יום שבת, 06.07.2024 שעה 01:57

"האמירה של ראש עיריית ק"ש הייתה אומללה"

בתכנית הספורט של ישראל שוחחנו עם דובר בני סכנין, מונדר חלאילה, שהגיב לסירוב של הצפוניים לארח את הקבוצה: "לא היה יוצא מהפה של ראש העיר שלנו"

|
דולב נישליס (מערכת ONE)
דולב נישליס (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית הספורט של ישראל נדבר לקראת המפגש בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב, נשוחח עם דובר בני סכנין על סיפור האבטחה, נתן מבט לקראת שלב רבע הגמר של ליגת האלופות ונדון גם על הניצחון של מכבי תל אביב בכדורסל על הפועל חולון ומה שמחכה לה מול ריאל מדריד ביורוליג.

מונדר חלאילה: ראש העיר של קריית שמונה היה פזיז מדי

בתכנית הספורט של ישראל דיברנו עם דובר בני סכנין, מונדר חלאילה, שהגיב על סאגת סידורי האבטחה לקראת המשחק החם מול בית”ר ירושלים במחזור הקרוב: “התחלנו לפעול באופן מיידי, הכל יעמוד בזמן”.

מונדר חלאילה (רדאד ג'בארה)מונדר חלאילה (רדאד ג'בארה)

ערב טוב מונדר חלאילה
“ערב טוב גידי ודולב”.

מה בעצם קרה עם חברת האבטחה?
אני מסתייג מעניין הדרמות וההתמהמהות. מיד אחרי שהבקשה שלנו לדחייה התקבלה, התחלנו לפעול בצורה אחראית. צריך להבין שרק אתמול קיבלנו אישור מהמנהלת לקיים את המשחק באצטדיון שלמה ביטוח, והתחלנו לפעול באופן מיידי”.

מה הסיפור עם הסירוב שקיבלתם משני מנהלי אירוע לקראת המשחק?
“אנחנו תמיד בודקים אפשרויות ויש גם את העניין של העלויות. כבר התחלנו לדבר עם מנהל האירוע והיום קיימנו הערכת מצב. עשינו חלוקה ליציעים בין האוהדים ואת כל הסידורים הגדולים ואנחנו כבר יצאנו לדרך. הכל יעמוד בזמן”.

אצטדיון שלמה ביטוח (חגי מיכאלי)אצטדיון שלמה ביטוח (חגי מיכאלי)

לכמה אוהדים אתם מצפים?
“לא התנסינו במשחקים רחוקים בזמן הרמדאן, אז אנחנו עוד בודקים לגבי העניין הזה ואנחנו בנוסף יוצרים קשר עם האוהדים שלנו. עד יום רביעי או חמישי ניתן תשובה סופית למשטרה לגבי כמות האוהדים”.

הסאגה לגבי האירוח בקריית שמונה, איך אתם מרגישים על זה? היו שמועות שאוהדי סכנין קראו לנפילת טילים בישראל...
“ראש העיר של קריית שמונה היה פזיז מדי, זה לא היה יוצא מהפה של ראש עיריית סכנין או מכל גורם אחר שקשור אלינו. ניסו להכליל פה את כל אוהדי בני סכנין בגלל אמירות כאלו, ודברים כאלו צריך לשקול לפני שמוציאים מהפה”.

ומה לגבי ההפגנות שהיו בסכנין?
“בסכנין כמו בהרבה מקומות היו הפגנות ספונטניות שנגמרו תוך שעה. המבוגרים פנו לאותם צעירים וביקשו לפזר את ההפגנה. אני הדובר של קבוצת כדורגל, שאהיה בפוליטיקה אדבר על פוליטיקה. אני לא מתכנן ללכת לפוליטיקה אבל אני מגביל את התחומים עליהם אני מדבר”.

אוהדי בני סכנין (עמרי שטיין)אוהדי בני סכנין (עמרי שטיין)

יש את עניין השירים של אוהדי סכנין כנגד מדינת ישראל, ולא מדובר רק על קומץ. למה אתם לא מגנים את זה?
“אתם מתעקשים לדוש בנושא הזה. האמירות האלו הן אמירות דתיות ואתה מקשר אותם לדברים אחרים. אין פה אמירה גזענית ולמען אלימות, וכל הדברים האלו גם נגרמים בגלל הקהל השני שגם מגדף את האוהדים שלנו. אין באמירה לגבי אל-אקצא שום קמצוץ של גזענות. אני חושב שאין לזה שום מקום בספורט בגלל שלא צריך לערב את זה בזה, אבל לא מדובר פה על גזענות”.

שרון אביטן: מחכה לנו משחק אדיר בין יכולת קבוצתית ליכולת אישית

לקראת קרב הענקיות בין מכבי ת”א לבין הפועל ב”ש, דיברנו בתכנית הספורט של ישראל עם המנהל מקצועי של קבוצת הנוער של בני יהודה, שרון אביטן, שגם שימש כמנהל המקצועי במחלקת הנוער של האדומים מהנגב בעברו: “ההרכב בהחלט מאוזן. הפועל ב”ש לא עם הגב אל הקיר”.

שרון אביטן בתקופתו בהפועל ב"ש (עמרי שטיין)שרון אביטן בתקופתו בהפועל ב"ש (עמרי שטיין)

ברדה שוקל מערך עם קישור מעובה, מה היית מייעץ לו?
“קודם כל זה משחק זה משחק אדיר בין יכולת קבוצתית ליכולת אישית. מכבי ת”א היא קבוצה עם שחקנים מדהימים מבחינה אישית אבל ברמה הקבוצתית זה לא עבד. מבחינת הפועל ב”ש לא הייתי אומר שהיא חסרת כישרון, אבל היכולת הקבוצתית שלה הביאה לה את המקום שהיא נמצאת בו”.

מה לגבי הקישור של המארחת?
“הפועל באר שבע עם שלישיית קישור מאוד חכמה, אבל עדיין היתרון של המארחת יבוא ביכולת הקבוצתית הנהדרת, כי לא משנה מי משחק הקבוצה נראית אותו הדבר. גם שגיב יחזקאל וגם הלדר לופס תמיד נמצאים בחלק הקדמי ומהווים סכנה לקבוצות היריבות”.

אתה לא חושב שזה הרכב פחדני?
“דבר ראשון אני חושב שהיא לא עם הגב אל הקיר. אני אמרתי את זה הרבה פעמים שאני חוש שהפועל ב”ש לא תיקח אליפות, ולמעט הנפילה בגביע הם בעונה מצוינת. צריך לזכור שבשליש תקציב ממכבי חיפה הם במקום שני. הפועל ב”ש קבוצה נהדרת ואין פייבוריטית היום, הקהל שלהם גם יבוא לדחוף אותם ויהיה משחק נהדר”.

אליניב ברדה (מרטין גוטדאמק)אליניב ברדה (מרטין גוטדאמק)

גיא חיימוב: הפסד של ב”ש יוציא אותה ממאבק האליפות

בתכנית הספורט של ישראל דיברנו גם עם שוער העבר, גיא חיימוב, ששיחק גם בהפועל ב”ש וגם במכבי ת”א והתייחס למפגש ביניהן הערב: “לשחקנים של הפועל ב”ש יש מה להפסיד הרבה יותר ממכבי ת”א”.

ערב טוב גיא
“ערב טוב וחג שמח ומועדים לשמחה”.

מה אתה אומר על דו קרב בין שני השוערים מהטובים בארץ, מי הבכיר מבניהם לדעתך?
“אחד עבר הרבה והגיע לנבחרת, והשני נזרק למים והתעלה בצורה מדהימה. כיף לראות את ההתפתחות של שניהם. עמרי קצת יותר משופשף ועבר דבר או שניים בקריירה. יש לי התלבטות מאוד גדולה האמת כי שניהם נמצאים בעונה ממש טובה ושניהם עושים עונה נהדרת בקבוצות שלהם. אם אני צריך לבחור אז עומרי גלזר הוא שוער העונה. צריך לזכור אבל שהעונה עדיין לא הסתיימה ועדיין קשה לקבוע”.

גיא חיימוב (עמרי שטיין)גיא חיימוב (עמרי שטיין)

אתה שמכיר את שני המועדונים באופן מצוין, כמה בא לך לחזור למגרש?
“המשפחה הקרובה יודעת, אבל אני לכדורגל לא מתגעגע..אבל יש דני רגעים שעבורם אני מוכן לעשות הכל. הרגע הזה שאתה מגיע למגרש, והרגע הזה שהאוטובוס נכנס לאצטדיון, האדרנלין פשוט מטורף”.

כמה לחץ יש לפני משחק כזה?
“לשחקנים של הפועל ב”ש יש מה להפסיד הרבה יותר ממכבי ת”א, אז יש עליה יותר לחץ, בואו נראה אם הם עומדים את הלחץ הזה. הפסד היום מוציא אותם מהמאבק. טרנר נותן יתרון קטן להפועל ב”ש, אבל שתי הקבוצות שוות ויהיה משחק מעניין”.

התפאורה של אוהדי הפועל ב"ש (רדאד ג'בארה)התפאורה של אוהדי הפועל ב"ש (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */