יום שבת, 06.07.2024 שעה 07:04

הסיבה שבגללה היחידה המשטרתית לא גדלה

נציג המשטרה טען בכנסת בדיון על האלימות בספורט: “הרחבת היחידה תקועה בין משרדי הממשלה”. ארד: “צריך יותר מאמנות. רוצים לשבור את שיא המדליות"

|
כוחות משטרה (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות משטרה (צילום: דוברות המשטרה)

הכנסת קיימה היום (שלישי) יום מיוחד לספורט, שבו נכחו שר התרבות והספורט מיקי זוהר, יו”ר הוועד האולימפי יעל ארד, חברי כנסת, בכירים בספורט הישראלי וראשי איגודים. במהלך היום, ועדות הכנסת דנו בנושאים הבוערים שעל סדר היום בספורט הישראלי.

במהלך הכנס בכנסת שר התרבות והספורט מיקי זוהר הצהיר: “עתיד הספורט הישראלי תלוי בהכרח גם בכמה כסף נשקיע בנשים. אני אעשה את השינוי, כך שבשנה הבאה הוא יהיה פי 2.5 או פי 3 מהמספרים של השנים הקודמות. מספרים שהם מחוללי שינוי ודרמטיים בספורט הנשים שייצרו עולם חדש. בנוסף, החל מהשנה הבאה תראו קבוצות שיצליחו יותר גם באירופה. ספורט בונים למטה, אבל אתה רוצה לייצר ‘אינסנטיב’ באמצעות תודעה ציבורית רחבה והצלחות. אגודות ואיגודים שיראו גדילה בכמות הספורטאיות הפעילות, יזכו לתקציבים נוספים עד כדי 1,000 שקל לכל ילדה שתצטרף. משרד התרבות והספורט משנה את פניו, תמיד תהיינה ביקורת ויהיו אי הסכמות, אבל לכולנו מטרה אחת ונעבוד ביחד כדי שהספורט הישראלי יתפתח”.

יו”ר הוועד האולימפי, יעל ארד, נאמה: “קראתי לעומק את המחקר שפורסם על הנשים בספורט. מעבר לכך, יש לנו רק שלוש יו”ריות של איגודים בישראל ויש מעט מאוד מאמנות. נעודד עוד נשים להגיע לשם. לשמחתי בספורט האולימפי אנחנו מתגברים על זה עם לא מעט מדליות של ספורטאיות, כי אנחנו יודעים ממעט ספורטאיות לייצר הרבה הישגים, אבל צריך למצוא דרך להגדיל את בסיס הפירמידה. אנחנו נמצאים 13 חודשים לפני אולימפיאדת פאריס, שבה לראשונה יהיו 50% נשים מבין כל הספורטאים. אנחנו רוצים לשבור את השיא של כמות המדליות מאולימפיאדת טוקיו כי יש לנו ספורטאים מצוינים ואנחנו עובדים קשה בשביל זה”.

מיקי זוהר עם יעל ארד (ברני ארדוב, בנוביץ תקשורת)מיקי זוהר עם יעל ארד (ברני ארדוב, בנוביץ תקשורת)

ממלאת מקום ראש מינהל הספורט, חמוטל זוזוט צדקה, דיברה לראשונה מאז המינוי שקיבלה: “להציב אישה בתפקידי זה לא מובן מאליו, השוויון המגדרי זו אחת המשימות הגדולות שנמצאות על שולחנו של השר”. היא אף דיברה על מנגנון התמיכות לספורט הישראלי: “עושים המון דברים כדי לשפר אותו. יישום המדיניות שלנו תהיה דרך התמיכות, וזה נכון שיש לנו עוד במה להשתפר כי יש פערים”.

במסגרת דיון בוועדה לביטחון לאומי שעסקה בהתמודדות המשטרה עם האלימות והגזענות במגרשי הספורט, נחשפה הסיבה שבגללה הגדלת היחידה המשטרתית לעבירות ספורט לא החלה בפעילותה – בגלל מחלוקת בין המשרד לביטחון לאומי למשרד התרבות והספורט.

חבר הכנסת סימון דוידסון אמר על האלימות: “אנחנו בפני יום שחור. ההרוג הראשון במגרשי הספורט כבר כתוב על הקיר בצבע אדום בוהק. עצם זה שהדבר הזה לא קרה עד היום זה נס. אם לא נעשה מעשה במדינת ישראל - חברי הכנסת, קציני המשטרה, ראשי הקבוצות והאוהדים - זה יקרה. זו השנה הכי גרועה, הכי אלימה והכי גזענית אי פעם במגרשים”.

ח”כ דוידסון בא בטענות כלפי המשטרה: “להדליק 70 אבוקות בתוך אולם כדורסל? להבריח את נשיא המדינה מטקס גמר הגביע? לאן הגענו? נתנו למשטרה כלים ואפילו קנסות מנהליים, כך שעשינו את שלנו. ב-2016 הייתה החלטה להקים יחידה משטרתית מיוחדת, אבל לא קרה עם זה הרבה. צריכים להגדיל את היחידה הזאת ולהתחיל לתפוס את העבריינים. עוד לא ניתן קנס אחד, אפילו לא שקל. אנחנו צריכים את המשטרה ואנחנו צריכים גם את האוהדים, כי בלי אוהדים אין ספורט, אבל אנחנו לא רוצים את העבריינים. אני פונה לשר לביטחון לאומי ואני שואל - מה עוד צריך לעשות כדי שמישהו יתעורר ויפעילו את היחידה לאלימות בספורט? שום דבר לא התקדם”.

חבר הכנסת סימון דוידסון (קרדיט: אלעד גוטמן)חבר הכנסת סימון דוידסון (קרדיט: אלעד גוטמן)

רפ”ק איציק עמיר, נציג משטרת ישראל, ענה והסביר מדוע היחידה לא פועלת באופן מלא כנדרש: “כיום יש 11 שוטרים ביחידה, כאשר התקן הוא 33 שוטרים והייתה תוכנית להגדיל את התקן ל-74 שוטרים עוד השנה, אבל זה לא קורה. נושא הגדלת היחידה נמצא להבנתי בין השרים ותקוע בין המשרדים. כמובן שנרצה להוסיף אנשי מודיעין, דסקאים, תובע ומשפטן ליחידה, וצריך שיתוף פעולה של כל הגורמים יחד”.

בנוסף, טען: “אבוקות במגרשי ספורט הן דבר מסוכן. 70 אבוקות באולם זה כמו פיגוע בריאותי, כי זה מסרטן. אנשים נפגעו מאבוקות ברחבי העולם, לעתים אפילו באופן קשה כולל כריתות איברים. בדרבי כדורסל נתפסו שישה אוהדים עם אבוקות באיברים המוצנעים שלהם, אבל כמובן שאסור לבצע בדיקה פולשנית, ולכן נשתמש בטכנולוגיה של המגנומטרים אחרי שנעבור את המשוכה של הפיילוט”. בנוסף, ציין רפ”ק עמיר: “הרשת בבלומפילד לא הייתה מוצלחת בגלל שהקוטר שלה היה גדול יחסית ממה שיש במקומות אחרים באירופה. מבצעים שיפור לרשת שתתן מענה אפקטיבי במגרשים”.

במהלך הדיון, עו”ד חיים יצחקי מהפועל תל אביב בכדורסל אמר: “הייתי בעשרות משחקים בחו”ל ובאף מקום לא שמעתי את נציגי המשטרה אומרים בהכנות לאירוע משפטים כמו ‘אם האוהדים יעשו לנו ככה, נגיב ככה’. זה קורה רק עם משטרת ישראל. אני שומע עכשיו על כך שמדברים על החזרת המשטרה ליציעים? זה אוי ואבוי”.

עו"ד חיים יצחקי (נעם מורנו)עו"ד חיים יצחקי (נעם מורנו)

מנגד, נציג מכבי תל אביב, רועי גלדסטון, אמר בוועדה: “אנחנו נוקטים בלא מעט פעולות וכך גם משטרת ישראל. הרחקנו אוהד שאמר אמירות גזעניות נגד אוהדים דרוזים ולא התעלמנו מכך. כנראה שאין ברירה אלא להחזיר את המשטרה ליציעים”.

מוחמד אבו אלהיגא מנהל מחלקת החינוך בטמרה טען: “אתם מדברים בעיקר על האלימות, אבל השחקנים והאוהדים מהמגזר הערבי חווים גם גזענות גדולה במגרשים. אני כערבי חווה את זה באופן אישי. למה? אני גם לובש חולצה של נבחרת ישראל ויש לנו שחקנים בנבחרת”.

גם ועדת החינוך התרבות והספורט דנה בשיעורי החינוך הגופני בבתי הספר, שם ח”כ דוידסון הודיע: “בשבוע הבא אגיש הצעת חוק על מתקנים ושיעורי חינוך גופני. הצעת החוק תדרוש שכל בית ספר שיוקם יהיה מחויב במגרש ספורט. בנוסף, נגדיל את כמות השעות של שיעורי הספורט. הממשלה צריכה לאשר את החוק במקום לשלוח ילדים לשחק בחצר”.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */