יום שבת, 29.06.2024 שעה 12:50
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

"מביא את כדורגל השכונה אל הדשא באצטדיון"

השכנות עם טוקלומטי, הקשר עם בורארד, ההתעניינות בליגה ונבחרת הנוער של אופיר חיים. בחדרה בונים על אלעד מדמון שיהפוך לשחקן הבכיר הראשון במועדון

|
אלעד מדמון חוגג (ראובן שוורץ)
אלעד מדמון חוגג (ראובן שוורץ)

לא מעט אנשים הופתעו מהשלושער המרשים שכבש קשרה של הפועל חדרה, אלעד מדמון, ביום שבת האחרון בניצחון 0:3 על מכבי פ"ת. אלא שבשקט בשקט, בקבוצה מהשרון מסמנים את השחקן בן ה-19 לכזה שיהפוך לשחקן בכיר במועדון ואולי יהפוך לתוצר מחלקת הנוער הראשון של המועדון בליגת העל שיהפוך לשחקן מוביל בכדורגל הישראלי ובעל פוטנציאל למכירה עתידית.

מלבד השלושער שכבש בשבת, מדמון היה אחראי גם על שער הניצחון במשחק הניצחון על מ.ס אשדוד עוד לפני הפגרה הכפויה ואחראי על שש הנקודות שצבר ניסו אביטן כמאמן הפועל חדרה עד כה, מה שממקם אותו במקום השני בטבלת מלכי השערים בליגת העל, שני רק לערן זהבי שכבש מול הפועל ירושלים את שערו החמישי העונה.

מדמון גדל בשכונת דורה בנתניה, כאשר רק כביש אחד מפריד בינו לבין כישרון נתנייתי אחר, שמיוצג ע"י הסוכן רועי דניאל, עידן טוקלומטי. בדומה לשחקן ההתקפה של הנבחרת הבוגרת, גם מדמון העביר את תקופת מחלקת הנוער במעברים בין בית"ר טוברוק למכבי נתניה, אלא שהיהלומים לא זיהו ככל הנראה את הכישרון הטמון בו, ולאחר ששיחק במדיהם למשך פחות מעונה, הוא שוחרר בשנתון נערים ג’ ועבר לחדרה.

עידן טוקלומטי. שני כוכבים צעירים בשכונה אחת (רדאד ג'בארה)עידן טוקלומטי. שני כוכבים צעירים בשכונה אחת (רדאד ג'בארה)

נמרוד אטיאס, המכונה "גולו", ששימש כמנהל הספורטיבי של חדרה וכיד ימינו של המנהל המקצועי של המועדון, אורן גולן, היה זה שקפץ על המציאה וראה בו כפוטנציאל גדול, אלא שהדרך של מדמון לפריצה לא הייתה קלה. באחת העונות בקבוצת הנוער הוא אפילו לא היה שחקן הרכב, וההיכרות איתו התבצעה רק בעונה שעברה, כשקיבל את המפתחות ממאמן הבוגרים דאז, מנחם קורצקי, במשחק החשוב בחוץ מול נס ציונה.

מדמון גמל אז עם בישול אדיר והיה חלק מרכזי בניצחון החשוב באצטדיון שלמה ביטוח, אך עד סיום העונה, לא הצליח להטביע חותם משמעותי. גם העונה הנוכחית לא נראתה כמוצלחת במיוחד, אלא שלאחר מחזורי פתיחה עקרים גם בגביע הטוטו וגם בליגה, אביטן, שעבד לא מעט עם מחלקות הנוער, זרק את מדמון למערכה במשחק החוץ מול אשדוד וזה כאמור גמל לו. למרות זאת, בחדרה מסרבים להסתנוור משני המחזורים האחרונים של מדמון.

נמרוד אטיאס ואורן גולן (באדיבוצת שלומי גבאי)נמרוד אטיאס ואורן גולן (באדיבוצת שלומי גבאי)

רק אשתקד מדמון חתם על חוזה ארוך טווח לחמש שנים, ללא סעיף שחרור. לא מעט קבוצות פספסו אותו בדרך. אותה נתניה, שוויתרה עליו בנערים ג', חיפשה שחקן כנף ישראלי וביממה האחרונה של חלון ההעברות רצתה לרכוש אותו, אך לפי מקורות יודעי דבר, ההצעה הייתה נמוכה ומוערכת בכחצי מיליון שקלים, בטח לא הצעה שתספק את יקיר שוורץ וחבריו להנהלה.

אלא שעוד לפני כן, שני מועדונים נוספים ניסו לשים את ידם על ה’תכשיט’ של חדרה. הייתה זו מכבי פ"ת, שבקיץ ניסתה לרכוש אותו ובאמצעות המנכ"ל ואיש מחלקת הנוער אופיר לוזון הציעה ‘כל סכום’ כשגם הפועל ב"ש, אותה ניצח במדי קבוצת הנוער של חדרה במו רגליו לפני כשנתיים, התעניינה.

אופיר לוזון. ניסה לצוד את ה'תכשיט' (חגי מיכאלי)אופיר לוזון. ניסה לצוד את ה'תכשיט' (חגי מיכאלי)

לא רבים יודעים, אך מדמון היה אחד מהניפויים האחרונים של מאמן נבחרת הנוער, אופיר חיים למונדיאליטו בארגנטינה. זימון הבכורה שלו לנבחרת, כמה חודשים לפני כן, לווה בלא מעט דרמות. חיים, שהתרשם ממדמון במשחק במסגרת ליגת העל לנוער בין חדרה למכבי ת"א שם גם כבש, התרשם מהיכולות הטכניות שלו ובעיקר מהקטלניות שלו במשחק המעבר ועם הפנים לשער והחליט לזמנו עוד לשלב המוקדמות בקרואטיה.

אלא שאז, המפקדת האישית שלו בצה”ל סירבה לשחררו מכיוון שטרם החזיק ב"תואר" ספורטאי מצטיין/פעיל. מדמון ניסה לשכנע והבהיר כי אין באפשרותו לסדר את הנושא באופן מיידי, בשל העובדה שהוועדה אשר מכריעה בנושא מתכנסת פעמיים בשנה והוא לא צפה את הזימון עוד לפני כן. אלא שהמפקדת לא השתכנעה ומכאן, הנושא עבר לטיפול גורמים בכירים יותר והוכרע בצורה חיובית.

אופיר חיים (רויטרס)אופיר חיים (רויטרס)

המנהל הטכני של נבחרות הנוער, בוני גינזבורג, יו"ר ההתאחדות דאז, אורן חסון והמנהל המקצועי בחדרה, אורן גולן, שלחו מכתבים לצבא ההגנה לישראל, אך דווקא התערבות של חבר הכנסת הנתנייתי, סיימון דוידסון בעקבות פנייה מסוכנו של מדמון, רועי דניאל, הובילה לאישור חריג ולהמראתו של מדמון לטורניר המוקדמות.

למונדיאליטו כאמור, מדמון לא יצא ולא בגלל הנחיתות שלו לעומת שאר השחקנים. חיים, הבהיר גם בראיון ב-ONE עוד לפני ההמראה לארגנטינה, כי הוא חיפש שחקנים שיכולים לשחק במספר עמדות וזאת לנוכח העובדה שרק 18 שחקני שדה (בנוסף לשלושה שוערים) המריאו לדרום אמריקה. אלא את הפן האישיותי של מדמון, לא ניתן היה לפספס. בנבחרת סיפרו שהוא היה אחד השחקנים האהובים בחדר ההלבשה, רקדן לא קטן ואחד שמתמחה בחיקויים. המאמן אופיר חיים וקשר מכבי חיפה, ענאן חלאילי, היו רק חלק מאלה שאותם חיקה מדמון.

ענאן חלאילי. גם אותו מדמון חיקה (עמרי שטיין)ענאן חלאילי. גם אותו מדמון חיקה (עמרי שטיין)

אם מדברים על היכולות המקצועיות, אז בעידן בו הכדורגל הפך לרובוטי יותר ועם פחות שחקנים פנטזיסטים דוגמת ראובן עטר, מדמון, אשר הצטיין במשחקי הקט-רגל בשכונתו, מוגדר כמי שמשחק קט-רגל גם על הדשא. "הוא מביא את כדורגל השכונה למגרש הדשא", כך הגדיר אותו אחד מאנשי הכדורגל שקרוב אליו. גם בחדרה, מדמון הוא אחד השחקנים האהובים בחדר ההלבשה כאשר חברות מיוחדת נוצרה בינו לבין כוכב הקבוצה סמי בורארד.

הבלגי משמש מעין חונך של השחקן הצעיר ובחדרה נזכרים שאחרי משחק הבכורה המרשים שלו מול נס ציונה, הוא לא הגיע לאימון לאחר שלא שוחרר מהצבא וגרר תגובה מבורארד: "איפה הילד המוכשר? למה הוא לא פה?". בחדרה מספרים, שהחיבור בין שני המזרחים (מדמון הוא בן העדה התימנית ובורארד הוא מרוקאי במוצאו) הובילה את מדמון לקחת את השחקן הזר למסעדה תימנית בעיר.

סמי בורארד. ישב עם מדמון במסעדה תימנית (לילך וויס-רוזנברג)סמי בורארד. ישב עם מדמון במסעדה תימנית (לילך וויס-רוזנברג)

בחזרה לאחד האנשים הקרובים אליו ומי שהביא אותו לחדרה: נמרוד אטיאס, שמספק זווית מעניינת לגבי הכישרון הצעיר, בשיחה עם ONE: "אלעד מדמון צריך להרגיש שמאמינים בו. ברגע שאתה שם עליו את כובד המשקל ואומר לו ‘תוביל’, הוא יודע להביא את הכישרון שבו ובעיניי, מדובר בכישרון ברמה אירופאית, כישרון מולד. כל הכבוד לניסו אביטן שידע לזהות את זה ונותן לו את המפתחות. "בשנים שליוויתי את אלעד במחלקת הנוער ובבוגרים בחדרה, היה לי הכי חשוב לשים לו את המפתחות בידיים”.

מאז שעזב את חדרה, אטיאס עובד עם שחקנים צעירים ומספק עבורם שירותי ליווי בתחום הכדורגל, אך עד היום שומר על קשר עם מדמון והגיע אשתקד לבכורה שלו בנס ציונה. אז כאמור, בהפועל חדרה רוצים מאוד שהשחקן הצעיר, שמתגורר עם אביו גיא שגם מלווה אותו, ימשיך לפרוח אך משתדלים לשמור אותו על אש קטנה.

אלעד מדמון חוגג עם החברים. התקווה הגדולה של חדרה (ראובן שוורץ)אלעד מדמון חוגג עם החברים. התקווה הגדולה של חדרה (ראובן שוורץ)

לצד הכישרון הגדול, במועדון גם מדגישים את העובדה שמדמון חייב להתחזק פיזית וזהו אחד המפתחות להצלחה. אם הוא יעשה זאת (בדומה למנור סולומון שגם קטן מימדים אך התחזק מאוד פיזית), השמיים הם הגבול. לפני זה, הוא יצטרך להראות שהוא שומר על עקביות במשחק הבית מחר (שלישי) מול בני ריינה.

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
מולר נשאר מולר: בועט על מסך בגג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */