יום רביעי, 03.07.2024 שעה 22:29
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

"מה אמרתי על חיפה? שכחתי, הזיכרון לא טוב"

אייטור קראנקה במסע"ת לקראת אשדוד: "צריך לקחת בזהירות את מה שאומרים עלייך ברשתות החברתיות כדי לא להתרגש יותר מדי". נחמיאס שב להתאמן עם הקבוצה

|
אייטור קראנקה (רדאד ג'בארה)
אייטור קראנקה (רדאד ג'בארה)

לאחר הניצחון הדרמטי על הפועל באר שבע, מכבי תל אביב רוצה להמשיך במומנטום כשהיא תארח בשבת ב-20:00 את מ.ס. אשדוד. הצהובים, שנמצאים בפיגור של 10 נקודות ממכבי חיפה המוליכה ושתי נקודות מבאר שבע השנייה, ינסו לצמצם פערים. מאמן הקבוצה אייטור קראנקה, ערך מסיבת עיתונאים יחד עם דן גלזר לקראת המשחק שהועברה בשידור חי כאן באתר ONE. בנושא אחר, עידן נחמיאס חזר להתאמן עם הקבוצה לראשונה מאז קרע את הרצועה הצולבת.

קראנקה פתח את דבריו: “אני רוצה לשלוח חיזוקים חיוביים ולשלוח את תנחומיי למשפחת עשור לפני הכל, שהלכו לעולמם בסערה הגדולה שהייתה אתמול בבוקר. אנחנו מבחינתנו נמשיך להילחם כדי לנצח משחקים, כדי לזכות בגביע וכדי לשחק באירופה”.

הייתה קצת סערה בימים האחרונים עם הדברים שאמרת על מכבי חיפה, שלמרות שהיא משחקת לא טוב היא מנצחת. למה התכוונת?
“אני נמצא בכדורגל בערך 35 שנה. אני יודע שמי שמחמיא לך מאמין בזה אבל אני חושב שאנחנו כאן בשביל לנצח משחקים והקבוצות השתפרו כפי שהן רצו להשתפר. יש לנו עוד חודש וחצי לעונה ועוד כמה יעדים להשיג, אבל מבחיתננו העונה הבאה כבר החלה”.

מסע"ת מכבי תל אביב לקראת אשדוד

יש לך כבר מחשבות על העונה הבאה, ואיך תצליחו להביא את החיזוקים כדי להילחם על האליפות?
“הדבר העיקרי בשבילי לפני שאני אחתים שחקנים, וחשוב לומר שברק יצחקי עובד מצוין ויודע מי יוכל לשפר את הקבוצה, זה שהאנשים שכאן יהיו עם מנטליות של ניצחון. אנחנו חושבים על ניצחון בצורה עקבית עד הסוף. אנחנו ננסה לשחק בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים ויש לנו שחקנים שיעשו זאת, אבל זה לא קשור להחזקת הכדור אלא למנטליות של ניצחון. אפילו כשהיו לנו הזדמנויות לנצח כמו נגד מכבי חיפה, זה לא קשור לכדורגל עצמו. גם במשחק הבא יש לנו הזדמנות לנצח ואנחנו נצטרך לעשות הכל כדי שזה יקרה”.

האליפות אולי לא בהישג יד ויש הרבה ביקורת ברשתות החברתיות.
“הגעתי לכאן בשביל המטרות הגדולות אבל בכדורגל המודרני קשה לנצח בקלות. צריך לקחת בזהירות את מה שאומרים עלייך ברשתות החברתיות כדי לא להתרגש יותר מדי, אבל אני רוצה להישאר כאן כדי להתחרות כל יום. אנחנו ננסה להתקיף כמה שיותר ולהבקיע כמה שיותר שערים במשחק הקרוב”.

אייטור קראנקה (רדאד ג'בארה)אייטור קראנקה (רדאד ג'בארה)

כבר יש שחקנים ישראלים שסימנת לעצמך שאתה רוצה לעונה הבאה?
“אני מכיר את השחקנים שלנו ואת שוק השחקנים המקומיים שלפעמים נראים מצוין על המגרש אבל לא תמיד הכל בסדר מאחורי הקלעים. אנחנו עובדים על ליבה של שחקנים ישראלים כי אלו השחקנים שמבינים הכי טוב מה זה אומר לשחק במכבי תל אביב. הדבר העיקרי עכשיו הוא להכיר את הטובים ביותר ולהביא את הטובים ביותר שנוכל לקבוצה”.

אבי נמני אמר שקשה לו להבין את המבטא שלך ושהוא לא מצליח להבין מה אתה אומר. אולי זה מתבטא גם אצל השחקנים שלך?
“נמני ואני שיחקנו אחד מול השני בספרד אז הוא מבין בכדורגל, אבל אמרתי לפני חודש שזה יתרון בשבילי לא להבין את השפה כי אני חייב לחשוב על עצמי ועל הצוות שלי, אבל אם מישהו כמו אבי אמר את הדברים שהוא אמר עלינו אז אני אומר לו תודה כי הוא מבין מה זה להיות במכבי תל אביב והוא מבין בכדורגל. קשה להיות מאמן, זה מלחיץ, אבל הלחץ הוא עליי ואני צריך להוריד אותו מהשחקנים”.

אייטור קראנקה (רדאד ג'בארה)אייטור קראנקה (רדאד ג'בארה)

דן גלזר פתח את מסיבת העיתונאים והתייחס לניצחון האחרון נגד הפועל באר שבע: “התחושות הן טובות כי תמיד כיף לנצח, בייחוד שבטרנר לא ניצחנו הרבה זמן וזה היה חשוב לנו מאוד לעשות את הניצחון הזה. צריכים להמשיך, זה הכי חשוב בכדורגל ואני בהחלט מקווה שזה יקרה גם במשחק הקרוב”.

פתחתם את הפלייאוף העליון בצורה חיובית, 10 מתוך 12, אתה יודע על מה לשים את האצבע? מה השתנה מאז תום העונה הסדירה?
“הגיע אלינו מאמן חדש, באזור ינואר, ולוקח מעט זמן שהוא יכיר אותנו ואנחנו אותו. אני חושב שמתחילת הפלייאוף אנחנו מציגים כדורגל טוב, עוברים על הדברים הטובים והפחות טובים ומנתחים את מה שצריך. הוא נותן לנו המון ביטחון ואנחנו שמחים שאנחנו נראים טוב יותר”.

איך התחושות לנוכח העובדה שאתם לא במרוץ האליפות?
“מבחינת צבירת נקודות העונה היא פספוס עד כה, היינו צריכים לקחת יותר נקודות ומעדנו במשחקים שלא היינו צריכים למעוד בהם. למרות זאת, הצגנו כדורגל טוב במשחקים האלה שלא ניצחנו. יש לנו קבוצה טובה וכשיש ביטחון אנחנו מראים את זה. אני מקווה שנסיים את העונה עם תואר ונעשה כמה שיותר ניצחונות, אנחנו כל משחק באים במטרה לנצח והכי חשוב לסיים את העונה בטעם טוב. יש לנו מטרה חשובה, גביע, וגם בליגה אין לדעת מה יהיה. אנחנו מסתכלים ממשחק למשחק, בספורט הכל אפשרי”.

דן גלזר (רדאד ג'בארה)דן גלזר (רדאד ג'בארה)

שני המשחקים האחרונים היו די טובים מבחינתך, אך בעונה האחרונה יש מעט חוסר סבלנות כלפיך שבא לידי ביטוי גם מקולות מהיציע. ספר קצת על ההרגשה שלך מתוך המגרש.
“אני חושב שלכל ספורטאי, במיוחד אחד שיש לו קריירה ארוכה, יש תקופות טובות וטובות פחות. זו השנה החמישית שאני שחקן סגל במכבי ת”א, חוויתי עונות מדהימות עם הקהל והקבוצה. נכון שהשנה הייתה תקופה מבחינה מקצועית שגם לי באופן אישי הלך פחות, אבל אני בטוח ש-95% מהקהל מאוד אוהב אותי. יש קומץ קטן שבתקופה הפחות טובה שרק שריקות כאלה ואחרות. אני לא לוקח את זה באופן אישי, קהל קונה כרטיס ורוצה ליהנות כמו שאנחנו השחקנים מאוד רוצים לנצח בכל משחק. גם הוא רוצה ללכת בתחושת ניצחון והם מונעים מאמוציות וזה בסדר. אני בטוח שכל אלה ששורקים כעת הם הראשונים שירימו אותי כשנזכה בתואר או ננצח במשחקים גדולים”.

במשחק האחרון מול הפועל ירושלים לא שיחקת בכלל. זו טראומה בשבילך?
“לא יודע אם טראומה, אני מסוג השחקנים שלא לוקחים דברים רחוק, לא לטובה ולא לרעה. אני לא יוצא מהכלים או מוריד רגל מהגז וגם ברגע כזה אני לא לוקח את זה קשה מדי. אני יכול להגיד לטובת המאמן שאחרי המשחק הוא דיבר איתי ונתן לי גב, זה נותן המון ביטחון ואני מעריך את זה. אני עובד קשה גם כשהדברים לא הולכים ומסתדרים”.

דן גלזר (רדאד ג'בארה)דן גלזר (רדאד ג'בארה)

במשחק הקרוב בשבת, אשדוד היא מסוג היריבות שעושות הרבה כאב ראש לקבוצות. איך אתם נערכים לקראת ההתמודדות, על מה עבדתם באימונים האחרונים?
“קודם כל, אשדוד עושה צרות לא רק העונה, אלא גם שנים אחורה לכולן. יש להם שחקנים טובים עם יכולות אישיות טובות מקדימה שנצטרך להיזהר מהם. צריכים להיות סבלניים, לשמור על הכדור, לשלוט בקצב, זה משחק בית. חשוב להביא את האנרגיות הטובות מהמשחקים האחרונים גם למשחק הזה ולנסות להכריע”.

יש כבר מחשבות בקבוצה לקראת העונה הבאה? אתה מרגיש שהמועדון מתכונן אליה?
“שחקנים כמוני נמצאים פה הרבה זמן יודעים שכל משחק חשוב ויש הרבה אנשים שמסתכלים. כל משחק מציף שמועות על מה יהיה עם שחקן כזה או אחר, המועדון תמיד שואף למצוינות ולהיות עם השחקנים הכי טובים. לא קל לשחק פה, תמיד צריך לעמוד בלחץ, אנחנו עובדים קשה כדי לסיים את העונה הזו בצורה הכי טובה שאפשר עם הרבה ביטחון בעיקר להמשך”.

האמנת שליהונתן כהן יהיה כל כך קשה לחזור למועדון ולשחזר את היכולת שלו מהעבר?
“הוא לא שכח לשחק כדורגל אפילו לא לרגע אחד, הוא מתאמן בצורה הכי טובה שיש. הוא בחור של עבודה קשה. הוא רוצה לחזור לעצמו כמה שיותר מהר, בוערת בו התחושה להצליח. אני חושב שמהר מאוד הרבה אנשים יאכלו את הכובע ויגלו שהוא עדיין מי שהיה. הוא צריך לתת את השער שיחזיר לו את הביטחון ואני בטוח שזה יקרה מהר”.

שחקני מכבי תל אביב באימון (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב באימון (רדאד ג'בארה)
אייטור קראנקה (רדאד ג'בארה)אייטור קראנקה (רדאד ג'בארה)
ערן זהבי (רדאד ג'בארה)ערן זהבי (רדאד ג'בארה)
עידן נחמיאס (רדאד ג'בארה)עידן נחמיאס (רדאד ג'בארה)
שחקני מכבי תל אביב באימון (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב באימון (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */