יום שבת, 06.07.2024 שעה 01:27
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

אלון: פחות מתעסק בחלומות, צריכים לעבוד נכון

החזון ("למדנו להכיר את השיטה"), האתגרים ("להשאיר את השחקנים"), האפשרות לזכות בתארים ודעתו על העמדות בכדורסל. המנהל המקצועי של ירושלים נפתח

|
יונתן אלון (אורן בן חקון)
יונתן אלון (אורן בן חקון)

הוא לא אוהב את אור הזרקורים, אך מרבה לחייך. כל מי שתדברו איתו עליו תמיד יאמר רק דברים טובים וביום ראשון האחרון נגד מכבי תל אביב, הפועל ירושלים ויונתן אלון הידוע גם בתור "יונצ'וק" שלחו איתות כבר לכל הליגה כאשר הניפו את גביע ווינר, וכל זאת כאשר בפרק זמן של מספר חודשים אחרי שהגיע בעלים חדש למועדון וכשהקבוצה הייתה צריכה לעבור סוג של 'פיין טיונינג' לקראת העונה הנוכחית.

בראיון בלעדי ל-ONE, שנערך למחרת הזכייה בגביע ווינר, המנהל המקצועי של המועדון מדבר על הקיץ האחרון, תקופת ההכנה, האתגרים, המטרות, כיצד שכנע את יובל זוסמן להגיע לבירה מהיורוליג, העתיד של הקבוצה וכן גם על נטו כדורסל.  

נראה שביום ראשון פתחתם את העונה הכי טוב שאפשר.
"העונה עוד לא התחילה, זה טורניר טרום עונה, אבל כן, היה כיף לנצח מאוד. זה מראה שהיה לנו קיץ טוב עם הכנה טובה, בניית קבוצה טובה ומחנה אימון טוב".

הפועל ירושלים זוכה בגביע ווינר

כשמסתכלים על תקופת ההכנה, קדם העונה הזו הייתה ארוכה יותר, אבל גם טובה יותר, איך הוצאתם את זה לפועל?
"קודם כל, זה היה הכל מחדש, תחילה מתן הגיע ורכש את הקבוצה ונכנס בעצם צוות חדש לשולחן. מבחינה מקצועית המטרות שלנו היו מאוד ברורות, ידענו שאנחנו אוהבים את מה שהיה פה ושרצינו לשמר את הדברים הטובים ורצינו להתחזק במקומות שחשבנו שאפשר טיפה להתחזק, וזה מה שעשינו, זה מבחינת ההכנות. ומבחינת המקצועית יצאנו למחנה אימון ארוך עם משחקי אימון מצוינים, המאמן בנה את זה כמו שהוא חושב וצריך".

ומה המטרות של העונה הזו?
"אני אף פעם לא אוהב את השאלה הזו, מטרות זה להשתפר כל הזמן ולנסות לנצח בכמה שיותר משחקים, אם אנחנו עושים תהליך טוב ונכון ובסוף בגלל החטאת זריקה או שריקת שופט הפסדנו משחק מסוים, אז זה אומר שהתהליך היה לא נכון? התהליך הספורטיבי צריך להיות חיובי ונכון ואנחנו צריכים להשתדרג בכל אספקט. המועדון הזה דוחף להשתדרג בכל אספקט אם זה השיווק, חווית אוהדים, המדיה, קהילה, - הדברים שלא קשורים למגרש כביכול, ואז בדברים הכי בסיסיים כמו בהגנה ובהתקפה אנחנו כל הזמן רוצים להשתפר. אם אנחנו נמשיך לדרוש מעצמינו ולהראות שיפור אז המטרות הושגו". 

הפועל ירושלים מניפה את גביע ווינר (חגי מיכאלי)הפועל ירושלים מניפה את גביע ווינר (חגי מיכאלי)

כשרואים את הפועל ירושלים, איפה שהיא הייתה נאמר לפני 10 שנים, בשנתיים שלוש האחרונות ומה שקורה השנה כשמדברים על המטרות, איך מביאים את כל הפוטנציאל הזה ועם בעלים חדש לכדי מיצוי של מה שהפועל ירושלים יכולה וצריכה להיות?
"כשאורי אלון רכש את הקבוצה לפני 10 או 12 שנה המועדון עשה קפיצה מאוד רצינית בכל מה שקשור למשרד, זאת אומרת זה לא שיש פה איזה משהו שהוא גרוע ואתה רוצה לבנות מאפס. יש פה יסודות טובים של אולם ויחסים עם הקהל, אנחנו רוצים להשתפר כל הזמן, אבל אני הייתי במועדון בכמה קדנציות בעשר השנים האחרונות והיו פה דברים מאוד טובים, היו פה עונות מוצלחות היו פה תארים והיו קמפיינים אירופאים טובים”.

“בעשר השנים האחרונות בסך הכל המועדון בכל האספקטים הוא בצמרת של הכדורסל הישראלי, וגם בדרג השני באירופה שהוא לא היורוליג, המועדון מבוסס שם ועכשיו אנחנו צריכים לעשות תהליך לנסות ולשפר את זה אבל אי אפשר לזלזל במה שהיה פה בעשר השנים האחרונות היו פה עונות מטורפות. היו פה גביעים, אליפויות היו פה קמפיינים אירופאים שבתקופת אורי אלון וגם אחריו, המטרה שלנו היא לשפר ולא לבנות מחדש. יש פה מועדון מדהים עם בסיס אוהדים מדהים ועם סטנדרטים גבוהים בטח ביחס לכדורסל הישראלי ואם אנחנו נצליח לקחת את זה ולשפר עוד ועוד זה יהיה מדהים". 

הקבוצה שואפת להשתדרג. אוהדי הפועל ירושלים (איציק בלניצקי)הקבוצה שואפת להשתדרג. אוהדי הפועל ירושלים (איציק בלניצקי)

כשבניתם את הקבוצה בקיץ, כשמסתכלים על הסגל זה פשוט זועק ובמידה רבה זה גם מה שעבד מול מכבי די טוב עבורכם וזה העומק בעמדות הפורוורד עם דגש על אלו שיכולים לשחק בין העמדות.
"כאשר בונים היום קבוצה צריך להקפיד על כמה דברים. להבין שיש המון משחקים ולכן אתה חייב לקחת בחשבון שכל אחד מהשחקנים יכול להיעדר לשניים-שלושה משחקים, ואתה עדיין צריך לצלוח אותם כי אתה לא תמיד יכול, אז אתה צריך שחקנים שיכולים לחפות על עמדות מסוימות. הדבר השני זה שלמדנו כבר על עצמנו שבאינטנסיביות שבה אנחנו משחקים והקשיחות ההגנתית שאנחנו משחקים והמאמץ שהשחקנים שלנו משקיעים, אנחנו לא רוצים שהשחקנים שלנו ישחקו באזור ה-35 דקות משחק, כי זה יוריד את האינטנסיביות שלנו, אז התשובה לשני הדברים האלו שצריך סגל עמוק גם לתוך כדי משחק וגם שיחפו האחד על השני בתקופות של פציעות או של היעדרויות קצרות". 

כן, אבל באותה המידה יכולתם להעמיס יותר את עמדות 1-2 או את עמדות 4-5.
"אני חושב שאנחנו עמוקים בכל העמדות". 

וזה נראה שזה המקום שהכדורסל הולך אליו. ואתם בחרתם ספציפית את העמדות הללו.
"אני לא מאמין בעמדות, אני מאמין בתכונות והשאלה היא מה התכונות שלך לא מה העמדה שלך. זה לא רלוונטי להגיד שלוש או שתיים. האם אתה שחקן מייצר או שחקן משלים. אם אנחנו צריכים מסיימים טובים או צריכים מייצרים טובים יכול להיות לך מייצר גם בעמדה 4. צריך לבנות את הקבוצה לפי תכונות של שחקנים ולא לפי עמדות כי עמדות זה לא כל כך חשוב ומהבחינה הזאת אנחנו עמוקים ומגוונים. אם זה מספיק? הזמן יגיד". 

"לא מאמין בעמדות". יונתן אלון (שחר גרוס)"לא מאמין בעמדות". יונתן אלון (שחר גרוס)

מה האתגר הכי גדול שהיה לך במהלך הקיץ מהבחינה של הבנייה?
"קודם כל להשאיר את כל השחקנים זה אתגר מאוד גדול. להשאיר את השחקנים שהשארנו אחרי עונה כל כך טובה, התחרות שלנו על השחקנים בעצם היא מאוד קשה כי מן הסתם קבוצות גדולות רוצות אותם אז זה היה אתגר מאוד גדול והיה קיץ מאוד אינטנסיבי וקשה, לא הייתה לנו שנייה אחת לנוח בקיץ הזה, גם כאשר המערכת היא חדשה וצריך הרבה דברים והיינו בקשר בכל העולם בארצות הברית, בישראל ובסרביה, ובאמת זה היה מאתגר, אבל אני חושב שבסך הכל אפשר להגיד לכל החבר'ה כל הכבוד על הקיץ, בסך הכל כל ההחתמות שרצינו החתמנו, שמרנו על קו מסוים שרצינו לעמוד בו וזה היה טוב מאוד". 

ברמת הפוטנציאל, זו קבוצה שיכולה ללכת עד הסוף בכל המפעלים?
"אני חושב שכן. שוב אני לא חושב שזה יהיה כישלון אם לא, אבל הראינו הראנו והראינו גם שנה שעברה, אתה יודע לעשות גביע, וגמר צ'מפיונס וחצי גמר בליגה, זה מראה שאתה בצמרת. עכשיו אם השתפרנו כמו שאנחנו חושבים אז אני מאמין שאנחנו יכולים להיות בצמרת בכל המפעלים שאנחנו משתתפים בהם".

"יכולים ללכת עד הסוף". שחקני הפועל ירושלים (איציק בלניצקי)"יכולים ללכת עד הסוף". שחקני הפועל ירושלים (איציק בלניצקי)

בקיץ האחרון איך אתה מצליח לשכנע שחקנים יובל זוסמן לעזוב את היורוליג ולהגיע לבירה על כל המשתמע מכך ובנוסף לגייס שחקן שנחשב לאחד הכישרונות הגדולים?
"כשאורי אלון לקח את ירושלים מעבר לכל הדברים היפים שהם עשו מסביב, בסופו של דבר הם החתימו את יותם הלפרין וליאור אליהו שהיו ישראלים, בוא נגיד הכי טובים בארץ בשיאם, וזה באמת היה בעיני לפחות הגיים צ'יינג'ר. אני חושב שכאשר ישבנו וחשבנו איך עושים עכשיו את קפיצת המדרגה הזו אז באמת דיברנו שהשחקנים הישראלים הכי טובים שאנחנו יכולים להביא אז נביא אותם ויובל היה בעצם מי שסימנו כמישהו שהוא יכול להיות הדבר הבא של הפועל ירושלים יחד עם אור (קורנליוס, מ.ב) וגבי (צ'אצ'אשווילי, מ.ב) ועוז (בלייזר, מ.ב) ראינו בזה ככה מן חבורה ישראלית כזאת שיכולה בשנים הקרובות להוביל ולייצר מן זהות ישראלית או מעטפת של ערכים שאנחנו אוהבים ורוצים שייצגו את ירושלים, ביחד עם גלעד (לוי, מ.ב) שהוא עם חוזה לטווח ארוך ונועם (דוברת, מ.ב) שהוא עם חוזה לטווח ארוך ושיחלים במהרה אני מקווה”.

“כל החבורה הישראלית הזאת יכולה לייצר פה משהו שירוץ להרבה שנים ביחד שאנחנו מאוד אוהבים קודם כל מבחינת האופי וגם מבחינת הכדורסל, ובאנו ובכנות אמרנו את זה ליובל והראינו את הכוונות האמיתיות, ובעיקר מכרנו לו חזון והוא מאוד התחבר לזה ואנחנו רואים את החיבור שלו עם הקהל, ונראה שנרקם שם משהו מיוחד. הוא ירד אתמול לחדר ההלבשה אחרי המשחק ואמר לי ‘תשמע, בחיים לא הייתה לי כזאת צמרמורת בכל הגוף’, וזה בדיוק הדברים שדיברנו עליהם בקיץ לבוא ולרגש ולעשות משהו מיוחד ואני מאוד שמח על כל מה שקורה עד עכשיו". 

יותם הלפרין (איציק בלניצקי)יותם הלפרין (איציק בלניצקי)

כשרואים את איך שהקבוצה בנויה, זה הרי פחות על "כוכבים" ויותר על שחקנים שעובדים קשה. זה החזון שלך?
"תראה זה הכדורסל שאנחנו משחקים. קיבלנו החלטה שאנחנו מביאים מאמן שסגנון המשחק שלו הוא כזה אז אנחנו צריכים להביא שחקנים שמתאימים לסגנון המשחק שלו וזה לא קשור לכסף אחרת זה להכשיל את עצמנו. אנחנו למדנו להכיר את השיטה שאנחנו משחקים בה ועכשיו אנחנו צריכים להביא את השיטה הזו לידי ביטוי. לא כל שחקן מתאים לסגנון הזה".

באופן אישי אתה לא אדם שאוהב להיות באור הזרקורים, למה זה?
"כי זה לא חשוב לעבודה שלי. אני צריך לעשות את העבודה שלי הכי טוב ואני לא חושב שיש לזה חלק, ואני לא חושב שזה יעזור לי להיות מנהל ספורטיבי יותר טוב אם אני אבליט את עצמי יותר החוצה זה לא רלוונטי לתפקיד". 

יחד עם זאת, אי אפשר שלא לשים לב לזה שלאורך הקריירה שלך יצא לך לקחת חלק בבנייה של כמה קבוצות מוצלחות שעשו עונות נהדרות ולא רק בהפועל ירושלים.
"מה שמוכיח שלא צריך להיות באור הזרקורים בשביל להצליח. משתדל לעשות את המקסימום תמיד, אני אף פעם לא עובד לבד ולמזלי תמיד יש לידי אנשים מאוד מוכשרים וטובים שאפשר להצליח איתם אז זה עוזר". 

יונתן אלון (אורן בן חקון)יונתן אלון (אורן בן חקון)

הזכרת חזון, אז מה החזון שלך באמת להפועל ירושלים לשנים הקרובות?
"תחילה זה לא משהו אישי יש את הבעלים הוא קובע את החזון. התפקיד שלי זה להביא לידי ביצוע את החזון של הבעלים ולגרום לדברים להצליח ואני חושב שדי מובן בכיוון שאנחנו הולכים אליו שכמו שאמרנו בתחילת העונה, מועדון שכל שחקן באירופה ירצה לשחק בו, מועדון שיגיע ליורוליג, מועדון שבכל מפעל שבו הוא ישתתף תמיד ישאף להיות בצמרת ואני גם בטוח שנעבור פרקים פחות טובים והפסדים ואפילו עונות פחות טובות לפעמים יכולים להיות, כמובן שנעשה הכל בשביל שזה לא יקרה אבל כאשר מסתכלים בפרספקטיבה של 5-10 שנים לשם המועדון צריך ללכת". 

כשמרימים פרויקטים חדשים לוקחים בחשבון שדברים אולי לא יכולים להצליח וללכת בכיוון שלנו?
"ברור, צריך תמיד לזהות את נקודות התורפה ולראות איך אנחנו מנצחים אותן. יש תמיד אתגרים בדרך וגם זה לא תמיד יקרה בדיוק כמו שאתה רוצה, אבל אנחנו עובדים מאוד קשה כדי שכן נצליח". 

אם היינו שואלים מבחינת החלום של התסריט הכי ורוד מבחינתך לגבי העונה הנוכחית האם הוא כולל זכייה גם באליפות גם בגביע וגם בליגת האלופות?
"ברור שאני אשמח, לא יודע מה המשמעות של חלומות, אבל לחלום זה קל". 

"לחלום זה קל". שחקני הפועל ירושלים (חגי מיכאלי)"לחלום זה קל". שחקני הפועל ירושלים (חגי מיכאלי)

אתה אומר שהחלק של לבצע זה הקשה.
"כן זה ברור, כמה קבוצות בהיסטוריה של הכדורסל שעושות טרבלים או דאבלים. זה מאוד קשה ולא רק בישראל, אבל אני פחות מתעסק בחלומות, אנחנו צריכים להתרכז בלעבוד נכון ולעשות תהליכים נכונים, כשאתה עושה תהליכים נכונים התוצאות מגיעות, אם אתה עסוק רק בתוצאות אתה עלול להתבלבל בדרך".

מה צריך לקרות כדי שהפועל ירושלים תארח את הפיינל פור של ה-BCL?
"האמת שאני לא מתעסק בזה, אני מתעסק בדברים הספורטיביים. בוא נגיע לפיינל פור קודם כל". 

אז מבחינה ספורטיבית, איפה הלחץ יותר גדול כאשר אתה מארח את הפיינל פור או כשאתה מגיע אליו למדינה זרה?
"זו שאלה טובה, יש יתרונות לכל דבר. אם אתה שואל אותי באופן אישי אני רוצה את האוהדים שלי איתנו ושהלחץ יעלה, אין בעיה". 

אוהדי הפועל ירושלים (איציק בלניצקי)אוהדי הפועל ירושלים (איציק בלניצקי)

אם אתה מזכיר את האוהדים צריך לפרגן היו אתכם לא מעט אוהדים בפיינל פור בשנה שעברה.
"זה היה פשוט מדהים מה שהיה במלאגה בשנה שעברה אנחנו שמחים לראות את האנשים האלה בארנה כל משחק עוזרים לנו ודוחפים אותנו ובלעדיהם זה לא באמת שווה כלום".

עד כמה זה עושה את החיים שלך קשים יותר כשאתה רואה את הפועל תל אביב מתעצמת ואת מכבי תל אביב מצליחים לייצר המשכיות? 
"אני חושב שזה דבר נהדר ושיהיו עוד כאלה זה רק יעשה אותנו טובים יותר. תחרות גורמת לך להסתכל על עצמך ולפקפק בעצמך. להיות עוד יותר טוב ולדרוש מעצמך יותר. אני מאוד שמחתי כאשר עופר ינאי נכנס להפועל תל אביב, הוא גם בן אדם טוב, הדברים שהם עושים שם טובים מהמעט שאני יודע מבחוץ, גם מכבי, מפרגן לאבי ולעודד וכולם פשוט צריך לנצח אותם, זה הכל. בגדול אני חושב שאם כולנו נעזור לכדורסל הישראלי להשתפר ולהיות תחרותי יותר, טוב יותר ועם יותר כסף אז זה יעלה את הרמה של הכדורסל וזה יעלה את הרמה של הליגה וכפועל יוצא זה גם יעלה את הרמה שלנו".

עופר ינאי (ראובן שוורץ)עופר ינאי (ראובן שוורץ)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */