מהרגע שדניאל פרץ נחת במינכן, הוענקה לו מכונית אאודי חשמלית "חדשה-מהניילון". ככה זה כשאתה נמנה על סגל השחקנים של אחד ממועדוני הספורט הנודעים ביותר בעולם – מועדון הפאר של באיירן מינכן. אמנם עובדים קשה על כר הדשא, אבל נהנים ממעטפת של הטבות ופינוקים הכוללת בין היתר רכב יוקרה חדיש של יצרנית הרכב הגרמנית אאודי.
בחו"ל מבינים את הערך התדמיתי שנוצר מחיבור עם מועדון מנצח דוגמת באיירן מינכן. מה שמסביר את ההחלטה של אאודי לקחת חסות המשכית על המועדון מ-2002 ועד היום.
החסות מחייבת נהיגה של שחקני הסגל במכוניות המתקדמות ביותר, בדגש על הנסיעה הלוך/חזור מהאימונים, אך לא רק. היא גם כוללת סיור של השחקנים במפעלי אאודי, צילום עם עובדי היצרן וילדיהם, וכן הופעה של השחקנים בקמפיינים פרסומיים בכל ערוצי המדיה הליניארית והדיגיטלית לאורך השנה.
בנוסף, החסות מחייבת גם השתתפות באירועי יח"צ, כולל השקות של דגמים חדשים בתערוכות רכב, פרסומים של אאודי בשילוט באיצטדיון אליאנץ ארנה (בגרמנית: Allianz Arena), פוסטים ברשתות החברתיות, ועוד.
המספרים מדברים בעד עצמם
במאי 2023 פרסם מגזין פורבס את רשימת הערכות השווי של מועדוני הכדורגל המובילים בעולם, באיירן מינכן דורגה במקום ה-6 המכובד עם שווי מוערך של כ-$4.86 מיליארד (במקום ה-1 ריאל מדריד עם שווי של כ-$6.07 מיליארד).
שווי שנסמך על שילוב של הכנסות והישגים מ-1900 ועד היום, כאשר באיירן זכתה ב-33 אליפויות בונדסליגה, ב-20 גביעים ארציים, 6 זכיות בליגת האלופות, ב-10 גביעי אירופה למחזיקות גביע ועוד. מדובר בקבוצה שהצמיחה כוכבים כמו בקנבאואר, קלינסמן, ריברי ואחרים, ומונה כיום סגל ששווי השחקנים שלו מוערך ע"י טנרספרמרקט ב-897 מיליון יורו (כ-4 מיליון יורו משוייכים לדניאל פרץ).
הבעלות על המועדון הגדול ביותר בגרמניה מתחלקת בין חברי מועדון באיירן מינכן (כ-75%), אדידס (כ-8.3%), אליאנץ (כ-8.3%) ו-אאודי (כ-8.3%). כך שהקשר בין נותן החסות למועדון הינו שורשי "קשר-דם" עיסקי.
איצטדיון הבית של באיירן מינכן (ה-Allianz Arena), מכיל 75,000 מושבים במשחקים ביתיים ו-70,000 מושבים במשחקים בינלאומיים. האיצטדיון שמאופיין בצורת "סירה מתנפחת" הושק ב-2005 ונחשב לאחד המרשימים ביותר בעולם. חברת הביטוח "אליאנץ" רכשה את הזכות לשמו של האיצטדיון עד לשנת 2035.
נזכיר כאן, כי חברת אליאנץ היא גם אחד הבעלים של קבוצת באיירן מינכן אבל עובדה זאת לא הוזילה מהעלויות שלה כששילמה על הזכות לשייך לעצמה את האיצטדיון.
כשהחוזה מחייב אותך לנהוג באאודי
הלוואי על כל אחד מאיתנו, סעיף בחוזה מול המעביד אשר "מחייב" קבלה ונהיגה באאודי חשמלית חדישה. גם דניאל פרץ חתום על הסעיף הזה, כמו שאר חבריו לסגל הקבוצה. פעם בשנה, עם ההתכנסות לקראת פתיחת הבונדסליגה, השחקנים מתחדשים ברכב אאודי באירוע המסירה החגיגי, והעיקר שיהיה מהיר-חשמלי-שחור ובמקביל יככב במדורי הספורט והרשתות החברתיות בגרמניה וברחבי העולם. כחודש לאחר מכן, נערך לאוהדי הקבוצה הנאמנים, אירוע מכירה גדול ומתוקשר של הרכבים מהשנה שחלפה.
החיבור בין עולם הרכב לעולם הספורט מביא איתו ערך מוסף אמיתי לחברת אאודי, ערך שאף מתעצם בהינתן היכולת שלה לשים דגש על ערכים של קיימות באמצעות המעבר לרכבים חשמליים. נזכיר שבמדינות כמו גרמניה יש עניין רב בכל הקשור בשמירה על איכות הסביבה, ומיזעור פליטה של גזים לעתיד "ירוק" יותר וכיוצ"ב.
המקטרגים יטענו שיש כאן ניסיון של SportWashing מצד יצרניות הרכב כשהן מנסות להראות את הצד ה"רך" שלהן בשימת דגש על קידום רכבים חשמליים ידידותיים לסביבה. מה שבטוח הוא כי החיבור לעולם הספורט ככלל ולבאיירן מינכן בפרט, שוזר במותג אספקטים של רגש ואופי של ווינריות.
בפרוס עונת 2023/2024 ניתנה השנה לשחקנים הזכות לבחור בין דגמי הקרוסאובר ה-4Q או ה-8Q, לבין הסדאן GT. באופן לא מפתיע הארי קין האנגלי בן ה-30 בחר את ה-8Q, בהינתן שיש לו 4 ילדים קטנים להסיע ביום יום. בו בזמן שדניאל פרץ הצעיר בן ה-23, נראה נוסע ב-GT RS שהיא דגם מהיר ומבוקש מאוד בקרב שחקני הסגל.
מכונית נקייה ו-רשת נקייה
חברת אאודי תמשיך לשלם כ-50 מיליון יורו לעונה, עבור החסות של קבוצת באיירן מינכן, כחלק מהסכם של כ-10 שנים שיסתיים רק בשנת 2029 (לדברי עיתון Bild הגרמני). בכך גם חיבלה בניסיונות של המתחרה BMW, לנסות ולעשות מחטף לחסות הספורט היוקרתית ביותר בגרמניה.
דניאל פרץ הוא מקצוען ברמ"ח איבריו, יש לו מנטליות של מנצח, נכונות לעבודה קשה ואמונה עצמית. הוא כבר מבין שעם כל הכבוד לפסטיבל התקשורתי סביב המעבר שלו ממכבי תל-אביב, הנחיתה המתוקשרת כשנועה קירל לצידו, וצילומי הפפרצי עם האאודי החדשה, עכשיו הגיע הזמן להביא קבלות ולהוכיח לעצמו וליותר מ-400 אלף חברים במועדוני האוהדים של הקבוצה ברחבי העולם כי בנוסף למכונית נקייה הוא יודע לשמור על רשת נקייה!
אלון הוכדורף הוא מומחה לשיווק, מדיה ופרסום. בעברו היה חבר במועצת המנהלים של חברת הפרסום הבינלאומית סאצ"י & סאצ"י לונדון, אנגליה.