יום שבת, 06.07.2024 שעה 14:56
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

הכי רחוק שיש מהתקווה: השנה של מכבי ת"א

לפני כשנה הצהובים ניצחו 1:3 בסמי עופר וסיימו עונה עם ציפייה לאיביץ', זהבי ועתיד עם גלוך ופארפה. כעת הכול שונה, האופטימיות ברצפה והשוק בעייתי

|
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (רדאד ג'בארה)
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

ה-10 במאי 2022 היה היום בו מכבי חיפה הבטיחה לעצמה אליפות שנייה ברציפות. זה קרה דווקא אחרי הפסד 3:1 למכבי תל אביב בסמי עופר, הרבה בזכות הפסד של הפועל באר שבע. כמעט שנה חלפה, 363 ימים, ושוב הצהובים עומדים בפני אותו תרחיש. הפסד מול הירוקים והם יכולים להיות אלופים באופן רשמי, גם בשילוב של תוצאות אחרות הם יכולים להתקרב מאוד להבטחה רשמית של התואר ולחגוג על חשבונם. 

אבל מכבי ת"א היא אינה אותה קבוצה, והאופטימיות של לפני שנה, כמעט ולא קיימת. לא לגבי ניצחון הערב (שני) ב-20:30 בסמי עופר ולא לגבי הקיץ שעוד רגע יתחיל. אז, במה שהיה אמור להיות משחק האליפות של הירוקים, סטיפה פריצה העניק יתרון ראשון, צ'ירון שרי השווה והציפייה הייתה למהפך של ברק בכר וחניכיו אך דווקא אז הדקות האחרונות במשחק היו של מלאדן קרסטאיץ' ושחקניו. ג'ורג'ה יובאנוביץ' החזיר את היתרון ואוסקר גלוך חתם עם שער יפה. האופטימיות הייתה בשיאה. 

מכבי ת"א יצאה מהמשחק ההוא כשהיא יודעת שקרסטאיץ', שהתרסק בפלייאוף ובעיקר בחצי גמר הגביע מול הפועל באר שבע, יעזוב. המחליף שסומן היה ולאדן איביץ' והמינוי שלו היה קרוב מאוד. בין מיץ' גולדהאר לערן זהבי היה סיכום עקרוני שהוא חוזר וג'ק אנגלידיס את ברק יצחקי התחילו כבר אז לנהל מגעים עם ניר ביטון, דור פרץ ואלי דסה. השמות היו מבטיחים, הפרויקט היה נראה נוצץ והציפיות היו לעונה גדולה עם איביץ', השחקנים שחוזרים בדגש על זהבי, גלוך והמושאל הכי מבטיח - פארפה גייאגון. 

ולאדן איביץ' וערן זהבי. הרבה תקוות נתלו בחזרתם (רדאד ג'בארה)ולאדן איביץ' וערן זהבי. הרבה תקוות נתלו בחזרתם (רדאד ג'בארה)

לכן, העובדה שהקבוצה של מיץ' גולדהאר סיימה במקום השלישי בעונה סדירה רעה במיוחד מבחינתה, שכללה שלושה אנשים שונים על הקווים במהלכה, הסתיימה עם קריצה חיובית לעתיד. הפרויקט הזה קרס די מהר. סטיפה פריצה שמע מאח של איביץ' שמכבי ת"א לא רוצה אותו ומאותו הרגע חיפש את התחנה הבאה שלו, עד שמצא את סטנדרד ליאז' והחליט לברוח מהארץ כדי לכפות את מעברו. איביץ' עצמו נלחץ ממה שקרה לקבוצה שלו ומאיך שמכבי חיפה שיחקה באירופה, והחל לחפש אלטרנטיבות מעבר לים. 

אוסקר גלוך חתם על הסכם חדש, אך היה ברור שהוא יכול לצאת ממנו בתמורה ל-7 מיליון אירו (שהפכו לבסוף ל-7.5 מיליון אירו כמחיר הסופי שנכנס לקופת המועדון וממנו הופחתו האחוזים שהיו שייכים למשפחת גלוך), וההחלפה לבסוף של איביץ' באייטור קראנקה התבררה כרעה במיוחד עם בחירה לא נכונה במאמן הבאסקי. ערן זהבי אכן חזר לעצמו אחרי פגרת המונדיאל ועשה עונה מצוינת באופן אישי, דור פרץ לאט לאט נכנס לעניינים, אך שאר שחקני הרכש לא הצליחו או לא קיבלו את ההזדמנות להראות את עצמם. 

אייטור קראנקה ודניאל פרץ. הבחירה בספרדי הייתה שגויה (רדאד ג'בארה)אייטור קראנקה ודניאל פרץ. הבחירה בספרדי הייתה שגויה (רדאד ג'בארה)

זה נגמר עם הפסד עלוב מאוד בחצי גמר הגביע מול בית"ר ירושלים, אפילו לא הפועל באר שבע החזקה יותר כמו שקרה לפני שנה, וסביר מאוד להניח שהעונה הזו תסתיים במקום השלישי בטבלה. אולם, הסיום יהיה רחוק שנות אור. כבר אין לגיונרים טובים באמת להחזיר, השוק בליגת העל דל והמועמדים די ברורים לכולם: אביב אברהם, עומרי גאנדלמן, זוהר זסנו ואיתמר שבירו. אין דרך אמיתית לייצר הפתעה בשוק הזה. רוי רביבו עשה חצי עונת השאלה טובה ויחזור אחרי המונדיאליטו, עידו שחר אמור שוב לפתוח את האימונים אך מי יודע איך זה יסתיים הפעם ובגדול – בליגה שבה כל קבוצה מחפשת שוברי שוויון, נראה שהעונה הקרובה תהיה בעייתית במיוחד. 

בזרים המצב הריאלי הוא החלפה של אנדרה ז'ראלדש ורארש אילייה בשחקנים באותן העמדות בדיוק, רק בשאיפה שיהיו הרבה יותר טובים. ג'ורג'ה יובאנוביץ' מושך עניין וכך גם פארפה גייאגון, בעיקר מהליגה הטורקית והצעות גבוהות במיוחד על שניהם יכולות להוביל למכירה - אבל זה לא מה שירים את מצב הרוח של המערכת או של הקהל, אם יצטרכו לאבד שני שחקנים כל כך טובים. ג'ק אנגלידיס כבר מעל חודש בישראל ועובד עם יצחקי על העונה הבאה, סביר להניח שבמהלך התקופה האחרונה הוכנס לסיפור העונה הבאה גם המנכ"ל החדש בן מנספורד. 

בן מנספורד. הבשורה היחידה (איציק בלניצקי)בן מנספורד. הבשורה היחידה (איציק בלניצקי)

אבל מנספורד כיום הוא הבשורה היחידה לעונה הבאה, ופעם אחרונה שהדברים נבדקו, מנכ"ל לא מנצח על הדשא, אלא שחקנים וכמובן מי שמדריך אותם. נכון להיום ועד שלא נאמר אחרת על ידי המועדון, אייטור קראנקה הוא המאמן. האם הוא באמת יהיה על הקווים בעונה הבאה? ההנחה והציפייה וההערכה הן שלא. שהוא יוחלף. אך עד לרגע זה אי אפשר להצביע על שמות של מועמדים כאלה או אחרים והמועדון, כמובן, לא אמר עד לרגע זה שהוא בכלל מתכוון להחליף אותו. גם אם מצופה מהם לא להגיד את זה עד המחזור האחרון, התחושות שיוצאות מקריית שלום הן רעות. הכי רחוקות מהתקווה של חודש מאי לפני שנה. ובצדק. 

כדי להיות קבוצה שיכולה לזכות באליפות בעונה הבאה למכבי ת"א לא יספיק רק שברק בכר יעזוב את מכבי חיפה. היא תצטרך להגיב עם לפחות 7 שחקנים חדשים, מאמן חדש, ושהכל יהיה מהר במיוחד. לא בסוף אוגוסט, אלא בסוף יוני. אחרת - מה שהיה הוא שיהיה והתסריט הרע משלוש השנים האחרונות, יהפוך למציאות בלתי הפיכה עבור המועדון הצהוב.

פרץ וקארנקה מדברים לקראת המשחק מול חיפה
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */