יום שבת, 06.07.2024 שעה 15:01

הצעירה בטירוף: אופוריה גדולה, לוזון הוא המלך

אושר גדול בנבחרת לאחר ההעפלה לרבע גמר היורו עד גיל 21: "ילדים טובים שעשו היסטוריה, אי אפשר לתאר את ההרגשה". איציק כלפי, שליח ONE לגאורגיה

|
גיא לוזון חוגג בטירוף (ראובן שוורץ)
גיא לוזון חוגג בטירוף (ראובן שוורץ)

אחרי שנבחרת הנוער של ישראל עד גיל 20 עשתה את הבלתי ייאמן, הגיעה תורה של הנבחרת הצעירה. אחרי משחק ענק מלא בהקרבה ונחישות, החבורה של גיא לוזון רשמה היסטוריה כשגברה אמש (רביעי) 0:1 באצטדיון ׳ראמאז שנגליה׳ בכותאיסי והשיגה את הכרטיס לרבע גמר יורו הצעירות לראשונה בתולדות הכדורגל הישראלי.

שנת 2023 היא שנה שייזכרו כנראה לשנים רבות והנבחרת הצעירה חקקה את שמה בדפי ההיסטוריה. ביום שבת בשעה 19:00 שעון ישראל, התכולים ינסו להמשיך את החלום מול המפתיעה של הטורניר, המארחת גאורגיה, באצטדיון המחודש בטביליסי הבירה. 

״אופוריה אחת גדולה, גיא לוזון הוא המלך״, אמרו בנבחרת הצעירה של ישראל, ״אי אפשר לתאר מה אנחנו מרגישים. יש פה חבורה של גברים אחד אחד, ווינרים, ילדים טובים שעשו היסטוריה. אנחנו עוד לא מעכלים את זה, ייקח זמן, אבל אנחנו שמחים שעשינו מדינה שלמה שמחה, אבל אנחנו לא רוצים לעצור פה. אנחנו חוגגים הלילה, אבל מהבוקר יש כבר אימון שחרור ונתרכז במשימה הבאה שהיא יותר קשה מול 50 אלף אוהדים מקומיים שיהיו בטירוף״, הוסיפו בנבחרת. 

שחקני נבחרת ישראל חוגגים (ראובן שוורץ)שחקני נבחרת ישראל חוגגים (ראובן שוורץ)

בנבחרת ישראל הצעירה התמוגגו מההישג ולמרות כל ההצהרות לפני ואחרי ההישג הענק, נראה שהיו לא מעט שהיו בהפתעה גמורה. בישראל החמיאו מעל כולם למאמן גיא לוזון, שהצליח להשתיק את כל המבקרים לפני הטורניר, כאלה שטענו שהוא רק מתרץ ולא באמת מאמין שאפשר יהיה לעלות לשלב הבא. ״גיא שם את העובדות על השולחן, לא תירוצים. אנגליה הנבחרת הכי חזקה היום בטורניר, גרמניה עם כוכבי בונדסליגה וצ׳כיה נבחרת אדירה שניצחה את גרמניה. ההיסטוריה הזאת מגיעה לו ולכל השחקנים שהראו שיש פה דור ווינר בנשמה״, אמר גורם בנבחרת. 

לוזון לא ידע את נפשו בסיום והיה נראה שהוא בטירוף חושים. חלק ממשפחתו של לוזון הייתה ביציע וחגגה איתו גם בחדר ההלבשה בסיום, כאשר דודו עמוס לוזון היה מאושר בסיום ואמר: ״בצורה פשוטה, אני מצדיע לשחקנים. זה כבוד גדול לכדורגל הישראלי, הישג חסר תקדים. מעולם נבחרת ישראל לא הגיע לרבע הגמר עד גיל 21, מצדיע לכל השחקנים. לעלות מבית כזה עם גרמניה ואנגליה שכנראה תיקח את היורו הזה, אין לי מה לומר חוץ משאפו ענק לשחקנים, לצוות המקצועי ובעיקר לגיא״.

גיא לוזון ודור תורג'מן בטירוף (ראובן שוורץ)גיא לוזון ודור תורג'מן בטירוף (ראובן שוורץ)

האושר הגדול בנבחרת התפוצץ עם השריקה לסיום וכמו שאפשר לראות את לוזון משתולל על הקווים, גם השחקנים חגגו ארוכות על הדשא ובחדר ההלבשה. השחקנים אפילו דאגו להעלות את עידו שחר שנגרע מהסגל ברגע האחרון בגלל בדיקה לא תקינה. החגיגות נמשכו גם בבית המלון של הנבחרת בעיירה צקאטלובו, כאשר בני המשפחות שהתרגשו עד בכי, כמו משפחת גאנדלמן, טוקלומטי, כהן, מורגן, קארצב ועוד, שהגיעו לפגוש את השחקנים. 

מבחינה מקצועית, בנבחרת ישראל התמוגגו מהיכולת של השחקנים. בנבחרת החמיאו לכל השחקנים שלקחו חלק בקרב נגד הצ׳כים, בדגש על מבקיע השער ההיסטורי עומרי גאנדלמן ומבשל השער אוסקר גלוך. גאנדלמן התרגש מאוד בסיום וניגש להוריו ולבת זוגו שהגיע לטורניר מהיום הראשון. אביו ואמו של עומרי התפרקו בסיום, כמו גם אמו של עידן טוקלומטי שככל הנראה תחזור לישראל לפני רבע הגמר בגלל אירוע משפחתי. 

עומרי גאנדלמן ואמו ביציע (ראובן שוורץ)עומרי גאנדלמן ואמו ביציע (ראובן שוורץ)

בנבחרת החמיאו גם לחוליית ההגנה הכוללת את דניאל פרץ, כארם ג׳אבר, סתיו למקין, רוי רביבו והקפטן גיל כהן ששמרו על רשת נקיה, כמו כן שחקני הקישור האחורי שהצליחו לחסום כמעט כל ניסיון מאמצע המגרש. בהתקפה, דור תורג׳מן שהגיע למצב אחד טוב עשה הרבה עבודה ועידן טוקלומטי שלמרות שהתעייף במחצית השנייה, היה מהבולטים. בישראל גם שיבחו את השחקנים המחליפים בהתקפה ענאן חלאילי, עילאי חג׳ג׳ ועוז בילו שנכנסו ועשו הרבה בלגן להגנה הצ׳כית. 

הבוקר השחקנים המחליפים יתכנסו במתחם האימונים בצאקטלובו בשעה 11:30 לאימון שחרור קל, כאשר לאחר מכן הנבחרת תעשה את דרכה לטביליסי לקראת רבע גמר הגדול נגד נבחרת גאורגיה המארחת של הטורניר, שגם היא סנסציה גדולה מאחר וסיימה כראש בית לפני מעצמות כמו הולנד, בלגיה ופורטוגל.

שחקני נבחרת ישראל בטירוף (ראובן שוורץ)שחקני נבחרת ישראל בטירוף (ראובן שוורץ)

האצטדיון בטביליסי יהיה מפוצץ כאשר הביקוש לישראלים גדול מאוד, בטח לקראת הגעה של משפחות ואנשי ההתאחדות לכדורגל ובראשם יושב ראש ההתאחדות שינו זוארץ. לקראת הרבע בשבת, חברת ארקיע מוציאה מטוס מיוחד שיטיס את בכירי הכדורגל לטביליסי. 

התגובות והחגיגות: הצעירה ברבע הגמר היורו
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */