יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:11

רז הרשקו הוגרלה מול איראנית באליפות אירופה

דווקא בימים של מלחמה בישראל: הג’ודאית המובילה תפגוש בטורניר במונפלייה את מחבובה בארברי בת ה-31, שנולדה באיראן ומתחרה במסגרת נבחרת הפליטים

|
רז הרשקו (חגי מיכאלי)
רז הרשקו (חגי מיכאלי)

בכל העולם מבינים כי רוחות המלחמה בישראל מגיעות מאיראן. בנבחרת הג'ודו הישראלית יצאו בחשש גדול לאליפות אירופה בג'ודו במונפלייה בעקבות המצב, אלא שבטורניר הזה ייתכן מפגש מרתק בין ישראלית לאיראנית.

רז הרשקו תתחרה במשקל הפתוח לנשים מול מחבובה בארברי זפרי, ג'ודאית בת 31 שנולדה באיראן וכיום חיה בגרמניה לאחר שנמלטה ממולדתה, כך שהיא מתחרה במסגרת נבחרת הפליטים והיא צפויה להופיע מול הישראלית גם בימים אלה. יחד עם זאת, ייתכן כי המפגש בספק משום שיש לה עדיין משפחה באיראן, מה גם שבפתיחת התחרות הזו יריבה מטורקיה סירבה ללחוץ את ידה של תמר מלכה.

בארברי זפרי בקושי מתחרה בג’ודו אבל כשהיא עושה זאת היא מופיעה ללא כיסוי ראש, לאחר שנמלטה ממולדתה ב-2018 בגלל "משטר שפועל לדיכוי נשים". בעבר סיפרה בראיון: "כמובן שכל ספורטאי הצמרת מעדיפים להתחרות בנבחרת שלהם ותחת הדגל הלאומי שלהם, אבל זה לפעמים בלתי אפשרי. נבחרת פליטים היא מחווה נפלאה ברוח הערכים האולימפיים שמטרתה להפגיש את כל קצוות העולם".

רז הרשקו (ראובן שוורץ)רז הרשקו (ראובן שוורץ)

בין היתר אימן אותה בנבחרת הפליטים ואחיד סרלק, מאמן איראני שביקר בישראל בעבר לאחר שנמלט בעצמו לגרמניה, והבהיר: "נופיע מול כל ספורטאי". סרלק הוביל את נבחרת הפליטים בפברואר בגראנד סלאם תל אביב.

סרלק העיד באומץ רב ב-CAS במסגרת דיון הערעור של איראן נגד ההחלטה להרחיקה מתחרויות לארבע שנים בעקבות העונש שהוטל עליה בגלל הלחץ שהופעל על סעיד מולאי לא להתחרות מול שגיא מוקי באליפות העולם ב-2019. בעקבות החלטתו ללכת נגד משטר האייתולות בעבר, הבהיר: "נתחרה מול כל ספורטאי".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */