יום שבת, 05.10.2024 שעה 02:15

ארד לאינפנטינו: תחשוב שזו בתך שנחטפה לעזה

יו"ר הוועד האולימפי פגשה את נשיא פיפ"א, תקפה אותו וביקשה שיגנה את הטרור של החמאס: "עדיף שלא היית כותב". אינפנטינו השיב: "לא נכנס לפוליטיקה"

|
ג'אני אינפנטינו ויעל ארד (חגי מיכאלי, רויטרס)
ג'אני אינפנטינו ויעל ארד (חגי מיכאלי, רויטרס)

יו"ר הוועד האולימפי, יעל ארד, שוהה בימים אלו בהודו לקראת השבעתה השבוע כחברת הנהלה של הוועד האולימפי הבינלאומי. במסגרת הכינוס הגדול של הארגון העולמי במומבאיי, פגשה את נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו וביקשה ממנו לגנות באופן נחרץ את הטבח הנורא שביצע ארגון הטרור חמאס נגד אזרחים ישראלים ביישובים בעוטף עזה.

ארד ניגשה ביוזמתה לנשיא פיפ"א באופן יזום לשיחה ואמרה לו: "עוררת סערה גדולה בישראל". אינפנטינו השיב לה: "כתבתי מכתב להתאחדות הכדורגל בישראל", אך ארד התרעמה: "המכתב שלך? עדיף שלא היה נכתב. המכתב הזה עורר סערה גדולה במדינה שלי. קהילת הכדורגל בישראל נושאת עיניים אליכם, כמנהיגים, ומצפה לשמוע גינוי אמיתי. יש לנו קהילה גדולה של כדורגל בישראל והם רואים בך ובפיפ"א כידידים של אמת, אך הם מאוד נעלבו מהמכתב שלך".

אינפנטינו ענה: "אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה, אני איש של כדורגל", אך ארד הגיבה: "זה לא עניין של פוליטיקה, זה עניין של אנושיות. אף אחד לא ביקש את דעתך על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, זו פעולת טרור איומה שהיא פשע מלחמה אז מצופה שתגנה אותה. תעצום עיניים ותחשוב שזו הבת שלך שנחטפה לעזה, תנסה לחשוב על זה ולהזדהות עם זה. זה טרור. אני לא אומרת שאתה חייב לכתוב מכתבים, עדיף שפשוט תרים טלפון ליו"ר ההתאחדות לכדורגל בישראל, שינו זוארץ, ותאמר לו שאתה מזדהה עם הכאב שלנו ושאתה מגנה את המתקפה של חמאס. אתה לא יודע כמה זה חשוב למדינה שלנו".

לאחר השיחה ביניהם, יעל ארד אמרה ל-ONE: "הגיע הזמן שגם האיש החזק בכדורגל העולמי יוקיע את מה שקורה פה. יש צורות שונות בהן כל אדם מביע את דעתו, כך שגם לתמיכה בנו יש כל מיני צורות ודרכים. כל אדם וכל ארגון בוחר את דרכו להביע את התמיכה בנו. אנחנו לא צריכים להגדיר עבור הארגונים באיזו דרך הם רואים את התמיכה, אלא אנחנו צריכים לגלות סובלנות כלפי הדרך שבה אנשים בוחרים להביע את דעתם, אבל בסוף זה צריך לקרות כי אנחנו בני אדם".

לצד האירוע הזה, יעל ארד סיפרה כי זכתה לתמיכה גדולה בכינוס של הוועד האולימפי הבינלאומי: “95 אחוז מהמנהיגים והאנשים שפגשתי הם מזועזעים עד עמקי נשמתם, הם אומרים דברים חריפים יותר ממה שאומרים בארץ. בדרך להודו, קיבלנו מכתבים מרגשים ממדינות שונות, ובכל יום קיבלנו טלפון מתומאס באך ומאנשי הוועד האולימפי הבינלאומי”.

“יש חברת הנהלה מתאילנד שהציעה לעזור במחנות אימון לנבחרות ישראל כאשר תאילנד תשלם על הכל. ההונגרים סיפרו שהם מגנים אפילו את ההפגנות לטובת החמאס בשטחם ואסרו עליהם, כפי שקורה גם בצרפת ובגרמניה. יש הרבה גינויים, הרבה אנשים אומרים שהם בעדנו ואני גם מעבירה את המסרים מהמדינה שלנו לעולם. אני מסבירה להם שיש חשיבות גדולה שיגידו את זה בקול רם”.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */