יום שבת, 06.07.2024 שעה 00:20

כך הפך הכוכב של אמא לשחקן הכי שנוא בסבב

דני דני, ילד רע: הולגר רונה הוא אחד הטניסאים המוכשרים שיש, אבל התנהגות מזלזלת הפכה אותו לשחקן שאף אחד לא אוהב. כך השחקן מדנמרק מעצבן את כולם

|
הולגר רונה  (ATP)
הולגר רונה (ATP)

הולגר רונה הוא אחד הכוכבים העולים בטניס העולמי. על האיכויות שלו, שרק ישתדרגו עם הזמן סביר להניח, ממש אין ויכוח, אבל כיצד הילד השקט מדנמרק, הכוכב של אמא אפשר אפילו לומר, הפך אט אט לאחד השחקנים הכי שנואים בסבב העולמי, גם אצל השחקנים וכמובן שעבור קהל הטניס?

אז כמובן שזה לא קרה בבום, עוד אירוע שנוי במחלוקת, עוד פליטת פה, עוד טענות כלפיי השופט הביאו את כולם לסלוד מהכוכב הדני, שבשנה האחרונה גם הפך לאחד השחקנים הטובים בעולם ואף התמקם חזק בעשירייה הראשונה של הדירוג וכל זאת בגיל 20 בלבד.

הולגר רונה (רויטרס)הולגר רונה (רויטרס)

רונה הוא בן גילו של קרלוס אלקרס (20), השניים נולדו בהפרש של שישה ימים ומבחינת הצמיחה וההתפתחות יש דמיון מסוים, כמו מבחינת הביטחון שמציגים על המשטח, אך ההפך הגמור בכל מה שקשור לאופי, בתוך ומחוץ למגרש. עם אלקרס מביא את השואו ומכבד את היריבים, השופטים והקהל, יריבו הצעיר עושה בדיוק את ההפך אפשר לומר. אגב, השניים נפגשו בווימבלדון ברבע הגמר והספרדי היה זה שחגג בסיום והמשיך עד לגראנד סלאם השני שלו.

הדני החל לשחק טניס בגיל 6 בהשראת אחותו, אמו אנקה מאמנת אותו מאז ועד היום בשיתוף פעולה עם לארס כריסטנסן, כשבתחילה הגיבור הגדול שלו היה רפאל נדאל, אך בהמשך הוא ‘עבר צד’ לרוג’ר פדרר. רונה מגדיר את עצמו כשחקן שלומד היטב ומהר, אבל נקודת החולשה שלו היא עצלנות. למרות זאת, רונה הפך לשחקן מצוין, דווקא על המשטח שצריך הכי הרבה עבודה קשה נקרא לזה כך – החימר.

אז רגע לפני שנפרוט את אירועי המחלוקת העיקריים שלו, נספר שרונה אמנם טרם עשה את קפיצת המדרגה בגראנד סלאם, השיא שלו הוא רבע גמר הרולאן גארוס (בשנתיים האחרונות, נוצח מול קספר רוד), אך השנה הוא ממשיך לעלות מעלה. הוא כבר פעמיים הכניע את ג’וקוביץ’ ונראה שזו לא הפעם האחרונה, כשגם תואר מייג’ור נראה רק עניין של זמן עד שיגיע לידיו, בתקווה כמובן עבורו שבשנה הבאה.

הולגר רונה (רויטרס)הולגר רונה (רויטרס)

הדני, שמשחק עם המון ביטחון, מתעלה נגד שחקנים מהטופ, ומלבד נולה הוא גם השאיר את דניל מדבדב, קרלוס אלקרס, אלכסנדר זברב, סטפנוס ציציפאס, אנדריי רובלב ויאניק סינר ללא תשובות, כשניצח לפחות פעם אחת כל אחד מהם. חבטת הפורהנד היא הכלי הקטלני שלו, מאוד חזקה ועוצמתית, כוללת גם הרבה ספין וכדורים שמגיעים גבוה ומתסכלים את השחקן היריב.

על המגרש, הדני דווקא מתקשה לא מעט מול הנורבגי, קספר רוד (1:6 בראש בראש). האחרון הוא מהשחקנים היותר שקטים וחביבים בסבב (כך לפחות טוענים שאר השחקנים), אבל בין השניים יש דם רע שהתחיל ברולאן גארוס בשנה שעברה (העונה לשם שינוי זה עבר חלק), אז הדני טען שהנורבגי התגרה בו וצעק עליו בחדר ההלבשה. בסיום רונה שיתף ורוד מיד טען: “הוא שקרן זה ממש לא מה שהיה”.

הולגר רונה (רויטרס)הולגר רונה (רויטרס)

יש לו גם ‘רומן’ עם סטאן ואורינקה הוותיק, שאחרי המשחק ביניהם בפאריס אמר לו בסיום שהוא חייב להפסיק להתנהג על המגרש כמו תינוק. הדני מצדו לא נשאר חייב ואחרי המפגש שלהם באינדיאן וולס הוא אמר: “נו, עכשיו אין לך מה להגיד?”, סטאן השיב: “מה אתה רוצה שאגיד עלייך?”. ולפחות בינתיים, מערכת היחסים בין השווייצרי לרונה דעכה.

האירועים על המגרש הביאו להרבה ביקורות של אוהדים ברחבי העולם כלפיי הכוכב הצעיר, בעיקר כמובן ברשתות החברתיות והוא מצדו שוב, לא נשאר חייב והעלה בעבר סטורי על כך: “כל מי שמגדף או כותב נגדי דברים הוא פשוט בן אדם לא אינטליגנט או כזה שמקנא בי, אין הסבר אחר לדבר הזה”.

בתווך, פטריק מוראטוגולו, מאמן הטניס שעובד לפרקים עם הולגר באקדמיה שלו, סיפר בצל הביקורות על התנהגותו: “יש שחקנים שמביאים את הרגש שלהם למגרש, רונה הוא אחד כזה. הוא מראה תמיד מה הוא מרגיש, זה גורם לאוהדים להתחבר לטוב או לרע, אבל זה מחייה את האווירה באצטדיון. יש אנשים שלא מתחברים לזה, אני יודע את זה וזה בסדר, אבל זה האופי שלו”. 

הולגר רונה (רויטרס)הולגר רונה (רויטרס)

כאן זה ממש לא נגמר, במהלך טורניר מדריד השנה במשחק מול המקומי אלחנדרו דוידוביץ’-פוקינה האחרון התלונן על קריאה אוטומטית לחוץ והלך לדבר על כך עם השופט קרלוס ברנרדס. בינתיים, באופן חריג מאוד רונה הלך לצד השני למיקום שהכדור נחת ופשוט מחק את סימון הכדור. השופט זעם ובצדק (“לא הייתה לך שום סיבה לעשות זאת”), כשגם הקהל המקומי הביע את מורת רוחו. בהמשך, הדני העלה פוסט מתנצל: “אין לי שום דבר נגד העם הספרדי”.

באופן כללי, רונה מקפיד לדבר בצורה לא נאותה כלפיי השופטים, כשגם בבאזל באוקטובר בשנה שעברה היו תלונות רבות לגביו. אפילו ברולאן גארוס השנה הוא גרר תגובות זועמות, כשמהלך ניצחונו על פרנסיסקו סרונדולו הכדור קפץ פעמיים, השופט לא ראה זאת וגם הדני המשיך כרגיל. אוהדי הטניס לא נשארו אדישים ובאו בטעות על חוסר ספורטיביות מצד הולגר.

החודשים האחרונים פחות מוצלחים עבורו, כשבתווך חווה גם פציעה בגבו, אבל רונה לא מתכוון להרים ידיים ואולי סוף סוף גם לשים את ההתעסקויות השוליות מאחור: “אני צריך למצוא יציבות, ביכולת שלי ובצוות שלי. אני צריך להתרכז רק באיך אני מביא את היכולת הכי טובה שלי למגרש”, סיפר אחרי אליפות ארה”ב הפתוחה שם הודח כבר בסיבוב הראשון.

הולגר רונה חוגג (רויטרס)הולגר רונה חוגג (רויטרס)

אז כאמור היו לא מעט אירועים, כאלה קטנים יותר שאפילו לא הזכרנו כאן, והוא בסך הכל בן 20. רונה שחקן מוכשר ביותר, אבל אם הוא ייעצר או משהו ימנע ממנו להמשיך ולטפס מעלה זה יהיה אך ורק בגלל התנהגותו. אולי החלפת הקידומת תעזור או שמא הילד של אמא ימשיך לספח לעצמו את הכינוי – הילד הרע של השכונה, במיוחד עם היעלמותו של ניק קיריוס השנוי במחלוקת.

אגב הילד של אמא, הדני, שיסיים את 2023 ללא מייג’ור, אמנם הודח כבר בשלב מוקדם בפלאשינג מדו, אבל עלה למקום הרביעי בעולם ואמו אנקה הייתה הראשונה לתמוך: “תמשיך לעבוד קשה” היא כתבה לצד התמונה מאתר ה-ATP שם בנה הופיע בדירוג החדש והמרשים שלו.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */