יום ראשון, 06.10.2024 שעה 04:27

ספורטאים עלולים להיפגע בגלל המצב הביטחוני

לא ייסעו לקהיר ולדוחא? למדבדב ולמיאקינין יש סיכוי להשיג את הקריטריון, אך ייתכן שמתעמלים ישראלים יאבדו הזדמנות להגיע לפאריס בגלל אזהרות המסע

|
אנדריי מדבדב (באדיבות איגוד ההתעמלות)
אנדריי מדבדב (באדיבות איגוד ההתעמלות)

האם מתעמלים ישראלים יאבדו סיכוי להגיע לצרפת בקיץ בגלל המצב הביטחוני? נבחרת התעמלות המכשירים עלולה לפספס הזדמנות לשלוח עוד נציגים למשחקים האולימפיים בפאריס 2024 בגלל שתחרויות הקריטריון האחרונות יתקיימו בין היתר במצרים ובקטאר.

אומנם רוב הכרטיסים לאולימפיאדת פאריס כבר חולקו, וכך גם מקומו של האלוף האולימפי בתרגיל הקרקע, ארטיום דולגופיאט, כבר הובטח, אבל ישנם עוד מתעמלים ישראלים שיכולים להגיע לאירוע הספורט הגדול בעולם בקיץ הקרוב.

כדי להגיע לשם, הם יצטרכו להתחרות בארבע תחרויות מסבב גביע העולם, כאשר שלוש התוצאות הטובות ביותר יילקחו בחשבון בכל מכשיר או תרגיל. בתום הסבב, מי שיסיים במקומות הראשון או השני בכל מכשיר יוכל להגיע לאולימפיאדת פאריס ולהצטרף למשלחת הישראלית. לפי ההערכות, לאנדריי מדבדב יש סיכוי להשיג את הקריטריון בתרגיל הקפיצות ולאלכס מיאקינין בתרגיל המתח.

אלא שתחרויות סבב העולם יתקיימו במדינות שהנסיעה אליהן אסורה בגלל המלחמה. ב-15 בפברואר תתקיים תחרות גביע העולם בקהיר שבמצרים, ב-22 בפברואר תהיה תחרות נוספת בקוטבוס שבגרמניה, ב-7 במרץ תיפתח עוד תחרות בבאקו שבאזרבייג'ן וב-17 באפריל הסבב יגיע לסיומו בדוחא שבקטאר.

המלחמה משפיעה על ההכנות האולימפיות. מיאקינין (באדיבות איגוד ההתעמלות)המלחמה משפיעה על ההכנות האולימפיות. מיאקינין (באדיבות איגוד ההתעמלות)

לפי הודעת המטה לביטחון לאומי, במצרים קיימת רמת איום גבוהה על ישראלים ברמה 4 מתוך 4 כך שההמלצה היא לא לטוס למדינה. לגבי גרמניה ואזרבייג'ן רמת האיום היא ברמה 2, משום שקיים איום פוטנציאלי לפגיעה בישראלים וביהודים השוהים במדינה. גם לגבי קטאר יש איום גבוה ולכן ההמלצה היא להימנע מכל ביקור במדינה, אבל מועד התחרות עדיין רחוק ודברים יכולים להשתנות.

בעקבות זאת, לא סביר שהשב"כ יאשר את הנסיעה לקהיר. גם אם הם לא ייצאו לשם - מדבדב ומיאקינין עדיין יוכלו להתחרות בשלוש מתוך ארבע התחרויות ולהגיע למשחקים האולימפיים, אבל אם הם לא יתחרו בכל התחרויות זה כמובן יפגע בסיכויים להשיג את הקריטריון לאולימפיאדת פאריס.

בתקופה האחרונה בספורט האולימפי הישראלי מנסים לשכנע את גורמי הביטחון לאשר לספורטאים לטוס לתחרויות חשובות גם במדינות עוינות תחת אבטחה כבדה, אך בגלל המלחמה רמת האיום לפגיעה בישראלים ברחבי העולם היא גבוהה ולכן בשב"כ נוקטים במשנה זהירות.

תחרויות הקריטריון בהתעמלות מכשירים הן לא הבעיה היחידה של הספורט הישראלי כמובן. בין היתר, הישראלים עדיין לא קיבלו אישור לטוס לאליפות העולם בשחייה ובכדורמים שתתקיים בקרוב בקטאר, מה שעלול לפגוע בגודלה של המשלחת הישראלית לפאריס וכמובן גם בספורטאים הישראלים שעבדו והתאמנו קשה בשנים האחרונות רק כדי להגיע לרגע הזה.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */