יום שני, 01.07.2024 שעה 14:35

בקלילות: אלקראס דרס את מדבדב ועלה לגמר

המדורג 1 בעולם לא התקשה בדרך ל-3:6, 3:6, 3:6 על הרוסי והעפיל לראשונה בקריירה שלו לגמר ווימבלדון, שם יפגוש את האלוף המכהן נובאק ג'וקוביץ'

|
קרלוס אלקראס חוגג (רויטרס)
קרלוס אלקראס חוגג (רויטרס)

קרלוס אלקראס שיחק לראשונה בקריירה במעמד חצי גמר ווימבלדון והרגיש בבית. המדורג ראשון בעולם ניצח הערב (שישי) בקלילות 3:6, 3:6, 3:6 את דניל מדבדב והפך לספרדי השלישי אי פעם שמעפיל לגמר ווימבלדון, כל זאת בגיל 20 בלבד. 

המשחק נפתח בצורה יחסית שוויונית, אבל היה נראה שמדבדב פחות מרגיש בנוח עם המתרחש. אלקראס ניצל פעם אחר פעם את העמדה האחורית בה עמד וחבט דרופ שוטים שהביאו לו את הניצחון במערכה הראשונה. לאחר מכן הרוסי נשבר עוד פעמיים והדרך של המדורג הבכיר בעולם לגמר הייתה בטוחה, אבל המערכה השלישית הייתה הפכפכה עם הרבה מאוד שבירות, עד שאלקראס התעשת והבטיח את העפלתו לגמר. 

ביום ראשון, במעמד היוקרתי בעולם הטניס, הוא יפגוש את האלוף המכהן מהשנים האחרונות, נובאק ג’וקוביץ’, שינסה לזכות בגראנד סלאם מספר 24 בקריירה. כזכור, השניים נפגשו גם בחצי גמר הרולאן גארוס, אבל הספרדי נפצע במהלך המערכה השלישית וירד מנוצח. כעת, אם יצליח לנצח את הסרבי האדיר, הוא יכתוב את שמו פעם נוספת בדפי ההיסטוריה. 

דניל מדבדב (רויטרס)דניל מדבדב (רויטרס)

מערכה ראשונה 3:6 לקרלוס אלקראס

המשחק נפתח עם הגשות של אלרקאס, אליהן מדבדב הגיב עם מיקום בעמדה מאוד אחורית, והספרדי ניצל זאת בשביל משחקון פתיחה על ה-0 כדי לעלות ל-0:1 קליל. המדורג שלישי הגיב עם משחקון קליל משלו ועלה גם הוא על הלוח. שני המשחקונים הבאים היו קצת יותר צמודים, אבל גם הרוסי וגם הספרדי שמרו עליהם וזה 2:2.

קרלוס אלקראס (רויטרס)קרלוס אלקראס (רויטרס)

אלקראס שינה מחשבה והחל לחבוט דרופ שוטים, אליהם מדבדב לא הצליח להגיע והוא עלה ל-2:3. הרוסי השיב לו והמשחק נמשך יחסית שקול ושוויוני. אלקראס החל ללחוץ על הדוושה וניצל טעויות לא מחויבות של מדבדב כדי לרשום שבירה ראשון במשחק בדרך ל-3:5. הספרדי היה רגוע ועם משחקון חלק ניצח במערכה הראשונה.

דניל מדבדב (רויטרס)דניל מדבדב (רויטרס)
קרלוס אלקראס (רויטרס)קרלוס אלקראס (רויטרס)

מערכה שנייה: 3:6 לקרלוס אלקראס

מדבדב פתח חד מאוד את המערכה השנייה והשיב עם משחקון על האפס בדרך ל-0:1. המשחקון השני היה ארוך יותר, אבל שוב אלקראס ניצל את העמדה האחורית של הרוסי כדי להעניש אותו פעם אחר פעם בדרופ שוטים. מדבדב פתח רע מאוד את משחקון ההגשה שלו, אבל הצליח להציל שתי נקודות שבירה. למרות זאת, אלקראס עם נקודה מהממת ליד הרשת הצליח לשוב ליתרון ולשבור פעם נוספת במשחק. 

קרלוס אלקראס (רויטרס)קרלוס אלקראס (רויטרס)

שני המשחקונים הבאים היו קצרים במיוחד ונגמרו על האפס לשני הצדדים, כאשר הספרדי מגדלי את היתרון שלו ל-2:4. במשחקון הבא אלקראס נראה מאבד עשתונות על שלא הצליח לחבוט בצורה טובה כדי לשבור פעם נוספת את מדבדב, אבל התאושש עם משחקון על האפס לאחר מכן וזה 3:5 לספרדי. הרוסי שוב נשבר במשחקון המכריע ולמרות שהציל שתי נקודות מערכה, נשבר וזה עוד ניצחון 3:6 לספרדי.

דניל מדבדב מתוסכל (רויטרס)דניל מדבדב מתוסכל (רויטרס)
קרלוס אלקראס חוגג (רויטרס)קרלוס אלקראס חוגג (רויטרס)

מערכה שלישית: 3:6 לקרלוס אלקראס

בהמשך ישיר למערכה הראשונה, אלקראס המשיך לשלוט בהתמודדות ותסכל פעם אחר פעם את מדבדב, כולל שבירה נוספת, בדרך ליתרון 0:3 במערכה השלישית וניצחון במשחקון חמישי ברציפות. מדבדב שינה טקטיקה ועלה לרשת בדרך לשבור את רצף ההפסדים ולצמק ל-1:3 במשחקונים. 

דניל מדבדב (רויטרס)דניל מדבדב (רויטרס)
קרלוס אלקראס חוגג (רויטרס)קרלוס אלקראס חוגג (רויטרס)

הרוסי הפך ליותר אגרסיבי והצליח להיכנס לראש של אלקראס בדרך לשבירה ראשונה ומפתיעה וצמצום ההפרש ל-3:2. הספרדי שב לעצמו והצליח לתסכל פעם נוספת את מדבדב, אבל היה צריך חמש נקודות שבירה כדי להשיג את הניצחון במשחקון ולעלות ל-2:4. למרות זאת, קבלת ההחלטות של הספרדי הייתה פחות טובה במשחקון הבא והמדורג שלישי ניצל זאת כדי לצמצם ל-4:3. כיאה לכיוון שהמשחק הלך אליו, אלקראס השיג גם כן שבירה לאחר מכן. במשחקון המכריע הוא השיג עוד נקודה מופלאה וניצח גם כאן 3:6 בדרך לגמר ראשון בקריירה בווימבלדון.

דניל מדבדב (רויטרס)דניל מדבדב (רויטרס)
אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */