יום שלישי, 15.04.2025 שעה 14:02
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
ליגת העל Winner 24-25
 פלייאוף עליון 
6722-6130הפועל ב"ש1
6730-6730מכבי ת"א2
5239-6030מכבי חיפה3
5041-5330בית"ר ירושלים4
4538-4230הפועל חיפה5
3845-4130מכבי נתניה6
 פלייאוף תחתון 
3737-3929הפועל ירושלים1
3743-2929עירוני ק"ש2
3538-3129מכבי בני ריינה3
3046-2829מכבי פ"ת4
2942-2329בני סכנין5
2841-2329עירוני טבריה6
2751-3929מ.ס אשדוד7
2147-2429הפועל חדרה8

התובע המליץ להפחית נקודה למכבי תל אביב

הצהובים לדין על אירועי הדרבי, בו נזרק זיקוק לעבר לוקאסן. נציגתם: "הזיקוק פגע בדשא בסמוך". הדיין: "היינו כפסע מאסון". וגם: העונש שספגה בית"ר

|
הדיינים בדיון על הדרבי  (תומר חבז)
הדיינים בדיון על הדרבי (תומר חבז)

מכבי תל אביב עומדת בשעה זו לדין בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, זאת בעקבות אירועי הדרבי, במהלכו הושלך לכר הדשא זיקוק שפגע בבלם הקבוצה דריק לוקאסן. בנוסף, גם הפועל תל אביב עומדת לדין בנסיבות מחמירות בעקבות אירועי הדרבי.

דיון מכבי ת”א

כזכור, בדו”ח השיפוט צוין: “עם תחילת המשחק הודלק רימון עשן כחול ביציע הדרומי שאכלס את אוהדי מכבי ת”א. לאחר הבקעת השער הראשון הודלקו כ-10-15 אבוקות ביציעי מכבי ת”א ונזרקו שני זיקוקים לשמיים”.

“בנוסף נזרק חזיז לרחבת העונשין מכיוון יציע אוהדי הפועל ת”א ונחת ליד שוער מכבי ת”א, ובזמן פינוי החזיז נזרקו שני זיקוקים לכיוון המגרש שעברו בסמוך לשחקנים. בשלב זה נעצר המשחק והשחקנים התבקשו להגיע למרכז המגרש”. נציין כי בדו”ח לא צוין הזיקוק שספק פגע בדריק לוקאסן, אך הסרטון של המקרה כן צורף לכתב התביעה כראיה ולפיכך הקבוצה תעמוד לדין על המקרה. 

בדו”ח נכתב: “בדקה ה-6 הודלקו כ-15-20 אבוקות ביציעי הפועל ת”א ו-3 אבוקות נזרקו למגרש. אחת נפלה בתחום רחבת העונשין ו-2 מאחורי השער. המשחק חודש אחרי כ-7 דקות כאשר התפזר העשן. במהלך הדקות הבאות הודלקו רימוני עשן ביציעי מכבי ת”א”.

אבוקות ביציע אוהדי מכבי תל אביב (ראובן שוורץ)אבוקות ביציע אוהדי מכבי תל אביב (ראובן שוורץ)

גם הפועל ת”א עומדת לדין אחרי שצוין בדו”ח שבדקה ה-60 נזרקה כוס שתייה משער 7 שאכלס את הקהל האדום לעבר עוזר השופט יוסי בביוף (הכוס לא פגעה) ובדקה ה-69 נזרקה כוס נוספת משער 8 שאכלס את הקהל האדום, לעברו של שחקן מכבי ת”א (הכוס לא פגעה).

מהלך הדיון

הדיון מתנהל בבית הדין העליון עם שלושה דיינים בגלל שמדובר בהתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות: אב בית הדין, ישראל שמעוני, גיורא לנדאו ונועם לובין. את הפועל מייצג עורך דין בעז שפירא ואת מכבי תל אביב היועצת המשפטית, יעל מרגלית, ועורך הדין דניאל אסרף. גם התובע ניר רשף בדיון.

התובע ציין כי הנסיבות המחמירות מיוחסות לאמצעים פירוטכניים שהושלכו לכר הדשא ונראה כי פגעו בדריק לוקאסן. הוא המליץ על הפחתת נקודה בפועל למכבי ת"א וקנס כספי שלא יפחת מ-50,000 שקלים. "הפגיעה בלוקאסן לא צויינה כמתחייב בדו"ח השופט, היא זאת שהביאה להפסקת המשחק", אמר התובע.

לנדאו הגיב: "זה אירוע שלא הופיע בדו"חות ואתה רוצה שנתייחס אליו?”. התובע ענה: "זה מקרה בלתי סביר בחומרתו". לנדאון אמר על כך: “יש פה פרוצדורה. בתיקון טל בן חיים נטען כי אם זה לא מופיע בדו"ח, התובע צריך לפנות לשופט המשחק ושופט המשחק מצהיר שהוא לא ראה".

התובע ברגמן אמר: "מצפייה בסרטון, רואים שבזמן שהזיקוק נורה, השופט היה עם גבו. זה מקרה כ״כ חמור שלא צויין, לא צריך להיתפס לפרוצדורה אחרת. זו מכשלה פרוצדורלית שלא צריכה להביא לתוצאה שונה מבחינת האישום".

נציגי הקבוצות בדיון (תומר חבז)נציגי הקבוצות בדיון (תומר חבז)

מרגלית אמרה: ״הפסקת המשחק הייתה בגלל בקשת הטלויזיה והעשן ולא בגלל זה. השופט והמשקיף ראו את האירוע וגם תואר כי הוא נזרק בסמיכות לשחקנים״. התובע העיר: "יש סרטון". מרגלית אמרה: "לא הפרעתי לך. בכדי להעמיד לדין על סמך צילומי הטלויזיה, צריך את אישור היועץ המשפטי". לובין אמר: "קבענו כבר בעבר שגם התובע יכול להגיש על סמך הטלויזיה, כל עוד יש תצהיר מהשופט".

מרגלית אמרה: "חברי לא לקח תצהיר מהשחקן, לא מהצוות הרפואי אם קרה משהו לשחקן. יש היום כל-כך הרבה מצלמות״. שמעוני הגיב: ״אבל השחקן הוא שחקן שלכם״.

מרגלית אמרה על כך: "נכון ויש לנו תצהיר שלו. היום הוא לא יכול היה להגיע כי יש לו משחק. אם תרצו שיגיע להיחקר, הוא יגיע. מבירור שעשינו עם השחקן רואים שהזיקוק פוגע בדשא בסמוך לרגלי השחקן. אני לא טוענת שלא מדובר באירוע חמור, אבל אם זה היה פוגע, השחקן היה נופל. הוא שיחק 80 דקות ומשחקים לאחר מכן. אני מאמינה לשחקן שהוא נבהל בלבד, אבל אם הזיקוק היה פוגע, קשה לי להאמין שהוא לא היה צולע לפחות. זה טבעי שאם נופל לך משהו ליד הרגליים, תסתכל מה קרה״. בשלב זה נציגי מכבי הראו את הסרטון לדיין.

לגבי הפועל ת”א אמר התובע: “היה עונש על תנאי של הפחתת שתי נקודות, אבל מלפני התקנון החדש. לכן לא חייבים להפעיל, אבל אני רוצה קנס של 55,000 שקלים”.

ובחזרה לנושא הזיקוק. הדיין לובין אמר: ״אני רואה בסרטון שחקן שתופס את הרגל, מבלי לפרש את הדברים״. מרגלית אמרה: ״יש תצהיר של השחקן, דו”ח משקיף ודו”ח שופט. מבחינה ראייתית, לכל היותר יש ספק ובמקרה של ספק, צריך לפסוק לטובת הנאשם. גם אם סברתם שיש איזושהי פגיעה, הסעיף מדבר על נזק גוף ולא על עלול. אין מחלוקת שנזק לא נגרם לשחקן״.

לובין אמר: ״שריטה נקרא נזק גוף. נצטרך להביא מומחה לנזיקין. יש הגדרה בתקנון של נזק גוף?״. שמעוני אמר: ״זו פרשנות״. מרגלית הגיבה: ״במכתבו של התובע הרגשתי סתירה. בהתחלה כתוב שהנסיבות המחמירות הן בגלל אירוע לוקאסן, אבל באמצע כתוב שבמקרה של הרשעה בעבירה של התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות אשר אינה אחת משלוש המקרים המחייבים הפחתת נקודות, בית הדין לא חייב קנס. אז גם אם לא היה את מקרה לוקאסן, לבית הדין שיקול דעת להחליט איזה עונשים מהתקנון לבחור.

״פעמים רבות שאלנו מה ההגדרה לנסיבות מחמירות. מאז באה הוראת השעה, היא תיקנה סעיף ספציפי המדבר על מהי הענישה בנסיבות מחמירות. אין איזשהו סעיף המתיר לסטות מהעונשים בין התפרעות אוהדים להתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות. זו תוספת לעבירה ולא עבירה בפני עצמה. כן יש את הסעיף שמדבר על הענישה בעבירות חמורות בתוצאתן: משחק שהופסק, נזק גוף ואמצעים פירוטכניים בין יציעים״.

מרגלית הוסיפה: ״לעניין כמות האמצעים הפירוטכניים: התובע לא החליט בהערכת חסר ואני רוצה גם לטעון: גם אם בית הדין יחליט לסטות מהעונשים שבסעיפים, עליו לפסוק על פי מקרי עבר. יש אינספור מקרים דומים בעבר על קבוצות שעמדו לדין בנסיבות מחמירות ועוד בפעמים ה-13-15. יש לפעול לשוויוניות. זו פעם שנייה העונה שלנו בנסיבות מחמירות. בעונות קודמות נזרקו עשרות אבוקות שגרמו לעצירת המשחק ליותר ממספר דקות כמו פה. תובע ההתאחדות הקודם (רשף) טען שהעמיד לדין בנסיבות מחמירות כי המשחק נעצר להמון זמן. אז פה זה לא היה הרבה״.

לובין הגיב: ״שבע דקות זה לא הרבה?״. מרגלית אמרה: ״היו עצירות של 15-16 דקות. לסיום, תפסנו שלושה אוהדים שזוהו, הרחקנו אותם ובית הדין יודע איך מכבי מתכוננת למשחקים. היו מגנומטרים בעשרות אלפי שקלים ונתפסו בבוקר המשחק באצטדיון כ-100 אמצעים פירוטכניים. הכול בגלל העבודה שאנחנו עושים והניסיון למנוע את המצב״. לנדאו העיר: ״אנחנו באירוע שבחיל האוויר קוראים לו כמעט, יותר מזל משכל. היינו כפסע מאסון וכל הפעולות שלכם לא מנעו אותו״.

שמעוני אמר: ״עד היום הלכנו איתכם אם תפסתם כמה אוהדים. אבל אמרו לנו להחמיר יותר״. לובין התערב: ״הגשתם תלונה במשטרה?״. מרגלית ענתה: “לא, אבל נעשה את זה״. לובין הקשה: “למה? עברו שבועיים”. מרגלית טענה: “לוקח לצוות האבטחה זמן”. לובין אמר: “תלונה אפשר להגיש באופן מקוון היום”.

התובע ברגמן אמר: ״אתייחס למספר נקודות: באירוע מהסוג שהיה במשחק הזה, נסיבות מוחמרות נקבע על ידי פרופ דויטש באלוף האלופים שריבוי אבוקות שמוביל לעצירת המשחק הוא נסיבות מחמירות. אני שותף לדעה שנזק גוף לא היה פה, אבל יש פה ירי זיקוק בכינון ישיר לכר הדשא. זה פסע לקראת אירוע חמור מאוד. לא סתם כתבתי שזה כמו ירי בין יציעים. יש פה כוונה ברורה לפגוע ביושבי היציע ממול. זה מקרה חמור מאין כמוהו, שאני בכלל לא מבין את הדיון אם פגע ברגל או לא״.

שמעוני אמר: ״אתה רוצה לקבוע שמיציע ליציע זה כולל מעבר בדרך בכר בדשא?״. התובע הגיב: “נניח שקהל אוהדים זועם על החלטת שיפוט, עוקר מושבים ומשליך לדשא. יעלה על הדין שיהיה 1,500? אותו דבר לגבי זיקוק. האבוקות האלה אם יפגעו במישהו…״.

מרגלית אמרה: “20 כסאות זה יותר מ-20 אבוקות?”. שמעוני אמר: “נסיבות מחמירות עדיין יכולות לקבל ענישה נוספת”. לנדאו התערב: “יש פה אירוע מעבר לתעריף הקנסות כי זו לא השלכת חפצים אלא ירי חפץ״. התובע אמר: “ראוי שבית הדין יאמר את דברו ביחס לפרשנות הראויה. יש פה מקרה חמור ביותר (ירי הזיקוק) שצריך להסתכל עליו כנזק גוף או השלכה מיציע ליציע״. שמעוני הגיב: “לא הבנתי אותך מבחינה מטודית”.

לובין אמר: ״בתקנון קבעו מחירון לאבוקות״. שמעוני אמר: “כבר העברנו פנייה לצינורות המקובלים שייצא מסמך מדיניות על התביעה לאור הדברים שאמרת כאן בעבר. כרגע כאן קיבלנו הסבר מהתובע״.

דיון הפועל ת”א

מהלך הדיון

שפירא אמר: “כמו שטענתי בעבר, עשינו השנה מהפך. הוחלפה בעלות והושקעו מיליוני שקלים באבטחה ובעבודה מאחורי הקלעים. שביט אלימלך משמש קשרי אוהדים ואבי אטיאס משמש כמנהל אירוע. אלו דברים שלא היו קיימים בעבר כמו כן מצלמות במשחקים. אם בעונה שעברה הקבוצה עמדה לדין 14-15 פעמים, השנה פחות”.

“זה משחק חוץ שהשקענו בו מעל 50,000 שקלים. במשחקי הבית אנחנו משקיעים הרבה יותר ובטח המשחקים המועדים לפורענות. יש אוהדים שמשתפים פעולה ויש שלא. גם השבוע פרצו לנו למתחם ואנחנו פועלים מול המשטרה ותוגש תלונה. אין לנו רצון לשתף פעולה מול פעולות כאלה. אנחנו פועלים כמה שיותר כדי לאתר את האנשים. אנחנו מפרסמים הודעות גינוי מהבעלים ודואגים לטפטף את זה”.

שמעוני: “העובדות שתוארו משקפות את מה שקרה?”.

שפירא: “כן, לא מתכחשים. אין מחלוקת על הנאמר בדו”ח, חוץ מסעיף 2 בדו”ח השופט. רק לאחרונה כשהבעלים היו בארץ ליבנו סוגיות במפגש עם האוהדים ולא רק את סוגיית המאמן. אנחנו באמצע העונה וזו הפעם הראשונה שהודלקו אבוקות”.

שפירא: “האבוקות שלנו לא הפסיקו את המשחק. בעונש על תנאי, נאמר רק על האם המשחק יופסק והוא לא הופסק. יש הוראת חוק חדשה שבתוכו אם יש עונש על תנאי על עבירה לפני התקנון החדש, לא מחויבים להפעיל אותו”.

שפירא: “מבקש שיילקח בחשבון שמדובר בהנהלה חדשה, השקעת משאבים וכו’, וצריך להתחשב בזה בנושא הפעלת עונש התנאי. בגלל כל מה שטענתי, התקנות החדשות שקובעות 1,500-3,000 שקל לאבוקה או לחפץ אם יש 15-20 אבוקות, אז צריך עונש שלא יעבור את ה-22,500 שקלים”.

שפירא: “סעיף 15ב’ מראה על הסיבות שיביאו זיכוי – קיום רגולציה עצמאית מול מתפרעים, איש קשר פעיל בין אוהדים, נקיטת אמצעים משפטיים ועוד. הכל קיים אצלנו. יש הבדל בין אמצעים משפטיים למה שעושים מול אוהדים”.

שמעוני: “אנחנו באמת שוברים את הראש. האם שלילת מנוי זו רגולציה? האם עשית את זה?”.

שפירא: “לא הצלחנו לשים שם לתמונה במקרה הזה. מול סכנין למשל זה הצליח ובסוף נתפוס את האנשים”.

שמעוני: “לא נעים לי להגיד לך, המשטרה לא תמצא לך את האוהדים. מכבי חיפה ומכבי תל אביב מוצאות בעצמן”.

שפירא: “ביציע 5 אוהדים זזים בין כיסאות. אני וההנהלה החדשה נמצאים פחות מחצי שנה במועדון וייקח זמן. רק בחודש ינואר השקענו 600,000 שקלים. זה נכון שיש היסטוריה להפועל”.

לובין: “אנחנו רוצים לראות כמו החלק הנבחר של הקבוצות הגדולות תפיסת אוהדים”.

מרגלית התערבה לטובת שפירא: “ההליכים המשפטיים באמת לוקחים זמן. לפעמים זה לוקח למעלה משבוע וחצי לאתר אוהדים. צריך לתת זמן לאוהד להגיב למכתב ורק אז לגשת למשטרה”.

לובין: “מה את מציעה? שנדחה את הדיונים בחצי שנה? אני לא תיקנתי את התקנון, אלא צריך ליישם את מה שכתוב בו”.

שמעוני: “התאחדות הכדורגל שאנחנו מכבדים קבעה תקנון חדש ואתה רוצה שאחזור לתקנון הישן? (לשפירא)”. 

שפירא: “מה הייתי אמור לעשות? להיכנס ליציע ולתפוס מתפרעים”.

דיון בית”ר ירושלים

בית״ר ירושלים עמדה לדין בפני הדיין גיורא לנדאו על משחק הגביע מול הפועל באר שבע. את בית”ר מייצג בדיון היועץ המשפטי רוני מוזסון. הודלקו שמונה אבוקות ביציע ולא נזרקו לכר הדשא. התובע מבקש לקנוס את בית״ר ב-12,000 שקלים (על פי התעריף הנמוך).

התובע: ״משבוע הבא דיונים שכאלה עם מחירון, תוכלו שלא להגיע״.

מוזסון: ״מן הראוי שיתחשבו שמדובר במשחק חוץ״.

לנדאו: ״זה מחירון. סופרים חפצים בצורה אובייקטיבית״

מוזסון: ״כספים זה הכול טוב ויפה, אבל לא מעניין את הקהל״.

בנוסף, בית״ר עומדת לדין גם על המשחק מול הפועל תל אביב. דגל של מפלגת כך שהוצאה מחוץ לחוק נתלה ביציע, בנוסף קפצו מספר אוהדים מעבר לשלט הפרסום ושלושה אוהדים נכנסו לדשא. במקביל נזרקה אבוקה צהובה. על האירועים במשחק הזה נקנס המועדון ב-30,000 ש”ח.

לנדאו לתובע: “אנחנו בסיטואציה של ענישה כמותית, אז מה קורה בעבירה של פריצה לשדה המשחק? ולגבי תליית הדגל – למה זה קריאות גזעניות ולא סעיף פוליטי?”. 

תובע: “סעיף קריאות גזעניות הורחב וכולל קריאות פוליטיות שפוגעות ברגשות הציבור. היה פה תנאי על קריאות גזעניות אבל אני מוכן למשוך את האישום כדי שלא ייצור איפה ואיפה”.

לנדאו: ״התקנון החדש מחייב עלי להפעיל תנאי. אתה אומר בעצמך שהאקט של הדגל יש בו קריאה גזענית״.

התובע:” קיבלנו מספר דוגמאות וצילומים שהדגל הזה היה ביציעים של קבוצות אחרות. מאחר שהסעיף הורחב וכנגד הנאשמת עומד עונש על תנאי ונוכח התיקון ששולל מבית הדין את האפשרות שלא להפעיל את התנאי ובפנים משורת הדין, יש למשוך את האישום. ברצוני להבהיר, כי אין מדובר בוויתור על הראייה של מעשה זה כעבירה על סעיף קריאות גזעניות בעתיד”.

מוזסון: “אין סדר. משקיף אחר רושם והשני לא ואז התובע מתבסס על הדו״ח. עכשיו פתרנו את זה, אבל בעתיד זה יחזור. לגבי הפריצה לכר הדשא, ישנה סיטואציה וישנה סיטואציה – מדברים על משחק חוץ מול הפועל, בו הקהל שלנו כלוא 45 דקות ביציע”.

לנדאו: “יש לי דז׳ה וו לגמר הגביע”.

מוזסון: “מדובר באירוע שהתרחש זמן רב (כ-40 דקות) לאחר סוף המשחק. בחגיגות הניצחון ולא במהלך המשחק. באותן נסיבות, נזרקה האבוקה. האם לכך התכוון המשורר שדובר על התפרצות לשדה המשחק? אני אומר שלא”.

לנדאו: ״המשקיף היה שם, כך שלא מדובר במצב שכולם הלכו הביתה״.

מוזסון: ״הם נתקעו שם כי קודם מפזרים את הקהל הביתי. התפרצו שלושה אוהדים שחזרו חזרה וזה לא שיש אוהד שהתפרץ כדי שיראו אותו או לעצור משחק״.

לנדאו: ״כולנו בתהליך למידה וכל שבוע באים ליישם את מה שעשינו על הנייר. אנחנו צריכים לפרוט את זה לשקלים”. 

התובע: ״מכבי תל אביב עמדה גם פה לדין על אוהדים שירדו לכר הדשא לאחר שריקת הסיום. אני מסכים שלא מדובר על התפרצות בנסיבות מחמירות במהלך המשחק. 1500 כפול 20 אנשים״.

מוזסון: “אני רואה את האירוע אחרת ופה זה 30,000 במצטבר ואגמור את העונה במיליון שקלים”.

פסק הדין
”לאחר משיכת האישום בדבר הקריאות הגזעניות אני אדון בנושא ההתפרצות לשדה המשחק. אין מחלוקת שהאיסור לרדת לשדה המשחק הינו מוחלט וחל בכל מהלך האירוע, קרי מכניסת האוהדים לאצטדיון ועד עזיבתם. אין כל סייגים בתקנון החדש לגבי ההתנהגות שלא בזמן המשחק גופא, רק ביחס להשפעת הירידה על המשחק, האם גרמה להפסקתו אם לאו. בנסיבות אלה, לעניות דעתי, התקנון החדש אינו נותן לבית הדין שיקול דעת ולאחר שאני מרשיע את הנאשמת בעבירה נשוא כתב האישום, אני גוזר עליה כבקשת התובע קנס בסך 30,000 ₪ בגין כניסת 20 אוהדים שלא גרמה להפסקת המשחק”.

לכתבה זו התפרסמו 72 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 72 תגובות ב-46 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
46
להוריד למ.תא נקודה כמו שהורידו למ.חיפה03/02/2024 22:55
אחרת נדע שבית הדין וההתאחדות בכיס של גולדהאר
השב   •  00
45
אלון כהן01/02/2024 00:51
ותודה לבריונים שבאו להרוס לנו את המשחק באו להרוס לנו את האוירה באו לפגוע בקבוצה, תעופו ממכבי תל אביב, חבורת בריונים חלאות אדם, אתם לא אוהדים אתם עבריינים
השב   •  52
44
אוהד וותיק31/01/2024 21:07
להוציא את לה פייק פמיליה מחוץ לחוק !
השב   •  70
43
מני31/01/2024 19:36
אני נגד הורדת נקודות לקבוצות על עבירות של אוהדים,
נכון שהקבוצות מקבלות כסף עבור הכרטיסים, לירות זיקוק שהוא חומר נפץ זאת עבירה פלילית של מבצע העבירה,
תכניסו משטרה שתשבור את הראש של מי שזורק את הזיקוק ליציע אחר, ליציע שלו או סתם לדשא, תכניסו לכלא על נסיון הריגה או משהו כזה, אבל. אם הוחלט להוריד למכבי חיפה וביתר ירושלים נקודות על עבירות אוהדים, גם למכבי תל אביב צריך להוריד, לא קשור לשחר, נקמה, קנאה או כל דבר אחר
הדם שלנו הוא ירוק
השב   •  172
42
מוטי31/01/2024 19:06
הענשת קבוצות לא מרתיעה את הקהלים ולא מונעת את האלימות במגאשים יש לשים יותר מצלמות ויותר אנשי חוק סמוים בכמות הרבה יותר גדולה עד שיתסו החוליגנים ולהעניש אותם במלוא החומרה מי קבע שקבוצה צריכה להענש בגלל חוליגנים ומי מפצה את הקבוצה הענשת קבוצה מעודדת ותומכת באלימות אותי זה מרגיז ואני מגיב בצורה הכי הגיונית ובתקווה שמישהו יפננים ושידאג לתפוס את החוליגנים ושיאגו לספורט ללא אלימות
השב   •  40
41
יוד31/01/2024 19:05
יושבת חבורת ליצנים שבמקום לטפל בעבריינים מענישה קבוצות בעונשים שמוציאים את החשק מהספורט. ביטלו רדיוס ועברו להפחתת נקודות. את מי בדיוק הענשתם. העבריין יושב בבית ומתפוצץ מצחוק ומתכונן ללכת למשחק הבא.פעם אחת קנס גבוה כמה ימים בכלא ונראה מי זורק אבוקות או חזיזים למגרש. בקיצור להתראות בדיון הבא עם קבוצה אחרת.
השב   •  191
40
צחי31/01/2024 18:48
צריך לסגור את כל מוסדות ההתאחדות המושחתים וגם את בית הדין צריך גוף ללא נציגים הקשורים לקבוצות,חייב להחזיר נקודות גם לחיפה וגם לביתר ולהתיר פירוטכניקה במגרשים צריך להאשים אוהדים על סמך צילומים בלבד
אם אתה לא חלק מזה - אתה לעולם לא תבין
השב   •  101
קוסם31/01/2024 20:14
צריך לסגור את הליגה , הכל מכור מראש שופטים על הפנים הכל פוליטי , מעניין כל מה שלרעת ביתר השופטים רואים אבל שמגיע לביתר פנדל או שנשרק פנדל לקבוצה האורחת לא מבטלים , הכל מכור מראש.
השב   •  101
39
שמואל31/01/2024 18:48
לא צריך שיורידו להם, גם ככה יחפרו על שחר כמו שתמיד הם עושים. זה האוצר מילים הקצר שלהם, רק שחר הם יודעים לדקלם. עדיף לחסוך מאיתנו את הכאב ראש של הבכי הזה
השב   •  45
חלילה31/01/2024 19:42
ממש לא אנחנו התבגרנו בזמנים כאלה ולא אומרים את זה
סתם נראה לך יעקב שחר מחליט מה קוקה בהתאחדות
אם אתה לא חלק מזה - אתה לעולם לא תבין
השב   •  12
38
כפיר31/01/2024 18:45
ביום שהפציצו נקודה לירקת ידעתי ומרצי לחברים שהם יחפשו איך להוריד גם למכבי, נראה לכם..
השב   •  74
37
ניסן31/01/2024 18:42
יענקלה המחליט הראשי בבית הדין ותקפצו
הדם שלנו הוא ירוק
השב   •  10
36
ליצנים31/01/2024 18:31
מעניין לא אמרת את זה כשהפחיתו לנו
השב   •  71
35
בן בן31/01/2024 18:24
איך קבוצה יכולה למנוע דברים כאלה 100%?
יש מצלמות אז לתפוס כל מי שמתפרע, לקנוס אותו ולהרחיק אותו לכל החיים מאצטדיונים. את הקבוצות להעניש אך ורק במקרים של אי שיתוף פעולה עם המשטרה
השב   •  51
f_totti31/01/2024 19:02
בוא נתחיל עם הפעולה הפשוטה של תלונה למשטרה. הם לא עשו את זה, נכון?
השב   •  00
34
נתי31/01/2024 18:23
צריך להוריד למכבי תל אביב נקודות אחרת אין צדק
אדום עולה בבלומפילד
השב   •  84
33
קטן31/01/2024 18:18
התובע זה יענקלה הרי
מה זה הפועל?
השב   •  412
32
עודד31/01/2024 18:15
חברים כרגע זה בדרג של המלצה בלבד תהיו סובלניים לסוף ואם יורידו,אז שיורידו,יש חבורת זבל שעושה את זה כל משחק ולא אכפת לה מהמועדון והאוהדים המסורים.
השב   •  101
31
ירושלמי31/01/2024 18:07
ליגת גולדשחר כמובן שזה חייב לקרות ואם ירדו גם יותר אז ירד לחיפה למען השיוויון והתחרות על התואר
הכדורגל מת לצערי
תהנו
השב   •  41
30
בבר31/01/2024 17:56
ברור שהנקודה הזו תרד, במוקדם או במאוחר, משום שדון שחר לא יסבול שיורידו לחיפה ולנו לא. לכן, צריכים להתייחס לטבלה כאילו יש לנו נקודה פחות, כלומר אנחנו במקום שני כרגע
השב   •  1312
אחד31/01/2024 18:43
למה שיסבול חוסר צדק? במה אתם שונים? אם יש לכם על תנאי. גם לכם צריכים להוריד נקודה. אתם לא שונים מאף קבוצה אחרת. למרות שאתם חושבים כך.
השב   •  30
ירוק31/01/2024 18:44
ברור שלא נסבול, אתה היית סובל את זה? לנו הופחתה נקודה על אבוקות שלא נזרקו לכר הדשא ולא עצרו את המשחק אתם גם עצרתם וגם יריתם זיקוק לתוך הדשא במזל זה לא הרג אף אחד והיינו בסיפור אחר לגמרי, הפחתת נקודה זה המינימלי
השב   •  20
29
בושה וחרפה31/01/2024 17:51
אם יורידו למכבי נקודה אפשר לסגור את הכדורגל למועדון ספורט חיפה שמו תנאי על אותה סיטואציה בדיוק וגם בסוף הורידו להם נקודה אחת במקום 2 שהיה להם על תנאי
אני מכבי, מי אתם בכלל?
השב   •  818
תשובה31/01/2024 18:44
צריך להוריד לכם נקודה .בדיוק כמו שעשו לקבוצות אחרות. אתם לא מורמים מעל הליגה. פלצנים חצופים שחושבים שגיע לכם הכל.
השב   •  20
28
דוד המלך31/01/2024 17:50
צריך להוריד למכבי ת״א לפחות נקודה כמו שהורידו למכבי חיפה אם לא שתיים לפחות בגלל שצריך להיות פייריות כמו שהורידו לחיפה לבית״ר ולסכנין ואי אפשר להתעלם
השב   •  1311
27
ישראל31/01/2024 17:35
אני נגד כל הפחתת נקודות לכל קבוצה ושיחזירו לכל הקבוצות את הנקודות כי הם לא אשמים שישנם אוהדים מופרעים ללא חינוך למה ששחקנים יזיעו יתאמצו ירקו דם כדי לקבל כל נקודה ואיזה קומץ אוהדים יעשה ואנדליזם ובגללם יקחו את הנקודות .
צריך פשוט למצוא את העבריין לשלוח לכלא ולהעיף לכל החיים מהמגרשים ואם לא מוצאים אז עונש רדיוס לאותה קבוצה למשך 5 משחקים .
אם אתה לא חלק מזה - אתה לעולם לא תבין
השב   •  260
26
רומשקנו31/01/2024 17:34
אוהדים מטורפים צריך להעניש בחומרה עד שלא יהרג מישהו זה לא יפסק,
השב   •  100
25
צרלי31/01/2024 17:31
לדעתי מכבי תא מקבלים 100 שח קנס .
וגם זה לא בטוח.
100% אנטי מכבי
השב   •  66
24
אט31/01/2024 17:27
איך רוצים להוריד רק נקודה על זיקוק למגרש ?
לא מבין .
כחול זה הצבע, כחול זה בלב
השב   •  72
23
אבי31/01/2024 17:27
גם בעיר שלכם יש מכבי
מכבי יפו שחצנים שכמוכם לא פלא כל הליגה שונאת אותכם !
השב   •  49
22
בושה31/01/2024 17:27
אם לא מורידים להם, אז שיחזירו לנו את הנקודה שלקחו לנו על הרבה פחות מזה
השב   •  106
21
סמי31/01/2024 17:16
עדיין לא יודע למה צריך להעניש קבוצה אם יש בקהל מישהו מטומטם, בשביל זה יש משטרה, עזבו את הקבוצות לנפשן, נמאסתם התאחדות מושחת
מי שלא קופץ אדום
השב   •  160
20
אחד31/01/2024 17:10
אני לא מבין. יש על תנאי.. תפעילו אותו. לא יכול להיות שליתר הקבוצות מורידים נקודות ולמכבי תא מנסים להימנע מכך. מכבי תא לא מורמת מעל אף קבוצה בליגה.
השב   •  122
ברק31/01/2024 18:25
אתה מודע לזה שתנאי או לדבר ספציפי כן?
השב   •  00
19
צהוב בדם31/01/2024 17:09
גם עם מכבי היו אומרים שרצחו את האוהד הסטיפה בכיס משחר שום דבר לא יעזור הם יקבלו הורדת נקודה
אם אתה לא חלק מזה - אתה לעולם לא תבין
השב   •  311
18
חאמד31/01/2024 17:00
פגע או לא פגע עונש צריך לקבל
השב   •  152
חיפאי31/01/2024 17:13
מקווים לפחות לנקודה
רק בחיפה יש מכבי!
השב   •  65
17
מיקל31/01/2024 16:57
לכל אוהדי מכבי
מכבי תל אביב יש אחת. זכות ראשונים שלה -גם הקבוצה הראשונה בארץ למי שלא יודע עד עכשיו!
כל מי שנרשם על השם הזה- לאחר מכבי. מצרפים לו את שם העיר שלו-כמו למשל מכבי חיפה
אך כשאומרים את השם מכבי בילבד זה תמיד יהיה (מכבי תל אביב שזה) ביחד!
אם אתה לא חלק מזה - אתה לעולם לא תבין
השב   •  1021
ילד31/01/2024 17:17
חמוד, מכבי זה אגודה שקיימת מלפני 150 שנה.
הדם שלנו הוא ירוק
השב   •  62
קונסטנטין31/01/2024 17:27
מכבי קונסנטינופול היתה הראשונה אגב.
השב   •  31
לאי31/01/2024 17:28
איפה אתם ב 3 שנים האחרונות ?
מקום 3 לא ?
השב   •  54
אנחנו מכבי31/01/2024 17:30
פשוט טפשים ובורים רוב האוהדים של מועדון ספורט ראשון לציון יפו
השב   •  32
מכבי31/01/2024 17:41
למה מי אתם הפועל בש? גמלים מסריחים אתם לא מועדון טופ 5 בארץ+
השב   •  02
16
באר שבעי31/01/2024 16:57
יגיע זמן להריד נקודות למכבי לא רק לירושלים
השב   •  83
15
אדום31/01/2024 16:57
אני אומר שיוסיפו למכבי תל אביב 3 נקודות.
השב   •  62
14
חיים31/01/2024 16:55
תן להם שלוש נקודות הפחתה כמה תנאי צריך שיהיה להם כדי לעשות דין צדק?!.
השב   •  52
13
יחיאל מור31/01/2024 16:44
מה זה חשוב אם הכוס פגעה , זריקת חפץ למגרש דינה אחת בין אם פגעה או לא -ענישה קשה.
השב   •  112
12
חיפאי31/01/2024 16:37
איזה מכבי ,? כמעט בכל עיר בישראל יש מכבי , תפסיקו לחשוב על הכדורגל במונחים של הכדורסל, אפילו בכדורסל מכבי תל אביב היא לא הדומיננטית היום .
השב   •  168
Yaniv31/01/2024 16:47
כן די כבר גם אנחנו רוצות להיות מכבי
הדם שלנו הוא ירוק
השב   •  06
סוזה31/01/2024 16:59
מכבי זה מכבי
חיפה זה חיפה
בכל המדינה יודעים את זה כולל הבעלים של הקבוצה שאתה אוהד
מכבי או מוות
השב   •  84
קובי31/01/2024 18:38
איך רואים שאתה אוהד תל אביב
השב   •  00
11
אבי סין i31/01/2024 16:33
די שחר בבקשה . אל תהייה כזה . אולי תעשה גם קיזוז . ב ו ש ה
השב   •  1117
אבי סין ידביל31/01/2024 16:40
לנו הורידו נקודה על חזיזים וזיקוקים שלא פגעו באף אחד, רק נזרקו . מה אתה רוצה משחר ? למה שלנו יורידו ולכם לא ?
השב   •  224
10
אם תגובת ההנהלה לא תהיה.31/01/2024 16:31
לעקור את שער 11, לקשור לסלע ולזרוק לים, אנחנו נאבד עוד הרבה מאוד נקודות וכסף בגללם.
אוהדים מטעם עצמם.
השב   •  91
שובל31/01/2024 16:59
ידפוק הם השחקן ה 12 הם חלק מאוד גדול מהקבוצה בלדיהם לא ההינו שווים כלום
אני מכבי, מי אתם בכלל?
השב   •  03
9
ברוך31/01/2024 16:29
מצוין בפירוש שהכוס לא פגעה( פעמים) חייבים לשלוח את האוהדים בדחיפות להשתלמות, או לקרוס צלפים, מה זה לא פגעה, לא חבל על הכוסות?
השב   •  31
8
ירדן31/01/2024 16:26
הקהל של מכבי שונא את מכבי. או שהם יותר אימבצילים מנעל בית. הרי היה ברור שיחפשו אותם אחרי שחיפה נענשו.
השב   •  71
תגובה לעניין31/01/2024 17:00
ואתה יודע מה, גם היום מוצאים מתישהו
השב   •  00
7
רק הפועל31/01/2024 16:25
חאלס עם המשחקים כי בית הדין לא מסוגל להוריד נקודות למכבי תל אביב ייאלה תתדלגו ותחפשו קבוצות קטנות להתעלל בהן .
השב   •  43
6
אבי31/01/2024 16:19
תובע אוהד חיפה זה ידוע כמו שהורידו להם נקודה יורידו למכבי מתחילת העונה מחכים לזה
על חומותייך עיר דוד הפקדתי שומרים
השב   •  146
אוהד ירוק31/01/2024 16:41
נו ומה הבעיה ? אם הורידו לנו למה שלא יורידו להם ?
השב   •  81
5
עופר31/01/2024 16:19
יאללה יש מוליכה חדשה ישנה לליגה בעזרת השם היום נגיע לטרנר מהמקום הראשון
רק בחיפה יש מכבי!
השב   •  67
צהוב31/01/2024 16:37
ובעזרת השם תסיימו מקום שני היום
היום אתם מפסידים עגלות ירוקות
אני מכבי, מי אתם בכלל?
השב   •  23
תשובה31/01/2024 17:13
היום, אתם לא מנצחים ובנוסף גם מורידים לכם נקודב..
השב   •  21
4
שונא את מכבי מעדיף את חיפה31/01/2024 16:17
לא יפחיתו להם כלום.תרשמו.אם זה חיפה ,מורידים להם בלי למצמץ עוד 3 נקודות..
השב   •  1810
3
דור31/01/2024 16:15
שיתנו לחיפה כבר עכשיו את האליפות. השופטים גם ככה עושים זאת כל הזמן במשחקים..
השב   •  1116
הפוך אחי !!31/01/2024 16:43
לחיפה הורידו נק .. לנו לא הורידו גם שבוע שעבר ..
אם כבר הם עוזרים לנו ..
השב   •  102
2
אוזמן הנביא31/01/2024 16:12
בבקשה לא להוריד לצהובים נקודה כי בעוד שבועיים תורידו לחיפה הירוקה פי שלוש מה לא תעשו לצהבת שתיקח אליפות
100% אנטי מכבי
השב   •  104
1
קווקזי31/01/2024 16:12
תזכרו מה שאני אומר לא יפחיתו לתל אביבים נקודה הם בני האלים בהם לא נוגעים
רק בחיפה יש מכבי!
השב   •  208
מכבי31/01/2024 16:17
ומי כמוך באלים !
אם אתה לא חלק מזה - אתה לעולם לא תבין
השב   •  116
דני31/01/2024 16:23
מה עם הזרים שלכם,כבר יודעים לקרא אנגלית?
השב   •  43
גיא31/01/2024 16:27
שימון מזרחי
השב   •  02
אסור לפספס
נגןאינטימי: פאטצ'י מעניק מסאז' בירך לזהבי
אינטימי: פטאצ'י מעניק מסאז' בירך לזהבי
נגןקבע שיא עולמי מטורף בעליות מתח ב-24 שעות
קבע שיא עולמי הסטרי בעליות מתח ב-24 שעות
נגןכמה כוכבי כדורגל אפשר לפגוש במשחק של מסי
כמה כוכבי כדורגל אפשר לפגוש במשחק של מסי
נגןאתגר "נחש מי?" פדרי מול פרנקי דה יונג
אתגר "נחש מי?" פדרי מול פרנקי דה יונג
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטים כדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתית
/* LAST / NEXT ROUNDs */