יום רביעי, 03.07.2024 שעה 21:24
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

"מאמן הגנתי? היום אני צוחק על התדמית הזו"

אבוקסיס בחלק ב' של פודקאסט בית"ר: "ברוב העונות הקבוצות שלי היו בין אלו שכבשו הכי הרבה בליגה". וגם: אברמוב, מיכה והביקורת על מכבי ת"א. האזינו

|
יוסי אבוקסיס חוגג (חגי מיכאלי)
יוסי אבוקסיס חוגג (חגי מיכאלי)

יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים התארח בפודקאסט בית"ר ירושלים, ובחלק ב’ של הראיון דיבר עם גיא בן זיו וגידי ליפקין על הכל. החל מהתדמית שנוצרה לו כמאמן הגנתי, שיטת המשחק, השיחות עם אברמוב ועד דור מיכה והציפיות ממנו. הוא העביר ביקורת על מכבי ת"א שלא נותנת למאמנים ישראלים לאמן אצלה, הסביר למה הוא כבר לא יאמן בה ולמה הוא לא אוהב את בלומפילד החדש וחשף מי זה יוסי אבוקסיס מחוץ לאימון ומה קרה בדיוק באותו היום שאוהד נאם לשחקני הקבוצה בבית וגן. האזינו:

יוסי, אפשר לשמוח בבית”ר?
”כמו שאמרתי, כל משחק זה כמו גמר גביע”. 

יש לך נחת בכלל?
”תראה, אתה צריך לדעת שני דברים. אחרי ניצחון לא לעוף לירח ולא לחשוב שאתה מלך העולם ואחרי הפסד לא להיכנס עם הראש באדמה, אני חושב שזה האיזון שאנחנו כמאמנים צריכים, בטח בבית”ר ירושלים. כי אתה רואה כמות הודעות של אוהדים אחרי ניצחון בבית”ר ירושלים, אתה מסתכל ‘רגע, מה זה? היה פה עכשיו גמר גביע?’ זה רק משחק ליגה רגיל, אתה רואה את כמות ההודעות אחרי הפסד, את האכזבות של האנשים ברחוב ובכל מקום, זה משהו מיוחד. נראה לי שלבית”ר ירושלים יש אוהדים בכל חור במדינה”.

דיברו עליך כמועמד לנבחרת ישראל ולמכבי חיפה ולבסוף לא הגעת. כמה היית רוצה להגיע למקומות הגבוהים, לאמן בליגת האלופות ודברים כאלה?
”אני מאמין שמה שצריך לקרות יקרה, צריך להמשיך להצליח, להתעסק במקום שאתה עובד בו ולא לחלום על מקומות אחרים. אני בבית”ר ירושלים, כל כך כיף לי, אני חושב רק על איך להצליח בבית”ר. מה שיגיע אחר כך יגיע, מה שצריך לקרות יקרה”.

יוסי אבוקסיס (שחר גרוס)יוסי אבוקסיס (שחר גרוס)

גם כשחקן לקח לך כמה שנים שלא נתנו לך את ההזדמנויות.
”נכון, אז אולי גם כמאמן. גם בעניין הזה, אני לא מאלה שעובדים פה ומפנטזים שם כי אז אתה מפספס. צריך להיות מרוכז במקום שלך ומה שצריך לקרות יקרה, אנחנו יודעים שהכדורגל הוא מאוד מאוד נזיל ומשתנה. חודש אחד אתה המאמן הכי טוב בעולם וחודש אחד אין לך מושג. אני תמיד אומר שאצלנו בארץ עושים סיכום עונה כל שבוע”.

“אני אתן לכם דוגמא, נגד הפועל חיפה עשינו משחק מצוין, ניתחתי את המשחק הזה כמה פעמים. ברוב הדקות, בטח במחזור הראשון של העונה כשהגענו עם סגל לא סופי וללא חלוץ בוגרים. הפסדנו את המשחק וכל הרעש היה נגד. נגד אשדוד שיחקנו פחות טוב אני חושב, למעט הפתיחה שהיינו חזקים, בסוף היינו פחות טובים ואחרי המשחק כולם אמרו ‘וואו’. אתם מבינים? צריך לדעת להאמין בדרך שלך, ללכת בדרך שלך, לדעת לעשות תמיד את מה שאתה מאמין ולא מה שאחרים חושבים”.   

התרככת עם השנים?
”צברתי ניסיון. אני חושב שהיום אני יודע הרבה יותר דברים, אתה תמיד משתפר כמאמן, אתה תמיד לומד דברים, גם בניהול השחקנים מה שדיברנו מקודם, שלהיות יותר עם סבלנות ולהבין את הראש של כל שחקן ושחקן. קוראים לזה ניסיון”.

יוסי אבוקסיס (אורן בן חקון)יוסי אבוקסיס (אורן בן חקון)

הפועל תל אביב זה גם מעגל שתצטרך לסגור מתישהו. אימנת שם ולא הלך.
“כן, אני חושב שכל מועדון בארץ כרגע הוא אופציה לנו, למאמנים, אין מה לעשות, אנחנו בגלגל כולם. הכדורגל מוביל אותנו למקומות. אז כשאימנתי בהפועל תל אביב הייתי בחור מאוד צעיר וזה היה בשנים הראשונות שלי. כן, יש תקופות יותר טובות. בסך הכל אני די יכול להיות שמח על הקריירה שלי עד היום. עוד פעם מה שאמרתי, באר שבע – פספוס גדול מבחינתי”. 

אם היית יודע שזה מה שיקרה בבאר שבע עם אלונה?
”אף אחד לא היה יכול לדעת שיהיה קורונה”.

אבל היא לא הלכה בגלל הקורונה.
”קרה משהו. עובדה שהיא חזרה לשם והתקציבים חזרו להיות גדולים. אם הייתי יודע שככה יהיה ושאני אמשיך אז כמובן שלא הייתי עוזב, אבל שוב - אני אימנתי את הפועל באר שבע השם, לא את הפועל באר שבע האמיתית עם המועדון הענק, הקהל וטרנר. אני אומר לכם, כמאמן שמגיע לטרנר, אתה מרגיש את העוצמות של הקהל שם, בטח שהקבוצה היא טובה ולא היה לנו את זה”.

אז אולי אלונה צריכה לסגור מעגל איתך?
”בכדורגל אנחנו לא מתכננים כלום”. 

אלונה ברקת (איציק בלניצקי)אלונה ברקת (איציק בלניצקי)

היה את האירוע שאוהד תדרך שחקנים באימון, איך נתת לזה לקרות?
”בואו תבינו. לא נתתי לזה לקרות, כמאמן כדורגל שחקנים יוצאים ועומדים על הדשא ואני מחכה שכולם יצאו ואז אני יוצא, תמיד זה ככה. כשאני יצאתי, לא ראיתי את זה בכלל, כשאני הגעתי אז נכנסתי לתוך השיחה, זה היה באמצע השיחה ואז לא הבנתי”. 

לא עצרת את השיחה.
”אתם מכירים את זה שאתה נכנס לבלאק-אאוט ולא יודע מה קורה? זה מה שקרה לנו. עמדנו כולם. זה היה באמצע כבר, אני הגעתי באמצע השיחה. לא הגעתי ומישהו אמר לי ‘בוא תעמיד את כולם’, ממש לא, אני לא אתן לזה לקרות. זה היה איזה משהו שנכנסתי לתוך זה ולא הבנתי מה קורה, השחקנים מסתכלים, לא הבנו. עובדה שאחר כך זה לא חזר ואנחנו לא ניתן לדבר כזה לחזור, זה משהו שצריך להיות בו סדר במגרש הרבה לפני”.

כי המגרש שלכם פרוץ מלמעלה.
”יפה. כל אחד יכול לבוא ולהיכנס מהגדר, זה לא שנתנו למישהו להיכנס. אין שטח סטרילי”. 

בית וגן (אורן בן חקון)בית וגן (אורן בן חקון)

כמה זה קשה באמת כל התנאים האלה?
“אני חושב שהגיע הזמן שלבית”ר ירושלים יהיה מתקן של מועדון ראוי. לבית וגן יש היסטוריה טובה. כשברק אברמוב רק הגיע למועדון, הוא אמר לי: ‘זה המתקן אימונים של בית”ר ירושלים? דבר ראשון צריך להפוך פה את המגרש’. זה לא מתקן ראוי, עשינו שם עונות גדולות לפני 20 ומשהו שנים. אני חושב שמישהו צריך לעשות משהו עם הדבר הזה. היום אנחנו נודדים ממגרש למגרש. עכשיו הייתה שם תחרות אתלטיקה והיו חייבים להזיז אותנו משם. יש הסכמה כן לשפץ את הדשא, אבל בשביל זה אנחנו צריכים לצאת לארבעה חודשים מהמגרש”.

נוח לך להגיע לשם? עם כל האוטובוסים.
“חד משמעית לא נוח לי לבוא לבית וגן להתלבש, לחזור מזיעים ברכבים של כולם. ככה אנחנו מתכוננים מתחילת העונה. גם מול פאוק סלוניקי, לכל המשחקים התכוננו ככה. אין פה אשמה על מישהו, יש הסכמה בינינו לבין העירייה לשפץ את כל כר הדשא לפחות, אבל די, הגיע הזמן שלמועדון כמו בית”ר ירושלים יהיה מגרש אימונים. הכל פרוץ מלמעלה, אתה יכול להיכנס שם בכל רגע נתון וזה מה שקרה גם עם האוהד”.

אתה בדרך כלל מתראיין פעמיים בעונה, פעם אחת לפני תחילת העונה ובפעם שנייה בסיומה. עכשיו זה קורה אחרי שני מחזורים. זה בגלל שהרגשת שזה מוקדם מדי לדבר על קבוצה שלא מוכנה?
”אני חושב שזה לא רלוונטי לדבר בהתחלה בזמן שצריך לבנות את הקבוצה מחדש. היום אני יכול להגיד שהתחלנו את העונה לא מוכנים. בתקופה הזאת של מאי – יולי מציעים שחקנים חופשיים, כאלה שהקבוצות שלהם זרקו אותם או שנשלחו מהקבוצות שלהם. לא הרגשתי שאני יכול להביא את השחקנים המתאימים”.

“תוך כדי הייתה לנו עזיבה של יון ניקולאסקו והיה לנו מספר שחקנים מצוינים שלא מהצד שלנו, אבל המשא ומתן איתם התפוצץ בין אם כי אשתו של השחקן לא רוצה להגיע לארץ או שהוא דורש חוזה לארבע או שלוש שנים מראש ופתאום הוא דורש סכומים שהם לא מתאימים לבית”ר ירושלים. ואני חושב שלפעמים עדיף מאוחר וטוב כמו בשנה שעברה שהבאנו את טרזי תומא אחרי כמה מחזורים ואת ניקולאסקו אחרי חמישה מחזורים, להביא כאלה שאתה מאמין בהם יותר. לא האמנתי בשחקנים שהיו בחוץ כדי להביא אותם. עכשיו במחזור השני יש לנו קבוצה יותר מוכנה עם יותר אפשרויות בסגל”.

יון ניקולאסקו (חגי מיכאלי)יון ניקולאסקו (חגי מיכאלי)

אתה לא מביא שחקן שאתה לא רואה בעיניים, לא מעניין אותך קלטות או דיסקים. אני יודע שיש לך הרבה ויכוחים עם ברק על זה.
”גם מצד שני לא כולם מוכנים להגיע למבחנים. אני חושב שבשנים האחרונות היו לנו הצלחות עם שחקנים שהגיעו למבחנים ואחרי שנה-שנתיים נמכרו במיליוני אירו. אני קצת מתגמש בזה. השנה הבאנו גם את דני הוצ’קו וגם את מירון ג’ורג’ החלוץ ללא מבחנים כי הם לא הסכימו להגיע”.

אנשים בבית”ר אמרו שג’ורג’ זה פיירו משופר.
”ימים יגידו. גם אחרי המשחק הראשון באשדוד שהוא כבש וכולם דיברו, אמרתי בואו נירגע, גם אם הוא היה גרוע במשחק היום, בואו לא נשפוט אותו. הוא הגיע אחרי שני אימונים, ממזג אוויר שונה ומדינה אחרת. וגם אם הוא נתן שני גולים במשחק הזה, בואו לא נשתגע. לכל שחקן צריך לתת את הזמן להשתלב, גם לאוכל, למזג אוויר, למדינה, לדברים חדשים, למנטליות, מיליון דברים. בואו ניתן לו את הזמן”. 

“אני חושב שהייתה לו פתיחה טובה והוא צריך להמשיך ככה. צריך שיהיה שילוב ותיאום בין הקשרים שלנו. זו עבודה, זה לא להלביש מישהו ולהגיד לו ‘תהיה טוב’. גם הוצ’קו הגיע אחרי שבוע של אימונים בלי שהוא היה איתנו במחנה ומשך כמעט 90 דקות עד שנפל מהרגליים לקראת הסוף. לשחקנים לוקח קצת זמן. הפגרה הזאת, אפילו שניצחנו באשדוד, הייתה טובה לנו כי עשינו עוד אימונים, חיברנו את השחקנים אחד עם השני, אנחנו עושים גיבוש כדי שיהיה יותר חיבור ביניהם, זו העבודה שלנו”.

מיירון ג'ורג' חוגג (שחר גרוס)מיירון ג'ורג' חוגג (שחר גרוס)

אנשים בסביבתו של אדי גוטליב אומרים שאתה והוא לא מסתדרים בגלל הדברים שקרו בסלוניקי.
“אין משהו ביני לבין שחקן באופן אישי. גוטליב התחיל פחות טוב ונכנס להרכב אורי דהן. אני לא חושב שכל שחקן שיושב משחק או שתיים אני צריך לעשות דיון על זה”.

מיירון ג’ורג’ הוא שחקן שדומה בסגנון שלו לפרד פריידי?
“חד משמעית לא, כולם אומרים את זה והם ממש לא דומים. אולי רק בממדים הם דומים”.

הם יכולים לשחק ביחד?
”חד משמעית, בטח”.

אתה רואה אותם באימונים ואת הדברים הקטנים, מה שאנחנו לא רואים. אתה יכול לראות אותם בשילוב עם ירדן שועה כמו השלישייה שהייתה בעונה שעברה?
”בואו ניתן לימים לעבור, למשחקים לעבור, לחיבור. אני לא אוהב לדבר לפני הזמן. אומנם חיצונית הם דומים, אבל בשאר הדברים לא”.

פרד פריידיי ומיירון ג'ורג' (אורן בן חקון)פרד פריידיי ומיירון ג'ורג' (אורן בן חקון)

בשנה שעברה הסתמכת מאוד על המהירות ועל משחק המעברים, עכשיו אין לך את זה.
”אחד הדברים שאמרתי זה שצריך לשחק בסגנון שהוא שונה. בשני המשחקים האחרונים שלנו החזקנו בכדור, הנענו אותו והגענו לשער של היריב בצורה שונה מאוד מהשנה שעברה”.

איך תעשה את זה מול קבוצה דומיננטית כמו מכבי חיפה?
”אנחנו נשחק את הכדורגל שלנו, מה שמתאים לנו ולא משנה נגד מי. אני חושב שאנחנו קבוצה מספיק טובה בשביל לתת פייט לכל קבוצה. עכשיו השתנה משחק המהירות שלנו עם אספרייה ועכשיו יש לנו שחקנים חכמים שיודעים להחזיק כדור”.

אז יכולת להמשיך את אותו הסגנון עם אספרייה ולהביא שחקן כמוהו.
”בוא תביא לי שחקן באירופה שבא לישראל חופשי, נותן 20 גולים כמו אספרייה”.

אתה מתאים את הסגנון שלך לשחקנים שהבאת.
”כן”.

דנילו אספרייה (חגי מיכאלי)דנילו אספרייה (חגי מיכאלי)

זה לא אמור להיות הפוך?
”חיפשנו שחקן כמו אספרייה, חיפשנו מהירות, לא מצאנו. כל השחקנים הטובים שראינו משחקים בכנף שמאל. יש היום את שועה, אחרי שחיפשנו לו כל כך הרבה זמן עמדה, בכנף שמאל. גם מיכה יכול לשחק בשמאל, גם יונה, גם פריידי אם אנחנו פותחים עם ג’ורג’ חלוץ. להגיד שמצאנו משהו? לא. כל השחקנים היו שמאל, שמאל, שמאל. ואז פתאום ראיתי שיש את ההזדמנותלהביא קודם כל תחליף לפריידי כשיש לנו חלוץ אחד בסגל. אמרתי לברק שלפני הכל אנחנו צריכים להביא חלוץ נוסף שיהיה מותאם לפריידי וגם תחליף במידת הצורך וזה מה שעשינו”.

אספרייה שלח לכם מסרים, יש עוד סיכוי שנראה אותו בחלון הנוכחי?
”יש לנו עוד שבוע להעברות, בכדורגל אני אף פעם לא אומר אף פעם. הוא דיבר עם אחד השחקנים שלנו ובדק את הדבר הזה. מישהו פעם דיבר על זה שיש לו איזה פציעה, בדקתי את זה וזה לא נכון. בואו נחכה”.

דנילו אספרייה (חגי מיכאלי)דנילו אספרייה (חגי מיכאלי)

אתה מחלקת שיקום שחקנים. אחד הפרויקטים החדשים שלך העונה זה דור מיכה. ראינו שבמכבי ת”א היה לו עונות טובות, בבאר שבע הוא לא בא לידי ביטוי.
”דור מיכה הוא אחד המוסרים הטובים שיש לנו בליגה. אני חושב שאנחנו נצטרך לדעת להשתמש בכל הסגל הזה. בשנה שעברה לא היו לנו אפשרויות בהתקפה, היה לנו רק את שועה, אספרייה וניקולאסקו. התחליף שהבאנו בשנה שעברה היה פריידי ביום האחרון של חלון ההעברות של ינואר וישר הוא נפצע”.

“לא היה לנו בחלק הקדמי עוד אופציות לשחקנים. היה לנו רק את בר כהן שיכול לשחק בחלק הקדמי וגם באמצע, מהספסל לא היה לנו אפשרויות. השנה יש לנו הרבה יותר אופציות, גם מיכה ושועה שצריך לדעת איך להשתמש בהם וגם עדי יונה שאני מאוד שמח על ההתקדמות שהילד הזה עשה. צריך למצוא את האיזון שיהיה אפשר לשחק עם כולם כי להעלות את כולם ביחד אי אפשר”.

אז מה אתה תעשה? רוטציה או היררכיה?
“אני מאוד מאמין בזה, אני מאמין שאם יש הרכב שרץ, בטח שאין לנו אירופה, אז לתת לו לרוץ, אבל עוד פעם – צריך לדעת במשחקים מסוימים בהתאם ליריבה”.

דור מיכה (עמרי שטיין)דור מיכה (עמרי שטיין)

טרזי תומא יושב לכם כמו עצם בגרון.
”זה כבר יצא משליטה שלי. כדורגל לא עובד ככה שאתה אומר ביום אחד שאתה רוצה לצאת לחו”ל וביום אחר שאתה רוצה להישאר. ההנהלה שלנו תטפל בזה, מבחינתנו אם הכל היה מסתדר הוא היה שחקן מצוין, אבל אני לא יכול לבנות עליו אחרי שהוא הודיע לכולם כולל כולם שהוא רוצה לעזוב. אנחנו כבר התחלנו להתכונן אחרת, אני לא יכול לחיות לפי קריזות של שחקנים, יש פה עוד 20 ומשהו שחקנים שמתאמנים ורוצים לשחק, אתה לא יכול להגיד יום אחד אני עוזב ואחרי זה נשאר”.

מה יהיה הישג מבחינתך עם בית”ר ירושלים?
”אני לא שם יעדים. אני שם יעד – הפועל חדרה, יום שני. אף פעם אני לא שם יעדים שנתיים. אני מסתכל על המשחק הקרוב, רוצה לנצח אותו, רוצה שתהיה קבוצה טובה, רוצה שהקהל ייהנה. מה שקורה בבית”ר ירושלים היום זה באמת מדהים, יש טירוף סביב המועדון הזה. מגיעות לברק אברמוב הרבה מילים טובות על זה שהוא הצליח להחזיר את המועדון לשמחה של אלפי מינויים שאף פעם לא היה כאן דבר כזה, טירוף כזה סביב הקבוצה”.

הזכייה בגביע תרמה לזה.
”בטח שגם הזכייה בגביע תרמה לזה. הקהל של בית”ר רוצה כדורגל טוב, כדורגל התקפי, אבל אני חושב שאנחנו צריכים להיות מאוזנים. צריכים פחות לספוג מהשנה שעברה כדי שגם הקהל ייהנה”.

אוהדי בית"ר ירושלים (שחר גרוס)אוהדי בית"ר ירושלים (שחר גרוס)

אחת המחלוקות שלך עם אברמוב זה על שיטת שלושת הבלמים. אתה כן רוצה לשחק בשיטה הזו, ברק לא רוצה. היה לכם דו שיח על הדבר הזה.
”אברמוב למד שלא צריך לרוץ כמו מטורף קדימה בשביל לשחק כדורגל”.

יש לו עין?
”כן הוא מבין בכדורגל, יש לו עין. אנחנו מדברים המון אחד עם השני וגם היום, גם עם הצוות שלי, אנחנו מדברים ואתה מבין אחד את השני ואת המשחק. ברק אחרי הרבה שנים בכדורגל מבין עניין, הוא לא כמו הבעלים שאין להם מושג. הוא באמת מבין שחקנים ויש לנו הרבה שיחות עם שחקנים. אנחנו ב-90 אחוז ומשהו מסכימים, בשאר רבים ומשלימים”.

אין מערך סקאוטינג מסודר בבית”ר כמו נגיד במכבי חיפה, שזו מכונה משומנת ועל כל בלם שהולך יש שני בלמים?
”יש לנו אנליסט-סקאוט בשם רועי, הוא עושה אחלה עבודה, גם אם יש מערך סקאוט של ארבעה או חמישה, בסופו של דבר זה תלוי בעניין הכלכלי. בבית”ר אני חושב שאנחנו מביאים דברים טובים. הסכומים של מכבי חיפה להביא שחקנים ולקנות שחקנים במיליונים, זה גם כסף, לא רק חופשיים. אני חושב שהצוות שלנו באמת עושה עבודה טובה, יש את רועי וגל כהן שאנחנו ביחד ממיינים ורואים איך אפשר להשיג את הטוב ביותר”.

יוסי אבוקסיס וברק אברמוב (אורן בן חקון)יוסי אבוקסיס וברק אברמוב (אורן בן חקון)

אימצת את התדמית של יוסי אבוקסיס מאמן הגנתי? בעונה שעברה זה נראה שכן.
”ברוב העונות, הקבוצות שלי היו בין אלו שכבשו הכי הרבה בליגה”.

אז מאיפה הסטיגמה הזאת? 
”לא יודע מה להגיד. היום אני צוחק על זה. בשנה שעברה הרגשתי שאנחנו פה ושם, גם כובשים וגם מקבלים. אני לא אהבתי את זה שספגנו המון שערים, אני חושב שאחרי שנה שעברה, כל פעם אומרים את זה ואומרים את זה”.

בשנה שעברה היה לכם את המשחק נגד מכבי תל אביב, שבאתם בלי סגל ובמטרה של רק לא להפסיד, והנה זה מתייג אותך.
”הגענו עם סגל כל כך נחות למשחק הזה. זה בית”ר ירושלים הלא מוכנה של פתיחת העונה. חיפשנו שחקנים מליגות נמוכות והתחלנו את העונה עם 12 או 14 נבחנים”.

למה לא עזבת?
”עד שחזרתי לבית”ר ירושלים אחרי כל כך הרבה שנים והצלחנו להשאיר את הקבוצה בליגה ואפילו לשחק כדורגל יפה בסוף העונה הזאת, והקהל חזר, אז לא רציתי לקום ולעזוב, האמנתי שבסוף יגיע מישהו”.

יוסי אבוקסיס (ראובן שוורץ)יוסי אבוקסיס (ראובן שוורץ)

אז ידעת שאברמוב יגיע.
”האמנתי שמישהו יגיע. אברמוב שלח אותי הביתה חצי שנה לפני זה. רציתי להאמין שמישהו יגיע. אנשים לא מבינים איך יצאנו למחנה האימונים הזה עם שחקנים בלי חוזים, אספרייה היה על תקן נבחן. העונה הזו, איך שהיא התחילה ואיך שהיא הסתיימה עם גביע, אני חושב שזה היה תסריט מושלם”.

אז מה שקרה עד הדקה ה-90 הזו, שברק לקח את בית”ר ירושלים, זה היה הצגה? מסיבת העיתונאים של חוגג, שהוא רצה למשוך כסף מהעירייה, אז זה הכל היה ככה באמת או שמדובר בהצגה לתקשורת?
”לברק היו הרבה אנשים שאמרו לו לקחת את הקבוצה ומנגד היו המון אנשים שאמרו לו לא להתקרב. אמרו לו שיראה מה קרה לבעלים הקודמים של בית”ר ירושלים ואיך הם עזבו. ברק בשלב מסוים אולי נרתע כי מדובר על המון כסף. כל שנה הקבוצה משלמת המון כסף על החובות שהיו וצריך להבין שברק שם לב למה שקרה אצל בעלים אחרים, שבסוף שמו המון כסף בקבוצה אבל עזבו בצורה לא יפה”.

יוסי בניון, יוסי אבוקסיס ומשה חוגג (ראובן שוורץ)יוסי בניון, יוסי אבוקסיס ומשה חוגג (ראובן שוורץ)

מה קרה בריצת האמוק שלך בגמר גביע? גם כשחקן לא רצת ככה. זה הלהיט קצת גם את הקהל.
”אנחנו רואים את זה בכל הליגות, זה לא משהו שאתה לא רואה. אני חושב שזו הייתה התבטאות של אושר. כל הסבל של תחילת העונה שאתה מתחיל לבנות קבוצה ואז מגיע המפרק הנאמן יונגר ויש תקציב ככה וככה ואתה צריך להביא שחקנים. אתה רואה את כמות ההודעות לפני המשחק של אנשים ששולחים לך הודעות שהם מגיעים מאילת לסמי עופר, אתה רואה את המשפחות, את האנשים שרק מחכים לזה אז כן, הרגשתי כמה הקהל של בית”ר ירושלים רוצה את הגביע הזה”.

גם בחצי הגמר, עשית שם עבודה מדהימה.
”עשינו עבודה טובה גם בחצי גמר וגם בגמר”.

יוסי אבוקסיס בטירוף (חגי מיכאלי)יוסי אבוקסיס בטירוף (חגי מיכאלי)

מה זה בשבילך מכבי תל אביב, הסדין האדום הזה?
”מכבי תל אביב זה קהל שבא ומקלל אותך בכל משחק המון שנים. זה התחיל כששיחקתי בהפועל תל אביב, אחר כך זה היה גם כשאימנתי בסכנין. היה איזה כדור שהם לא הוציאו והתעצבנתי על זה והיה משחק בסכנין שראיקוביץ’ דחף אותי, זה המשחק שלקח להם את האליפות כי הם עשו תיקו ובאר שבע לקחו את האליפות. עכשיו זה ממשיך עם בית”ר. איך אמר לי חבר: ‘כשהם יפסיקו לקלל אותך, תתחיל לדאוג’”.

אז לאמן במכבי תל אביב, לא יקרה?
”לא מאמין”.

אוהדי מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)אוהדי מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)

מה אתה חושב על זה שמאז הגיע מיץ’ גולדהאר יש שם רק מאמנים זרים?
”זה לא הוכיח את עצמו לאורך השנים. ברק בכר, עם מה שעשה פה, הוכיח שיש מאמנים ישראלים לא פחות טובים. במכבי תל אביב יש זרים שהצליחו ויש שלא הצליחו, במכבי חיפה הרוב לא הצליחו מהמאמנים הזרים. אני חושב שלא ראיתי איזה משהו מיוחד פה ממאמנים זרים ישראלים לא יכולים לעשות”.

אתה חושב מה היית עושה עם קבוצה כמו מכבי תל אביב שיש לה 110-120 מיליון תקציב?
”אני חושב שלכל מאמן קל יותר לאמן קבוצות בתקציבים גדולים מתקציבים נמוכים. ברק בכר בתקציב גדול לקח אליפויות ובתקציב יפה בבאר שבע גם לקח אליפויות. גם אליניב ברדה עושה עבודה טובה בבאר שבע. אני חושב שיש מאמנים ישראלים טובים”.

ברק בכר (רדאד ג'בארה)ברק בכר (רדאד ג'בארה)

המינוי של מסאי דגו במכבי חיפה הפתיע אותך?
”זה הפתיע את כולם, אבל אני יכול להגיד שאני מכיר את מסאי מקרוב. הוא לא פראייר, מבין בכדורגל, הוא מכיר שחקנים ושחקנים מאוד אוהבים אותו. יצא לנו להיפגש, הוא בחור מדהים ואני חושב שהוא יצליח”.

איך אתה רואה את מאבק האליפות השנה?
”זה נראה שמכבי תל אביב יותר טובים משנה שעברה, חד משמעית, גם רואים את זה. מכבי חיפה קבוצה מוכשרת, גם לבאר שבע יש סגל טוב. אני חושב שאלה שלוש הקבוצות שיאבקו על התואר”.

אתם מתחילם במינוס 4 נקודות, מכבי חיפה גם קיבלה עונש, כנראה יתחילו להוריד פה נקודות לקבוצות ולכם הורדה של שלוש נקודות על תנאי. 
”העונש שקיבלנו הוא קטסטרופה אחת גדולה”.

מסאי דגו (עמרי שטיין)מסאי דגו (עמרי שטיין)

אמרת בסוף המשחק שמגיע עונש לבית”ר.
“וטעיתי, טעיתי במה שאמרתי, לא בושה להגיד. לא לקחתי בחשבון שזה אירוע שבית”ר ירושלים לא אחראית עליו בכלל, אנחנו רק אורחים בו. לעשות טקס 45 דקות רק אחרי שריקת הסיום זה לא משהו שקורה באף מקום. טעיתי במה שאמרתי, גם כשאמרתי עונש לא התכוונתי להוריד ארבע נקודות ולפרק כמעט קבוצה”.

“אני חושב שלוקחים את בית”ר ירושלים כפרויקט בקטע הזה וצריך לעשות הכל בשביל להחזיר את הנקודות האלה. אני שומע את השחקנים מדברים: ‘יש לנו מינוס 4, בואו נצא מהמינוס’, זה לא משהו שקבוצת כדורגל צריכה להתעסק בו אחרי זכייה בגביע בטח ובטח שזה לא משחק שאנחנו ניהלנו אותו”.

יש עוד שלוש נקודות על תנאי ואתה צריך עוד עונה שלא תהיה בה התפרעות. איך זה קיים הדבר הזה? אתה נערך לזה שפתאום תהיה עם מינוס של עוד שלוש נקודות?
”אני מקווה מאוד שלא. גם הקהל שלנו, עם כל האמוציות והכוח שהוא נותן לנו, צריך להיות יותר מתון כי אנחנו על תנאי ואנחנו לא רוצים שיפעילו לנו את התנאי. אני חושב שבכלל העונש שקיבלנו הוא קטסטרופה אחת גדולה”.

היית בעד החולצות של ‘דין לבית”ר דין לשאר’?
”כן, אני מאוד מזדהה עם זה. גם למכבי חיפה לא מגיעה הורדת נקודות וגם לבית”ר ירושלים לא מגיעה הורדת נקודות. אני לא חלילה אומר שלמכבי חיפה כן ולבית”ר לא, זה לא מגיע לא להם ולא לנו. עונש נקודות זה על סף הכרעת אליפות, פלייאוף עליון, הישארות, ירידת ליגה. אנשים פה התבלבלו”.

שחקני בית"ר ירושלים עם חולצות המחאה (אורן בן חקון)שחקני בית"ר ירושלים עם חולצות המחאה (אורן בן חקון)

בדרך כלל נותנים על התנהלות כספית לא תקינה.
”נכון אבל על זה שקהל רותח שחיכה 45 דקות ורוצה לשמוח ואתם מפעילים עונש של ארבע נקודות? המסר של ‘דין לבית”ר ודין לשאר’ לא אומר שמכבי חיפה צריכה גם להיענש, אלא שהעונשים של הנקודות התבלבלו פה”.

אתה צריך להיות קוסם בשביל להביא גביע כל שנה. איך מתמודדים עם כל הלחץ שיש עליך?
”משחקים טוב, גורמים לקהל ליהנות ממשחק למשחק ונראה לאן נגיע”.

מה היית עושה עם ערן זהבי בנבחרת ישראל?
”אני לא יודע, אני חושב שזאת סאגה אחת גדולה שלא בא לי להיכנס אליה. יש שם מאמן נבחרת, יש אנשי נבחרת, יש שם שחקן בליגה שלנו, אני מכבד את זה, מעריך את זה ולא בא לי להיכנס לזה”.

אפרופו נבחרת, יש עכשיו הרבה מאוד שחקנים צעירים.
”זה יוצא מהכלל, אני חושב שהנבחרת משחקת כדורגל יפה, מגיע כל הכבוד לאלון חזן ויוסי בניון, יש המון שחקנים מוכשרים, יש לנו דור של שחקנים מעולים ואני חושב שהם עושים עבודה טובה”.

אלון חזן ויוסי בניון (שחר גרוס)אלון חזן ויוסי בניון (שחר גרוס)

אתה חשב שזה משהו שיכול לקרות גם בבית”ר? אנחנו רואים את עדי יונה, את לי-און מזרחי, זה יכול לקרות? עם מדמון בעונה שעברה, הוא הגיע לסיטואציה קשה של פתיחת עונה לא טובה ובכל זאת היה בסגל של הנבחרת הצעירה.
”מי שטוב ישחק, בין אם הוא צעיר או מבוגר. אנחנו כמאמנים רוצים להצליח”.

אז זה אומר שאם נהוראי דבוש טוב אז הוא יקבל את הדקות שלו בלי קשר לג’ורג’ או פריידי?
”להרבה שחקנים צעירים נתתי לשחק למרות שלא חשבו שמגיע להם. עדי יונה חצי מהמשחקים היה בהרכב. אם שחקן טוב והוא צעיר אז הוא יקבל את ההזדמנות ואם הוא טוב אז הוא ישחק לפני שחקנים אחרים, זה היה לי בכמה קבוצות בעבר ששחקנים צעירים קיבלו את ההזדמנות, שיחקו והמשיכו”.

נהוראי דבוש בועט (אורן בן חקון)נהוראי דבוש בועט (אורן בן חקון)

אתה עוזר לאברמוב לשקם את מחלקת הנוער ההרוסה?
”אני בקושי מעורב בזה, יש לנו כל כך הרבה עבודה בבוגרים, אבל אני יודע שברק באמת רוצה לשקם את מחלקת הנוער, אני חושב שלמועדון כמו בית”ר ירושלים צריכה להיות מחלקת נוער יותר טובה, אבל גם מתקן יותר טוב, לא כמו היום שיש שם מגרש סינטטי שמתאמנות עליו עשר קבוצות”.

“אני חושב שלקבוצה כמו בית”ר ירושלים מגיע מתקן אימונים ברמה אחרת, זה מועדון עם הקהל הכי גדול בארץ מבחינת כמות ובשביל זה צריך לעשות מתקן אימונים שראוי גם למחלקת הנוער שלו. אני יודע שברק וכפיר אדרי רוצים לשנות ולשפר, אני פחות מתעסק בזה כי יש לנו את העבודה בבוגרים, אבל זה לא אומר שאנחנו לא מסתכלים על שחקנים צעירים שמשחקים שם. אם בקבוצת הנוער הם יהיו טובים, הם יוכלו להתקדם”.

ברק אברמוב (שחר גרוס)ברק אברמוב (שחר גרוס)

מי זה יוסי אבוקסיס מחוץ לכדורגל? אתה חי את זה גם אחרי?
”אני משתדל לנתק קצת במהלך הפגרה, אנחנו עוברים הרבה מתחים ולחצים, אני יודע גם להתנתק ופתאום לברוח לשלושה ימים ככה בפגרה. אני מאוד אוהב את המשפחה, אני נמצא המון עם הבנות שלי שהן משוגעות על בית”ר עכשיו. אני אוהב את הכדורגל”.

אתה אוהב הרבה לרוץ.
”אני עושה ספורט, משתדל כמה פעמים בשבוע לשמור על עצמי ולעשות ריצה”.

התחלת לשחק קצת בליגה ג’.
“מדי פעם כשיש לי קצת זמן אז אני הולך גם לשחק בליגה ג’, נראה לפי הזמנים ומצבי הרוח”.

אתה משחק גם עם משה חוגג באותה קבוצה (טומי ת"א).
”וגם עם אודי כבודי ועוד שחקני עבר”.

משה חוגג בפעולה על הדשא (ראובן שוורץ)משה חוגג בפעולה על הדשא (ראובן שוורץ)

בעולם הכדורגל אתה עוקב אחרי התקשורת, אחרי פודקאסטים, אתה לוקח ללב?
”מי שאני יודע שזה מקצועי נטו, אני יודע לקבל ביקורת. מי שמדבר בכל פעם לגבי אינטרסים ואני יודע לזהות את זה, אז אני כבר לא מתייחס. אני כבר הרבה שנים בזה וחוויתי כל כך הרבה ביקורות וכל כך הרבה דברים טובים”.

פעם היית לוקח יותר ללב.
”כן פעם הייתי מתבאס והייתי יותר אמוציונלי”.

מה השתנה?
”השנים, הניסיון. בכדורגל זה לא משהו מדעי שאתה אומר אני אעשה ככה וככה. לפעמים אתה יכול לעשות חילוף בשביל לשמור על התוצאה, לספוג שער שלא קשור בכלל לאירוע ואז לקרוא בתקשורת שאני הולך אחורה. אנשים לא מבינים”.

אתה חושב שקל לבקר אותך בגלל שאתה לא משיב?
”אחרי כל כך הרבה שנים, אם אני עושה משהו אני אאמין בו. גם אם נכשלתי, אני יודע שעשיתי את המקסימום ואת מה שהייתי יכול בכל רגע. אתה יכול לפתוח משחק בהרכב הגנתי ולקבל שער שלא קשור בכלל. כאיש מקצוע אתה צריך לדעת ולהאמין בדברים בהתחלה, אחר כך זה דברים שקורים תוך כדי משחק”.

יוסי אבוקסיס (איציק בלניצקי)יוסי אבוקסיס (איציק בלניצקי)

יש משהו שאתה מצטער עליו באימון חוץ מבאר שבע?
”אנחנו עושים טעויות כמאמנים, ואנחנו עוד נעשה טעויות. לפעמים יש חילוף שאתה אומר למה עשיתי ככה והייתי צריך לעשות ככה”.

איך אתה מרגיע את עצמך בנוסף לריצה מחוץ לכדורגל?
”אחרי הריצה יושב בים איזה שעתיים”.

ההפסד לפאוק סלוניקי במוקדמות הקונפרנס ליג עוד יושב לך על הלב?
”כן. היינו שם, זה באמת פספוס. אני לא יודע מה היה קורה אחר כך, אבל זה באמת פספוס”.

אפשר להגיע מוכנים לחודש יולי?
”קשה להגיע ליולי מוכנים כשאתה לא יודע אם תומא יישאר או לא יישאר וכשניקולאסקו עוד מנהל משא ומתן עם שלוש או ארבע קבוצות שונות. אלה שני שחקנים מאוד משמעותיים. הכנסתי את שניהם במחצית כשהם לא עשו איתנו מחנה אימונים. ניקולאסקו היה איתנו אבל הוא היה בדרך החוצה ותומא בכלל לא טס”.

טרזי תומא (אורן בן חקון)טרזי תומא (אורן בן חקון)

מי זה יוסי אבוקסיס שאנחנו לא מכירים ביום יום? אתה אוהב לבשל?
”לבשל מדי פעם בקטנה”.

למדת מאברמוב משהו? מהמסעדות? יש לך סניף שאתה שותף בו. אתה הולך לבדוק שם שירות?
”ברור, אני בודק שהכל דופק”.

יש קריירה אחרי האימון.
”כן”.

אז ספר לנו משהו שאנחנו לא יודעים עליך.
”החברים שלי יודעים שאני אדם מאוד שמח, מאוד כיף, תמיד נמצא. דוד אמסלם חבר מאוד טוב שלי”.

דוד אמסלם (רדאד ג'בארה)דוד אמסלם (רדאד ג'בארה)

הוא נעלם מהכדורגל לגמרי. חשבנו בזמנו שהוא יהיה בכדורגל והוא החליט יום אחד זהו.
”הוא בחור יותר מדי טוב בשביל הכדורגל. תביא 40 דוד אמסלם לכדורגל”.

הוא היה עוזר מאמן של רוני לוי ואחרי זה גם אימן קצת.
”הוא הבחור הכי טוב שהכרתי בחיים שלי. אני לא רואה אותו חוזר לכדורגל, הבן שלו אוהד שרוף של בית”ר שיושב ביציע המזרחי”.

אז מה עוד נאחל לך?
”המשפחה, שתהיה לנו שנה טובה, שנה של הצלחות, שיהיה לנו כיף במשחקים, שנחזור כבר לטדי, אני לא יכול לראות כבר את בלומפילד. יש לי משהו על המגרש הזה – אני לא אוהב אותו מאז השיפוץ”.

כשחקן אהבת אותו מאוד.
”לפני השיפוץ. כרגע זה מנחוס ואנחנו צריכים לשבור את זה”.

רוני לוי ודוד אמסלם (משה חרמון)רוני לוי ודוד אמסלם (משה חרמון)

מה הקבוצה הבאה שאתה ואברמוב תהיו בה ביחד?
”הוא ישלח אותי חצי שנה לפני זה לעשות סקאוט ואז יבוא”.

רגע לפני סיום, שאלה מקצועית. איך אתה הולך לשחק עם סורו, הוצ’קו וקריאף שהוא בפתיחת עונה מטורפת בזמן שיש לך את דור מיכה, עדי יונה וירדן שועה. ציפית מקריאף שהוא ישחק ככה?
”הוא עשה את ההתקדמות שלו עוד בשנה שעברה בפלייאוף התחתון, אני חושב שהוא היה אחד השחקנים הכי טובים שלנו, כולל בחצי הגמר ובגמר גביע. אני מאוד שמח בשבילו, הוא פייטר. מי שיהיה טוב ישחק, מה שאני חושב שיהיה הכי טוב ישחק בלי קשר לאם הוא זר או לא”.

“גם אם אעשה טעויות אעשה את זה בלב נקי ובלי דעה קדומה. יש לנו הרבה שחקנים בקישור האחורי ותמיד יהיו כאלה שיהיו מאוכזבים, אבל מה יגידו שחקנים בקבוצות יותר גדולות עם סגלים יותר גדולים ממה שיש לנו? צריך שיהיו לנו אפשרויות להרכבים חזקים וגם לחילופים טובים. לקבוצת כדורגל טובה יש סגל רחב. יש לנו העונה סגל הרבה יותר רחב והרבה יותר טוב מהעונה שעברה ומגיע כל הכבוד לאברמוב על כך”.

אופיר קריאף (אורן בן חקון)אופיר קריאף (אורן בן חקון)

אתה חותם על עוד עונה כמו בשנה שעברה? בלי פלייאוף עליון אבל עם זכייה בגביע?
”ברור”.

בית”ר ירושלים זאת קבוצה שצריכה להתמודד על אליפות. אברמוב יביא שותף בקרוב? ראינו שהוא חוסך כסף. את סורו הוא מכר ב-2.5 מיליון על 50% מהכרטיס, בסוף הוא העביר רק 25% והחזיר אותו במחיר מבצע. בית”ר עשתה כסף.
”יש לברק להחזיר 15-17 מיליון ש”ח בשנה מתוך התקציב על חובות, זה לא פשוט. התקציב עלה ושער השחקנים עלה. נצטרך לקבל גולים משחקנים שלא קיבלנו. נצטרך לקבל גולים ממיכה, מיונה, מפריידי, מג’ורג’. זה נדיר ששני שחקנים בשנה כובשים 17 ו-15 שערים ומעורבים ב-70% מהשערים. נצטרך לקבל תרומה גם משחקנים אחרים. מבחינתי כמאמן שכל אחד יכבוש שישה או שבעה שערים”.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים זכייה בגביע (שחר גרוס)שחקני בית"ר ירושלים חוגגים זכייה בגביע (שחר גרוס)

מתי יוסי אבוקסיס יגיע לנבחרת? מה שאתה עושה בבית”ר זה פלאים ואולי התחנה הבאה שלך צריכה להיות שם. בית”ר שיקמה לך את הקריירה.
”אני עזרתי לבית”ר והיא עזרה לי. לגבי הנבחרת אני חושב שאלון חזן עושה עבודה יוצאת מן הכלל יחד עם יוסי בניון, מגיע להם כל הכבוד ובהצלחה. מה שצריך לקרות יקרה”.

כמה קשה להיות מאמן?
”קשה מאוד. מי שלא יודע להתמודד עם ביקורות לוקח את זה למקומות לא טובים. בסוף אנחנו בתוך הכדורגל וזה מה שאנחנו מכירים. בתור שחקן הייתי לוקח הפסדים מאוד קשה, הייתי חוזר הביתה ומיום ראשון עד רביעי הבית היה שקט. היום זה קצת פחות, כל הפסד בעבר זה היה מאוד בגדול, בטח במקום כמו בבית”ר ירושלים”.

לסיום, מה נאחל לך לשנה הבאה?
”בריאות לכולם, הצלחה עם הקבוצה, לכל הצוות שלי שיהיה לנו בהצלחה ביחד, לקהל שנמשיך ליהנות ממנו גם אם דברים שלא הולכים. זה מועדון שבאמת, זה או סקנדל או פסטיבל”.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */