יום רביעי, 03.07.2024 שעה 14:50

בכדורגל, בהתעמלות ובבריכה: ספורטאי 2023

אלוף עולם בהתעמלות, הישגי ענק בספורט הפראלימפי, השחיין שפרץ וההצלחות הגדולות בכדורגל ובכדורסל: אחרי שנה מדהימה, דירוג הגברים בספורט הישראלי

|
ספורטאי השנה (ניסים ימין - גרפיקה)
ספורטאי השנה (ניסים ימין - גרפיקה)

אלוף עולם בהתעמלות, סגן אלוף עולם באתלטיקה, הישגי ענק בספורט הפראלימפי, השחיין שפרץ בבריכה, ההצלחות בכדורגל ובכדורסל, והישראלי שזכה לחוזה עתק בליגה הטובה בעולם. שנת 2023 הייתה שנה מדהימה עבור הספורטאים הישראלים וזה הרגע לבחור מי היו הטובים ביותר. ONE עם הדירוג לגברים.

1. ארטיום דולגופיאט 

בבוקר ה-7 באוקטובר מדינה שלמה הוכתה בהלם, בעקבות אירוע טרור טראומתי שנחקק בהיסטוריה של מדינה ישראל. כמה שעות לאחר מכן, מתעמל המכשירים ארטיום דולגופיאט עלה לגמר תרגיל הקרקע באליפות העולם וזכה במדליית הזהב תוך שהוא מתקשה לשמוח. ביום הזה, דולגופיאט הפך לספורטאי האולימפי היחיד בתולדות המדינה שמחזיק בטריפל מוזהב, עם מדליית זהב אולימפית, מדליית זהב עולמית ומדליית זהב אירופית. הוא עבר שנה לא קלה, עם הרבה פציעות, אך למרות הכל בסיומה המשיך לבסס את מעמדו בעולם כאשר זכה בתואר אלוף העולם וסגן אלוף אירופה.

ארטיום דולגופיאט עם מדליית הזהב (גיא ביטמן)ארטיום דולגופיאט עם מדליית הזהב (גיא ביטמן)

2. מארו טפרי

להגיע להישג משמעותי באתלטיקה זה לא דבר פשוט, במיוחד בריצת המרתון שהיא הקשה מכל. אלא שהשנה נפרצה תקרת הזכוכית בריצת המרתון לגברים, לאחר שמארו טפרי סיים במקום השני בתחרות החשובה ביותר והוכתר לסגן אלוף העולם. המרתוניסט בן ה-31 תמיד היה בטופ העולמי, אבל בחודשים האחרונים הוא רשם קפיצה משמעותית בקריירה שלו והציג ריצה לפנתיאון למרות שנפל לכביש באמצע המסלול וקם על הרגליים כדי לחצות את קו הסיום במקום השני ולרשום הישג מטורף. זו הייתה החותמת לכך שהוא באמת עשה התקדמות מדהימה ואיכותית.

מארו טפרי עם מדליית הכסף (רויטרס)מארו טפרי עם מדליית הכסף (רויטרס)

3. נבחרות הנוער והצעירה בכדורגל

הנבחרת של אופיר חיים הצליחה להעפיל לחצי גמר המונדיאליטו, אליפות העולם לנבחרות עד גיל 20, וסחפה אחריה מדינה שלמה בקיץ חסר תקדים בארגנטינה. ברבע הגמר הכחולים-לבנים הדיחו אפילו את נבחרת ברזיל, אך נעצרו בחצי הגמר וניצחו בקרב על המקום השלישי. אוהדי הכדורגל קיבלו משהו שונה וראו נבחרת צעירה ונועזת, שלפני הכל מפעילה את המוח היהודי ומנצלת את החוזקות שלה.

זה נמשך גם עם הנבחרת הצעירה, שהעפילה לחצי גמר אחרי שהתמודדה בבית קשה עם גרמניה ואנגליה, בקמפיין בו גיא לוזון הוביל את הנבחרת למשחקים האולימפיים לראשונה מאז מונטריאול 1976. דניאל פרץ, אוסקר גלוך, עומרי גאנדלמן, דור תורג'מן, ענאן חלאילי, עומר סניור, סתיו למקין ורוי רביבו הם חלק מהשמות של הדור ההיסטורי הזה. אנחנו, שמחכים להעפיל למונדיאל כבר יותר מ-50 שנה, קיבלנו קיץ של כדורגל ישראלי משובח מהדור הצעיר. אלו ההישגים הכי גדולים שנראו לאורך ההיסטוריה, והתקווה היא שהם לא יהיו אירועים חד פעמיים.

גיא לוזון נותן הוראות לאוסקר גלוך (ראובן שוורץ)גיא לוזון נותן הוראות לאוסקר גלוך (ראובן שוורץ)

4. עמי דדאון

נבחרת השחייה הפראלימפית זכתה באליפות העולם האחרונה בשמונה מדליות, כאשר חצי מהן היו של שחיין אחד שבלט מעל כולם. דדאון זכה בארבע מדליות זהב אישיות, ב-150 מטר מעורב, ב-50 חופשי, ב-100 חופשי תוך שקבע במשחה שיא עולם וב-200 חופשי. אין ספק כי הוא אחד מהספורטאים הטובים ביותר בישראל בשנה זו.

עמי דדאון (אסנת פליס דואר)עמי דדאון (אסנת פליס דואר)

5. אסף יסעור

לוחם הטאקוונדו הפראלימפי המשיך ביכולת הנהדרת שלו בשנה זו. בגיל 21 הוא הפך לאלוף העולם, אחרי שניצח בארבעה קרבות בדרך לפודיום, ולמעשה שחזר את ההישג שלו מ-2021. בנוסף, זכה במדליית כסף במשחקי אירופה שנערכו השנה. אחרי שאיבד את שתי ידיו כאשר התחשמל לפני חגיגות בר המצווה שלו מכבל מתח גבוה בזמן שניסה לחלץ כדור שנתקע בחדר חשמל בעת ששיחק עם חבריו ואושפז במצב קשה, הוא לא נתן למגבלה לעצור אותו בדרך לכבוש את העולם והסיפור שלו ריגש מדינה שלמה.

אסף יסעור (איגוד הטאדוונדו)אסף יסעור (איגוד הטאדוונדו)

6. בלסינג אפריפה

הכוכב הצעיר של הריצה הישראלית המשיך להתקדם, למרות הפציעה ממנה סבל במשך חודשים ארוכים. אומנם באליפות העולם לבוגרים הוא עדיין לא עשה הישג משמעותי בהופעת הבכורה שלו, אבל השנה האצן הפך לאלוף אירופה עד גיל 23 בריצת 200 מטר, כשנה אחרי שזכה באליפות העולם עד גיל 20 במרחק הזה. כמו כן, במהלך השנה השווה את שיא ישראל בריצת 100 מטר שעמד על 10.20 שניות ולמעשה הצליח להשוות שיא לאומי עתיק של 24 שנה. את כל זה בלסינג עשה עוד לפני שחגג יום הולדת 20.

בלסינג אפריפה (איציק בלניצקי)בלסינג אפריפה (איציק בלניצקי)

7. פיטר פלצ'יק

מבין נבחרת הגברים בג'ודו, אין ספק כי פיטר פלצ'יק עבר את השנה הכי יציבה ואיכותית. בין היתר, הג'ודאי הענק זכה במדליית הארד באליפות העולם, במדליית הכסף בטורניר המאסטרס היוקרתי, במדליית הארד בגראנד סלאם פאריס וגם היה יכול לזכות במדליה באליפות אירופה אלמלא היה נפצע בברך.

פיטר פלצ'יק (ראובן שוורץ)פיטר פלצ'יק (ראובן שוורץ)

8. גל כהן גרומי

השחיין בן ה-21 עשה את קפיצת המדרגה המשמעותית מכולן. בתחרות הגדולה של השנה, באליפות העולם ביפן, כהן גרומי העפיל לגמר העולמי ב-100 מטר פרפר וסיים בו במקום השמיני, אחרי שעלה מהמקום החמישי במוקדמות, תוך שקבע שיא ישראלי חדש של 50.98 שניות, שהציב אותו בטופ העולמי והבטיח לו קריטריון אולימפי. בנוסף, היה חלק מהישג השיא בנבחרת השליחים שסיימה במקום השביעי בעולם ב-4X100 חופשי. הוא השחיין הישראלי העשירי שהשתתף בגמר אישי באליפות העולם, ואם בעבר ישראל לא העפילה ליותר משני גמרים באליפות עולם אחת אז הפעם הוא עשה זאת לבדו עם שתי הופעות מדהימות במעמד.

גל כהן גרומי (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)גל כהן גרומי (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)

9. נבחרת העתודה בכדורסל

חבורת שחקנים די אלמונית הצליחה לחולל סנסציה והעפילו לגמר אליפות אירופה. למעשה, הנבחרת הזו המשיכה את המורשת של ישראל בטורניר נבחרות העתודה והגיעה שוב עד למשחק הגמר, שם הפסידה לצרפת אחרי הארכה. נועם יעקב ודניאל וולף נבחרו לחמישיית הטורניר.

נבחרת העתודה של ישראל חוגגת (FIBA.COM)נבחרת העתודה של ישראל חוגגת (FIBA.COM)

10. דני אבדיה

הכדורסלן הישראלי שמשחק ב-NBA המשיך להתקדם והפך לשחקן במעמד בכיר יותר בליגה הטובה בעולם. אומנם הקבוצה שלו בוושינגטון היא לא מהטובות ביותר באמריקה, אבל הוא הפך לאחת מנקודות האור שלה. החותמת לכך הגיעה עם החוזה החדש והנוצץ שקיבל בגיל 22, על סך של 55 מיליון דולר לארבע שנים, שהפך אותו למשתכר הגדול ביותר בספורט הישראלי.

דני אבדיה (רויטרס)דני אבדיה (רויטרס)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */