יום שבת, 05.10.2024 שעה 07:44

מטורף: מארו טפרי סגן אלוף העולם במרתון

הישג חסר תקדים לספורט הישראלי: רץ המרתון סיים עם פוטו פיניש אדיר וזכה בכסף באליפות העולם עם זמן של 02:09:12. הוא וצ'מטאי סלפטר יהיו בפאריס

|
מארו טפרי עם מדליית הכסף (רויטרס)
מארו טפרי עם מדליית הכסף (רויטרס)

הישג מטורף וחסר תקדים לספורט הישראלי: מארו טפרי זכה היום (ראשון) בתואר סגן אלוף העולם במרתון, אחרי שהישראלי שסיים עם פוטו פיניש יוצא דופן. הוא עקף את לאול גברסילאסי במטרים האחרונים לאחר שהיה ברוב שלבי הסיום של הריצה במקום השלישי, סיים בזמן של 02:09:12 שעות וזכה במדליית הכסף.

מדובר במדליה הראשונה אי פעם לישראל במרתון הגברים. ביחד עם טפרי על הפודיום, הופיעו ויקטור קיפלנגט מאוגנדה שסיים עם מדליית הזהב בזמן של 2:08:53 שעות ובמקום השלישי סיים לאול גיברסילאסי האתיופי עם 2:09:19 שעות אותו הישראלי עקף בסיום הריצה ל-42.2 הק”מ.

בעקבות המיקומים של מארו טפרי (2) ולונה צ'מטרי סלפטר (4) באליפות העולם בבודפשט, השניים הבטיחו את מקומם במשחקים האולימפיים בפריז 2024. זאת על פי דרכי ההכרעה שנקבעו בין איגוד האתלטיקה, היחידה לספורט הישגי והוועד האולימפי בישראל.

כזכור, טפרי סיים בשנה שעברה במקום ה-11 באליפות העולם - והשנה הוא רצה לשפר את המיקום הזה. בקילומטר ה-28 הוא דורג במקום ה-22, בקילומטר ה-30 עלה למקום ה-11 והמשיך להתקדם כל הזמן. אחרי 35 ק”מ הוא כבר ניצב במקום החמישי והיה בריצה יציבה אחרי 1:47:15 שעות, בפער של שבע שניות מהמקום הרביעי, שם היה אלוף העולם לשעבר טמירט טולה שהתעייף. בקילומטר ה-38 טפרי ניצל זאת, עקף אותו ותפס את המקום הרביעי.

אחרי 40 ק”מ, הישראלי היה בזמן נהדר של 2:02:36 שעות, כאשר הוא רץ די לבדו, לאחר שפתח פער של 21 שניות מהרץ הרביעי. טפרי המשיך בקצב נהדר, במטרים האחרונים הוא פתח מעברים ועקף גם את הרץ שדורג במקום השני, כך שחצה את קו הסיום אחרי 2:09:12 שעות וזכה במדליית הכסף.

הישג עצום. מארו טפרי (איגוד האתלטיקה)הישג עצום. מארו טפרי (איגוד האתלטיקה)

מארו טפרי בן ה-31 היה שיאן ישראל במרתון שש פעמים ואחד מהאתלטים המובילים במדינה. בשנה שעברה זכה בתואר סגן אלוף אירופה והוביל את ישראל לזכייה במדליית הזהב הקבוצתית באליפות אירופה במינכן. הוא התחרה באולימפיאדת ריו 2016 ובאולימפיאדת טוקיו 2020. באליפות העולם של 2022 הוא סיים במקום ה-11 וקבע את הישג השיא של מרתוניסט ישראלי. הפעם הוא שיפר את זה, כאמור.

איימרו עלמיה, שבאמצע הדרך דורג במקום ה-27, סיים בסופו של דבר במקום ה-20 באליפות העולם עם 2:12:32 שעות ורשם הופעה נהדרת גם כן.

מארו טפרי מדבר עם נשיא המדינה יצחק הרצוג
אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */