יום חמישי, 19.09.2024 שעה 19:04
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל עפולה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • מכבי ת"א
  • גלבוע/גליל
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל חולון

"בכדורסל לא הפריע לאיש ששרים טועמה מחבל"

יו"ר הפועל רמי כהן בראיון ל-ONE אחרי ספיגת הרדיוס: "מכבי מייצרת הלך רוח שאותנו צריך להעניש יותר, יש קיפוח". וגם: משחקי דרבי בלי קהל ואדלסון

|
רמי כהן (איציק בלניצקי)
רמי כהן (איציק בלניצקי)

רמי כהן, יו"ר הפועל תל אביב זועם על העונש אותו ספגה הקבוצה בבית הדין של איגוד הכדורסל על סדרת הגמר מול מכבי ת"א. הקבוצה ספגה שני משחקי רדיוס בתחילת העונה הבאה עם קהל, ובמשחק השלישי בבית, היציע המערבי מאחורי הסל יהיה סגור לחלוטין, כאשר מנגד מכבי ת"א קיבלה רק קנס כספי גדול ומשחקי רדיוס על תנאי.

בראיון מיוחד ל-ONE, כהן כהרגלו לא עושה חשבון ואומר את מה שהוא חושב: "הענישה, אני חושב, לא נובעת מחוסר יושרה של הדיינים, אני חושב שזה נובע מהלך רוח שהרבה ממנו מכבי מייצרת".

מה ההרגשה שלך?
”מאוכזב. עזוב רגע את התחושה כללית של כל בן אדם או כמה אנחנו הולכים אחרי הלך הרוח הציבורי. הלך רוח ציבורי זה משהו שאנשים קובעים והוא לא תמיד נכון, בסוף יש עובדות. בעובדות, הפועל ת”א מבחינת קנסות השנה עד הגמר הייתה לה שנה אחת הרגועות שהיו, בקבוצה אינטנסיבית שמשחק באולם מלא כל שבוע. בהלך הרוח הציבורי, שזה קובעים כל מי אנשי ניתוק, נהייתה שפה שפתאום מדברים רק על אבוקות. כל היתר הוא מותר”.

סלים טועמה (עמרי שטיין)סלים טועמה (עמרי שטיין)

“בכדורגל דיברו על גזענות בגלל מקרה מוחמד אבו פאני, אבל בכדורסל לא הפריע לאף אחד שעשרת אלפים איש ביד אליהו שרים ‘טועמה מחבל’ ויש סרטונים וזה בסדר. הדיון בכדורסל נהיה פתאום רק אבוקות. זה אומר שכשאיש יורק על שחקן זה בסדר, כשאוהד מכה שחקן זה בסדר, כשאוהד מנסה להכות יו”ר זה בסדר, אבל אנחנו נדבר רק על אבוקות. זה הלך הרוח”. 

“גם אם אני מסתכל על אבוקות אז יש עובדות בסוף, קשקשת היא לא עובדות. בעובדות הפועל תל אביב הגיע לפלייאוף עם העמדה אחת לדין על אבוקות, מכבי תל אביב עם 2 וחולון לדעתי עם 2, זה העובדות. אז אם אתה מתייחס למה שקרה השנה ולפי זה גוזר את העונה, זה מה שהיה השנה. בפלייאוף חולון הדליקו פעם אחת אבוקה ונקנסו ב-25,000 שקל, בלי רדיוסים ובלי כלום. בדיון שהיה ב-8 ליוני כשכל הנושא הזה היה מדובר”.

אבוקות בדרבי (איציק בלניצקי)אבוקות בדרבי (איציק בלניצקי)

“אוהדי מכבי תל אביב הדליקו פעם אחת אבוקה והקבוצה לא קיבלה רדיוס אלא קנס, ואצל הפועל תל אביב הדליקו שלוש פעמים. עכשיו אתה מצפה שגם הענישה תהיה מידתית. אנחנו נגד אבוקות בגלל החשש שזה יכול לסכן, אבוקה יכולה ליפול ולהיזרק וכדו’, אבל אנחנו גם נגד להרביץ לשחקן בראש, בגלל החשש שפעם אחת המכה תהיה חזקה מדי או שיהיה איזה חפץ שייתן את המכה ואלוהים יודע מה יקרה. אנחנו נגד הרבה דברים. בסוף הענישה צריכה להיות מידתית. כשאנחנו מקבלים שני עונשי רדיוס שכל עונש הוא 150 או 200 אלף שקל. המגרש עולה כסף, האבטחה המקומית משלשות את הכמויות של האנשים, המיתוג של המגרש כל פעם להדביק ולהוריד עולה כסף, ההסעות עולות כסף, מעבר לחוסר הנוחות לאוהדים. בסופו של דבר זה רק מציק קצת לאוהדים ולא פותר שום בעיה”.

“אנחנו מדברים על מידתיות. יש סיבה למה דווקא אני כבר שנים אומר בואו נעשה מחירון. אני רוצה לדעת. כל מטבע שנזרקת כמה עולה, כל אבוקה כמה עולה, כל מכה לשחקן כמה עולה. מחירון. כדי שלא נהיה שם. כדי שדין הפועל חיפה יהיה כדין הפועל תל אביב וכדין מנצ’סטר יונייטד. זו הנקודה העיקרית ולא סתם בורחים מזה. כי עוד פעם בהלך רוח, שבדרך כלל אין קשר למציאות, יש איזה הרגשה שאת הפועל תל אביב צריך להעניש יותר. זו עובדה. כל מה שאני אומר זה עובדות ואפשר לבדוק”.

יש קיפוח בין הפועל תל אביב למכבי? ממה הוא נובע לדעתך?
”אני חושב שחד משמעית יש קיפוח. הוא לא נובע מחוסר יושרה של הדיינים או מההשפעה, אלא מהלך רוח שהרבה ממנו מכבי מייצרת. זו הייתה תוכנית סדורה מראש של לא נותנים כרטיסים, למה? כי יש אבוקות, אז בוא נדבר רק על אבוקות, לשנות את כל השיח ועל הדרך להפר את כל החוקים 500 פעם שהם עשו, אבל לא לדבר על זה כי לדבר רק על דבר אחד. זה מייצר הלך רוח ובסופו של דבר בלך רוח משפיע כל בתי דין”.

"יש קיפוח". רמי כהן (שחר גרוס)"יש קיפוח". רמי כהן (שחר גרוס)

מה אתה מתכוון לעשות?
“לערער”.

שנה הבאה יש לכם רדיוסים.
”יש לנו שני רדיוסים שזה המון. נערער ונקווה שמי שידון בזה יפעיל הדיון ויבין שמה שקורה פה לא הגיוני”.

יצאתם בזול בסוף או לא?
”ממש לא. תראה לי קבוצה, והפועל ת”א היא לא הקבוצה היחידה בארץ שלא תמיד ההתנהגות שלה מניחה את דעת ההנהלה, הקהל או בתי הדין, אבל תראה לי קבוצה אחרת שקיבלה רדיוס בשנים האחרונות, אז איך אפשר להגיד שיצאנו בזול”. 

אוהדי הפועל תל אביב מדליקים אבוקות (ראובן שוורץ)אוהדי הפועל תל אביב מדליקים אבוקות (ראובן שוורץ)

ראית שקראו לעשות את הדרבי בלי קהל חוץ, מה עמדתך?
”אני חושב שזה בלוף אחד גדול”. 

והיו עוד כאלה שחושבים שזה הפתרון.
“אני חושב שהתובע של האיגוד לא שם והוא מבין שזה לא פתרון לשום דבר. זה שמכבי תומכים בזה אז יש להם את השיטה הרגילה והם יגידו את זה 200 פעם בשביל שבסוף זה ייקלט, אבל גם פה אני מעדיף לדבר על עובדות. בדרבי השלישי ביד אליהו מי שהייתה לו התנהגות בעייתית זה הקהל הביתי. בדרך כלל במשחקים רוב הפעמים ההתנהגות הבעייתי באה מהקהל הביתי. בדרבי של בלגרד שהתעכב בחצי שעה זה היה במשחק שהכוכב אירחו על ידי הקהל הביתי. הדוגמה שאוהבים לתת, כי יש מקום אחד בעולם שעשו את זה ובכל השאר לא עשו, אז בדרבי של פנאתינייקוס נגד אולימפיאקוס בגמר המשחק פוצץ וזה המקום היחיד בו משחק פוצץ, בסדרות שאין בהן קהל חוץ והוא פוצץ על ידי הקהל הביתי, אז אולי נשחק דרבי בלי קהל ביתי”.

העימות של רמי כהן עם אוהדי מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)העימות של רמי כהן עם אוהדי מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

“זה לא תקף רק לדרבים. לא היו בחיים סדרות חמות בין הפועל תל אביב להפועל ירושלים, בין חולון לירושלים, בין מכבי לירושלים? זה מדרון חלקלק שמעבר לזה שהוא חלקלק אין שום תמיכה. זאת אומרת, המציאות לא תומכת בכלל בדבר הזה. רוב הבעיות במגרשי ספורט הם מהקהל הביתי כי הוא הרוב. אז אני לא חושב שמשחק בלי קהל חוץ יפתור איזושהי בעיה, אני כן חושב שכולנו צריכים להתרכז יותר בכדורסל ולעשות את העבודה כדי שהמשחקים יהיו חמים ואמוציונליים, אבל בלי עבירות של משמעת מוגזמות. ברגע שאנחנו נעשה את זה, גם כהנהלות בינינו לבין עצמנו וגם בתקשורת ובכלל, אז אולי נחזור להתעסק בכדורסל, כי הכדורסל היה נפלא, הרייטינג היה נהדר ואת זה אסור לשכוח”.

עשיתם עונה גדולה, אבל בסוף יצאתם בלי כלום. איך התחושה?
”אתה אומר את זה כאילו אנחנו בממוצע לוקחים שני תארים בשנה והשנה לא לקחנו. עשינו עונה שבה אמרנו מההתחלה בלי להתבייש שאנחנו רוצים להילחם על תארים ובאמת נלחמנו עליהם. אחרי שבעונה קודם לכן הגענו לגמר הגביע ולצערי הפסדנו, השנה הגענו לגמר הפלייאוף ולצערי הפסדנו. זו הדרך. נגיע עוד פעם ועוד פעמיים וגם נזכה בתארים. גם בשנה הבאה אנחנו לא מתביישים להגיד שאנחנו רוצים לזכות בתארים”.

"נלחמנו על תארים". רמי כהן (ראובן שוורץ)"נלחמנו על תארים". רמי כהן (ראובן שוורץ)

אתה מרגיש בשוק את מתן אדלסון, שהגיע להפועל ירושלים עם ארנק פתוח?
”אישית לא מאוד. שוק הזרים הוא כל כך ענק שגם אם ישלמו 500 או 700 לזר, בסוף הם צריכים שישה שבעה זרים, השוק הוא גדול וההשפעה שלו היא גלובלית. זה לא רק אדלסון, זה גם קבוצות באיטליה, ספרד ויוון. הישראלים? אנחנו מגיעים לעונה כששני ישראלים בכירים חתומים כבר (בר טימור, תומר גינת, ג.ל). יש קבוצות שצריכות להחתים ארבעה ישראלים ואנחנו לא שם. אני פחות מרגיש את זה, אבל ודאי שיש לזה השפעה ותהיה לזה יותר בשנים הבאות”.

הפועל ירושלים תיאבק חזק על כל התארים.
”חד משמעית. ירושלים תאבק, מכבי תמיד נאבקת, הפועל תל אביב תאבק. בסופו של דבר, גם כשנראה שחולון עם סגל פחות חזק מהשנים האחרונות הם תמיד פקטור וייאבקו. תמיד יש מהקבוצות האחרות אחת או שתיים שעושות עונה טובה. אני חושב שמחכה לנו עונת כדורסל מעניינת”.

מתן אדלסון (אורן בן חקון)מתן אדלסון (אורן בן חקון)

אתה בעד להעלות את סדרת הגמר לחמישה משחקים?
”אחד, קבענו איזה תוכנית חמש שנים וצריך לעמוד בה. הגיע הזמן שבכדורסל נפסיק לשנות את התוכניות שלנו כל הזמן. הייתה סיבה למה נקבעה התוכנית לחמש שנים, עברו שלוש ואת השנתיים שנשארו צריך להמשיך בסדרה של הטובה משלושה. אם אתה שואל אותי, כמו שזה נראה עכשיו ברמת התחרותיות והעניין, אם היום היה נגמר ההסכם והייתי צריך להצביע, אז בהחלט הייתי בעד להעלות לטוב מחמישה, אבל עם מגבלה אחת. המנהלת צריכה לנהל את האירועים האלה. מה שהיה השנה שקצת הסיט את תשומת הלב מכדורסל זה הרבה בגלל איך שהתנהלנו כולנו והרבה בגלל שבסוף התקשורת אוהבת להתעסק בזה”.

“השורה האחרונה הייתה שזה קצת הסיט את תשומת הלב מכדורסל, לעבור את זה חמש פעמים, עברנו את זה שלוש פעמים וזה היה מתיש, לא יעשה טוב לא לקבוצות ולא לכדורסל ובגלל זה המנהלת צריכה לקחת אחריות על חצאי הגמר והגמר. ברמת כרטיסים, ניהול האירוע, ניהול הכספים לאן הם הולכים ואיך, כדי שתהיה הגינות בגודל של אולמות ושהקבוצות שיש להם אולמות יותר קטנים יוכלו ליהנות מזה כמו שהיה בפיינל פור. כל זה צריך להיעשות על ידי המנהלת, אחרת אנחנו נמצא את עצמנו כמו שהיינו השנה רק עם עוד שבועיים שלושה יותר”.

אתה רואה אתכם מגיעים רחוק באירופה גם בעונה הקרובה?
”כן, אנחנו רוצים לבנות קבוצה שתילחם על כל התארים. על גביע, אליפות, תואר אירופי. אני חושב שנהיה שם. להגיד לך שבוודאות ניקח את כולם או אחד, מן הסתם אני לא יכול להגיד לך, אבל נהיה שם במאבק”.

שחקני הפועל תל אביב (איציק בלניצקי)שחקני הפועל תל אביב (איציק בלניצקי)

איך אתם מתמודדים עם התקציב?
”הצלחנו לגדול, לשבור תקרות זכוכית ולהגיע לתקציבים יותר גדולים ממה שאפילו פעם חשבנו שאנחנו יכולים להגיע. ההמשך של זה גם תלוי בנו. יותר חסויות. יותר כרטיסים, תרומות, עבודה עם כל דבר שיכול להגביה את התקציב. אני חושב שאנחנו נדע לגדול עוד קצת השנה”.

לסיום, לא הגיע הזמן להביא מישהו עם הרבה כסף?
”אנחנו מחפשים הזדמנויות כל הזמן, אבל בתנאי שזה יהיה הזדמנויות שטובות להפועל תל אביב. זאת אומרת, נכונות להפועל תל אביב, עם האנשים הנכונים ובתחומים הנכונים. כשיהיה משהו אז נבוא לאוהדים ואני מאמין שהם יראו את זה בחיוב. אנחנו מספיק חזקים בשביל לדעת להמשיך להתחרות במבנה הזה ולצד זה להמשיך ולחפש לחזק את הפועל מבחינה כלכלית. בסופו של דבר כולנו יודעים שחלק מהותי בהישגיות זה היכולת להגדיל תקציב”. 

אבוקות ביציעי הפועל תל אביב
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */