יום רביעי, 03.07.2024 שעה 20:53

חילופי משמרות: אלקראס לקח מנובאק את הכתר

ג'וקוביץ', עם כל התארים והניסיון, בא לעוד גמר כדי לטאטא את היריב ולקחת גביע, אבל הבין שהגיע הזמן לפנות מקום על הבמה. יש מלך חדש לעולם הטניס

|
חילופי המשמרות. קרלוס עם הגביע המוזהב (רויטרס)
חילופי המשמרות. קרלוס עם הגביע המוזהב (רויטרס)

נובאק ג’וקוביץ’, עם כל 94 התארים, ההיסטוריה, הניסיון והביטחון, בא היום (ראשון) לעוד גמר גראנד סלאם כדי לטאטא את היריב וללכת הביתה עם עוד גביע, אבל בתום מותחן יוצא דופן, קרלוס אלקראס גרם לו להבין שהגיע הזמן לפנות קצת מקום על הבמה המרכזית של עולם הטניס. יש כאן מלך חדש.

אחרי שהפך לטניסאי הצעיר ביותר שמסיים את השנה במקום הראשון בעולם וחגג תואר גראנד סלאם ראשון בארצות הברית, אלקראס רשם את ההישג הכי גדול בקריירה הלא ארוכה והמאוד מוצלחת שלו – לקח מידיו של ג’וקוביץ’ הגדול את הכתר של עולם הטניס ועשה זאת בסטייל אחרי גמר לפנתאון.

אלקראס בשיגעון (רויטרס)אלקראס בשיגעון (רויטרס)

הכוכב הצעיר בן ה-20 סגר טורניר חלומי על הדשא של ווימבלדון ועשה זאת על אף שהוא לא נחשב לשחקן יוצא דופן על המשטח הירוק. אבל מול איזה יריב הוא עשה את זה, זה הסיפור הגדול. קרליטו, עם הרבה אופי, ניצח את השחקן הטוב בהיסטוריה של הענף, המגוון ביותר וזה שהפך את עצמו לאגדת דשא בשנים האחרונות עם 4 זכיות רצופות ורצף של 34 ניצחונות שהגיע לסיומו הערב בלונדון.

להוציא פרישה ברבע הגמר ב-2017, ג’וקוביץ’ לא נוצח בווימבלדון מאז המפגש מול סם קווארי ב-2016, אך היום הספרדי הצעיר הסתכל לו בלבן של העיניים, הכניע אותו והשאיר אותו בפער של מייג’ור אחד בלבד מרפאל נדאל. פער שהספרדי המנוסה והפצוע כנראה לא יצליח לסגור, אבל נובאק בן ה-36 לא הצליח לברוח.

קרלוס אלקראס (רויטרס)קרלוס אלקראס (רויטרס)

הסרבי בן ה-36, שהגדיר רק לאחרונה את גילו כ-26 החדש, שיחק מול יריב שקטן ממנו ב-16 שנים וידע עוד טרם המשחק שהפעם, בניגוד לאנדריי רובלב, יאניק סינר והחבורה המוכשרת והדי נאיבית, פה מחכה לו יריב איכותי, גם עם אופי חזק ובעיקר הרבה אמונה וחוסר פחד.

קרליטו עשה מה ששחקנים רבים וטובים לא הצליחו לעשות – לנצח את נובאק על דשא, המשטח שהוא הפך לכמעט בלתי פגיע עליו, בעיקר מאז מונה גוראן איבניסביץ’ למאמנו. אבל עם כל הכבוד לנולה, הפעם הסיפור הגדול הוא השחקן הספרדי הזה שהכניס רוח מרעננת לעולם הטניס ושוב הוכיח שיש על מי לבנות ויש את מי לראות, גם אחרי שהסרבי יתלה את המחבט.

אחרי התפרקות של 6:1 בסט הראשון, כולם כבר ציפו לעוד גמר קליל בו נובאק מטייל בדרך לגביע עם 0:3 במערכות, אבל אמונה כבר אמרנו? אלקראס ידע שכלום לא גמר, חזר לאט לאט, עם עוד ווינר לפה, עוד זווית לשם, עוד עלייה נכונה לרשת ושם על הגדול בהיסטוריה המון לחץ, כזה שכבר שנים לא הפעילו עליו.

אז אחרי הניצחון על קספר רוד בגמר ארה”ב, הספרדי כבר עם זכייה במייג’ור שני בקריירה. הוא כנראה לא יתקרב למספרים של שלושת הפנומנים, אבל אין ספק שהוא יזלול לא מעט תארים בקריירה המרשימה והמבטיחה שמחכה לו. דווקא על הדשא, המשטח שהוא מרגיש הכי פחות בנוח עליו (באופן יחסי כמובן) הוא הצליח לעשות את ההתאמות ולסיים כמנצח.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

מה מיוחד באלקראס? בגדול, הכל, שחקן שלם, שילוב של פדרר ונדאל. העוצמות, הטכניקה, קריאת המשחק, הכוח, החוכמה, החוצפה החיובית. אבל מעל לכל – הביטחון והשקט שהוא משדר, בן 20 שמתנהל על המגרש כאילו הוא לפחות כבר עשור בסבב המקצועני. היו לאורך השנים המון שחקנים מוכשרים, שנפלו על האופי. לאלקראס יש את כל החבילה ומה שאולי מייחד אותו מכולם – הרוח החיובית שלו.

גם בתוך המגרש ובוודאי שמחוץ לו, רואים אדם צנוע, שקט, מופנם ואולי הכי חשוב שיודע לכבד. יודע לכבד אגדות עבר, שחקנים יריבים, מאמנים ובוודאי את האוהדים שהוקסמו ממנו במהירות. קרליטו גם לקח את הטניס התחרותי למקום של הנאה ולא של מלחמה: “אני נהנה ומעריך כל רגע שלי על המגרש, אני עושה את זה עם חיוך”.

מה באשר לעתיד? נראה מבטיח מאוד. כאמור, למספרים של הפנומנים הוא כנראה לא יגיע, כשגם נובאק עדיין כאן ולא מתכוון לוותר כל כך מהר, אבל בהחלט נראה שהוא יעבור את הדו-ספרתי במספר המייג’ורים, בהנחה ולא יעבור קשיים פיזיים יוצאי דופן, מה שקורה לא מעט בטניס המקצועני והשוחק עם הסבב הארוך ושלל התחרויות.

קרלוס אלקראס (רויטרס)קרלוס אלקראס (רויטרס)

עם המומנטום הנוכחי הוא כמובן יגיע לפלאשינג מדו בארה”ב כפייבוריט לעשות זאת שוב שנה אחרי שנה, כשנובאק אגב מתקשה כדרך קבע בתחרות הגראנד סלאם שסוגרת את העונה. ויש כמובן ולקינוח גם צד כלכלי – הספרדי הרוויח קצת יותר מ-3 מיליון דולר הודות לזכייה הנוכחית, 19.6 מילון דולר זה הסכום שאלקראס הרוויח מתחילת הקריירה ונראה שהיד עם המחבט עוד נטויה בגדול.

קצת יותר משבעה חודשים עברו מפתיחת השנה ובינתיים אלקראס נמצא במאזן נהדר של 4:47, במקום הראשון בדירוג ועם 6 תארים מתחילת 2023, אך זה בווימבלדון היה כמובן החשוב והמתוק מכולם. אגב, קרליטו גם נקם בסרבי על ההפסד בחצי גמר הרולאן גארוס, אז חווה התכווצויות והפסיד את ההתמודדות אחרי שהיה במומנטום נהדר.

קרלוס אלקראס עם הגביע (רויטרס)קרלוס אלקראס עם הגביע (רויטרס)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */