יום שני, 08.07.2024 שעה 17:53
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

"יהיו סנקציות נגד אזרח ישראלי שישחק בפלסטין"

שר הספורט זוהר ל-102FM: "אדרוש מההתאחדות והמנהלת לדאוג לכך, מאמין שאצליח במשימה הזו". וגם: דברי רג'וב, צביעות הוועד האולימפי ושיקום עוטף עזה

|
מיקי זוהר ועטאא ג'אבר (חגי מיכאלי, רויטרס)
מיקי זוהר ועטאא ג'אבר (חגי מיכאלי, רויטרס)

אחרי שנחשפה התוכנית שלו לשיקום הספורט בעוטף עזה, שר התרבות והספורט מיקי זוהר דיבר הערב (רביעי) בתוכנית הספורט של ישראל ב-102FM, שיתף על המשך המלחמה, הלחץ העולמי, הצביעות של הוועד האולימפי והצהיר שייאבק לקבוע סנקציות נגד אזרחי ישראל שיבחרו לשחק בפסלטין, כדוגמת עטאא ג’אבר.

אם אתה יכול להעביר לקבינט הביטחוני – תמחקו את חמאס ואל תשאירו ממנו זכר אחד.
”יש תמימות דעים בממשלה, בקבינט ובקרב כל אזרחי ישראל שצריך להשמיד לחלוטין את הארגון שיותר גרוע מדאעש בהתנהלות שלו, באכזריות שלו. אני רואה את ההודעה על משפחת ביבס והלב שלי נשרף, אני מקווה שמדובר בהודעה שקרית”.

אתם יכולים להבטיח שנלך עד הסוף ולא ניעצר בגלל לחץ עולמי?
”אני יכול להבטיח שמה שהיה הוא לא מה שיהיה, העולם היה מכתיב לנו כל הזמן כל מיני תכתיבים מהאינטרסים שלו וראינו לאן הגענו. בכל יום אנחנו רואים עשרה חטופים שחוזרים הביתה, זה עוד עשר נפשות של עם ישראל שחוזרות בחיים מהמתים וזה שווה גם את ההתנהלות המחפירה של הארגון הזה. אבל כשתיגמר העסקה הזו וישובו כמה שיותר חטופים הביתה, אני פה לומר שאין אופציה אחרת מלבד המשך לחימה עד הסוף של חמאס.

מיקי זוהר (אורן בן חקון)מיקי זוהר (אורן בן חקון)

“צה”ל יותר חזק מהארגון הזה ויש לנו את היכולת לנצח, ראינו מתחילת המלחמה שסוף סוף נתנו לצה”ל לנצח הוא מנצח. אצלנו יש ערך לחיי אדם וכל חייל שנופל כולנו בכאב גדול, אצלם זה לא ככה, לא אכפת להם מחיי אדם. אנחנו נלך עד הסוף וננצח. אם זה ייקח עוד חודש, חודשיים או שנה – בסוף לא יישאר אחד מהם”.

ראית שג’יבריל רג’וב שיבח את הטבח. מה אתה הולך לעשות עם הדבר הזה?
”יו”ר הוועד האולימפי אפילו לא גינה את הדברים. בואו נגיד את האמת, יש המון צביעות בעולם. הכסף הקטארי והכסף שמגיע מהמדינות הללו, כולל מאיראן מעוור ומביא גופים רבים למצב שהם שוכחים את העקרונות הבסיסיים. ב-7 לאוקטובר טבחו באזרחי ישראל רק כי הם יהודים וישראלים וזה דבר שהם בוחרים להתעלם ממנו. הדבר הכי קל זה להגיד שאנחנו פורשים מכל פעילות כזו או אחרת מגוף שלא מגנה, אבל בסוף מי שיפסיד מאוד מזה אזרחי ישראל. לכן המאבק שלנו זה להציב להם מראה ואת האמת ולהראות להם איך הם נראים”.

מה אתה עושה כשר הספורט כדי לקדם את המאבק הזה?
“בעניין הזה יש מי שיעשה את הפעולות כי אסורה התערבות פוליטית של שר הספורט. אני יודע שגם בוועד האולימפי וגם בהתאחדות לכדורגל יש פעילויות כדי להציב להם את המראה מול העיניים. ראינו שבתחילת הדרך באופ”א לא התייחסו ברצינות וסירבו לעשות דקת דומיה, ולאחר מכן עם פעולות שלנו ושל ההתאחדות לכדורגל, הם הסכימו להתחיל לעשות משהו ועשו דקת דומיה משותפת.

תומאס באך (רויטרס)תומאס באך (רויטרס)

“תזכרו שאנחנו בפיגור של פי עשרת אלפים. על כל אלף חשבונות ישראלים ברשתות החברתיות, יש עשרה מיליון חשבונות של מוסלמים, ואז תמיד הרוב של המדיה החברתית היא נגדנו. המשימה שלנו היא להביא את האמת לעולם. לדוגמה – צרפת, ארה”ב ובריטניה, יש שם הרבה בציבור שנגדנו, אבל בסוך הממשלות שלהן איתנו. למה? כי בסוף יש שם שיח ציבורי, שרוב הציבור חושב שישראל צודקת במקרה הזה וזו הסיבה שהממשלות שלהן איתנו, וזה קרה בזכות הרבה הסברה”.

מה התוכנית שלך לשיקום העוטף בתחום הספורט?
”אחד המרכיבים הכי חשובים כדי להחזיר את ישראל לשגרה ובפרט את העוטף זה לתמוך בהם בתחומי התרבות והספורט. אני מתכנן להעתיק לשם את וינגייט דרום שאמור היה לקום בבאר שבע ונפעל להקמת עוד מתקנים רבים של תרבות וספורט בהיקפים של מאות מיליונים ואולי אפילו מיליארדים”.

מתי כל זה יתחיל?
”מיידית. בשבוע הבא יש לנו ישיבה ראשונה לגבי הקמת וינגייט דרום. אנחנו עושים הכל כדי להביא לשם מטרופולין ספורט ותרבות, שזה יביא לשם אזרחים שיבינו כמה זה מקום שצריך להיות בו, וגם לתושבי המקום הנוכחיים זה יביא תרבות, ספורט ותעסוקה”.

מיקי זוהר נואם (אבי שי)מיקי זוהר נואם (אבי שי)

פנית בבקשה לשר משה ארבל כדי לשלול את האזרחות של עטאא ג’אבר. האם הוא השיב לך?
”האמירה של ג’יבריל רג’וב, יו”ר ההתאחדות לכדורגל שלהם עוד יותר מחזקת את הטענה שלי במכתב ששלחתי לשר ארבל, שאם אתה משחק בנבחרת פלסטין אתה מזדהה עם טרור וגם קושר את גורלך עם יישות שהיא עוינת לישראל, וזה בעצם הפרת אמונים לישראל, מה ששווה ביטול אזרחות. בדקתי משפטית את סעיפי החוק, יש סעיף בחוק האזרחות ובו יש מרכיב של קשירת גורל וניסיון הקניית זכות לאזרחות במקום אחר.

“עצם ההשתתפות בנבחרת ועמידה בדקת הזיכרון ועצם זה שהנבחרת מזדהה עם האויב, זה מראה שג’אבר רוצה לקשור את גורלו עם הרשות הפלסטינית. זה מרכיב מספיק חזק כדי לשלול את אזרחותו. השר אמר לי שהדברים ייבדקו משפטית בשיא הרצינות. אני חושב שיש סיכוי טוב שאצליח במשימה. אני רוצה להודיע שכל מי שהוא אזרח ישראל ובוחר לשחק בנבחרת הזו מסיבה כזו או אחרת צריך להבין שיהיו גם סנקציות והוא לא צריך לשחק בליגה הישראלית. מדובר ביישות עוינת לישראל, שתמכה בטבח ב-7.10 במדינת ישראל”.

תעביר חוק כזה?
”אני לא יכול להעביר חוק כזה, אבל מתכוון לדרוש מההתאחדות ומהמנהלת להידרש לסוגיה הזו. אם מישהו ישחק במקום עוין לישראל ורואה בישראל אויב, שידע שאין לו מקום בליגת העל. אם הוא רוצה לשחק בליגה הפלסטינית, שילך גם לגור שם”.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */