יום ראשון, 06.10.2024 שעה 18:09
ליגת העל 24-25
132-155מכבי חיפה1
132-95מכבי ת"א2
104-85בית"ר ירושלים3
1010-116מכבי בני ריינה4
82-65הפועל ב"ש5
86-66הפועל חיפה6
88-46עירוני טבריה7
79-96מ.ס אשדוד8
710-46מכבי פ"ת9
66-56בני סכנין10
49-65הפועל ירושלים11
410-46עירוני ק"ש12
39-55מכבי נתניה13
38-36הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • 0 - 3
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • 1 - 1
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • 1 - 1
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

ליאני: מהעונות הגרועות של האיגוד, עודה קרס

שופט העבר בביקורת חריפה: "לא יכול לקבל רמת שיפוט נמוכה כזו". על שער הניצחון של ירושלים: "שופט ה-VAR עשה נכון". על הפנדל: "לא הצדיק שריקה"

|
מוחמד כנעאן ונאאל עודה (רדאד ג'בארה)
מוחמד כנעאן ונאאל עודה (רדאד ג'בארה)

"אין ספק שהעונה, יותר מעונות קודמות, טביעת האצבע של השופטים מורגשת בכל מחזור משחקים", כך טוען שופט העבר, לירן ליאני, בדו"ח שלו אחרי משחקי אתמול (שבת), "לא השופטים הבכירים שאמורים להוביל את הליגה ולא השופטים הצעירים שקיבלו את האמון והזכות לשפוט בליגת העל, הוכיחו את עצמם העונה, לדעתי היא מהגרועות שידע האיגוד".

ובמעבר להתייחסות למשחקים עצמם - ראשית הפועל ירושלים מול מכבי חיפה. על שער הניצחון כתב ליאני: "הכדור ספק עובר במלוא היקפו את קו הרוחב לפני הבקעת השער השני לזכות הפועל ירושלים. השופט במגרש החליט לאפשר למהלך להימשך, אולם בפועל במקרים כאלו, לרוב אין לשופט המסך את הכמות המתאימה של זוויות הצילום (המשחק צולם בעזרת שבע מצלמות) בכדי לקבוע באופן חד משמעי האם הכדור עבר במלוא היקפו את קו הרוחב וסביר להניח שיתמוך בכל החלטה שתתקבל במגרש. החלטות מהסוג הזה צריכות להתבסס על ראיה חד משמעית ולא על סמך הערכה או תחושה ולכן עשה נכון שופט המסך כאשר לא התערב באירוע".

על אירוע אחר כתב ליאני: "בדקה ה-81 נפסקה בעיטת עונשין לזכות הפועל ירושלים לאחר התערבות שגויה לדעתי של שופט המסך בגין עבירת יד. לא מדובר בבעיטת עונשין ובטח לא בהתערבות של שופט המסך. עובדתית, הכדור אכן פוגע בידו של בלם מכבי חיפה, דילן בטובינסיקה, ברחבה לאחר שניתז מטווח קצר מהברך של עומר אצילי, אבל לא כל נגיעת יד ברחבה מצדיקה שריקה לבעיטת עונשין, בטח לא כזו כשהיד של השחקן נמצאת במיקום טבעי ביחס לתנועה, ידו מכופפת ונמוכה מגובה הכתף שלו ואילולא הכדור היה פוגע בברכו של אצילי, הוא לא היה פוגע בידו.

עידן לייבה רץ ל-VAR (אורן בן חקון)עידן לייבה רץ ל-VAR (אורן בן חקון)

"לשחקן אין כוונה לשחק בכדור וגם אין לו אפשרות להימנע מתנועת הכדור המפתיעה. לכן לדעתי מדובר בנגיעת יד שאינה מצדיקה שריקה לבעיטת עונשין במגרש ובטח לא להתערבות מצד שופט המסך, היות ולא מדובר בטעות חד משמעית של השופט הראשי".

על ה-1:1 בין מכבי ת"א למ.ס. אשדוד בו שפט נאאל עודה כתב ליאני: "מראש אני מבקש את סליחתכם אם הדברים שאכתוב עכשיו הם ביקורתיים יתר על המידה. אני הראשון להבין ולקבל טעויות שיפוט, גם אני טעיתי לא פעם במשחקים בהם שפטתי, אבל אני לא יכול לקבל רמת שיפוט נמוכה שכזו. השופט קרס במשחק הזה! הוא כשל באבחנת העבירות שהייתה שגויה, בניהול קטסטרופלי של תוספת הזמן, בחוסר סמכותיות ואומץ, בהפקרות של הצוות שלו בתום המשחק על כר הדשא ובחוסר אכפתיות (שחקן פצוע על כר הדשא, מן הראוי ששופט המשחק יילך לבדוק לשלומו).

"תוספת הזמן  למחצית השנייה הייתה תשע דקות. תוספת זמן היא חלק מהמשחק שיש להקפיד שישוחק. בפועל שוחקו 5 דקות (בזבוז זמן, נפילות ופציעות שחקנים, מחאות), כך שכמעט מחצית מהזמן לא שוחק. התוספת לתוספת עמדה על כדקה וחצי. החוכמה היא לא רק להוסיף את הזמן האבוד, החוכמה והאחריות של שופט הכדורגל היא לוודא שהמשחק יתנהל בהתאם לזמן שהתווסף, במלואו!

שחקני מכבי תל אביב מתווכחים עם נאאל עודה (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב מתווכחים עם נאאל עודה (רדאד ג'בארה)

"שריקת הסיום הנחפזת של השופט וירידתו הפתאומית והמהירה מן המגרש נראית כאילו כל מה שעניין את השופט הוא לברוח לחדר ההלבשה. שופט נדרש להציג אישיות חזקה גם כשקשה. גם כשיש משחקים לא טובים וגם כשיש לעברו מחאות. אין מצב ששופט בורח לחדר ההלבשה, מתאדה במהירות מהמגרש ומפקיר את השופט הרביעי שלו להתמודד עם כל הבלגן על כר הדשא. זהו חוסר אחריות ומקצועיות במלוא מובן המילה.

"ומילה בנושא המחאות ולא רק במשחק הזה, כשופט אתה 'מוכן' לפספס עבירה כזו או אחרת, אבל אסור לך להתפשר על המקום שלך כשופט המשחק. זה קרה בשבוע שעבר בדרבי של פתח תקווה לשופט בכיר וזה קרה אמש. כתבתי אז שאם השופטים המנוסים כושלים בזה, לא ניתן לצפות משופט צעיר להגיב אחרת. לצערי, נדיר למצוא היום שופטים סמכותיים בדמותם של אלון יפת, מאיר לוי וכדוגמתם. זו תכונה שלא ניתן ללמד אותה, או שיש לך אותה או שאין לך ולרבים מהשופטים היום היא חסרה ובגדול".

ליאני הוסיף: "בדקה ה-62 נפסל השער של ערן זהבי בטענה מוצדקת לנבדל, הודות להתערבות שופט המסך.  נכון שמדובר בנבדל קטן ועדיין מאז כניסת שיפוט המסך אנו עדים לפסילת שערים על 'השפיץ של הנעל'. כל עוד אלו ההנחיות וכל עוד ניתן לקבוע באופן עובדתי בעזרת האמצעים הטכנולוגיים הקיימים, הפסילה היא אכן נכונה".

על אירוע אחר כתב ליאני: "בדקה ה- 64 דריק לוקאסן היה צריך להיות מורחק בכרטיס צהוב שני ואדום בגין משחק מסוכן לאחר פגיעה בזקאריה מוגיס. זה שהשחקן ניסה, למרות הבעיטה בידו, להמשיך ולשחק ולא ליפול מיד כפי שקורה פעמים רבות, לא אמורה לבטל את הענישה לבלם מכבי תל אביב.

"לוקאסן היה צריך להיות מורחק" (רדאד ג'בארה)"לוקאסן היה צריך להיות מורחק" (רדאד ג'בארה)

"דוגמא נוספת ובוטה להעדר הסמכותיות הבולטת של שופט המשחק הייתה בדקה ה-96 כאשר ערן זהבי עמד לבעוט בעיטה חופשית והתעלם בהפגנתיות מהסימון בספריי של השופט למיקום הכדור ולאחר זמן קצר הניח את הכדור במקום שהוא בחר בעצמו. כל זאת כשהשופט עומד לידו, רואה את הנעשה ובוחר שלא להגיב".

לסיכום כתב ליאני: "מילה מהלב, העונה נשברו שיאים שליליים ביכולת מקצועית, בקבלת אחריות ובאומץ ניהולי של שופטי המשחק. מה שעצוב פה הוא שאם תשאלו את ראשי האיגוד, סביר שהם יענו מבלי להתבלבל שהם בעונה טובה, אפילו טובה מאוד. הם ימהרו להתהדר בעוד שיבוץ יוקרתי בחו"ל מבלי שהפנימו, כמאמר הקלישאה ש'הלחם והחמאה' של הכדורגל זו הליגה שלנו והיא זו שחשובה לפני הכל. איגוד השופטים מתנהל כך כבר שנים וימשיך להתנהל כך עוד שנים רבות ועד שלא ייעשה בו חריש עמוק דברים לא ישתפרו".

קראנקה: עשינו הכל, היה חסר רק הגול
אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */