יום רביעי, 03.07.2024 שעה 00:55

סולומון על אי הגינוי באנגליה: אנשים מפחדים

כוכב הנבחרת שוחח עם אסי ממן וילדי העוטף, הסביר: "אנשים חוששים ממה שעלול לקרות להם אם יגנו", והוסיף: "למדינה מגיע שהנבחרת תעלה ליורו". צפו

|
מנור סולומון (ראובן שוורץ)
מנור סולומון (ראובן שוורץ)

כוכב טוטנהאם ונבחרת ישראל, מנור סולומון, דיבר הערב (שני) עם ילדי עוטף עזה שעזבו את בתיהם בעקבות המלחמה בדרום וענה לשאלותיהם במסגרת שידור מיוחד של התאחדות הספורט לבתי הספר בשיתוף ONE.

שחקן הכנף דיבר מול אלפי ילדים על המצב הקשה בישראל, פעולות ההסברה, סיפר איך קיבלו את דבריו באנגליה, העריך את הסיכוי של נבחרת ישראל להעפיל ליורו 2024 ושיתף מתי הוא צפוי לחזור מהפציעה.

סולומון: מגיע לישראל שהנבחרת תעלה ליורו

“אני בלונדון, בבית, מעודכן כל הזמן על המצב ומתעדכן בכל מה שקורה, ימים לא פשוטים עוברים עלינו, ימים קשים, וכל התלמידים שצופים בנו אני יודע שהם קצת מחוץ לשגרה ולא בבית הספר וזה לא פשוט, אבל אני בטוח שנעבור את הימים האלה ונדע ימים יותר טובים”, פתח סולומון את דבריו. 

איך אתה מרגיש בימים האלה?
”נפצעתי כמה ימים לפני שהתחיל כל הבלגן בארץ, עברתי ניתוח בברך ואני כרגע בשלבי החלמה והתאוששות, התחלתי כבר את השיקום שלי. כמובן שהכל מתגמד לעומת כל מה שקורה בארץ. אם כל מה שהדאיג אותי לפני כמה ימים היה לחזור לשחק כמה שיותר מהר עכשיו ולהתבאס על המצב שלי עכשיו אני פחות חושב על זה והרבה יותר חושב על המדינה ועל האזרחים ועל כל מה שקורה, ובקשר לפציעה, ייקח קצת זמן אבל אני בטוח שאחזור כמו שצריך ושזה יהיה מהיר”.

מנור סולומון (ראובן שוורץ)מנור סולומון (ראובן שוורץ)

תן לנו משהו שיכול לעודד אותנו בימים האלה.
”להתעודד זה מאוד קשה כי כולנו יודעים באיזו סיטואציה אנחנו נמצאים, מה בדיוק קרה וקורה, אבל תמיד צריך לזכור שמדינת ישראל ידעה הרבה מאוד רגעים קשים והתגברה על זה כמו שרק היא יודעת וכמו שרק אנחנו יודעים כאזרחים, ואני בטוח שיהיה עוד ימים יפים מאוד לעם ישראל. זה ייקח קצת זמן אבל אני בטוח שבקרוב נחזור לשגרה שלנו והילדים יחזרו לבתי הספר, לחוגים, לכדורגל, לכדורסל, כל אחד לעיסוק שלו, והחיים ימשיכו איך שצריכים להיות”.

מנור סולומון (האתר הרשמי של טוטנהאם)מנור סולומון (האתר הרשמי של טוטנהאם)

תן טיפ למי שיושב לבית וחושב איך הוא עושה קצת ספורט ומזיז את עצמו.
”אי אפשר לצאת הרבה, זה קצת בעיה, לא לכל אחד יש גינה בבית ומקום להתאמן, אבל כל אחד יכול לנסות ולעשות את מה שהוא יכול בגבולות הבית, אם זה להקפיץ כדור, לשחק איתו, לעשות אימוני כוח, לצפות בכדורגל כדי להתנתק קצת מהמצב”.

איזה מסר אתה יכול להעביר בימים האלה?
”אני בטוח שהכל נראה קשה עכשיו אבל צריך לזכור שתהיה לנו מדינה גם אחרי וכל אחד יחזור לתחביבים ולעיסוקים שלו, ייקח עוד קצת זמן אבל זה יקרה בקרוב ואת החלומות אפשר עדיין לשמור במגירה, זה יכול לחזור לקדמותו לדעתי, זה פשוט פסק זמן כזה מהחיים ומהעיסוקים. תמיד יש תקווה, אנחנו יודעים שיהיה בסדר ושבקרוב נחזור לשגרה שלנו, זה רק דבר זמני”.

מנור סולומון (רדאד ג'בארה)מנור סולומון (רדאד ג'בארה)

כמה קשה להיות רחוק מהמדינה בימים האלה?
”קשה מאוד. הדבר שאני הכי רוצה זה להיות עם המשפחה והחברים ולעזור איך שאני יכול. אני לא יכול לצאת להילחם אבל הייתי מנסה לעזור בדרכים אחרות, אז זה מבאס להיות מחוץ למדינה בשעות כאלה אבל אני מנסה בכל זאת לעזור מכאן בכל דרך שאני יכול. אני מתעדכן בטלוויזיה, מדבר עם ילדים כשאני יכול, ועושה כל מה שאני יכול כדי לשמח את הילדים במדינה ולעודד אותם”.

אתה מאוד פעיל בתחום ההסברה ברשתות החברתיות.
”אני חושב שזו החובה שלי ושל הרבה ספורטאים או אנשים מוכרים בחו”ל. כשאתה גר בחו”ל אתה מבין שאף אחד לא באמת יודע מה קורה במדינה, לרוב האנשים אין טיפת מושג בכל מה שקורה. כששואלים אותי שאלות אני מסביר לעומק, אנשים אומרים דברים שונים מהסיטואציה האמיתית וממה שאנחנו חווים ואני מסביר להם מה באמת קורה. אני מנסה להסביר לכמה שיותר אנשים כדי שיבינו את המצב שלנו ויבינו שאנחנו האנשים הטובים בסיפור, שאנחנו לא רוצים שום דבר שקשור למלחמה ושהדבר היחיד שאנחנו רוצים זה שלום”.

מנור סולומון (ראובן שוורץ)מנור סולומון (ראובן שוורץ)

התבאסת שפחות גינו בליגה האנגלית ופחות קבוצות הבינו מה קורה פה באמת בישראל?
”מבאס מאוד. דיברתי איתם והסברתי להם, יש אנשים שגם מבינים את המצב אבל מפחדים ממה שעלול לקרות להם – להתאחדות, למועדון כזה או אחר, אז מעדיפים לא להתעסק בזה. אנחנו באמת מדינה קטנה ואין כל כך הרבה יהודים בעולם ולעומת זאת יש הרבה מוסלמים בעולם וקשה להילחם בזה ואני חושב שזו הסיבה שגם התאחדויות וגופים כאלה גדולים בוחרים לשתוק”.

יש כוח לספורטאים. כל הודעה שלך ברשתות החברתיות מקפיצה את התקשורת באנגליה. 
”כן, כמו שאמרתי, זה חשוב. המידע ומה שבאמת קורה צריך להיחשף לכמה שיותר אנשים. קשה לנו להילחם בכל הדיס אינפורמציה שיש בתקשורת כי המוסלמים באמת המון אנשים ואנחנו קצת ולכן חשוב שכל אדם יהודי מוכר בעולם יתעסק בהסברה”.

מנור סולומון (הטוויטר של מנור סולומון)מנור סולומון (הטוויטר של מנור סולומון)

אתה רואה שזה משפיע?
“זה לא יכול להשפיע על כל העולם וכל האנשים אבל זה יכול להשפיע על אנשים מסוימים, וגם אם הצלחתי להשפיע על כמה מאות או עשרות, עשיתי את שלי. הלוואי ויכולתי להשפיע על מיליוני אנשים ולהסביר להם את האמת אבל המון אנשים, או שלא רואים או שלא רוצים לשמוע או שלא מאמינים”.

מה בני המשפחה שלך אומרים?
”אני מדבר כל הזמן עם המשפחה, הם כבר היו בכמה הלוויות וזה באמת לא פשוט. כולם מודאגים מהמצב, אבל כל כך יפה לראות פתאום את האחדות שיש בעם, שכולם רוצים לעזור, ומי שלא הולך להילחם אז הולך להתנדב, ומי שלא הולך להתנדב עושה משהו אחר כדי לעזור. זה נורא יפה לראות את זה ואני חושב שזה מה ששמר עלינו כל השנים כעם, כמדינה ואני שמח לראות את זה”.

יוסי סולומון, אביו של מנור (רדאד ג'בארה)יוסי סולומון, אביו של מנור (רדאד ג'בארה)

התוצאות האחרונות של היריבות של נבחרת ישראל טובות לנו. יש לנו צ’אנס אמיתי לעלות ליורו.
”אפשר להגיע ליורו, דיברנו על זה מתחילת הקמפיין ועכשיו אנחנו מבינים שזה באמת מאוד ריאלי. אני בטוח בנבחרת שלנו ובטוח שיכולים לעלות, אני מאוד מקווה שנעשה את זה, מגיע למדינה ולעם שלנו. לצערי אני לא אוכל להשתתף במשחקים בחודש הבא, זה צובט לי בלב. אם היו משחקים שהיתי יכול לבחור לשחק אותם זה היו המשחקים האלו ולא משחקים מול מנצ’סטר יונייטד וכו’. הייתי מעדיף לשחק עם הנבחרת ולעזור לה לעלות ליורו, אבל אני אחזק את הנבחרת מרחוק ובטוח שהיא תעלה ליורו גם בלעדיי”.

מתי פחות או יותר אתה אמור לחזור מהפציעה?
”זה תלוי בתהליך ההחלמה אבל בערך שלושה חודשים. ”אני מגיע בכל יום למועדון לעשות טיפולים, אני כרגע עוד עם קביים. החזרה לא כזו רחוקה. זה מרגיש הרבה זמן כי אני רואה את המשחקים ואני רוצה לשחק, ועוד מעט זה יהיה עוד יותר מדגדג כשהקבוצה שלי תחזור לשחק ושיהיו את משחקי הנבחרת. זה לא פשוט, אבל אני עושה את הכל כדי לחזור כמה שיותר מהר וחזק, זו עצירה קטנה בדרך אבל אחזור לעצמי ואני מקווה שאחפה ביורו על המשחקים שאני מפסיד עכשיו”.

סולומון חוגג עם שחקני הנבחרת את השער של גבי קניקובסקי מול בלארוס (רדאד ג'בארה)סולומון חוגג עם שחקני הנבחרת את השער של גבי קניקובסקי מול בלארוס (רדאד ג'בארה)

בשלב זה, ילדים מעוטף עזה עלו לשידור ושאלו את סולומון שאלות:

מנור, מה הטיפ המנצח שלך לשחקן מתחיל?
”אני לא חושב שיש טיפ אחד שעושה את הקסם, אבל אם הייתי צריך לתת טיפ אחד זה להאמין במה שאתה עושה ובזה שאתה יכול להפוך לשחקן מקצוען. כי אם לא תאמין בעצמך במה שאתה עושה אף אחד לא יאמין בך יותר ממה שאתה מאמין בעצמך. תעבוד הכי קשה שיש כדי להגשים את זה”.

מה אתה עושה כשאתה נלחץ לפני משחק?
”אני אפתיע ואומר גם שחקנים בוגרים ושחקנים גדולים עוד נלחצים לפני משחקים, לא רק ילדים. ברגעים כאלו אני מנסה לדמיין סיטואציות מהמשחק ודברים שאני צריך לעשות ואז בחימום אני עושה את החימום הכי חזק שאני יכול כדי להתנתק מכל רעשי הרקע ולהיות מפוקס בכדורגל, ואז עם הזמן ההתרגשות יורדת”.

מנור סולומון חוגג (רדאד ג'בארה)מנור סולומון חוגג (רדאד ג'בארה)

האם חווית אנטישמיות כלפיך לאור המלחמה?
”קיבלתי המון הודעות, המון אנשים מארצות ערב שתומכים בצד השני וזה בסדר, אני לא מתרגש מזה, אני גאה ושמח להיות יהודי ומי שבוחר בדרך של אנטישמיות זו בעיה שלו אבל זה אף פעם לא ישנה את הדרך שלי ואת הדרך שבה אני מתנהג ואני אף פעם לא אצניע את זה שאני יהודי”.

איזה מסר יש לך לתת לתושבי עוטף עזה?
“קודם כל אני רוצה להגיד להם שהם באמת גיבורים ושכולנו איתם. אני במקור מהמרכז, אני לא יודע כל כך איך זה לגור בדרום ולהיות כל הזמן חשוף לאזעקות. אני יכול להגיד שכל המדינה מאחוריהם ושנעשה את הכל כדי שירגישו יותר בטוחים ובמקום טוב יותר ואני רוצה לאחל להם ולנו שהתקופה הזו תיגמר בקרוב, שנחזור לחיים הרגילים שלנו ואני בטוח שהכל יהיה בסדר בקרוב”.

מנור סולומון (האתר הרשמי של טוטנהאם)מנור סולומון (האתר הרשמי של טוטנהאם)

כמה מגיעים למשחקים שלך מישראל בדרך כלל?
”גם במשחקי פולהאם וגם במשחקי טוטנהאם אני רואה הרבה דגלי ישראל וזה מציף אותי באהבה ענקית. זה עושה טוב בלב לראות שיש לי כל כך הרבה תומכים מהבית, לראות את הדגל של המדינה ולשמוע עברית באצטדיון. אני מחכה כבר לחזור למגרשים רק בשביל זה”.

למה בחרת לעבור דווקא לטוטנהאם?
“כשטוטנהאם התעניינו בי ישר ידעתי שאני רוצה לעבור לשם. זה מועדון ענק ורק כשאתה חלק ממנו אתה מבין באמת עד כמה. זה אחד המועדונים הגדולים באנגליה עם התנאים הטובים ביותר מבחינת אצטדיון, מתחם אימונים וכל המעטפת וזה היה החלום שלי. זה גם מועדון יהודי, ואיך שהם התעניינו בי אמרתי שאני רוצה רק לשם ואני שמח שזה הסתדר ושאני חלק מהמועדון הזה”.

מנור סולומון מחליף את יונג מין סון (רויטרס)מנור סולומון מחליף את יונג מין סון (רויטרס)

מרגישים את החיבור של היהדות לקבוצה?
”בטח. יש הרבה אוהדים יהודים שאני מקבל מהם הרבה מאוד הודעות, יש במועדון כמה עובדים שהם יהודים וזה כיף, מבינים אותי יותר”.

מה הקבוצה שאתה הכי רוצה לעבור אליה בעתיד?
”בילדות אהדתי את ברצלונה, אבל עכשיו אני שמח מאוד במקום בו אני נמצא, להיות בו הרבה שנים ולהצליח בו. יש לי עוד הרבה שנים בטוטנהאם, אני רוצה להצליח כאן ומשם אלוקים גדול”.

מי החבר הכי טוב שלך בטוטנהאם?
”השוער האיטלקי החדש ויקאריו. הגענו ביחד ומאז נהיינו חברים מאוד טובים. התחברנו מהרגע הראשון”.

גוליילמו ויקאריו (טוטנהאם)גוליילמו ויקאריו (טוטנהאם)
אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */