יום שבת, 06.07.2024 שעה 11:37
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

מבית דתי לאימפריית אנרגיה: הכירו את עופר ינאי

בעלי הפועל ת"א החדש נושם כדורסל, אח של עו"ד מפורסמת והקים את חברת נופר אנרג'י, שהפכה למעצמה עולמית. כך צבר את הונו וכעת הפך לאיש החזק באדום

|
עופר ינאי (אלוני מור)
עופר ינאי (אלוני מור)

הכדורסל הישראלי בדרך לעידן חדש. אחרי שמתן אדלסון רכש את הפועל ירושלים וקרא תיגר על השליטה הכלכלית של מכבי ת”א, גם הפועל ת”א קיבלה חיזוק פיננסי עצום, כשעופר ינאי, איש העסקים הישראלי, הצטרף לבעלות המועדון ובכפוף לאישור חברי העמותה באסיפה הקרובה, יהפוך בתחילת אוגוסט לבעל רוב הזכויות בקבוצה ולמעשה לבעל השליטה החדש של האדומים.

ינאי הוא הבעלים של חברת “נופר אנרג’י בע”מ”, שהייתה הספונסרית הראשית של הפועל גליל עליון בשנים האחרונות, אך מעבר לכך מדובר באיש כדורסל גדול. לפני שלוש שנים הוא הצטרף כמשקיע לקבוצה הצפונית ושם החל לרכוש את הידע מאחורי הקלעים של הענף הישראלי. כבר בשנה הראשונה שלו עלתה הקבוצה לליגה הבכירה, בשנתיים שלאחר מכן השתתפה בפלייאוף וכעת, בגיל 48, ינאי ישקיע באהבה הגדולה שלו – הפועל ת”א.

הוא חובב NBA מושבע ואת דעותיו על הכדורסל הוא מקפיד להביע ברשתות החברתיות. כך למשל כינה את האליפות של דנבר נאגטס כ”משעממת ביותר אי פעם” והוסיף: “סרביה, מדינה של חמישה מיליון תושבים, מחזיקה בטניסאי הטוב בעולם ובכדורסלן הטוב בעולם”. כשלברון ג’יימס ולוס אנג’לס לייקרס הודחו בסוויפ בגמר המערב, הגדיר זאת כ”סופה של תקופה” עבור המלך.

ניקולה יוקיץ'. ינאי חובב כדורסל מושבע (רויטרס)ניקולה יוקיץ'. ינאי חובב כדורסל מושבע (רויטרס)

ינאי גדל ביבנה למשפחת עולים דתית-לאומית והוא השני מבין שמונה אחים ואחיות, כשהבכורה היא פנינת ינאי, עורכת הדין המפורסמת. אביו מרדכי עלה מטוניסיה, תחילה למעברה בכרמיאל, בעוד אמו עלתה ארצה מטריפולי שבלוב. הוריו היו ממקימי העיר יבנה ועופר, בצעירותו, למד בישיבה. במסגרת ההסדר שירת בשריון ולאחר מכן השלים לימודי תואר ראשון בפיזיקה, מתמטיקה ומדעי מחשב באוניברסיטה העברית, כשאת התואר השני, במנהל עסקים, למד באוניברסיטת בן גוריון.

את דרכו הוא החל בחברת השבבים NDS, בהמשך שימש כדירקטור פיתוח עסקי לשוק האיטלקי בחברת גדות, עבד בחברה המתקינה פאנלים סולאריים וב-2011 הקים את “נופר אנרג’י”, החברה דרכה צבר את הונו ויצר לעצמו שם בעולם המסחרי. תחילה כחברה פרטית, עד שבדצמבר 2020 הושלם הליך ההנפקה שלה לציבור ורישומה למסחר בבורסה.

מה היא בעצם “נופר אנרג’י”? מדובר בחברה בינלאומית העוסקת בעצמה ובאמצעות תאגידים המוחזקים על ידה בפעילות ייזום והשקעה לטווח ארוך במערכות לייצור חשמל “נקי” מאנרגיית השמש, מערכות לאגירת חשמל בסוללות בישראל, ארה”ב ואירופה, מערכות לטעינת כלי רכב חשמליים בישראל וכן בהקמה (EPC), הפעלה ותחזוקה (O&M) של מערכות סולאריות, מערכות אגירה ומערכות לטעינת כלי רכב בישראל.

שחקני הפועל גליל עליון. שלוש שנים בצפון (איציק בלניצקי)שחקני הפועל גליל עליון. שלוש שנים בצפון (איציק בלניצקי)

פעילותה כוללת ייזום ופיתוח של פרויקטים סולאריים, מערכות רוח ומערכות אגירה, החל משלבים מקדמיים וראשוניים, לטובת החזקה לטווח ארוך, בישראל, אירופה וארה”ב. פרויקטים אלו כוללים מערכות גדולות באירופה, המתחברות לרשת ההולכה או החלוקה במתח גבוה או עליון, בהספק של מאות מגה-וואט. דרך מערכות סולאריות ומערכות אגירה בישראל, אירופה וארה”ב המתחברות לרשת החלוקה נמתח גבוה או במתח נמוך, לפי העניין.

פעילות החברה מבוססת על שיתופי פעולה עם יזמים מקומיים בחו”ל, קיבוצים או חברות נדל”ן בישראל, להקמת תאגיד משותף שמוחזק על ידי החברה והשותף בחלקים, כפי שמוסכם בין הצדדים. בישראל שיתופי הפעולה הינם עם קיבוצים או חברות נדל”ן בעלי קרקעות או אתרים מתאימים להקמת התאגידים, ובחו”ל שיתופי הפעולה הינם בעיקר עם יזמים מקומיים בעלי ידע, ניסיון ויכולת איתור עסקאות, הקמת הפרויקטים והוצאתם לפועל.

החברה עוסקת, בעצמה ובאמצעות תאגידים המוחזקים על ידה, בפעילות מערכות לייצור חשמל מאנרגיה סולארית בישראל, על גבי גגות, מאגרי מים וקרקעות ומערכות לאגירת חשמל. בנוסף, היא עוסקת בייזום, פיתוח, הקמה, מימון, ניהול, הפעלה והחזקה של מערכות לייצור חשמל מאנרגיה סולארית, מערכות לייצור חשמל מאנרגיית רוח ומערכות לאגירת חשמל בסוללות, במטרה להחזיק בהן לטווח ארוך בארה”ב, פולין, בריטניה, ספרד, איטליה, רומניה, סרביה, צ’כיה ויוון ובוחנת הקמת פלטפורמות נוספות ברחבי העולם.

שחקני הפועל תל אביב בסיום. עידן חדש בפתח (שחר גרוס)שחקני הפועל תל אביב בסיום. עידן חדש בפתח (שחר גרוס)

בנוסף לכל האמור, חברת “נופר אנרג’י” עוסקת גם בהשקעות אחרות, כשהיא מחזיקה ב-50% ממניות “אינובה אנרגיה” (המחזיקה גם ב-50% מ”מילגם EV Edge”) וכן ברשותה 5% בחברת “מטאולוגיק”. שווי החברה מוערך בכשלושה מיליארד ש”ח, כשלינאי יש כ-28.12 אחוזים מתוכם ושווי המניות שברשותו עומד על כ-800 מיליון ש”ח. אגב, אחרי השלמת העסקה קפצו מניות החברה בבורסה בארבעה אחוזים. ברשותו של עופר כוח פיננסי גדול שיכול להשפיע בצורה דרמטית על עתידה המקצועי של הפועל ת”א.

הפועל ת"א מביסה את מכבי ת"א 74:112
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */