יום שבת, 06.07.2024 שעה 14:54

"זה הישג מטורף, ברמה של הישג נבחרת הנוער"

חיים רביבו, כוכב העבר ואביו של רוי, על הנבחרת שברבע גמר היורו: "אף אחד לא חשב שניתן לעשות משהו. רוי? קיץ היסטורי, במכבי יצטרך לעבוד קשה"

|
חיים רביבו (שחר גרוס)
חיים רביבו (שחר גרוס)

קיץ היסטורי לכדורגל הישראלי. אחרי ההישג הנהדר של נבחרת הנוער עם המקום השלישי במונדיאליטו, הפעם הגיעה תורה של הנבחרת הצעירה להיכנס לספרי ההיסטוריה עם העפלה לרבע גמר אליפות אירופה עד גיל 21 אחרי 0:1 על צ’כיה. כמו כל חובבי הכדורגל הישראלי, גם כדורגלן העבר חיים רביבו, אביו של מגן הנבחרת רוי רביבו היה נרגש במיוחד מההישג. 

חיים, איך אתה רואה את ההישג הזה?
”זה הישג מדהים, ברמה של ההישג של נבחרת הנוער במונדיאליטו, כי בטורניר של הנבחרת הצעירה פוגשים שחקנים עם הרבה יותר ניסיון וקיבלנו את אנגליה, גרמניה וצ’כיה בבית. אני לא בטוח שהיה מישהו שחשב שניתן לעשות משהו בבית הנוכחי”.

אף אחד לא ציפה שנעלה שלב לפני האליפות הזו.
”זה בית מוות עם האלופה המכהנת גרמניה, והנבחרת הפייבוריטית לזכייה אנגליה. אבל התוצאות שיחקו לטובתנו. אנגליה וצ’כיה ניצחו את גרמניה והגענו למשחק האחרון כשניצחון מעלה אותנו. לי הייתה לי תחושה מאוד טובה לאורך כל המשחק, המשחק הזה היה אמור להסתיים הרבה לפני הדקה ה-82, היינו עדיפים עליהם. המאמן הצ’כי עשה טעויות, הוא ניסה יותר מדי לשמור על התיקו”.

שחקני הנבחרת הצעירה בטירוף (ראובן שוורץ)שחקני הנבחרת הצעירה בטירוף (ראובן שוורץ)

איך אתה מסביר את הקיץ הבלתי נתפס הזה לכדורגל הישראלי?
”כבר אמרתי שבמקום בו יש אנשים מצליחים אז זה נתפס גם למערכת עצמה. בשלוש הפעמים שהייתי בארגנטינה, בודפשט ובגאורגיה ראיתי את מה שמקבלים השחקנים מההתאחדות ומאנשי המקצוע שנמצאים שם כמו בוני גינצבורג ומשה סיני. ראיתי כמות של אנשי מקצוע, אנליסטים, רופאים, פיזיותרפיסטים, פסיכולוגים, השקיעו בהתאחדות בנבחרות כמו שלא השקיעו הרבה שנים”.

“כשאתה עושה את הדברים האלו נכון אז הדברים עובדים גם בתוצאות, במיוחד כשיש פה חבורה של שחקנים מאמינים. לא אנגליה, לא ברזיל, לא חשוב מי הנבחרת היריבה, הם משחקים, אין בהם פחד. זה קיץ מטורף לכדורגל הישראלי שיכול רק להראות מה אפשר לעשות אם משקיעים קצת יותר ממה שהשקענו בעבר”.

שחקני נבחרת ישראל בטירוף (ראובן שוורץ)שחקני נבחרת ישראל בטירוף (ראובן שוורץ)

איך אתה רואה את הקיץ של רוי? 
”לרוי זה קיץ יוצא דופן ברמות שלא היה להרבה מאוד שחקנים. זה דבר שהוא קשה מאוד, במשך 28 ימים לשחק בכל שלושה ימים משחק, זה משהו מטורף, כל משחק שהוא מסיים אותו בריא אני שמח ומרוצה. זה קיץ היסטורי, דברים שייזכרו לעולמים מבחינתו אבל אין קשר למה שקורה בנבחרות לבין מה שיהיה במכבי תל אביב, הוא יצטרך לעבוד קשה כדי להשיג את המקום שלו”.

השאלה היא האם ייתנו לו את ההזדמנות כמו שצריך.
”אני מאמין שכן. זימנו אותו לנבחרת הבוגרת והוא שיחק נגד אנדורה 90 דקות. אם הנבחרת יודעת לקחת שחקן צעיר ולהמר עליו אז אני חושב שגם בליגה זה יקרה, וחוץ מזה שהוא כבר שיחק חצי עונה בליגת העל בהפועל ירושלים. אם היו מאמנים אחרים ומנהל מקצועי אחר שלא היו רוצים להמר על שחקן צעיר זה לא היה קורה. אנחנו רואים הרבה שחקנים צעירים בנבחרת הבוגרת, בנבחרת הצעירה יש מספר שחקנים משנתון 2004, הנבחרות מצעירות את הסגל וככל שזה קורה השחקנים צוברים יותר ניסיון וזה חשוב לכדורגל הישראלי”.

אלון חזן ורוי רביבו (אורן בן חקון)אלון חזן ורוי רביבו (אורן בן חקון)

מה אתה אומר לרוי אחרי כל משחק?
”קודם כל אני מברך אותו על ההישג המדהים הזה, רק לפני חודש בירכתי אותו כל שלושה ימים על כל הישג מדהים נוסף שהגיע, ובירכתי אותו גם אחרי ההופעה שלו בנבחרת הבוגרת, אבל כמובן שאחרי כל משחק שמגיע זה כבר סיפור חדש, משחק חדש שצריך להתרכז בו. כרגע זה המשחק מול גאורגיה. אומנם רוי לא ישחק כי הוא מושעה בשל כרטיסים צהובים אך אני מקווה שהחברים יתנו לו את הצ’אנס לשחק בחצי הגמר, מה גם שזה יכול להיות ממש היסטורי אם נעלה לאולימפיאדה”.

אחרי משחקים אתה עושה איתו ניתוח של המשחק?
“בדרך כלל אנחנו מדברים על דברים מסוימים שצריך ללמוד אותם, אנחנו לא מנתחים את הפעולות אבל יש דברים בסיסיים לשחקן בתור מגן שמאלי. כמובן שאנחנו לא נכנסים להוראות כי הם מגיעות מהמאמן, אבל יש דברים מסוימים שדיברנו עליהם. למשל: לפני המשחק אמרתי לו שהרגל החזקה של שחקן הכנף הצ’כי שמולו היא שמאל, ולכן צריך לפנות לו את הקו כדי שלא ייכנס לאמצע עם הרגל החזקה כי זה נורא מסוכן. אנחנו מנתחים דברים ספציפיים שמתאימים לכל משחק”.

חיים רביבו (איתי כהן)חיים רביבו (איתי כהן)

חשבת שיהיה לך קיץ כזה עם הילד?
”חד משמעית לא, לא בסדר גודל כזה”.

אז אתה חי את החלום כאבא גאה?
“אין שום ספק שאני גאה בילד שלי ובהתקדמות של הכדורגל הישראלי, שזה לא פחות חשוב לי. אנחנו רואים את ההצלחות של הנבחרות הצעירות ואפילו של הבוגרת, שאומנם יכולה לשחק הרבה יותר טוב אבל בסך הכל ביצעה את המטרות שלה עד כה ולכן זה קיץ נהדר”.

רוי וחיים רביבו בארגנטינה (צילום מסך)רוי וחיים רביבו בארגנטינה (צילום מסך)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */