יום שלישי, 02.07.2024 שעה 07:28
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

העיניים עליהן: מכבי ת"א וז'לגיריס במשחק מכריע

הצהובים יגיעו ב-20:00 למשחק חוץ בין שתיים מהקבוצות החמות ביורוליג ויעמדו בפני אתגר מסובך. על הכוכב של ז'לגיריס, אקס מכבי ולמי כדאי לשים לב?

|
קינן אוואנס מול לורנזו בראון (איציק בלניצקי)
קינן אוואנס מול לורנזו בראון (איציק בלניצקי)

המחזור ה-33 של עונת היורוליג מביא עימו את המונח "רמת עניין" לגבהים חדשים שספק אם נראו בעבר בשלב העונה הסדירה, כל שכן רגע לפני סיומה, ובטח כאשר מדברים על כמות הכרטיסים הזמינים לפלייאוף של הליגה שנחשבת לשנייה בטיבה בעולם. צמד המשחקים שיפתח את המחזור הלפני אחרון מפגיש את אולימפיאקוס והכוכב האדום בלגרד, כאשר אין ספק שגולת הכותרת אמורה להיות ההתמודדות בין ז'לגיריס קובנה למכבי תל אביב, במשחק שבו שתי הקבוצות יגיעו לשחק כאילו אין מחר, ובהתחשב במצב בטבלה ובכמות המחזורים שנותרה הרי שהתיאור הרבה יותר ממתאים לסיטואציה.

המשחק הערב (חמישי) ב-20:00 אמור להיות על כל הקופה, ניצחון משמעותו הבטחת הפלייאוף באופן סופי כמו גם צעד עצום קדימה לקראת הבטחת המקום החמישי בטבלה. המשחק צפוי להיות קשוח בהתאם לדרך שבה התפתחו המשחקים האחרונים של הירוקים שעשו לעצמם (ובצדק) שם של קבוצה מאוד קשוחה שאוהבת לשחק חזק. בדומה לצהובים של עודד קטש הם גם נתמכים על ידי בסיס אוהדים נהדר, ואם לא היו להם מספיק תמריצים שלא קשורים בניסים הרי שהפיינל פור השנה ייערך בקובנה.

ז'לגיריס של השנה, למעט אולי שם או שניים, לא בדיוק נחשבה לקבוצה הכי נוצצת בטח בהשוואה לגרסאות קודמות שכללו את תומאס ווקאפ, ואסיליה מיציץ' קווין פאנגוס, ברנדון דייוויס וכו'. שם אחד שאולי בולט מעל כל השאר היה זה של איגנאס ברזדייקיס. כמובן שפרוספקטים שנה ראשונה כמו קייבריוס הייז, ושחקן מוכח כמו קינאן אוואנס שמגיע אחרי שעשה פלייאוף יורוליג עם מכבי תל אביב בעונה שעברה בהחלט מוסיפים, אך ברזדייקיס הוא גולת הכותרת.

איגנאס ברזדייקיס (הטוויטר של ז'לגיריס)איגנאס ברזדייקיס (הטוויטר של ז'לגיריס)

ברזדייקיס מסוגל לשחק הן בעמדת הקלע והן בעמדת הסמול פורוורד, כאשר אחת התכונות שהכי מאפיינות אותו היא הקשיחות. אם היינו מדברים על ז'לגיריס במונחים של הביג-3, הרי שאין כל ספק שהוא היה בפרונט עבור הירוקים שמקבלים ממנו בעונתו הראשונה ביורוליג ממוצעים דו ספרתיים בנקודות ואין ספק שמדובר גם בשחקן מאוד קשוח וראש הנחש מבחינתה של מכבי תל אביב מתחיל כמובן בו. השחקן השני שמכבי ת”א צריכה לשים עליו דגש ולרוב עונה להגדרה של המסייע של קאזיס מקסביטיס הוא לוקאס לקאביצ'יוס. הגארד של הליטאים מאוד מהיר והוא גם יכול להסב לא מעט נזק.

בכדי להשלים את התמונה מבחינתה של ז'לגיריס אפשר היה לדבר על רולנדס שמיתס, הייז או על 70% של אייזיאה טיילור מעבר לקשת במדי הליטאים, אלא שאולי שווה להתייחס דווקא לאדגראס אולאנובאס שמדורג שני בקבוצה מבחינת אסיסטים. למעשה, מאז שאוואנס גמר את העונה, טיילור מוסר 2.8 אסיסטים בממוצע וכמות האסיסטים השנייה בגובהה מגיעה מעמדות הפורוורד, כך שצפוי מצ'אפ מאוד מעניין כמו גם משימות הגנתיות מול קבוצה שנחשבת לכזו שנמצאת בכושר לא פחות טוב ממכבי תל אביב וכשגם לה יש היכל ביתי במיוחד.

הביג-3 של הצהובים למחזור הקרוב הרי חייבים להיות לורנזו בראון, ווייד בולדווין ובונזי קולסון. השלושה נמצאים בכושר נהדר ועל השניים הראשונים סרג'יו סקאריולו כבר אמר לאחר הפסד קבוצתו במחזור ה-31 כי הם מרכיבים ככל הנראה את הקו האחורי הכי טוב ביורוליג. הערב עודד קטש יצטרך לא רק את השלושה, אלא גם את כל יתר שחקניו היות וכפי שז'לגיריס הוכיחה העונה, ב’ז'לגיריו ארינה’ היא פייבוריטית כמעט מול כל קבוצה. למעשה, הליטאים הפסידו בבית העונה ארבע פעמים בלבד, מתוכן רק שני הפסדים היו ליריבות בתוך השמינייה הראשונה.

ווייד בולדווין ולורנזו בראון (איציק בלניצקי)ווייד בולדווין ולורנזו בראון (איציק בלניצקי)

המחזור ה-33 ייצא לדרכו הערב, אך כפי שנכתב למעלה על רמת העניין, חשוב להבהיר שבעונת 2018/19 קבוצות היורוליג חיכו למחזור ה-30 והאחרון בכדי שתושלם תמונת השמינייה הראשונה. אז הספיקו 15 ניצחונות למדורגות במקום השביעי והשמיני, כעת משהליגה עברה הרחבה נזכיר ששני משחקים לסיום העונה וישנם תרחישים שבהם גם 19 ניצחונות לא יספיקו בכדי להגיע לפלייאוף היורוליג. מבחינתה של מכבי תל אביב דבר כאמור לא השתנה והתרחיש שהיא רוצה להימנע ממנו הוא בית משולש עם באסקוניה וז'לגיריס, בהינתן שפנרבחצ'ה ופרטיזן בלגרד יסיימו עם 20 ניצחונות. בסיטואציה המדוברת ניצחון ליטאי בשתי נקודות ומעלה ידיח את מכבי, מנגד ניצחון בליטא בשילוב ניצחון של אנאדולו אפס בדרבי הטורקי יבטיח את המקום החמישי.

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */