יום שבת, 06.07.2024 שעה 07:38

הולאנד היפני ומאנה הבא מחכים לנבחרת ישראל

הסיכויים של אופיר חיים לעלות לשמינית, בנו של כוכב העבר שעורר מחלוקת בקולומביה ומי הסנגלי שקיבל כינוי מחייב? הכירו את היריבות במונדיאליטו

|
דיאלו, פואנטס וקומאטה (אינסטגרם)
דיאלו, פואנטס וקומאטה (אינסטגרם)

הכדורגל הישראלי לובש חג לקראת ההופעה ההיסטורית של הנבחרת עד גיל 20 במונדיאליטו. כמעט שנה אחרי שהשחקנים של אופיר חיים הלהיבו בטורניר הגמר של אליפות אירופה לנוער, בו הגיעו לגמר ונכנעו 3:1 לאנגליה בהארכה, יקבלו הצעירים במה וינסו להרשים את הסקאוטים ואת המועדונים הבכירים.

הטורניר יתקיים בארגנטינה אחרי שאינדונזיה, אשר הייתה אמורה לארח אותו, סירבה לקבל את ישראל. ללא אוסקר גלוך, שיתרכז במשימות של רד בול זלצבורג, תנסה ישראל לרשום הצלחה בטורניר שמעורר תמיד עניין רב ובו עלו לגדולה בעבר כדורגלנים גדולים כמו דייגו מראדונה.

הטורניר שנערך אחת לשנתיים ויתקיים בפעם ה-23 חוזר אחרי הפסקה של ארבע שנים בגלל הקורונה. שתי הנבחרות שיסיימו ראשונות בכל בית יעלו לשמינית הגמר יחד עם ארבע המסיימות במקום השלישי בעלות המאזן הטוב ביותר.

אופיר חיים (מיכה בננו)אופיר חיים (מיכה בננו)

נבחרת ישראל תפתח את משחקיה בבית 3 בהתמודדות מול קולומביה ב-21 במאי באצטדיון דייגו מראדונה בלה פלטה ולאחר מכן תפגוש באותו המקום את סנגל (24 במאי) ויפן (27 במאי). אם תסיים שנייה או שתעלה מהמקום השלישי תפגוש ישראל בשלב הבא יריבה מבית 1 (ארגנטינה, אוזבקיסטן, גואטמלה וניו זילנד) ואם תסיים ראשונה יתכן כי תפגוש יריבה מבית 2 (ארה"ב, אקוודור, איי פיג'י וסלובקיה)  או 6 (צרפת, דרום קוריאה, גמביה והונדורס).

האם יש לשחקנים של אופיר חיים סיכוי להפתיע ולהעפיל לשלב הבא? לפחות על הנייר נחשבת ישראל לנבחרת הפחות טובה בבית וליריבה עליה בונות המתחרות שלוש נקודות. שלוש הנבחרות האחרות בבית נחשבות למנוסות יותר ולבעלות רקורד מרשים יותר, כך שגם העפלה לשמינית הגמר דרך המקום השלישי תיחשב להישג.

יש סיכוי להפתיע? שחקני נבחרת הנוער של ישראל (ראובן שוורץ)יש סיכוי להפתיע? שחקני נבחרת הנוער של ישראל (ראובן שוורץ)

קולומביה מקווה שהכוכבים ישתתפו

קולומביה, היריבה הראשונה של ישראל, נחשבת לנבחרת כשרונית עם שחקנים איכותיים בעיקר באגפים, אבל גם לכזו שמתקשה להבקיע. בטורניר אליפות דרום אמריקה האחרון שנערך בארצה בו סיימה שלישית לא מצאו שחקניה בקלות את השער למעט בניצחון 0:3 על פרגוואי.

המטרה של הקולומביאנים היא להעפיל לפחות לחצי הגמר ולשחזר את ההישג בטורניר שנערך ב-2003 באיחוד האמירויות אותו סיימו במקום השלישי. בטורניר האחרון ב-2019 הם הגיעו לרבע הגמר. מדובר בנבחרת שכבר עברה כברת דרך ובמדינה מצפים ממנה להחזיר עטרה ליושנה. המטרה היא שאותם שחקנים יתקדמו לנבחרת הבוגרת ויעזרו לה לעלות למונדיאל ב-2026 אחרי הכישלון במוקדמות לקראת קטאר 2022.

בכל מקרה, מעידה מול יריבה לא אטרקטיבית ולא מוכרת כמו ישראל והדחה בשלב הבתים תיחשב בקולומביה לכישלון מוחלט. הקהל המקומי מתעניין במשחקים הקרובים ואינדיקציה לכך ניתנה כבר באליפות דרום אמריקה כאשר האצטדיונים היו מלאים במשחקים של הנבחרת.

אוהדי נבחרת קולומביה (רדאד ג'בארה)אוהדי נבחרת קולומביה (רדאד ג'בארה)

את קולומביה מאמן שוער העבר הקטור קרדנאס (43), המשמש כמאמן זמני של הנבחרת הבוגרת. בעת שאימן את דפורטיבו קאלי הוא הגיע איתה לגמר אליפות קולומביה ב-2017 בו הפסידה לנסיונל מדיין. לאחר מכן אימן את נבחרת קולומביה עד גיל 17, נכשל איתה במוקדמות אליפות העולם בברזיל 2019 (סיימה במקום האחרון), אבל קודם לנבחרת הבכירה יותר ומונה לתפקידו הנוכחי במאי 2022.

קרדנאס, הנוהג להציב מערך 4-2-2-1 או 4-3-3, נחשב למאמן שקט שלא מדבר הרבה ושומר על פרופיל נמוך. המוניטין שלו עלה לאחר שהוליך את ה"קפטרוס" (מגדלי הקפה) למקום השלישי באליפות דרום אמריקה עד גיל 20 ולהשגת הכרטיס לטורניר הנוכחי. הקולומביאנים סיימו אחרי ברזיל ואורוגוואי בעקבות הפסד 1:0 לאורוגוואי במשחק הראשון בבית הגמר, ניצחונות 0:3 על פרגוואי ו-0:1 על אקוודור, 0:0 עם ברזיל וניצחון 1:2 על ונצואלה במחזור האחרון.

הקולומביאנים ערכו לאחרונה משחקי הכנה בהם הפסידו 2:0 לוויילס, סיימו ב-0:0 עם שבדיה והביסו את 0:18 את מורסיה הספרדית. כשדיבר על ישראל התייחס קרדנאס לתמיכה שעשויים השחקנים בכחול-לבן לקבל מהקהילה היהודית בארגנטינה: "זו תהיה אחת הנבחרות שיקבלו את התמיכה הגדולה ביותר, מכיוון שיש הרבה אנשים מהמדינה שלה שמתגוררים בארגנטינה. זו תהיה עוד יריבה שנצטרך להתמודד נגדה".

לא רק ישראל תחסר את אוסקר גלוך, גם הקולומביאנים עשויים להופיע ללא שלושת הכוכבים הבכירים שלהם. מיליונריוס מסרבת לשחרר את מלך שערי הנבחרת באליפות דרום אמריקה, הקשר אוסקר קורטס, מאחר שהיא אמורה באותו זמן להתמודד במשחקים מכריעים בליגה הקולומביאנית (נאבקת על האליפות) ובגביע הסודאמריקנה של דרום אמריקה.

לא רק ישראל תחסר כוכב גדול. גלוך (ראובן שוורץ)לא רק ישראל תחסר כוכב גדול. גלוך (ראובן שוורץ)

ההתאחדות מנהלת עם המועדון משא ומתן במטרה לפתור את התסבוכת ובמקביל מנהלת שיחות עם אסטון וילה כדי שתסכים לשחרר את החלוץ ג'ון דוראן ועם ווטפורד כדי שתסכים לשחרר את הקשר יאסר אספרייה, שכבר ערך שתי הופעות בנבחרת הבוגרת. אם שלושת השחקנים יופיעו בסופו של דבר הם יהוו תוספת כוח משמעותית.
 
קורטס נחשב לשחקן בעל ניסיון, שגם הלהיב לאחרונה במדי מיליונריוס וכבש במדיה בניצחון 0:2 על פניארול בגביע הסודאמריקנה. החלוץ ג'ון דוראן מאסטון וילה נבחר כבר ב-2020 (כשעבר מאנביגאדו לשיקגו פייר) על ידי ה'גארדיאן' לאחד מ-60 הכישרונות הצעירים הטובים ביותר בעולם. בינואר האחרון הוא התכונן עם הנבחרת לאליפות דרום אמריקה, אבל עזב את המחנה כדי לחתום בפרמייר ליג תמורת 15 מיליון ליש"ט. עד היום הוא רשם חמש הופעות ושער אחד בנבחרת הבוגרת של קולומביה.

מי שכן עשוי לשחק הוא תומאס אנחל, אשר עמד במרכזה של מחלוקת כאשר קרדנאס החליט להשאיר אותו מחוץ לסגל לפני אליפות דרום אמריקה. חלוץ אתלטיקו נסיונל מדיין, בנו של חלוץ העבר של הנבחרת ושל ריבר פלייט ואסטון וילה חואן פבלו אנחל, לא זומן למרות שכבש 5 שערים ב-6 הופעות בנבחרת ובתקשורת דווח על חילוקי דעות בינו לבין המאמן. אנחל, בשונה מאביו שהיה כובש שערים מצטיין, משחק בעיקר באגפים ונחשב לשחקן טכני יותר.

חואן פבלו אנחל (רויטרס)חואן פבלו אנחל (רויטרס)

הקפטן והשחקן הבולט של הקולומביאנים הוא גוסטבו פוארטה, קשרה של נירנברג המשחק כמושאל מבאייר לברקוזן וכבר נחשב למועמד לבוגרת. "נשחק בבית מסובך, אבל נעשה כמיטב יכולתנו כדי להשיג את המטרה ולהביא את הגביע", אמר לקראת הטורניר.

גם חואן קסטייה, קשרה של יוסטון דינמו (מתגורר בארה"ב מאז שהיה בן 3), הפגין ביטחון: "כל היריבות מסובכות, אבל הכי חשוב שנהיה בטוחים בעצמנו. אנחנו נבחרת גדולה שצריכה לנצח בשלושת המשחקים בבית".

השוער של קולומביה הוא לואיס מרטינס המשמש כשוער שלישי של אתלטיקו נסיונל מדיין. אדייר אוקמפו מאתלטיקו נסיונל מדיין משחק כמגן ימני וכבלמים משחקים פרננדו אלברס מפאצ'וקה המקסיקנית וקווין מנטייה מאינדפנדיינטה סנטה פה, שלאחרונה הוזכר כמועמד לליברפול. אנדרס סלזאר מאתלטיקו נסיונל מדיין משחק כמגן שמאלי. לצידו של גוסטבו פוארטה משחק בקישור האחורי ג'והן טורס מאינדפנדיינטה סנטה פה המכונה "אנגולו קאנטה הקולומביאני", בשל הדמיון במראהו וסגנון משחקו לקשרה של צ'לסי ונבחרת צרפת.

חואן קסטייה צפוי לשחק כאחד משלושת הקשרים הקדמיים לצידו של מיגל מונסלבה. אם אוסקר קורטס ויאסר אספרייה לא יעמדו לרשות הנבחרת יתכן כי תומאס אנחל או חואנדה פואנטס מברצלונה B יוצבו באגף. אם ג'ון דוראן שנחשב לחלוץ הבכיר לא ישחק נראה כי איסק סולטה רנדון מחטאפה B יהיה החלוץ הבכיר.

משחק בברצלונה ב'. חואנדה פונטאס (צילום מסך)משחק בברצלונה ב'. חואנדה פונטאס (צילום מסך)

סנגל חולמת לשחזר את המאזן המושלם באליפות אפריקה

אם קולומביה נחשבת לעדיפה על ישראל, הרי שסנגל תעלה כפייבוריטית ברורה. אלופת אפריקה מציגה שחקנים טכניים שמצטיינים לא רק בכישרון טבעי אלא גם בכוח ומהירות.

"האריות הצעירים מטרנגה" יופיעו אמנם בפעם הרביעית בלבד במונדיאליטו אחרי שהעפילו לראשונה ב-2015, אבל מציגים כיום את הדור שלדעת רבים הוא הטוב ביותר שגדל במדינה. הם ינסו לשחזר לפחות את המקום הרביעי אליו הגיעו בטורניר שנערך בניו זילנד ב-2015 אחרי שב-2019 בפולין הגיעו לרבע הגמר.

סנגל זכתה באליפות אפריקה שהתקיימה במצרים לאחר ניצחון 0:2 על גמביה בגמר והרשימה כאשר ניצחה בכל ששת משחקיה מבלי שספגה אפילו שער אחד (כבשה 14 שערים). לא רק ששחקניה משכו את העין של הסקאוטים הרבים שעקבו אחריהם באליפות היבשת, הם ימשיכו לעשות זאת בארגנטינה ובמקביל ממשיכים לעורר עניין בארצם, בה בונים עליהם לקראת העתיד ככאלה שיצעידו את הנבחרת הבוגרת במונדיאל ב-2026.

הנבחרת הבוגרת מרשימה. שחקני נבחרת סנגל חוגגים עם הגביע (רויטרס)הנבחרת הבוגרת מרשימה. שחקני נבחרת סנגל חוגגים עם הגביע (רויטרס)

את סנגל מאמן מאליק דאף (54), הנוקט במערך 4-2-3-1 או 4-1-4-1 ומונה לתפקידו לפני שנתיים, אחרי ששימש לפני כן כמאמן נבחרת הנוער. השחקנים מכירים אותו היטב ורגילים אליו מכיוון שרובם התקדמו יחד איתו מנבחרת הנוער, אותה הוליך לשמינית גמר המונדיאל עד גיל 17 בברזיל 2019 (הודחו 2:1 על ידי ספרד).

בימים האחרונים התאמנה הנבחרת על טהרת המקומיים אבל דאף הבהיר שלא יוותר על הכוכבים המשחקים באירופה: "יש לי שחקנים שעובדים במגרש ואנחנו חייבים להאמין במה שאנחנו עושים. ראיתי את השחקנים האלה בפעולה, הם הובילו אותנו להצלחות ואנחנו לא רוצים להגיע במצב של חוסר ודאות. נרצה לייצג בכבוד את המדינה ואת אפריקה. יש לנו הרבה שאיפות, אבל נגיע צנועים. השחקנים שלי צעירים, אבל כבר יש להם ניסיון והם יודעים היטב מה הדרישות ברמה העולמית הגבוהה".

השחקן הבולט של סנגל הוא הקשר למין קמארה, שעבר בפברואר למץ הצרפתית ונבחר לשחקן המצטיין באליפות אפריקה אחרי שהבקיע צמד בניצחון 0:3 בחצי הגמר על טוניסיה. הקפטן הוא סמבה דיאלו, שחקנה של דינמו קייב הבולט בזכות הטכניקה, המהירות והכוח המתפרץ באגף שמאל אשר היקנו לו את הכינוי "סאדיו מאנה הבא" ואת הקידום לנבחרת עד גיל 23. כוכב בולט נוסף הוא הקשר פאפה דיופ מזולטה ורחם הבלגית שסיים כמלך שערי אליפות אפריקה עם 5 שערים.

בסנגל סימנו לו יורש. מאנה (רויטרס)בסנגל סימנו לו יורש. מאנה (רויטרס)

לנדינג באדג'י מ-ASP נבחר לשוער המצטיין באליפות אפריקה אחרי ששמר על רשת נקיה בכל ששת המשחקים. מדובר בשוער זריז שגם מפגין שליטה בכדור ברגליו ומנהיגות. בנובמבר האחרון הוא נבחן בקלאב ברוז' וצפוי לעבור אחרי הטורניר לאחד המועדונים באירופה.

אמידו דיופ מפוט ג'נרסיון משחק כמגן ימני וכבלמים משחקים בבאקר נדיאיה מא.ס דואנס וסיידו סאנו מ-US גורי. האחרון מצטיין בבעיטות מרחוק ומסירות עומק ברגל שמאל בנוסף למשחק הראש (גובהו 1.90 מטר), הכוח והמהירות. סולימאנה באסה מפוט ג'נרסיון מתפקד כמגן שמאלי.

ממאדו קמארה מברקנה המרוקאית משחק כקשר אחורי. פאפה אמאדו דיאלו בן ה-19 ממץ, המשחק בשני האגפים, בלט בשנה שעברה באליפות אפריקה לבוגרים כאשר הבקיע שני שערים ועזר לסנגל להגיע לגמר בו הפסידה בפנדלים לאלג'יריה. כחלוץ משחק מאמה פאייה מ-AF דארו סלאם, שהבקיע את השער הראשון בניצחון 0:2 על גמביה בגמר אליפות אפריקה.  

יפן העלתה את הסטנדרטים ומכוונת לטופ

יפן, היריבה השלישית של ישראל, היא נבחרת מנוסה (תופיע בפעם ה-11 במונדיאליטו) שמציגה משחק הקרבה ומהירות ונהנית ממבחר עצום של כדורגלנים בזכות פרויקט הנבחרות הצעירות שעזר לגלות לא מעט כישרונות במדינה.
 
בזכות אותו פרויקט ניתן למצוא עושר רב לא רק בנבחרות הצעירות השונות של יפן, אלא גם שחקנים רבים שמופיעים בקביעות בהרכב של הקבוצות בליגה היפנית הבכירה. בשל כך הם צפויים למצוא פתרון לכל פציעה או חיסרון מסיבה אחרת.

שחקני נבחרת הנוער של ישראל (ההתאחדות לכדורגל)שחקני נבחרת הנוער של ישראל (ההתאחדות לכדורגל)

השאיפה של "הסמוראים הכחולים" (אלופי אסיה ב-2016) היא לזכות בגביע או לפחות לשחזר את ההישג הבולט בהיסטוריה שלהם - העלייה לגמר בטורניר שנערך בניגריה ב-1999. בחודש שעבר הגיעו היפנים לחצי גמר אליפות אסיה באוזבקיסטן בטרם הודחו בפנדלים על ידי עיראק אחרי 2:2 בתום 120 דקות.

המאמן של היפנים הוא בלם העבר קואיצ'י טוגאשי (51) הנוקט במערך 4-4-2. הוא אימן בעברו את קבוצות הנוער של ורדי קווסאקי, מונה ב-2014 למאמן הקבוצה הבוגרת ועבד בה עד 2016. לאחר מכן אימן את נבחרת הנוער של יפן וב-2022 מונה לתפקידו הנוכחי.  

"אנחנו נבחרת ברמה גבוהה ובעלת ניסיון, שמכוונת לטופ" אמר טוגאשי לקראת הטורניר. "קשה לדמיין מה יקרה, אבל מצפים לנו מאבקים קשים ויש לי ציפיות יותר מאשר חרדות, כי התחזקנו והעלינו את הסטנדרטים שלנו".

הכוכב הבולט של היפנים הוא החלוץ נאוקי קומאטה בן ה-18 וחצי, שסיים כמלך שערי אליפות אסיה עד גיל 20 עם חמישה כיבושים. מדובר בחיית רחבה שמפעיל לחץ על בלמים, מנצל היטב מצבים כדי לכבוש, נוגח מצוין ומנצל את גובהו (1.81 מטר) ורגליו הארוכות כדי להתגבר על שומריו.  

אחרי שהחל להופיע בקבוצה הבוגרת של פ.צ טוקיו הפך קומאטה לאהוב הקהל ולדמות פופולרית בארצו. ליברפול כבר התעניינה בשירותיו ובתקשורת האנגלית השוו בינו לבין ארלינג הולאנד ממנצ'סטר סיטי.

ארלינג הולאנד (רויטרס)ארלינג הולאנד (רויטרס)

ריויה קימורה מניהון יוניברסיטי, השוער הקפיצי והזריז בעל האינסטינקטים הנהדרים והעצירות המרהיבות, יתחרה על האפודה הראשונה עם ריוסיי הרונה ממיטו הוליווק.

המגן הימני של יפן הוא יוסיי יאשיקי מאויטה טריניטה, המסוגל לשחק גם בקישור. קוטה טקאי מקווסאקי פרונטאלה ושוטה קיקוצ'י משימיצו משחקים כבלמים ובנוסף עומד לרשות הנבחרת גם היאטה טנאקה מקשיווה רייסול. לאימונים הצטרפו לאחרונה גם הבלם שון ואן אירדן (1.93 מטר) מפ.צ יוקוהמה, בן לאב קנדי ואם יפנית המצטיין במשחק ראש והמגן הימני של טספקוסטו גומה קזומה אוקמוטו, שפותח בקביעות בהרכב קבוצתו בליגה.  

היאטה מאצודה ממיטו הוליווק וניקו טקהאשי בן ה-18 מברצלונה B יתחרו על המקום בעמדת המגן השמאלי. עבור טקהאשי יהיה הטורניר אירוע מיוחד במינו, שכן מדובר בבן לאב ארגנטינאי ואם יפנית. בילדותו הוא שיחק כדורגל באולמות ואחרי שהפגין את כשרונו קיבל הצעות לייצג גם את ספרד וארגנטינה.

בצד ימין של הקישור משחק קודאי סאנו מפיגיאנו אוקיאמה, שהחטיא פנדל מכריע בהפסד לעיראק ברבע גמר אליפות אסיה וייתכן כי סוטה קיטאנו מסרזו אוסאקה המסוגל לשחק גם כחלוץ יועדף על פניו. האחרון נחשב לשחקן אנרגטי ונמרץ, שמוביל מהלכים ומסיים אותם בשתי הרגליים, בועט היטב, מפעיל לחץ על מגיני היריב וגם יורד הרבה להגנה כדי לחטוף כדורים ורץ לשטחים פנויים בעומק.

קשרים נוספים שמועמדים לפתוח בהרכב הם קנשין יסודה מאוייטה טריניטה בן ה-18, ריקו ימאנה מיוקוהמה מרינוס וטאיסיי אבה מוארן נגסאקי. כמו כן יתחרו על מקום במרכז השדה הידמסה קודה מנגויה גרמפוס וקוירו מטסוקי מפ.צ טוקיו.  
חוץ מקומאטה מציגים היפנים בהתקפה גם את איימו יוקוהמה מסגאן טוסו ואיסה סקמוטו מפוגיאנו אוקיאמה. בין השחקנים שלא הופיעו באליפות אסיה ונכללים בסגל הרחב לקראת המונדיאליטו ניתן למצוא גם את החלוץ קנטה צ'יבה מוורטיק טוקושימה, שכבש בעונה שעברה במדי פ.צ אימברי 12 שערים ב-23 משחקים.  

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */