יום שבת, 06.07.2024 שעה 01:00
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

מלאמה עד איינבינדר: מפתחות הפועל ת"א לדרבי

3,553 ימים אחרי הניצחון האחרון על מכבי, האדומים מקווים שב-20:30 זה יקרה. על מאמן ששחקניו מעדכנים אותו על שינוי במערך היריבה ויתר שחקני המפתח

|
איינבינדר, לאמה וזובאס  (ניסים ימין - גרפיקה)
איינבינדר, לאמה וזובאס (ניסים ימין - גרפיקה)

הפועל תל אביב חולמת כל עונה על ניצחון בדרבי מאז 2014. בכל פעם האדומים חושבים שאולי הפעם זה יקרה רק כדי שזה יתפוצץ להם בפנים עם עוד הפסד כואב. אם לנתח את כל משחקי הדרבי הקודמים מאז, יש מצב שאולי הקרוב ביותר לניצחון היה בגמר הגביע ביוני 2021, אז ספק פנדל על דן איינבינדר היה מקרב את הרגע, אבל כולם זוכרים בסוף איך זה הסתיים.

3,553 ימים בדיוק עברו מאז הניצחון האחרון של הפועל על מכבי וכל אחד שמכיר את הכדורגל הישראלי ואת האדומים, פשוט מבין שזה הרבה הרבה יותר מדי. הקוף על הגב של האדומים נהיה כבד יותר ממשחק למשחק ולא ברור מתי יגיע הרגע שהקהל המאוכזב בשער 5 יזכה לראות ניצחון על היריבה העירונית, אבל בכל התמודדות חדשה, קיים הסיכוי הקטנטן שאולי הפעם זה יקרה והרצף הניצחי יישבר.

התבוסה להפועל באר שבע במחזור האחרון אולי יכולה לגרום לשחקני הפועל ת"א להתעורר, אבל מצד שני היא גם יכולה להשפיע לשלילה. לאור המערכת חסרת הניסיון של הפועל, מהמנכ"ל ועד למאמן, לא בטוח שזה אפשרי לעשות את הבלתי ייאמן אחרי למעלה מתשע שנים חשוכות.

הפועל ת"א תצליח להפתיע בדרבי? (ראובן שוורץ)הפועל ת"א תצליח להפתיע בדרבי? (ראובן שוורץ)

אבל אחרי כל זה, צריך לזכור שהפועל מקבלת את מכבי בנקודה הכי שברירית שלה העונה. שלושה משחקים ללא ניצחון יש לצהובים, מתוכם הפסד כואב למכבי חיפה באצטדיון בלומפילד ששבר רצף של 12 שנה - ארוך יותר מהרצף ללא ניצחון של הפועל בדרבי. אולי זה מה שיכול לתת תקווה להפועל, אז לפני הדרבי – הנה חמש המפתחות לניצחון אדום בדרבי (רביעי, 20:30).

1. בורחה לאמה

האיש שחוטף הכי הרבה ביקורות במתחם חודורוב הוא המאמן. הספרדי שהחליף את מייקל ולקאניס אחרי שהאחרון עזב לאייאקס, לקח את ההזדמנות לאמן את הפועל ת"א בשתי ידיים. מבחינת לאמה מדובר בהזדמנות חייו, שכן רק בעונה שעברה הוא היה בצוות של הפועל כפר סבא מהליגה הלאומית ושימש כמאמן בליגה ג' של קבוצת אינטר תל אביב.

לאמה שהגיע לישראל מספרד כחלק מפרויקט אתלטיקו מדריד והפועל באר שבע אי שם ב-2019, נשאר בישראל ואחרי סבלנות גדולה, מילא את מקומו של ולקאניס שנשאר במולדתו בעקבות המלחמה ומה שהיה זמני הפך לקבוע. אפשר לראות באופן ברור את חוסר הניסיון של הספרדי על הקווים. לא פעם שחקני הקבוצה שלו עצמו מגיעים עד אליו כדי לעדכן אותו על שינויים במערך של הקבוצה היריבה, מה שלא נראה טוב מהצד.

בעונה שעברה עוד אימן בליגה ג'. לאמה (רדאד ג'בארה)בעונה שעברה עוד אימן בליגה ג'. לאמה (רדאד ג'בארה)

אם תשאלו את אוהדי הפועל ת"א, כולם יסכימו שלבורחה לאמה אין את הניסיון הדרוש כדי להוביל מועדון גדול עם קהל תובעני להצלחות גדולות. יחד עם זאת, תסכימו שאם לאמה יצליח לעשות את הבלתי ייאמן דווקא בדרבי, הוא יקבל נקודות זכות משמעותיות בתור משהו שרבים וטובים ממנו ניסו לפני כן ולא הצליחו. כדי שזה יקרה, הספרדי צריך להיות בשיא הריכוז ולהגיב למהלכים שרובי קין יכין לו, השאלה אם זה יקרה הערב.

2. דן איינבינדר

הקפטן של הפועל תהוא הדמות הכי משמעותית הערב על כר הדשא בצד האדום. בזמן שחוסה רודריגס ועמרי אלטמן לא נמצאים בסגל בגלל פציעות, איינבינדר הופך להיות הדמות הכי אחראית בצד של הפועל. הקשר עבר הרבה בקריירה שלו, גם מהצד של מכבי ובטח כעת מהצד של הפועל. לצערו, הוא כבר טעם את הלוזריות של הפועל בדרבי, אבל יכול מאוד להיות שהניסיון המר הזה יביא אותו לנקודת המפנה בתור הקפטן של המגרש.

בזמן שבורחה לאמה משתפשף על חשבונה של הפועל ת"א כמאמן ראשי, הוא צריך מאמן-שחקן על המגרש ואיינבינדר יכול למלא את התפקיד הזה בצורה הכי טובה שיש. כבר ראינו בעבר כמה אופי ומנהיגות זה דבר חשוב בכדורגל, בטח בקבוצה צעירה כמו הפועל ת"א, כך שהמשימה של איינבינדר גדולה, לאו דווקא לגבי ניצחון, אלא להיות אחראי שכל החברים שלצידו יהיו הכי מרוכזים שיש לטובת המטרה.

משמעותי. איינבינדר (איציק בלניצקי)משמעותי. איינבינדר (איציק בלניצקי)

3. אמיליוס זובאס

השוער הליטאי של הפועל ת"א הוא אחד השחקנים הכי יציבים מאז שהחליף את סטפן מרינוביץ' החלש, עד כדי כך שאי אפשר להשוות את משחק ההגנה איתו ובלעדיו. היתרון של זובאס הוא בעיקר השקט והניסיון שהוא מביא, מה שובהפועל הרגישו מהמשחק הראשון שלו.

שוער נבחרת ליטא הצדיק את ההגעה שלו להפועל ת"א, אבל בתור אחד שמכיר היטב את הליגה, הוא בטוח היה רוצה להגיע בתקופה אחרת. מוצלחת יותר, רגועה יותר ולא לתקופה שהזכירה חלק מהתקופה שלו בבני יהודה. יחד עם המחמאות, זובאס מדגיש דבר אחד – כשהוא טוב, הפועל טובה וכשזה לא קורה, אתם כבר מבינים לבד.

המשחק האחרון של זובאס במדי הפועל ת"א נגד הפועל ב"ש הוכיח את זה בדיוק. אם הליטאי תופס יום חלש, הסיכויים של הקבוצה שלו צונחים בצורה משמעותית. להבדיל מפעמים אחרות, בהן הפועל הייתה קבוצה חזקה יותר ממה שהיא היום, המשמעות של השוער הייתה חשובה, אבל לא כמו בהפועל הנוכחית. אם בורחה לאמה וחניכיו רוצים לעשות סנסציה, זה לא יכול לקרות בלי שזובאס יחסום כל איום על השער. זה יהיה קשה, אבל אם זובאס יתפוס יום, אף אחד לא יעצור אותו.

צריך לנעול את השער. זובאס (שחר גרוס)צריך לנעול את השער. זובאס (שחר גרוס)

4. הישאם לאיוס

רבות דובר על הקשר היצירתי של הפועל ת”א. לאיוס פתח את הקיץ עם קמפיין חלומי במדי הנבחרת הצעירה של ישראל שהגיעה עד לחצי גמר היורו בגאורגיה ואז כשחזר החלו דיבורים רציניים לגבי עזיבה מיידית לטורקיה. הסאגה סביב לאיוס קרתה בזמן מחנה האימונים בגרמניה והיא לא נרגעה עד שהשחקן, שהגיע לפני כשנתיים ממ.ס. כפר קאסם, האריך את חוזהו בשלוש שנים נוספות.

הארכת החוזה הייתה אמורה לפתוח את התאבון של לאיוס ולהכניס אותו חזק לעניינים,, אבל הדברים העונה הולכים הרבה יותר קשה. אולי הסיבה לכך היא שקבוצות ליגת העל מכירות היטב את לאיוס שהיה אלמוני בעונה שעברה וזה מצריך ממנו לחשוב על דרכי פעולה אחרות על כר הדשא. יכול להיות שהסיבה היא מנטלית ויכול להיות שסתם מדובר בתקופה פחות טובה.

במשחק האחרון נגד הפועל ב”ש, לאיוס נותר על הספסל ולא קיבל את חולצת ההרכב. זה הראה כמה הפועל אנמית וחסרת יצירתיות בלעדיו, ואגב, גם בתרגול שלפני הדרבי הוא לא תורגל. כדי שהפועל ת"א תוכל להציג יכולת טובה, היא חייבת את לאיוס בפוקוס, בטח בהתקפות מעבר, אבל קודם כל שנראה אותו פותח בהרכב.

מתקשה העונה. לאיוס (רדאד ג'בארה)מתקשה העונה. לאיוס (רדאד ג'בארה)

5. אור בלוריאן

הדרבי הולך ככל הנראה להיות בשליטה של מכבי ת"א. לא צריך להיכנס לסטטיסטיקה במשחקי הדרבי בעשור האחרון כדי לראות מי הייתה תמיד עם ידה על העליונה בכל מה שקשור לשליטה במגרש וכמות המצבים, כי בסוף זה מה שגרם לנוק אאוט חד צדדי כמעט בכל דרבי. לכן על אחת כמה וכמה הערב, המשימה של האדומים צריכה להתחיל בחלק האחורי. כבר נגענו בזובאס שהוא 'השומר האחרון' של קו ההגנה, אבל לפניו יש את אור בלוריאן.

בלם הפועל ב"ש שהצטרף בהשאלה עם אופציית רכישה של 1.2 מיליון שקל, הפך לבלם המוביל של האדומים והרבה אחריות יש עליו. היתרון הגדול של בלוריאן בא לידי ביטוי גם במצבים נייחים, שם הראה שהוא יכול לבוא לידי ביטוי גם בהבקעת שערים כמו בצמד ב-3:3 מול בני סכנין. ניצחון של הפועל בדרבי יהיה הירואי וסנסציוני ללא ספק, אבל כדי שיהיה לו סיכוי, בלוריאן צריך להיות בשיאו מבחינה הגנתית ולהוביל את חבריו.

לאמה: "כולם יודעים כמה מכבי ת"א חזקים"
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */