יום שבת, 05.10.2024 שעה 13:01

"ישראל במקום השלישי בעולם בהשמנת ילדים"

הערב בתוכנית הספורט של ישראל דיברנו עם חבר הכנסת סימון דוידסון על תקצוב מתקני הספורט: "התנאים קשים, ב-66 אחוז מבתי הספר אין אולם ספורט"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית הספורט של ישראל שוחחנו עם חבר הכנסת סימון דוידסון על תקצוב מתקני הספורט בישראל: “התנאים קשים. ב-66 אחוז מבתי הספר אין אולם ספורט. ישראל במקום השלישי בעולם בהשמנת ילדים. יש פער של כמעט 12 מיליון בתקציב שהיה אמור להיות מושקע בספורט, לבין מה שמושקע בפועל”. 

מה אומר דו”ח מבקר המדינה על המצב מתקני הספורט? התנאים קשים?

“קשים. אי אפשר לתאר אפילו כמה. שנה וחצי אני רודף אחרי מבקר המדינה שיעשה את העבודה החשובה הזאת ולשמחתי זה קרה. הנתון הכי מטורף הוא שב-66 אחוז מבתי הספר במדינה אין אולם ספורט. נתון של דוח מבקר המדינה”.

הייתי בבית ספר לפני עשרות שנים ותמיד היה אולם ספורט.

“המצב הרבה יותר גרעו ממה שהיה בעבר. צריכים להשקיע 14 מיליון, ובפועל משקיעים רק 2.8 מיליון שקל, פער של כמעט 12 מיליון ש”ח במה שהיה אמור להיות מושקע במגרשי הספורט. זה כמו ילד חורג שנותנים לו כמה גרושים ואומרים לו להסתדר”.

חבר הכנסת סימון דוידסון (קרדיט: אלעד גוטמן)חבר הכנסת סימון דוידסון (קרדיט: אלעד גוטמן)

זה בכלל מעניין מישהו בממשלה?

“אנחנו והילדים שלנו בכלל לא מעניינים את הממשלה. צריכים להבין שמדינת ישראל היא מקום שלישי בעולם בהשמנת ילדים, אם לא נשקיע במגרשי הספורט ונדאג שהילדים יעשו פעילות ספורטיבית, אנחנו פשוט נאבד אותם. במדינת ישראל יש 44 מגרשים תקינים עם תאורה למיליון תושבים, בגרמניה לדוגמה יש 607 מגרשים למיליון תושבים”.

המורים לספורט גם צריכים לעשות שינוי.

“נושא מאוד חשוב. הייתי בשבוע שערב במשלחת בהונגריה. יש שם כל יום 60 דקות ספורט לילד, שש פעמים בשבוע”. 

לא הגיע הזמן שמישהו יתחיל לעשות משהו?

“לפני עבודה, צריך תקציב. התקציב של הספורט במדינת ישראל הוא פחות מ-0.2 מתקציב המדינה. זה פשוט בדיחה. לא מתייחסים אלינו. אי אפשר לעשות ככה ספורט. אני תמיד  אמשיך לעבוד למען הילדים”. 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */