יום שני, 01.07.2024 שעה 20:56

"מדליה אולימפית? תן לי לנצח את הישראליות"

גולשת הרוח שרון קנטור, שזכתה בזהב בתחרות הקדם אולימפית אחרי מהפך דרמטי על אמה ווילסון המנוסה, לא מתכוונת לעצור: "אין לי זמן לנוח או לחגוג"

|
שרון קנטור world sailing (אחר)
שרון קנטור world sailing (אחר)

בענף גלישת הרוח לנשים יש הרבה כבוד לאמה ווילסון, שזכתה במדליה אולימפית בדגם ה-RSX הישן באולימפיאדת טוקיו 2020 והובילה בבטחה את התחרות הקדם אולימפית של דגם ה-IQ פויל החדש איתו יתחרו באולימפיאדת פאריס 2024. אלא שהייתה יריבה אחת שהדאיגה אותה, כי בכל פעם ששרון קנטור נצמדה אליה היא נבהלה ועשתה טעות שגרמה לה לאבד את ההובלה. אין ספק, גולשת הרוח הישראלית שעקפה אותה הצליחה לאיים על מדליית הזהב בתחרות הקדם אולימפית - וגם לזכות בה אמש (ראשון) על חשבונה של גולשת הרוח הבריטית המנוסה.

קנטור בת ה-20 רשמה הופעה מצוינת בתחרות, שמהווה חזרה גנרלית לקראת הדבר האמיתי. הרי שזוהי תחרות שנערכת באותה המתכונת של המשחקים האולימפיים שיתקיימו בעוד כשנה באותו אתר שיוטים במארסיי. לסיים בראש הפודיום בתחרות שכזאת, זהו הישג גדול שהופך אותה למועמדת לזכייה במדליה אולימפית בגלישת רוח, אם היא אכן תשיג את הכרטיס לאירוע הספורט הגדול בעולם, אבל היא לא מסתנוורת ממנה בשלב זה.

“אמה גולשת מצוינת שהראתה יכולות מרשימות בשבוע האחרון בים, אבל הוכחתי שגם אני מסוגלת לנצח”, אמרה קנטור אחרי הזכייה בזהב. “אולי אני מגיעה עם חוסר ניסיון אבל למדתי את השטח ואני מרגיש חופשיה לעשות מה שאני רוצה בתחרויות. ברור שהיא יותר מנוסה ממני, אבל ידעתי שהכל פתוח בפניי ואין לי מה להפסיד. אני הכי לוחצת ותמיד מגיעה לקצה, למדתי מכל הנפילות שהיו לי ועכשיו אני שולטת בגלשן כמו שאני רוצה. לכן אני מנסה לקחת הכל לקצה וזה אולי היתרון הגדול שלי”.

שרון קנטור (SAILING ENERGY)שרון קנטור (SAILING ENERGY)

שרון פתחה את התחרות ביכולת לא מרשימה במיוחד, משום שבארבעת השיוטים הראשונים היא לא הצליחה להתקרב באמת לטופ 3. אלא שבהמשך היא נכנסה לעניינים, ובכל שבעת השיוטים האחרונים היא סיימה בין שלושת המקומות הראשונים. בשיוט המוקדמות האחרון הדרמה הייתה גדולה כאשר קנטור ניסתה לצמצם את הפער מאמה ווילסון ושתיהן היו קרובות זו לזו, כך שהישראלית הייתה שנייה והבריטית ראשונה, מה שהבהיל את ווילסון עד כדי כך שהיא נפלה למים ואיבדה את המקום הראשון בדירוג הכללי. באותו הרגע קנטור פרצה קדימה והבינה שיש לה מדליה בכיס.

“בשיוט האחרון פתאום נשארנו שתינו לבד, היא הייתה ראשונה ואני שנייה, ובמצב שכזה ידעתי שאני מסוגלת לסיים את המוקדמות במקום הראשון ולהבטיח כרטיס לגמר - וברגע שעקפתי אותה היא נלחצה ונפלה למים”, סיפרה קנטור. “גם אם אמה לא אמרה את זה, ראיתי עליה שהיא הייתה מבואסת מזה. גם בשיוט הגמר התחרינו כתף אל כתף. היא ניסתה לעשות עליי תרגיל אבל יצאתי מזה טוב, מה שגרם לה לגעת במים עם הגלשן ולאבד מהירות. הייתה לי הזדמנות לפתוח פער אז הוצאתי מהגוף שלי את כל הכוחות שעוד נותרו בי ופרצתי קדימה. מאותו הרגע בו תפסתי את ההובלה, שמרתי על רוגע וידעתי שאני בדרך לזהב בלי להסתכל אחורה. בסוף התחרות דיברנו והיא אמרה לי כל הכבוד על התחרות שהייתה מאוד גבוהה. כיף לקבל מחמאות כאלה”.

איך את מסכמת את התחרות הקדם אולימפית?

“בסך הכל הייתה לי תחרות טובה. התחלתי ביכולת בינונית, קצת נבהלתי ממנה כי בהכנות לתחרויות הגדולות בדרך כלל יש את כל הנבחרת ביחד איתי ופתאום הגעתי לבד לתחרות, אז הייתי צריכה לחפש פרטנריות לאימון ולקח לי זמן להתאקלם, אבל מהרגע שהתחילה התחרות התקדמתי ונכנסתי לעניינים. ידעתי שיש לי פער לא קטן לצמצם בהתחלה, אבל ידעתי שיש לי מספיק שיוטים כדי לצמק אותו. עשיתי שיוטים טובים, ניצחתי בשישה מהם והקפדתי תמיד שהמובילות יישארו מאחוריי. זה עזר. אני ממש מרוצה מאיך שזה הסתיים”.

שרון קנטור בהובלה (world sailing)שרון קנטור בהובלה (world sailing)

את מאמינה שאת מסוגלת להשיג גם את המדליה אולימפית, או שזה עדיין רחוק ממך?

“תן לי קודם כל לנצח את הישראליות במבחנים הפנימיים בנבחרת שלנו, אחר כך נתרכז במה שיהיה בהמשך. כנבחרת עשינו עבודה טובה, הנבחרת שלנו ברמה ממש גבוהה, אז הקושי הוא בעיקר מול המתחרות בארץ, כי רק אחת טסה למשחקים האולימפיים, לכן הכי חשוב לי זה להיות הטובה ביותר מבין כל הישראליות. בכל אופן לכל מי שתטוס מנבחרת ישראל, יהיה סיכוי מאוד גבוה לזכות במדליה האולימפית ואני מקווה שזו תהיה אני. כרגע אין לי ממש זמן לנוח או לחגוג, בעוד פחות מחודש יש לי את אליפות העולם על הראש ושם זה המאני טיים. אני צריכה להתרכז בזה ולהשיג תוצאות טובות גם שם”.

במבחנים הפנימיים על זהות גולשת הרוח שתזכה בכרטיס למשחקים האולימפיים, שרון קנטור מובילה כעת בפער גדול יחסית על יתר חברותיה לנבחרת. לזכותה כעת 34 נקודות, אחרי שבתחרות הקדם אולימפית היא זכתה ב-16 נקודות על מדליית הזהב אותה השיגה אמש ובאליפות אירופה קיבלה עוד 14 נקודות על מדליית הכסף בה זכתה לפני כחודשיים, פלוס בונוס של 4 נקודות על כך שהגיעה לגמר האירופי מהמקום הראשון בתום המוקדמות.

שחר טיבי נמצאת מאחוריה בדירוג הפנימי של הנבחרת עם 8 נקודות, כמו גם קטי ספיצ’קוב עם 0 נקודות ותמר שטיינברג עם 0 נקודות, כאשר כל יתר הישראליות בנבחרת עם ניקוד שלילי משום שסיימו מחוץ לטופ 16 באליפות אירופה. אומנם לישראל עדיין אין כרטיס מובטח למשחקים האולימפיים, אבל אין ספק כי הנבחרת הישראלית מסוגלת לזכות בו לאור התוצאות שהשיגו חניכותיו של שחר צוברי והשליטה שלהן בענף.

קטי ספיצ'קוב (לילך וויס-רוזנברג)קטי ספיצ'קוב (לילך וויס-רוזנברג)

אומנם קנטור פתחה פער של 26 נקודות מהבאה אחריה, פער שנראה גדול על הנייר, אך הוא ניתן לסגירה. שתי התחרויות הראשונות במבחנים הישראלים - אליפות אירופה והתחרות הקדם אולימפית - מהוות רק 30 אחוזים מסך הניקוד במבחנים, ובפני הישראליות יש עוד שתי אליפויות עולם, כאשר הניקוד של כל אחת מהן מהווה 35 אחוזים מסך הנקודות. זאת אומרת, שאומנם קנטור אכן פתחה פער משמעותי מהיתר, אך היא תהיה חייבת לשמור עליו ולנסות להתברג שוב לשיוטי המדליות באליפות העולם 2023 שתתקיים בחודש הבא. בתחרות הזו אגב, הישראליות יוכלו להשיג גם את הקווטה למשחקים האולימפיים.

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */