יום שני, 01.07.2024 שעה 14:56

ג'וקוביץ' ניצח את סינר ועלה לגמר ווימבלדון

האלוף המכהן התקשה במגרש החלקלק מול האיטלקי המדורג שמיני, אבל ניצח 3:6, 4:6, 6:7(4), שבר שיא נוסף ועלה בפעם התשיעית לגמר הגראנד סלאם הבריטי

|
נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)

בשנים האחרונות, יש מספר דברים קבועים שלא משתנים בעולם הטניס. המרכזי שבהם הוא ניצחון של נובאק ג’וקוביץ’ במגרש המרכזי בווימבלדון. הסרבי, ששבר לפני חודש את שיא הזכיות בטורנירי גראנד סלאם, המשיך את היכולת הנהדרת שלו ועלה לגמר תשיעי בווימבלדון לאחר 3:6, 4:6, 6:7(4) על יאניק סינר האיטלקי.

זה היה הניצחון ה-34 ברציפות שלו בווימבלדון וה-45 ברציפות במגרש המרכזי, כאשר על הדרך הוא קבע שיא חדש עם הגעה ל-35 גמרי גראנד סלאם. המגרש היה חלקלק בעקבות הגשם שירד בממלכה וגם לאחר סגירת הגג, הטניסאים התקשו להתמודד עם המשטח. מי שהתאושש ראשון הוא כמובן האלוף המכהן, שפתח עם 0:3 חלק במשחקונים בדרך ל-3:6 במערכה הראשונה.

שתי המערכות הבאות היו קצת יותר צמודות, אבל סינר פספס פעם אחר פעם הזדמנויות לשבור את ג’וקוביץ’, כולל שתי נקודות מערכה במערכה השלישית ויתרון 1:3 בשובר השוויון שהכריע בסופו של דבר את ההתמודדות. הלחץ עשה את שלו וכעת הסרבי, שמדורג במקום השני בעולם, יחכה ליריבו בגמר שיהיה אחד מבין קרלוס אלקראס לדניל מדבדב.

יאניק סינר (רויטרס)יאניק סינר (רויטרס)

מערכה ראשונה: 3:6 לנובאק ג’וקוביץ’

ג’וקוביץ’ הזיע מעט במשחקון הראשון, אך הצליח לנצח בסופו של דבר. הסרבי לא התקשה גם בשני המשחקונים הבאים, בדרך ל-0:3 מבטיח כבר במערכה הפותחת. סינר הצליח לבלום את הריצה של הסרבי וצמצם עד לכדי 3:5, אבל הג’וקר הוכיח עליונות ולא נתן לאיטלקי לשבור לו את המומנטום בדרך ל-3:6.

יאניק סינר מאוכזב (רויטרס)יאניק סינר מאוכזב (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

מערכה שנייה: 4:6 לנובאק ג’וקוביץ’

סינר פתח את המערכה השנייה עם ביטחון ושמר על ההגשות שלו, זאת בניגוד למערכה הקודמת, אבל ג’וקוביץ’ הצליח להשיב לו עם ניצחון במשחקון הבא. האיטלקי המדורג שמיני בעולם שב להתקשות בהגשות, ביצע שגיאה כפולה ונשבר פעם נוספת בדרך ליתרון סרבי.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
יאניק סינר (רויטרס)יאניק סינר (רויטרס)

אירוע נדיר קרה במהלך המשחקון הרביעי, כאשר ג’וקוביץ’ שחרר צעקה לאחר חבטה והשופט הודיע על הפרעה למשחק וסינר עלה ל-15:30. בתום משחקון מאוד מותח, האלוף המכהן הצליח לעלות ל-1:3. השניים שברו על ההגשות וזה 2:4 לג’וקוביץ’. סינר שוב התקשה בהגשות כמו במשחקון השלישי, אבל התעשת וחזר משתי נקודות שבירה בדרך לצמצם ל-4:3. האיטלקי פספס הזדמנות לשבור, אבל גם שמר על ההגשות שלו בדרך ל-4:5 לג’וקוביץ’. ארבע הגשות נהדרות סגרו את המערכה וזה 4:6 לאלוף.

נובאק ג'וקוביץ' מופתע (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' מופתע (רויטרס)

מערכה שלישית: 6:7(4) לנובאק ג’וקוביץ’

יאניק סינר נראה קצת יותר מרוכז ועלה ל-0:1 אחרי המשחקון הראשון במערכה השלישית. ג’וקוביץ’ המשיך בשיפור בהגשות הראשונות ולא התקשה להשוות את התוצאה. כמו במערכה השנייה, סינר לא הצליח לפרוץ את המשחק של הסרבי ונקלע לפיגור 40:0, אבל השיב בחמש נקודות טובות בדרך לשמור על ההגשות.

יאניק סינר (רויטרס)יאניק סינר (רויטרס)

ג’וקוביץ’ העלה את הרמה שלו במאני טיים ותיזז את סינר מצד לצד בדרך לשמירה על ההגשות שלו, כולל נקודה יפה בתחילת המשחקון החמישי. למרות זאת, מספר חבטות על הקו ועוד שתי הגשות נהדרות עזרו לו לעלות ליתרון 2:3. השניים המשיכו לשמור על ההגשות שלהם יחסית בקלות וזה 3:4 לסינר. האיטלקי פספס הזדמנות פז לשבירה והמומנטום שלו נעצר אחרי החלטת שיפוט שגויה, שנתנה תנופה לג’וקוביץ’ לסיים את המשחקון השמיני בזריזות.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

סינר נראה מאוד מרוכז לאחר מכן ונראה כי גרף ההשתפרות שלו עולה לאט לאט עם עוד משחקון זריז ואפילו קיבל שתי נקודות מערכה, אבל פישל פעמיים, בזבז צ’לאנג’ וג’וקוביץ’ ניצל את המומנטום כדי להשוות ל-5:5. השניים שמרו שוב על ההגשות והמערכה השלישית הלכה לשובר שוויון. האיטלקי נראה מצוין ועלה ליתרון 1:3 מהיר לאחר שהסרבי התלונן על משהו שמפריע לו לראות, אבל מיד לאחר מכן ביצע שגיאה כפולה בדרך ל-3:3. סינר המשיך להילחץ וג’וקוביץ’ ניצל זאת כדי לסגור את הסיפור.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */