לא יתקרב אליה ולמעשה היא קיבלה אישור לצאת רק לבריכת התחרויות מבית המלון. במשך יותר משבוע היא שהתה רק שם. רק פעם אחת ניתן לה אישור לצאת “להתאוורר” בחוץ לזמן קצוב ומוגבל, בעקבות דרישת הצוות הישראלי, וגם אז זה היה תחת אבטחה כבדה שליוותה אותה בכל צעד.

ביום התחרויות הראשון המארגנים הביאו תלמידים מבית ספר כדי למלא את היציעים, וכאשר גורבנקו הובילה באחד מהמשחים הם הקניטו וצעקו לעברה מהיציע “פלסטין, פלסטין”. לרוב האולם היה ריק מאדם, בגלל שבקטאר אין הרבה תושבים ילידי המקום, אבל ביום התחרות האחרון בו נערך גמר ה-400 מטר מעורב האולם דווקא היה מלא.

אנסטסיה גורבנקו (רויטרס)אנסטסיה גורבנקו (רויטרס)

כשקיבלה את ההזדמנות לדבר בסיום התחרות, כפי שנהוג לעשות עם המדליסטים בכל אליפות עולם, הייתה דריכות במשלחת הישראלית וחשש מתגובת הקהל. דקות לפני כן, גורבנקו קיבלה מסר שלא להתרגש מהקהל, ואכן כשדיברה נשמעו קריאות בוז מהיציעים בגלל שהוצגה כישראלית. אחרי הבוז הצורם שנשמע באולם, בסיום טקס המדליות שחיינים רבים ששהו באולם עמדו ומחאו לה כפיים.

במשלחת אמרו: “השחיינים האחרים הבינו את האירוע ועודדו אותה. אנסטסיה היא ספורטאית בוגרת שהתנהגה למופת”. בעקבות האירועים, יו״ר איגוד השחייה מיקי חליקה הודיע לאחר חזרתה לארץ: “נגיש תלונה רשמית לאיגוד העולמי על ההתנהגות כלפיה”.

מיקי חליקה (איציק בלניצקי)מיקי חליקה (איציק בלניצקי)

מאמן ומנהל הנבחרת, אייל עילם, אמר על ההישג של גורבנקו: “בבוקר כבר הבנו שעל הנייר זה אפשרי לזכות במדליה ב-400 מטר מעורב, אבל אף אחד לא דיבר על זה בקול רם כי היו ציפיות ממנה גם מהיום הראשון בו היא התחרתה ב-200 מעורב - ודווקא הימים הראשונים הסתיימו בטעם חמצמץ מבחינת התוצאה. הייתה לה סוג של התפרקות ב-200 חופשי, אבל זה שהיא הצליחה להרים את עצמה בהמשך בסיטואציה לא קלה זה היה מדהים”.

עילם הוסיף: “ההחלטה שלה ללכת לאליפות העולם הזו עם כל סימני השאלה מה-7 באוקטובר היא החלטה אמיצה. לדעת לנצל הזדמנויות להתחרות ברמה בגובהה באליפות העולם בתוך שנה אולימפית, כאשר התנאים לא היו קלים כי אי אפשר לצאת מהמלון ואי אפשר היה לשבור שגרה כדי לצאת מהמצב אליו היא נקלעה, זה הוכיח לנו עד כמה היא ספורטאית גדולה. קשה לספורטאי להתאושש בתנאים כאלה. זה הישג שחרוט בהיסטוריה. היא הגדולה מכולם”.

אייל עילם (איגוד השחייה)אייל עילם (איגוד השחייה)

לדבריו, “גורבנקו היא שחיינית שיכולה בארבעה משחים שוחים להגיע לחצי גמר אולימפי ובשלושה מהם אפילו להיאבק על מקום בגמר - ב-100 גב, 200 מעורב ו-400 מעורב”.

מיד לאחר הנחיתה, אנסטסיה גורבנקו החליטה להשתתף באליפות ישראל בשחייה שתיפתח מחר ותתנהל עד יום שבת. לפי התכנון, גורבנקו תהיה במשחה או שניים ואולי אף תתחרה בשליחים בבריכת וינגייט.

עילם סיכם גם את ההופעות של דריה גולובטי ודניס לוקטב בקטאר: “שניהם לראשונה עלו שלב במשחים אישיים ובבמה הכי גדולה שיש - כך שזו הצלחה. זו הייתה הפלטפורמה הכי טובה להתכונן למה שיהיה באולימפיאדת פאריס. אנחנו רוצים שיגיעו למשחקי הערב גם שם. אנחנו בפברואר בתוך שנה אולימפית, והם נמצאים במקום יותר טוב מהמקום בו היו לפני שנה. כל שלושת השחיינים קיבלו ביטחון ותחושת מסוגלות להמשך”.

גורבנקו: היה לי שוק של רבע שעה, לא מעכלת
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */