יום ראשון, 06.10.2024 שעה 03:41
ליגת העל 24-25
132-155מכבי חיפה1
132-95מכבי ת"א2
104-85בית"ר ירושלים3
1010-116מכבי בני ריינה4
82-65הפועל ב"ש5
86-66הפועל חיפה6
88-46עירוני טבריה7
79-96מ.ס אשדוד8
710-46מכבי פ"ת9
66-56בני סכנין10
49-65הפועל ירושלים11
410-46עירוני ק"ש12
39-55מכבי נתניה13
38-36הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • 0 - 3
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • 1 - 1
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • 1 - 1
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

"המצב קטסטרופה, פלייאוף עליון זה לא הישג"

הערב בתכנית הספורט של ישראל דיברנו עם שייע פייגנבוים ואמיר לובין על מצבה של הפועל ת"א: "אם יצליחו זה רק בגלל ששאר הקבוצות חלשות. אין תקווה"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM) ורדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM). בנוסף לתחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר. להאזנה לשידור לחצו כאן.

הערב בתכנית הספורט של ישראל דיברנו עם שייג פייגנבוים ואמיר לובין על המצב של הפועל ת”א והבעלים החדשים. שייע: “קטסטרופה. הייתי במשחק ולא ראיתי שם כלום”. לובין: “ניתן להם סיבוב, הם אמורים לשדרג את הקבוצה, כרגע זה לא נראה ככה”.

מה נשמע בהפועל ת”א כאוהד מהצד?

אמיר לובין: “אנחנו כמנויים של הקבוצה פחות מרוצים מתחילת העונה, ניתן לבעלים החדשים סיבוב, בינתיים זה לא נראה טוב”.

מה דעתך על הבעלים החדשים? 

“אני רוצה להגיד משהו שאנשים פחות יאהבו לשמוע. האם כמות הפונקציות החדשות, כמו המערכים והמחלקות וכל מה שיש מסביב באמת מוכיח את עצמו. הקימו מחלקות על מחלקות ואין הרבה שינוי. הכדורגל זה אותו כדורגל. אני בסופו של דבר רוצה שיהיה מנגון מצומצם יעיל וטוב ושיהיה סגל שחקנים ברמה מאוד גבוהה”.

אמיר לובין (רדאד ג'בארה)אמיר לובין (רדאד ג'בארה)

החברה האלה לא באו להשקיע כספים, אולי הם רוצים לקנות שחקנים בזול ולהשביח, ממה שהבנתי חשוב להם מחלקת הנוער.

“אני לא מצפה מהם להיות מיץ’ או אלונה, אבל עדיין מקום רביעי אירופה. הם באו והם רוצים למכור את הקבוצה הזאת בעתיד. זה לא יקרה אם לא ישקיעו כסף. אולי אתה צודק, ראיתי בינתיים את השחקנים הזרים שאמורים לשדרג את הקבוצה, זה לא נראה ככה”. 

אהלן שייע פייגנבוים, מה שלום הפועל?

“קטסטרופה. הייתי במשחק, אם הייתי צריך לפרשן את המשחק או להגיד מה ראיתי, לא ראיתי שום דבר. ראיתי הצגה של קהל, אבל לא את השחקנים. אני לא רואה שהם גם משקיעים. מה המאמן, בן אדם שבסך הכל היה עוזר מאמן של נבחרת יון, מה זה בכלל. זו אגדות הפועל ת”א כבר כמה שני, אין להם ספונסר ברמות של שחר וברקת. אז מה? למה הם באו. הם באו בשביל למכור אותם. הכותרת שלהם הייתה להחזיר את המועדון למקומו הראוי, אתם יכולים להחזיר את הפועל לצמרת הגבוהה?!” 

מישהו דיבר איתך?

“מה יש להם לדבר איתי. הם יודעים מי אני? עשו הצגה של 100 שנה להפועל ת”א בלומפילד, כשעלינו כל אחד מהם לחץ את היד, הם לא יודעים כלום. גם את ההגנה שראיתי היא כל כך לא טובה, זה ישפיע על השוער שהיה יציב פחות או יותר, אתה תראה שהוא יהיה גמור”.

שייע פייגנבוים (רדאד ג'בארה)שייע פייגנבוים (רדאד ג'בארה)

לפי איך שאתם מתארים את זה הפועל ת”א יורדת ליגה השנה.

לובין: “אני חושב שהפועל תסיים בסוף מקום 5-7. לקהל הזה מגיע ואני ציפתי וקיוויתי שהשנה לא יגידו לי פלייאוף עליון זה הישג, זה גם עצוב, אבל שיגיעו לאירופה זה מטרה. הילדים שלי יוצאים מכל משחק ואומרים: ‘ניצחנו בקהל’, זה מעציב אותי. אין תקווה.”

שייע: “אני לא אופטימי בכלל. יש סיכוי אחד על מה שלובין אמר, שיש לנו קבוצות שאני לא יודע איך הם בליגת העל. אם היא רוצה להיות נגיד מקום שישי זה רק יהיה בגלל שכל הקבוצות האחרון הן מתחלת לכל ביקורת. 

שייע: רק הקהל יכול להוציא אותם”.

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (שחר גרוס)שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (שחר גרוס)

בנוסף הערב בתכנית הספורט של ישראל דיברנו עם ד”ר עופר מוכתר על המעבר הגדול של שחקנים לליגה בסעודיה: “מדברים על להיות עד 2030 בעשרת הליגות הגדולות בעולם. יורש העצר מכוון הכי גבוה שיש”.

איך סעודה מנסה לשנות את הכדורגל?

“העניין הוא באמת כסף, אבל צריך לקחת בחשבון נקודה נוספת. זה לא תופעה באמת חדשה. זה חדש שנכנסה סעודיה עם כל קרן ההשקעות הגדולה שלה, אבל אם לוקחים אפילו 10 שנים אחורה, הנכוחות של הכסף שנכנס מהמפרץ הפרסי היא לא חדשה”.

בשנה האחרונה פתום כוכבים לא בשלבי הסוף של הקריירה שלהם מתחילים ללכת לשם וזה כבר לא בודדים.

כריסטיאנו רונאלדו בטירוף (טוויטר)כריסטיאנו רונאלדו בטירוף (טוויטר)

“כמו המון תהליכים, צריך אבן דומינו אחת שמפילה את הכל. האבן הזאת היא קודם כל המונדיאל שהיה בקטאר ושם את המדינות הערביות האלה בחזית”.

איפה הליגה הזאת תהיה עוד 5 שנים מהיום? חזקה כמו האנגלית, הספרדית והאיטלקית?

“יורש העצר מכוון הכי גבוה שיש. לסעודים יש תכנית, השלב הראשון זה המשיכה של הכדורגלנים. הסנונית שהציתה הכל זה המעבר של רונאלדו, ברגע שרונאלדו הלך, הכל נפתח”.

שלושה שחקנים מהעשירייה הראשונה כבר שם, רונאלדו בנזמה וניימאר.

“אתה מסתכל רק על חלון הראווה. מי ששומע את יורש העצר והדיבורים של סעודיה, הפרויקט נקרא ‘סעודיה 2030’. הוא מדבר על זה שהיא תהיה לפחות אחת מעשר הליגות הגדולות. יש שם  שינויים עצומים בכל מה שקשור בתשתית, במחלקות הנוער. הוא חרט על דגלו שעשר שנים מהיום, אם יש היום 20 אלף כדורגלנים רשומים, שיהיו 200 אלף. הוא מדבר על כח אדם ומחלקות נוער בתנאים מטורפים”.

מה יכולים לעשות באירופה כדי למנוע את זה?

“בדיבורים של יורש העצר הם לא מתחרים עם הליגות האירופיות. הוא אומר שהם מעולם לא יהיו ליברפול נגד מנצ’סטר לדוגמה, ולא תהיה להם את המסורת. הם רואים אויב אחר וזהו הליגה האמריקאית עם חוזה העתק שהם חתמו עם אפל טי וי”.

ניימאר (רויטרס)ניימאר (רויטרס)

בשנת 2030 כמו שאתה אומר, יהיו בסעודיה מאות כוכבים מאירופה. 

“הם העבירו חקיקה שבעוד שנתיים מהיום הם רוצים שהשחקנים האלה ישמשו עוגן לליגה, חשיפה ויהיו מודלים לחיקוי. בעוד שנתיים מהיום כל קבוצה תהיה מחויבת לרשום 10 שחקנים עד גיל 21”.

אם עוד חמש שנים תהיה קבוצה מסעודיה בליגה ויהיו על המגרש, 20 שחקנים עם שמות מוכרים. בערוץ מתחרה יהיה ברצלונה נגד ריאל מדריד עם שחקנים טובים, מה תראה?

“אנחנו מדברים במונחים של הדור הקודם. הילדים שצומחים היום, שנחשפים ברשתות החברתיות עם רונאלדו שמגיע ל-800 מיליון עוקבים, השיח שאנחנו מנהלים כבר לא רלוונטי. רוב הצפייה תהפוך להיות בקטעי ‘היילייט’ כאלה ואחרים שאנחנו לא יודעים איך זה יראה בעוד 10-15 שנים”.

הם יכנסו בשלב מסוים לליגת האלופות?

“הם מדברים על ליגה כלל עולמית. גביע האיחוד הערבי הוא לגת האלופות של אסיה זה לא מעניין מספיק”.

כריסטיאנו רונאלדו וסאדיו מאנה (האתר הרשמי של אל נאסר)כריסטיאנו רונאלדו וסאדיו מאנה (האתר הרשמי של אל נאסר)

בנוסף הערב בתכנית הספורט של ישראל דיברנו עם אלמוג בוזגלו, שסיפר על תקרית לא נעימה שחווה כשחיפש דירה להשכרה: “אנחנו מחפשים דירה להשכרה, יש לי חבר שהוא מתווך, הוא חייג למתווך של בעל דירה,  ששאל אותו במה הזוג עוסק. המתווך שלי אמר שההבעל כדורגלןף אחרי שעה הוא מקבל ממנו הודעה, שבעל הדירה רוצה את השם של השחקן ולוודא רק שהם לא בוגזלו”.

ככה?

“יש לי הועדות כתובת, המתווך שלי הוא חבר שלי והוא הזדעזע, הוא לא ידע מה להגיד”.

איך הגבת?

“הייתי בשוק טוטאלי, היינו בהלם. לא הבנו מה הרקע של זה, האם זה ספציפת נגדי. אני ממש רוצה להבין מאיפה זה נובע. שאלנו אותו למה לא בוזגו, הכל דרך המתווך, הוא אמר: ‘אין לי מושג זה מה שבעל הדירה אמר’.

אלמוג בוזגלו בועט (ניסן עייש)אלמוג בוזגלו בועט (ניסן עייש)

עזוב, מה אתה צריך להתעסק עם בן אדם כזה.

“ברור, ניצלתי”.

“הוא בן אדם קטן, תמשיך הלאה”.

“אני כדורגלן ופתחתי אור של פיל. אנחנו מקבלים הרבה תגובות טובות ורעות, משפחה מפורסמת. אבל כאב לי על אשתי ועל אמא שלי שנפגעו”.

מה אבא אמר?

“אבא מאוד נפגע באותם רגעים, אמר לי לתבוע אותו והא היה ממש בסערת רגשות, היום הוא קצת יותר רגוע. הוא לקח ללב, זה הכבוד שלו והאגו”.

משפט על כדורגל. קדנציה שלישית בבני יהודה. לקחו את הקבוצה במטרה אחת לעלות, נכון?

“חד משמעית. יש תנאים מטורפים שלא ראיתי מעולם, רק צריך שהכל יתחבר”.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */