יום שישי, 05.07.2024 שעה 05:09
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

אספרייה: עתידי בבית"ר? כבר נכוויתי עם ב"ש

כוכב הירושלמים מאמין: "אמור להישאר, הופתעתי כשב"ש ויתרה עליי", וגם: הגזענות ("התייחסו כאילו אני לא בן אדם") ושועה ("אין הרבה כמוהו בארץ")

|
דנילו אספרייה (אורן בן חקון)
דנילו אספרייה (אורן בן חקון)

בבחירת השחקן הכי אהוב בליגת העל לעונת 2022/23, מבית"ר ירושלים נבחר על ידי האוהדים השחקן דנילו אספרייה. איך זה ששחקן שרק הגיע העונה למועדון הפך לשחקן שהאוהדים הכי אוהבים בירושלים? התשובה: הריגוש. אספרייה העונה הוא השחקן הכי מרגש בקבוצה מהבירה, הוא מצית את הדמיון של האוהדים, מעניק להם ביטחון, מביא איתו איכות יוצאת דופן של כדורגל, וההרגשה ביציעים בטדי היא שהחבר הכי שלך משחק בשבילך ועבור המועדון שאתה כל כך אוהב.

אחרי ההעפלה לגמר הגביע, כשטיפות האדרנלין האחרונות אחרי השערים של פרד פריידיי ואבישי כהן כבר הסתלקו מהגוף, אספרייה ישב לראיון ל-ONE ומתאר את הרגעים המתוקים מחצי גמר הגביע בסמי עופר, מדבר על העתיד של ירדן שועה, על הגזענות, החיים בבית וגן והעימות עם אוהדי הפועל תל אביב. וגם - מנסה למצוא את התשובה המדויקת לגבי עתידו בבית"ר בעונה הבאה.  

דנילו, בוא נתחיל עם חצי גמר הגביע, אנחנו כבר אחרי הטירוף של הניצחון על מכבי תל אביב, תאר את מה שעובר עליכם ביומיים שלושה האחרונים.
"אחרי משחק כזה במעמד של חצי גמר גביע המדינה, כשאתה מנצח בצורה כזו, אתה מאושר גם אחרי שעוברים כמה ימים, אתה עדיין חי את הרגעים של המשחק, של הניצחון, זה היה משחק מאוד חשוב עבורנו ועבור האוהדים. בליגה לא הצלחנו להיכנס לפלייאוף העליון ולכן בגביע יש לנו צ'אנס לעשות משהו מיוחד, רצינו לנצח כדי להיות בגמר, עשינו את זה, אנחנו שם. השחקנים שלנו והצוות המקצועי שלנו עשו עבודה נהדרת".

"יש לנו צ'אנס לעשות משהו מיוחד". דנילו אספרייה עובר את אופיר דוידזאדה (עמרי שטיין)"יש לנו צ'אנס לעשות משהו מיוחד". דנילו אספרייה עובר את אופיר דוידזאדה (עמרי שטיין)

במחצית הראשונה של המשחק, היה נדמה שאתה קצת עצבני, התעסקת עם שחקני מכבי תל אביב, זה היה במטרה להוציא אותם מאיזון?
"במשחק כזה אתה חייב לשחק בצורה מסוימת, זה משחק אחד, זה לא עוד משחק ליגה שאפשר לתקן, הבנתי שאני במשחק כל כך משמעותי עבור המועדון, עבור האוהדים, משחק שאתה חייב לנצח, אין פה משהו אחר, אז התחלתי את המשחק בגישה כזו שאני בא לנצח, בכדורגל אתה חייב להבין את הסיטואציה ולהילחם על המטרות שלך. אם אתה רוצה לעבור משחק כזה, אתה מגיע מהדקה הראשונה מוכן למשחק ועושה כל מה שצריך כדי לסיים את המשחק הזה עם ניצחון".

שיחקתם מול אחת הקבוצות העשירות והטובות בישראל, על המגרש הוכחתם שאין הבדל בין שתי הקבוצות במעמד כזה של חצי גמר גביע.
"תזכור, בסוף זה 11 מול 11 שחקנים, לא מעניין השמות או מה המיקום של הקבוצה או איפה שחקנים בקבוצה שיחקו בעבר או משחקים היום, זה 11 נגד 11, עשינו עבודה טובה מול מכבי, הם הגיעו למצבים להבקיע, אבל גם אנחנו הגענו למצבים, אנחנו עשינו את העבודה שלנו והפכנו את המצבים שלנו לשערים וניצחנו, זה מה שחשוב בסופו של דבר".

"הפכנו את המצבים לשערים וניצחנו". אספרייה (חגי מיכאלי)"הפכנו את המצבים לשערים וניצחנו". אספרייה (חגי מיכאלי)

איך הרגשתם על הדשא את האווירה שהייתה ביציעים? האוהדים של בית"ר בתצוגת עידוד ותמיכה שאני לא זוכר כמוה בשנים האחרונות.
"זה היה משהו שאתה לא מקבל כל יום, אווירה ותמיכה כזו. אני לא אומר את הדברים כי אני משחק בבית"ר, קשה להתחרות באוהדים של בית"ר ירושלים, כל המדינה ראתה מה זה אוהדי בית"ר במשחק הגביע, אלה אוהדים שמלווים את הקבוצה לכל מקום, אני שמח שנפל בחלקי לשחק במועדון עם קהל כזה".

אתה יכול לתאר לי מהמקום שלך כשחקן על הדשא, מה קרה לכם אחרי השער של אבישי כהן?
"אחרי השער של אבישי כהן הייתה התפרצות בלתי רגילה, כולם רצו, היה טירוף, התפרצות של שמחה, אחרי השער של אבישי כהן הבנו שהרגנו את המשחק, שזהו, זה נגמר, שאנחנו בגמר הגביע, לכן כולם רצו בטירוף, האוהדים היו בטירוף וזה היה רגע מדהים עברונו, רגע בלתי נשכח".

"הבנו שהרגנו את המשחק". אבישי כהן בטירוף (עמרי שטיין)"הבנו שהרגנו את המשחק". אבישי כהן בטירוף (עמרי שטיין)

הגמר יהיה מול מכבי נתניה, אני לא יודע אם אתה זוכר, אבל אתה וניקולאסקו ביחד עם שישה שערים מול מכבי נתניה העונה בשני משחקים, יש מקום לאופטימיות לקראת הגמר.
"נתניה היא אחת הקבוצות הטובות העונה בליגה הישראלית, יש לנתניה שחקנים מאוד טובים ומאמן חכם. אני חושב שיהיה משחק טוב, משחק פתוח, צריך לחכות ולהמתין, יש עוד קצת זמן עד הגמר, אבל אני בטוח שיהיה משחק טוב מצד שתי הקבוצות".

בוא נדבר על כמה דברים שקרו העונה, אני רוצה לנצל את הראיון איתך כדי שתספר, למה חגגת בתנועות של קוף מול אוהדי הפועל תל אביב?
"זה היה בגלל שהם נהמו לעברי והתייחסו אליי כאילו אני לא בן אדם, אז במקום לבכות, אחרי שכבשתי בחרתי להתנהג ככה, מה עדיף שאני אבכה? שאתלונן? זו הייתה המחאה הפרטית שלי על מה שהם עשו לי".

"המחאה הפרטית שלי". דנילו אספרייה חוגג מול אוהדי הפועל ת"א (רדאד ג'בארה)"המחאה הפרטית שלי". דנילו אספרייה חוגג מול אוהדי הפועל ת"א (רדאד ג'בארה)

אתה חושב שיש גזענות יוצאת דופן בישראל?
"גזענות יש בכל מקום, לא רק בישראל, אלה החיים, גם במדינה שלי יש את הבעיות האלה, זה נמצא בכל מקום".

אתה בעונה נפלאה, מה ההבדל בין אספרייה של באר שבע לאספרייה של בית"ר?
"כשאתה מגיע לליגה חדשה, למועדון חדש, לוקח זמן להתאקלם. אגב, זכיתי בגביע עם באר שבע, שיחקתי מעל 90 אחוז מהמשחקים, נכון שלא כבשתי הרבה שערים, רק שניים, אבל צריך לזכור ששיחקתי רוב הזמן כמגן ימני. זה הפתיע אותי שבאר שבע ויתרה עליי, אבל אני מודה להם כי הגעתי לבית"ר ואני מאוד שמח, מאושר להיות בירושלים, אני עובר עונה מדהימה. בסוף כשאתה מסתכל על ההבדלים בין העונה הקודמת שלי לעונה הנוכחית, זה נראה לי טבעי, כי בעונה ראשונה בליגה שאתה לא מכיר לוקח זמן, זה לא פשוט, אבל עכשיו אני מכיר יותר טוב את ישראל, את הליגה, את המועדונים, את השחקנים, כך שקל לי יותר ואני יכול להראות את מי שאני ואת היכולות שלי".

"הפתיע אותי שב"ש ויתרה עליי". אספרייה (מרטין גוטדאמק)"הפתיע אותי שב"ש ויתרה עליי". אספרייה (מרטין גוטדאמק)

בקולומביה פורסם ראיון איתך שבו אתה מצוטט כמי שאומר שלא בטוח שתשחק בבית"ר בעונה הבאה ושיש סיכוי שתרצה לחזור הביתה לשחק בקולומביה.
"אני אסביר, הם שאלו אותי האם אני חושב לחוזר לשחק בקולומביה, עניתי שכן, שיום אחד אני ארצה לחזור לשחק בקולומביה, אבל אמרתי שאני לא יודע מתי זה יקרה. יש לי חוזה בבית"ר, אני עובר עונה מדהימה עם בית"ר, אני לא רוצה לחשוב מעכשיו על העונה הבאה, אני חושב על מה שקורה עכשיו. הנה, בבאר שבע היה לי חוזה לעוד עונה והם התקשרו אליי יום אחד ואמרו לי שאין לי מה לחזור לבאר שבע, הבנתי שהכל יכול לקרות בכדורגל. אני רוצה להתרכז במה שקורה עכשיו, בסוף העונה נראה מה יהיה, אני מאוד מאושר בבית"ר".

נבחרת על ידי האוהדים של בית"ר כשחקן הכי אהוב במועדון, זה מדהים, אתה רק שנה אחת משחק בבית"ר.
"כשאתה משחק בבית"ר אתה צריך להיות בפוקוס בכל משחק, בכל רגע, אתה יודע שהאוהדים מאחוריך, שהם יתמכו בך כל הזמן ואתה רוצה להחזיר להם. במשחקים הראשונים של הליגה לא היו לנו משחקים טובים, ספגנו הרבה שערים והם המשיכו לתמוך בנו, זה לא מובן מאליו. אז אחרי שאתה רואה דברים כאלה אתה חייב לעשות הכל בשביל האוהדים, חייב להחזיר להם, להילחם עבור אוהדים שמלווים אותך לכל מקום, הם באים לקריית שמונה, באים למשחקים בדרום, בצפון, איפה שרק נשחק הם שם, הם מגיעים. אבל זה לא רק אני, כל השחקנים שלנו רואים את זה ומדברים על האוהדים המיוחדים של בית"ר, כל העונה אנחנו מנסים לעשות דברים שישמחו את הקהל שלנו והם יודעים להעריך את זה".

אספרייה מעריך. אוהדי בית"ר ירושלים (ראובן שוורץ)אספרייה מעריך. אוהדי בית"ר ירושלים (ראובן שוורץ)

תגיד, מי החבר הכי טוב שלך בקבוצה?
"יש לי יחסים טובים עם כולם, אנחנו ביחד כמו משפחה אחת גדולה, אני קרוב לעמית כהן, לניקולאסקו, לתומא, אבל באמת שזה לכולם, אני לא יכול לבוא ולהגיד לך מי החבר הכי טוב שלי, כולנו ביחד כמו משפחה, עבורי כולם אותו דבר, כמו אחים, כל הזמן אנחנו ביחד, קשה לי לבחור ולהגיד לך מי החבר הכי טוב שלי בקבוצה, כולנו משפחה אחת".

בוא נדבר על ירדן שועה, הוא בעונה מדהימה, הוא יכול לעבור לשחקן בחו"ל? הוא יכול להצליח גם בחו"ל לדעתך?
"כולם רואים מה ירדן עושה העונה, הוא באמת שחקן מדהים, הוא עובר עונה נהדרת. אני חושב שאם הוא ימשיך ככה ויראה לאורך זמן את מה שהוא יודע ואת האיכויות שהוא מציג העונה, בוודאי שהוא יכול לשחקן באירופה. קשה למצוא שחקן בסגנון של ירדן, אין הרבה שחקנים כאלה בליגה הישראלית, אני מאוד מקווה שהוא ישחק עוד עונה בבית"ר ואז יעבור לשחק בחו"ל, צריך לחכות ולראות. תאמין לי, הוא שחקן מצוין, מוכשר מאוד, שחקן חכם מאוד".

ירדן שועה ודנילו אספרייה (איציק בלניצקי)ירדן שועה ודנילו אספרייה (איציק בלניצקי)

טוב אנחנו מסיימים, בוא תרגיע את אוהדי בית"ר ירושלים ותגיד באופן ברור שאתה נשאר בבית"ר בעונה הבאה.
"אמרתי לך קודם, עכשיו אני רוצה להתעסק בשני המשחקים הקרובים בליגה ואז בגמר הגביע ואז נראה מה יהיה. יש לי חוזה בבית"ר לעונה הבאה, אז נראה מה יהיה, כבר נכוויתי בעבר עם באר שבע כשהיה לי חוזה לעוד עונה וזה לא מומש, בכדורגל הכל יכול להשתנות בכל רגע. יש לי חוזה בבית"ר ואני אמור להישאר פה גם בעונה הבאה".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */