יום חמישי, 19.09.2024 שעה 01:22
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל עפולה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • מכבי ת"א
  • גלבוע/גליל
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל חולון

שני נציגים למכבי בטופ: דירוג הרכזים המעניינים

אחרי שהוביל את הקו האחורי הטוב ביבשת, לורנזו בראון כבש את הפסגה ותמיר בלאט מצטרף אליו במקום השלישי. ספידי סמית' שני, והיכן ג'ייקובן בראון?

|
דירוג הרכזים המעניינים (ניסים ימין - גרפיקה)
דירוג הרכזים המעניינים (ניסים ימין - גרפיקה)

עונת 2023/24 מתקרבת בצעדי ענק ופרויקט הדירוגים של ONE ממשיך עם חמשת הרכזים המעניינים של העונה. לאחר שהדירוג נפתח עם המאמנים, היה זה רק הגיוני שהדירוג יימשך עם מי שמשמשים בתור המאמן על הפרקט. קיימים מספר סוגים של רכזים: ישנם את הטבעיים ישנם את הקומבואים, את אלו שחושבים קודם מסירה ואוהבים לדחוף את הכדור קדימה מתי שרק אפשר, את אלו שניחנו בראייה פריפריאלית נהדרת והרשימה נמשכת ונמשכת.

למרות כל זאת, בדירוג של פתיחת העונה קיימים רק חמש מקומות ושני אזכורי כבוד לשחקנים שבהחלט עלו על הרדאר ושווה לעקוב אחריהם, גם אם הם לא נכנסו לטופ-5 שכאמור שווים מעקב.

אזכור של כבוד

דמונטה הארפר (עירוני נס ציונה): אחרי שנפרדו מדי ג'יי קופר שדאג לסיים את העונה שעברה עם כמה הופעות שיא בכל הנוגע לחלוקת אסיסטים ותצוגות אישיות בנס ציונה הלכו על הארפר שאמנם נחשב יותר לגארד מאשר לרכז אך היכולת שלו לייצר לאחרים בהחלט נמצאת שם ומדובר בווטרן שכבר עבר בכמה תחנות תחרותיות כך שיהיה מעניין לראות כיצד תיגמר העונה של עירוני נס ציונה ולאן הארפר יוכל לעזור להוביל אותה.

קנדל מקולום. אזכור של כבוד (ראובן שוורץ)קנדל מקולום. אזכור של כבוד (ראובן שוורץ)

קנדל מקולום (מכבי רמת גן): שחקן שקולע בספרות כפולות בגרמניה וביורוקאפ ומגיע לעולה חדשה לליגת העל אינו דבר של מה בכך, בטח כאשר הקבוצות שמשתתפות במפעלים הבכירים של אירופה לוטשים עיניים לעבר הליגה הזו. לפי משחק ההכנה זה נראה טוב מאוד, הרכז בן ה-27 מגיע בשיא הקריירה וכבר החל לקחת משחקים על עצמו, כפי שהוא עשה בגביע ווינר מול בני הרצליה וגם הוביל את הקאמבק ברבע הגמר מול הפועל ת”א, כך שערכה של עונה טובה מבחינתו באופן אישי ומבחינת ר”ג לא יסולא בפז. 

5. אמד קייבר, הפועל חולון

בעונה שעברה: 16.9 נקודות ו-5.8 אסיסטים במדי וולבס, נבחר ל-MVP ולמלך הסלים של העונה הסדירה בליגה הליטאית.

הקיץ שעבר על חולוניה היה לא פחות מסוער. ג'ו רגלנד עזב את המועדון שגם נפרד מכריס ג'ונסון ולמעשה הקבוצה נכנסה לסוג של בנייה מחדש וכשם שקבוצה לרוב נמדדת בהשוואה לעונה הקודמת שלה כך גם נמדדים שחקנים חדשים, כלומר בהשוואה לאלו שהם מגיעים במקומם, אין הדבר הוגן בטח ובטח כאשר מדובר בשחקן חדש שמגיע עם רמת ציפיות גבוהה. קייבר הוא לא רגלנד כשם שרגלנד הוא לא קייבר או דיאנטה גארט או ג'אלין סמית', ומהבחינה הזו בראש ובראשונה יהיה מעניין לראות כיצד קייבר, יחד עם עמית שרף בעונתו הראשונה כמאמן ראשי, יתחברו יחדיו כמו גם כיצד הגארד יצליח להוביל את הפרויקט השאפתני של הסגולים בתור מי שהגיע לתחנה השנייה שלו בסך הכל מחוץ לארצות הברית בקריירה המקצוענית שלו.

אמד קייבר (רויטרס)אמד קייבר (רויטרס)

4.תמיר בלאט, מכבי תל אביב

בעונה שעברה: 6.9 נקודות ו-5.4 אסיסטים במדי אלבה ברלין, הדחה ברבע גמר הפלייאוף הגרמני.

אחד מבכירי הרכזים של ישראל שב אחרי שנתיים של התחשלות בגרמניה לחיקו של עודד קטש, כאשר הוא כבר שנתיים מנוסה יותר והפעם ברמות הכי גבוהות שיש לאירופה להציע. השנתיים של בלאט בברלין כללו כמה וכמה הופעות נהדרות. התקופה שלו בגרמניה הייתה מוצלחת ללא כל צל של ספק וההגעה שלו לאלופת המדינה יכולה וגם אמורה להוסיף לקבוצתו החדשה דברים שהיו חסרים לה בשנה שעברה. הגעתו מאפשרת שימוש בהרכבים שונים ונוספים, אופציות נוספות ומנוחה לשני הגארדים שבעונה שעברה נחשבו לצמד הטוב ביותר שיש ביורוליג. החיבור הטוב בין בלאט לקטש בהחלט יכול לסייע להשתלבות מהירה יותר וכאשר על הנייר יש בעיקר ואולי אך ורק פלוסים, מעניין לראות כיצד תיראה העונה של בלאט עם מכבי תל אביב.

תמיר בלאט (שחר גרוס)תמיר בלאט (שחר גרוס)

3. ג'ייקובן בראון, הפועל תל אביב

בעונה שעברה: 13.5 נקודות, 6.6 אסיסטים במדי הפועל ת”א, הגעה לגמר הפלייאוף.

העונה השביעית של מי שמיצב את עצמו כאחד הרכזים הטובים בליגת העל מתחילה לאחר שהקודמת הסתיימה עם לא מעט סימני שאלה באשר למה היה קורה אם, יחד עם זאת ההגעה של הפועל ת”א לרבע גמר היורוקאפ ולסדרת הגמר של ליגת העל בהחלט שמים סימן קריאה באשר לכך שהעונה של האדומים הייתה מוצלחת מחד ומאידך שגם יכולה הייתה להיות טובה יותר. בראון נכנס הפעם לרשימות לא כי קיים סימן שאלה באשר ליכולותיו אלא בעיקר ואולי רק בגלל התהייה של לאן הפועל ת”א תוכל להגיע בגרסתה החדשה, כי הציפייה בהתחשב בכך שהיה רק פיין טיונינג היא שהקבוצה תגיע רחוק יותר, כך שיהיה שווה לעקוב אחרי העונה של בראון האדום ולאן הוא יוכל להוביל אותה.

ג'ייקובן בראון (איציק בלניצקי)ג'ייקובן בראון (איציק בלניצקי)

2. ספידי סמית', הפועל ירושלים

בעונה שעברה: 12.6 נקודות, 5.7 אסיסטים במדי הפועל ירושלים, זכייה בגביע המדינה הגעה לחצי גמר הפלייאוף ולגמר ליגת האלופות. 

סמית' פותח את עונתו השנייה בהפועל ירושלים ותאמינו או לא זו הפעם השנייה בסך הכל שהוא המשיך לעונה שנייה בקבוצה כלשהי בקריירה שלו, דבר שבהחלט יכול להעיד על החיבור בינו לבין הפועל ירושלים ששמה בו את מבטחה. לאחר ההישגים של העונה החולפת הרי ברור שהציפייה מסמית' היא שיהיה אפילו טוב יותר, חד יותר, מהיר יותר וקטלני הרבה יותר. סוגיית קאדין קרינגטון יכולה במידה רבה לעזור בחלוקת עומסים של הרכז של אלכסנדר דז'יקיץ' שבעניינו חייבים לומר שעד כה זה נראה טוב מאוד מבחינתו והמטרות של הקבוצה כאמור מאוד ברורות להגיע רחוק יותר ולזכות ביותר תארים בעונה הנוכחית מה שאומר שעל כתפיו של הרכז יש הרבה יותר.

ספידי סמית' חוגג (חגי מיכאלי)ספידי סמית' חוגג (חגי מיכאלי)

1. לורנזו בראון, מכבי תל אביב

בעונה שעברה: 11.2 נקודות ו-6.1 אסיסטים במדי מכבי ת”א, זכייה באליפות הגעה לפלייאוף היורוליג וגמר גביע המדינה.

אחרי שבעונה שעברה בראון הגיע מיורובאסקט חלומי במדי נבחרת ספרד וכשהוא סוחב עימו גם פציעה שהציקה לו כל העונה, השנה הרכז בן ה-33 נח כל הקיץ כדי שיוכל להגיע טרי יותר ומוכן יותר, ככל האפשר כמובן, לעונה הקרובה. ההמשכיות בצהוב החלה בהחתמה שלו לשלוש שנים נוספות כבר בתחילת פברואר ובעקבות ההגעה של בלאט, נתח הדקות שלו אמור לרדת, דבר אותו רצו לעשות אצל אלופת המדינה גם בשנה שעברה היות והמשוואה ברורה, חלוקת עומסים טובה יותר ובמקרה של בראון הורדת חלק מהעומס שווה זהב ככל שהעונה תגיע לשלבים המתקדמים שלה. כך אחד הרכזים הכי טובים שהיו ליורוליג להציע בשנה שעברה יהיה טרי יותר ולפעמים זה גם כל ההבדל, בטח כאשר הקיץ של מכבי היה כזה בסימן שצריך לעשות את השינויים שיעשו את כל ההבדל בין שבהגעה לפיינל פור ובין שבזכייה בכל התארים.

לורנזו בראון (איציק בלניצקי)לורנזו בראון (איציק בלניצקי)

* חשוב לציין שמשמעות הדירוג נוגעת לרמת העניין ואין בה כדי לשקף מי טוב יותר. 

קטש: "מתרגשים לקראת עונת יורוליג חדשה"
אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */