יום שבת, 05.10.2024 שעה 23:31
ליגת העל 24-25
132-155מכבי חיפה1
132-95מכבי ת"א2
104-85בית"ר ירושלים3
1010-116מכבי בני ריינה4
82-65הפועל ב"ש5
86-66הפועל חיפה6
88-46עירוני טבריה7
79-96מ.ס אשדוד8
710-46מכבי פ"ת9
66-56בני סכנין10
49-65הפועל ירושלים11
410-46עירוני ק"ש12
39-55מכבי נתניה13
38-36הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • 0 - 3
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • 1 - 1
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • 1 - 1
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

יצחקי: לא פסלנו מאמנים ישראלים, עלו מועמדים

מנהל מחלקת הכדורגל לשעבר של מכבי ת"א בראיון: "גולדהאר תמיד האמין בי", "חושב על לאמן". וגם: ואן לוון, קרסטאיץ' ומאבק האליפות. חלק ב', האזינו

|
ברק יצחקי (חגי מיכאלי)
ברק יצחקי (חגי מיכאלי)

בחודש מאי האחרון, מכבי ת"א יצאה בהודעה רשמית על כך שמנהל מחלקת הכדורגל ברק יצחקי ייפרד מהמועדון בסוף העונה. מאז, האחרון שתק ולא סיפר מה הוביל אותו לעזוב ומה קרה באמת מאחורי הקלעים אצל הצהובים.

יצחקי שבר שתיקה ארוכה והתארח בפודקאסט מכבי ת"א יחד עם רז אמיר וגידי ליפקין לשיחה בה דיבר על הכל. לאורך כל הראיון אפשר להרגיש כי לשחקן העבר עדיין קשה, אבל הוא מכניס אותנו עמוק לתוך מכבי ת"א, עם דברים שחלקם יפתיעו את האנשים שלא מכירים מקרוב את הדברים במועדון הצהוב.

בגלל אורך הראיון, חילקנו אותו לשני חלקים, כשהחלק הראשון כבר פורסם. כעת, אנחנו בחלק ב' בראיון המרתק עם מי שהיה מנהל מחלקת הכדורגל במכבי ת"א שמדבר לראשונה על הכל. האזנה נעימה.

ברק, מה עומד מאחורי ההחלטה של המערכת להביא אך ורק מאמנים זרים? ראינו את ברק בכר מביא פה שש אליפויות ועושה פה עונות מוצלחות, זאת אומרת שהמאמנים הישראלים לא נופלים מאותם זרים, וזה היה נראה שאתם מתנהלים באיזושהי החלטה של רק מאמנים זרים.
”לא הייתה החלטה שנלך רק עם מאמנים זרים. גם מיץ’ אף פעם לא אמר משהו כזה. לא היה איקס על מאמנים ישראלים. חיפשנו את האיש הנכון, ואם האיש הנכון לדעתנו היה ישראלי היינו ממנים אותו”.

בדקתם לגבי מאמנים ישראלים במהלך השנים שלך במכבי?
”עלו שמות של מאמנים ישראליים, אני לא אגיד שמות, אבל בסופו של דבר אני חושב שהכי נכון למכבי תל אביב הוא לגדל מאמן מתוך מחלקת הנוער. אני מדבר בכלליות, לגדל מאמן. אם זה שחקן עבר או משהו כזה אחר”.

נחזור רגע אחורה, מכבי נראתה לא טוב עם דוניס, פטריק מגיע ועושה עבודה טובה על הקווים, בעונה לאחר מכן יוצאת ההודעה שאתה לוקח את המושכות על ניהול המועדון. 
”הניהול התחיל מרגע העזיבה של בן מנספורד”.

מנספורד. ”הניהול התחיל מרגע העזיבה של בן מנספורד” (שחר גרוס)מנספורד. ”הניהול התחיל מרגע העזיבה של בן מנספורד” (שחר גרוס)

הייתי שמח שתכניס אותי לראש שלך באותה תקופה כמנהל במועדון כשמתחיל קיץ, ואם תוכל להסביר למה הדברים קרו לאט. למה דברים שכולם ידעו שחסר לקבוצה בכל זאת לא הגיעו?
”אתה לא יכול להתנהל לפי מה שכותבים בתקשורת או לפי מה שעיתונאי כזה או אחר כותב, זה לא עובד ככה”.

יש לנו דוגמה של שחקן כנף אחד ששינה את כל הקבוצה הזאת, הרי מי ששיחקה בדרבי האחרון זו אותה קבוצה מהעונה שעברה ומילסון, רואים איך זה שינה את כל הדינמיקה הקבוצתית. אז למה בכל עונה חזרנו שוב לאותו דיון?
“בסוף יש ישיבות הנהלה שגם המאמן נמצא בהם וההחלטה מתקבלת בסיומה לאחר שכל אחד נותן את דעתו. צריך לזכור גם שיש בעלים לקבוצה, והבעלים מעורב מאוד. כל עוד מיץ’ הוא הבעלים של מכבי תל אביב, האוהדים יכולים לישון בשקט. נכון, כמו תמיד, יהיו גם ימים פחות טובים, אבל ללונג-ראן אני חושב שמיץ’ גולדהאר הוא הדבר הכי טוב שקרה למכבי תל אביב”.

יכול להיות שכיוונתם למקומות טיפה יותר גבוהים ממה שמכבי תל אביב יכולה להביא ואולי זה מה שתקע לך את החלונות?
”לא. ראיתי את הכתבה שעשיתם על ההשוואות בין הקיץ האחרון לחלונות הקודמים. אני לא הסכמתי איתה. זה לא נכון. ניסינו להביא שחקנים מכל מיני מדינות. לא כיוונו יותר מדי גבוה. תמיד אתה מחפש שחקנים בפרופיל גבוה שנמצאים באיזושהי ירידה. המקרה הכי בולט היה עם סטיפה פריצה שהוא היה באמת באיזושהי ירידה ולא שיחק הרבה בווטפורד, ונפצע גם, והיה צריך להגיע למקום שיעזור לו לחזור לעצמו. אני גם חושב שבעונה לפני שהוא הגיע אלינו הוא הגיע עם שער אחד, וגם בדיוק שהודענו על החתימה שלו היו הרבה ביקורות על למה אנחנו מביאים שחקן שהבקיע רק שער אחד, ושהיה פצוע. בסופו של דבר הוא שיחק והבקיע פה 17 שערים ועשה עונה טובה”.

סטיפה פריצה. "עשה עונה טובה" (רדאד ג'בארה)סטיפה פריצה. "עשה עונה טובה" (רדאד ג'בארה)

כמה בעצם פגעה בך העובדה שאתה נשארת במערכת כאיש כדורגל היחיד בהנהלה, שצריך לקבל החלטות לבד, כי הבעלים נמצא בקנדה בהפרשי שעות ועם עוד עסקים שיש לו לנהל, ולפעמים ההתנהלות מולו יכולה להיות איטית. אתה בעצם נשאר לבד במערכה וצריך לקבל החלטות מהירות לבד?
”אני חושב שמיץ’ הבין שהוא חייב להיות יותר בארץ. היו לו כמה דברים אישיים והוא נגע בזה בעבר, אבל הוא הבין שהוא חייב להיות פה יותר. הוא איש חכם והוא מבין את הדברים האלה. כבר בתחילת העונה הוא הגיע לארץ יותר מבעבר והיה בכמה משחקים, ולדעתי הוא גם יבוא יותר. זאת המערכת לטוב ולרע. אי אפשר להגיד על מיץ’ שהוא לא יודע לנהל מערכת, הוא ווינר באופי והוא מאוד תחרותי”.

אנחנו רואים שבן מנספורד הגיע וההחתמות הראשונות היו למעטפת שלו במערכת. השאלה היא האם אתה ביקשת גם מעטפת כזו ולא קיבלת או שבכלל לא ביקשת?
”הדיבורים על הרחבת המעטפת היו בלי קשר אליי, היה דיבור כזה עוד לפני. להתמקד יותר במעקב ובדאטה, בסוף כל אחד לוקח החלטות ואני חושב שהם עשו החלטה טובה”.

יכול להיות שאם הייתה לך גם מעטפת כזו אז היית נשאר היום עוד במכבי תל אביב?
”בסוף אנחנו פה וכיף לי פה. אין מה לעשות. יש פעמים שהיו עיכובים ודברים נפלו בגלל כל מני דברים כאלה ואחרים, אבל זה לא תירוץ לכלום. הקשר שלי עם ג’ק ומיץ’ הוא מדהים”.

ברק יצחקי. "הקשר שלי עם ג'ק ומיץ' הוא מדהים" (חגי מיכאלי)ברק יצחקי. "הקשר שלי עם ג'ק ומיץ' הוא מדהים" (חגי מיכאלי)

בראיון שג’ק אינגלדיס נתן לנו הוא אמר שהביקורות כלפיך לא הוגנות.
”תמיד היה לי את הגב מהם. זה נתן לי הרבה אוויר. כשאתה מקבל תמיכה מהבית זה יותר טוב מהכל. הם יודעים הכי טוב על המערכת, יותר מכל כלי תקשורת. הם ראו את התהליכים שקרו בתוך המערכת והיו הרבה דברים טובים. נכון, הייתה אכזבה שלא לקחנו אליפויות, אבל היו גם הרבה דברים טובים”.

מה זה בשביל מיץ’ גולדהאר לא לקחת אליפות?
”אכזבה. הוא גם אמר את זה בכל הזדמנות”.

מה זה עשה ליחסים שלו מולך? 
”מן הסתם אתה עובד במערכת מסוימת ואתה צריך לספק הסברים למה דברים לא הצליחו כמו שתכננו, למרות שהם היו במערכת וידעו הכל. אתה עושה סיכומים לכל מה שקרה ומציג אותם ונוגעים בדברים הטובים שקרו וגם בדברים הפחות טובים שקרו”.

גולדהאר. "בשבילו לא לקחת אליפות זו אכזבה" (איציק בלניצקי)גולדהאר. "בשבילו לא לקחת אליפות זו אכזבה" (איציק בלניצקי)

אני רוצה להחזיר אותך לקיץ של פטריק. מבחינת רכש ישראלי אתם מצרפים את עידן נחמיאס, אוסמה חלאילה, גבי קניקובסקי ודן ביטון. יונתן כהן נמכר לפיזה, אתם נשארים עם סגל מאוד בעייתי וראו את זה מההתחלה. למה לא הבאתם יותר?
”את מי כבר היינו יכולים להביא? איזה עוד שחקנים ישראליים היו על המדף בפרק זמן הזה?”

ראינו שאוסמה חלאילה התברר כרכש לא מספיק טוב, עידן נחמיאס התחיל לא טוב את העונה הראשונה שלו, גבי התברר כרכש מוצלח ואת האיכויות של דן ביטון אנחנו רואים עכשיו וזה לקח זמן. היה את הסיפור שגררו הועדף על פני פארפה.
”לגבי פארפה אני חושב שההשאלה שלו לנתניה עשתה לו טוב. במבחן התוצאה, השנה בנתניה עשתה לו טוב והוא הגיע אלינו הרבה יותר מוכן”.

בקיץ ההוא, אחרי שאיבדתם את יונתן כהן ואתם מאבדים שחקנים מרכזיים, התגובה הייתה חייבת להיות יותר קיצונית בגזרת הרכש.
”מי? אני שוב שואל, מי כבר היינו יכולים להביא?”

פארפה גייאגון בנתניה. "ההשאלה עשתה לו טוב" (רדאד ג'בארה)פארפה גייאגון בנתניה. "ההשאלה עשתה לו טוב" (רדאד ג'בארה)

לא חסר שמות. בין אם זרים כמו עלי מוחמד שהתפספס למכבי תל אביב או ישראלים כמו דין דוד ודיא סבע. כשהקבוצה הייתה בסוג של שבר מקצועי, לא הייתה תגובה טובה.
”את עלי רצינו מאוד וזה כאב לי שהוא לא הגיע. תראו, יכולים להגיע זרים טובים יותר וזרים טובים פחות. הבאנו גם ברנדלי קוואס שהוא פספוס אדיר כי יש יכולת של שחקן ברמות הגבוהות”. 

אתה לא מתחרט שלא הבאת שחקני כנף שיהוו תחליפים ראויים יותר למי שעזב?
”ברנדלי קוואס הוא שחקן כנף. יכול להיות שהיינו מביאים שחקן כזה או אחר והוא היה טוב יותר או טוב פחות. ההחלטות לא מתקבלות לבד. בסופו של דבר זה מה שהיה. אין מישהו שלא עושה טעויות”.

אחרי שאתה מקבל את כל הריקושטים מלא מעט אנשים על מה שקורה בין פטריק לשחקנים באותה עונה, הייתה אפשרות לסדר את זה מבלי שזה יוביל לפיצוץ?
”בסופו של דבר יש מאמן ויש שחקנים, שחקנים צריכים לעשות מה שמאמן אומר להם. המאמן לא רוצה להיכשל. כולנו רואים איפה פטריק נמצא היום. הוא הלך לקבוצה מאוד קטנה באוקראינה, סיים איתה במקום שמוביל לקונפרנס ליג, עשה התקדמות והגיע לשחטאר דונייצק. אני מסתכל על זה אחרת ואומר כל הכבוד לו. הרבה פעמים דברים יוצאים החוצה וכל אחד יכול לפרש אותם איך שהוא רוצה. בסופו של דבר יש מאמן והשחקנים צריכים להישמע למה שהוא אומר”.

יצחקי. "שחקנים צריכים לעשות מה שמאמן אומר להם" (חגי מיכאלי)יצחקי. "שחקנים צריכים לעשות מה שמאמן אומר להם" (חגי מיכאלי)

אז למה הוא פוטר ממכבי תל אביב?
”כי התוצאות לא היו טובות”.

ולמה התוצאות לא היו טובות? 
”כולנו נמדדים לפי מבחן התוצאה. ככה הדברים עובדים. פחות הסתדר וההחלטה התקבלה וממשיכים הלאה, זה הכדורגל. היה פה מאמן שאמר שמאמנים תמיד עם המזוודות ארוזות, זה לא נעים שיש תחלופה גדולה של מאמנים. זה דבר שהוא לא נכון למועדון, אבל לפעמים זה קורה”.

היו לנו הרבה תהיות בתקשורת על למה אתה לא מדבר על הצד שלך.
”טעות. טעות שהתחילה מהימים הראשונים שלי בתפקיד”.

פטריק ואן לוון. "פוטר כי התוצאות לי היו טובות" (שחר גרוס)פטריק ואן לוון. "פוטר כי התוצאות לי היו טובות" (שחר גרוס)

למה בעצם?
”שנים לא הייתי בקשר טוב עם התקשורת. הרי זה ברור שאם אתה בקשר טוב עם התקשורת אז הם ינסו לחפות עליך יותר, ככה זה עובד, ואני לא הייתי בקשר עם התקשורת, בלי קשר לזה שהייתי צריך לדבר יותר כדי להסביר דברים שקורים במועדון. ברגע שמההתחלה לא דיברתי עם התקשורת נכנסתי לאיזשהו לופ עם עצמי של עכשיו זה לא הזמן. הייתי צריך לשקף לאוהדים יותר על מה שקורה מבפנים”.

אם אתה צריך לשים את האצבע על מה גרם למכבי תל אביב לסיים שלוש שנים בלי אליפות, על מה אתה שם?
”אני חושב שבטח בשנתיים הראשונות זה היה החוסר בשחקנים ישראלים טובים בשוק. אולי הייתה איזושהי בנייה לא נכונה בעניין הזרים, אבל זה לא רק זה. חיפה עשו כמה מהלכים נכונים ובנו קבוצה טובה מאוד. היינו קרובים בעונה עם פטריק ואני חושב שאם זה היה קורה זה יכול היה לשבור אותם וזה היה משנה את המאזן, ובסופו של דבר זה לא קרה. בשנה שאחרי עשינו דברים בצורה קצת יותר טובה ובנינו תלכיד יותר טוב. השנה גם רואים את זה הרבה יותר”.

מה משקלו של המאמן בהצלחת הקבוצה?
”יש לזה משקל משמעותי, אבל לא הכל קם ונופל על מאמן. יש המון דברים מסביב שצריכים להתחבר. גם בתור שחקן היו לי מאמנים גאונים ומאמנים שפחות ועדיין זכינו באליפויות”.

ברק יצחקי (חגי מיכאלי)ברק יצחקי (חגי מיכאלי)

העונה של מלאדן קרסטאיץ’, מה הוביל להחלטה לא להמשיך איתו?
“בסופו של דבר היו דיונים, כל אחד אמר את דעתו ובסוף התקבלה החלטה שהוא לא ימשיך. היו הרבה דברים שדנו עליהם. הייתה לנו מערכת יחסים מאוד טובה איתו. ההחלטה שהתקבלה היא שהוא לא יישאר והוא גם מאוד התאכזב מזה”.

אימנת זמן קצר, אתה רואה את עצמך חוזר בעתיד לכר הדשא כמאמן?
”כן. אני לא פוסל גם לחזור כמנהל מקצועי, אבל בתקופה שאימנתי הרגשתי שאני משפיע הרבה יותר. לא רוצה להישמע שחצן, אבל הרגשתי שיש לי את זה. המאמן הראשון שאמר לי את זה היה ניר לוין”.

זה לא עלה על הפרק בשיחות העזיבה? לא עלתה הצעה של לאמן את קבוצת הנוער לצורך העניין?
”לא נכנס לדיונים האלה”.

יצחקי. "רואה את עצמי חוזר כמאמן" (חגי מיכאלי)יצחקי. "רואה את עצמי חוזר כמאמן" (חגי מיכאלי)

הרבה מאמנים מתקדמים מהתקשורת לקווים.
”אני אלך רק לפרויקט שאני מאמין בו. היו לי פניות מקבוצות ועשיתי את ההחלטות שלי”.

עם יד על הלב, מה הרגע שאתה הכי מתחרט עליו?
”יש כמה דברים שאני מתחרט עליהם. לא יודע להגיד על מה הכי. למרות שהביקורות היו לא פרופורציונליות, גם מהן למדתי. גם ברגעים של הצלחה, נתתי את הפרונט למאמן והשחקנים כי זה שלהם. עברתי בית ספר הכי טוב שיכול להיות עם האנשים הכי טובים שיכולים להיות”.

ומה הרגע הכי טוב שאתה לוקח?
”האליפות השנייה עם איביץ’. הייתי שם מאוד מעורב”.

איביץ' חוגג עם צלחת האליפות. "הרגע הכי טוב" (נעם מורנו)איביץ' חוגג עם צלחת האליפות. "הרגע הכי טוב" (נעם מורנו)

את המאמן הנוכחי יצא לך לפגוש?
“לא יצא לנו לדבר”.

מה אתה חושב על מכבי תל אביב של השנה?
”לא כזו שונה ממכבי תל אביב של העונה שעברה. אני חושב שמילסון זה שחקן טוב, הוא היה המון זמן במאגר השמות וניסינו להביא אותו במשך תקופה. מערך הסקאוט של מכבי תל אביב מורכב מאנשי מקצוע עם ידע ברמה הכי גבוהה שיש. מכבי תל אביב צריכה לנצל את מה שקורה בליגה השנה, הפועל באר שבע נחלשה משמעותית ולדעתי היא לא פקטור במאבק האליפות למרות שיש לה מאמן מעולה. אפרופו מאמנים ישראליים, אליניב ברדה הוא מאמן מעולה והוא יגיע גם מחוץ לישראל לתחושתי. מכבי חיפה נחלשה גם היא. עזבו אותה מספר שחקני מפתח, לוקח זמן להכיר מאמן חדש. בעונה שעברה היללו את גל אלברמן ועכשיו שוחטים אותו. זה הכדורגל. יש רגעים פחות טובים וצריך לכבד יותר”. 

איך התרשמת מהדרבי?
”זה לא כוחות. אמנם הפועל עוד היו במשחק בפתיחה, אבל זה לא כוחות. מכבי עוד לא בשיאה ועדיין ראו את הפערים”.

שחקני מכבי חוגגים בדרבי. "לא כוחות" (איציק בלניצקי)שחקני מכבי חוגגים בדרבי. "לא כוחות" (איציק בלניצקי)

מה אתה חושב על הפועל?
”אני חושב שהם קבוצה בסדר. לא הבנתי את הניסיון שלהם לעלות עם מערך כזה התקפי במשחק הזה, כנראה שהמאמן שלהם חשב משהו אחר, אבל הוא לא מכיר את הליגה עדיין וצריך לתת לו זמן ולא למהר לקטול”.

הנבחרת תגיע בסוף ליורו לדעתך?
”מבחינתי נבחרת זה מעל הכל. יש לנבחרת כמה משוכות לא פשוטות, אבל אני מקווה שנעשה את זה כי יש לנו הזדמנות”.

ברק יצחקי. "מבחינתי נבחרת זה מעל לכל" (חגי מיכאלי)ברק יצחקי. "מבחינתי נבחרת זה מעל לכל" (חגי מיכאלי)

איך אתה מסביר את היחסים שלך עם מיץ’ גולדהאר? הרי עוד מהתקופה שהיית שחקן הוא מאוד אהב אותך.
”לאורך כל התקופה אני הייתי אני ויכול להיות שמיץ’ ראה בי דברים שהוא אהב. לא הרבה ישראליים זוכים בהזדמנות כזו ובתפקיד הזה במכבי תל אביב. זו הייתה זכות גדולה בשבילי לעבוד במועדון כזה, עם קהל כזה ומערכת כזו”.

אתה תתגעגע לתקופה הזאת?
”אני אפתיע, אבל זה לא חסר לי. איביץ’ הגיע בדיוק כשפרשתי והוא לא ראה אותי משחק, תמיד היינו צוחקים במועדון על זה שרק הייתי עומד ברחבה ונותן גולים. אמרתי לבן מנספורד שנעשה התערבות שאני אתאמן חודש עם הקבוצה ואם איביץ’ מחליט להחתים אותי אז אתם משלמים לי כפול ואם לא אז אני עובד בחינם, הוא סירב לזה”.

יצחקי. "התקופה כמנהל מקצועי לא חסרה לי" (חגי מיכאלי)יצחקי. "התקופה כמנהל מקצועי לא חסרה לי" (חגי מיכאלי)
קין: לא נהניתי מהמשחק
אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */