יום שישי, 20.09.2024 שעה 05:42

המשחק החשוב בקריירה של נובאק, רוד יהרוס?

ג'וקוביץ' יודע שניצחון שלו ב-16:30 שווה את פסגת התארים והפיכה לגדול מכולם. רוד מגיע לגמר שנה שנייה ברציפות, יצליח הפעם? תחזית ומפגשי עבר

|
ג'וקוביץ' ורוד (רויטרס)
ג'וקוביץ' ורוד (רויטרס)

מוזר לומר זאת, אבל גמר הרולאן גארוס יתקיים היום (ראשון) ב-16:30 בפאריס, אבל ללא רפאל נדאל. מלך החימר הבלתי מעורער פצוע ומי שינסו להחזיק בכתר, לפחות בשנה הנוכחית, הם נובאק ג’וקוביץ’ הבלתי נגמר וקספר רוד, הנורבגי שהפך בשנתיים האחרונות לאחד משחקני החימר הטובים בעולם.

נתחיל דווקא מהנורבגי, שניצח בקלילות בחצי הגמר את אלכסנדר זברב, כצפוי אפילו יש לומר. רוד חוזר למעמד שנה שנייה ברציפות אחרי שאשתקד הפסיד שם בקלילות יתרה לרפא הגדול. כעת, הנורבגי מהמקום הרביעי בעולם ינסה לקחת בענק את הצ’אנס הנוסף שהשיג לעצמו ואולי להניף לראשונה בקריירה גביע גראנד סלאם בפיליפ שאטרייה.

קספר רוד בפעולה (רויטרס)קספר רוד בפעולה (רויטרס)

אולם ממול עומד היריב הכי עיקש שהיה אפשר לבקש. הג’וקר הסרבי, שזכה כבר פעמיים בתואר הנוצץ בפאריס, עלה לגמר אחרי שניצל פציעה של קרלוס אלקראס כדי לרשום 1:3 במערכות על הספרדי הצעיר והמצוין, ולהבטיח את מקומו בגמר ה-34 בקריירה המפוארת (השתווה לכריס אוורט בפסגה).

ג’וקוביץ’ אמנם רחוק משיא הקריירה בשלב זה, כשחווה ירידה בחודשים האחרונים ובפרט מאז אליפות אוסטרליה, אבל הוא מגיע כפייבוריט הברור לזכייה בתואר. ואם כבר התואר, זה עשוי להיות ה-23 שלו בקריירה בטורניר הגראנד סלאם, המשמעות? תפיסת הפסגה הנוצצת, מעל רפאל נדאל ובאופן רשמי – הגדול בהיסטוריה.

ג'וקוביץ' בפעולה (רויטרס)ג'וקוביץ' בפעולה (רויטרס)

מתחילת התחרות נובאק איבד 2 מערכות, הנורבגי 3, אך בזמן שרוד טאטא את זברב המתקאמבק עם 0:3 במערכות, הסרבי ניצל את ההתכווצויות של קרליטו המאוכזב כדי להימנע ממותחן של 5 שעות כנראה. בשורה התחתונה – רוד אמנם נמצא בפיק של השנה עבורו, כשלא הרשים בחודשים האחרונים, אך ניצחון עבורו תהיה הפתעה גדולה.

משהו טוב קורה לנורבגי כשהוא מגיע לפאריס, אך הוא יצטרך יום מושלם שלו לצד יום בינוני של הסרבי כדי לנסות ולאיים בכלל התואר. נובאק עם כל הניסיון, האיכויות והפיזיות (כן כן, גם בגיל כזה) צפוי להניף פה את הגביע היקר בקריירה, זה שישלים באופן סופי את המהפך המיוחל וישים אותו מעל כולם, בלי כוכביות ובלי ספקות.

קספר רוד בפעולה (רויטרס)קספר רוד בפעולה (רויטרס)

באופן הזוי, השניים נפגשו 4 פעמים במהלך הקריירה, פעמיים ברומא ופעמיים באליפות סוף השנה בטורינו. בכל המקרים היה זה המדורג 3 בעולם שיצא עם ידו על העליונה, כשהנורבגי מעולם לא הצליח לקחת לג’וקוביץ’ אפילו מערכה אחת, אולי לפחות זה הפעם?

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */