יום ראשון, 30.06.2024 שעה 08:55
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

ליאני טען: מכבי חיפה קופחה פעמיים בבלומפילד

שופט העבר טען שהשער על יובאנוביץ' היה צריך להיפסל לאור נגיעת יד ("חוסר אחידות אמרנו כבר?!"), ושרועי ריינשרייבר שגה כשביטל את הפנדל לזכות שרי

|
עבדולאי סק ודילן בטובינסיקה (רדאד ג'בארה)
עבדולאי סק ודילן בטובינסיקה (רדאד ג'בארה)

שופט העבר לירן ליאני פרסם היום (רביעי) את דעתו על המשחק הטעון בין מכבי תל אביב למכבי חיפה בבלומפילד, שהסתיים ב-1:1. בדבריו כתב ליאני שהירוקים מחיפה קופחו פעמיים על ידי שופט המשחק רועי ריינשרייבר.

“בתור אחד ששפט את ה-4:3 וה-3:2 המפורסמים בין שתי הקבוצות, אני יכול לשתף שלרוב המשחקים הללו מאופיינים בספורטיביות, בקצב מהיר, בהוגנות. יש תחרותיות, יש יוקרה אבל אין ״רוע״ בין השחקנים, להיפך - יש הרבה כבוד. כשופט, רוב ההחלטות שאתה נדרש לקבל במפגשים הללו קשורות יותר להחלטות שיפוט ופחות לשליטה בשחקנים”, כתב ליאני.

“בדקה ה-12 למשחק בלם מכבי חיפה עבדולאי סק קיבל את הכרטיס הצהוב המוצדק בגין משחק מסוכן מאוד. סק משחק אמנם קודם בכדור, אולם הרגל שלו מונפת גבוה כאשר השחקן היריב נמצא מולו וממש במזל הוא לא פוגע בפניו של חלוץ מכבי תל אביב, ערן זהבי”, הוסיף.

עבדולאי סק (רדאד ג'בארה)עבדולאי סק (רדאד ג'בארה)

“בדקה ה-25 למשחק דיא סבע, קשר מכבי חיפה היה חייב לראות את הכרטיס הצהוב בגין גלישה מסוכנת לעבר קשר מכבי תל אביב גבי קניקובסקי. השופט שהיה קרוב לאירוע טעה כשהחליט שלא. המשותף לשני המקרים הללו שאם בטעות השחקנים היו מפספסים ופוגעים פיזית, קיימת סבירות גבוהה שהם היו מורחקים. גלישה בצורה מסוכנת שכזו עלולה להביא להרחקה כבר בשלב מוקדם של המשחק”.

“בדקה ה-40 למשחק הובקע השער הראשון לזכות מכבי תל אביב. בשידור התעסקו בצדק בעיקר במצבי הנבדל. מצבים לא קלים לאבחון ועוזר השופט שיישם נכון את ההנחיה במצבים גבוליים עם ההתקפה אישר את השער. אולם, לפני הבקעת השער הכדור נוגע בידו של חלוץ מכבי תל אביב ג׳ורג׳ה יובאנוביץ׳. החוק קובע כי כאשר הכדור נכנס לשער לאחר נגיעה בידו או בזרועו של השחקן התוקף על השער להיפסל. משפשף, נוגע קלות, מלטף… מתחבר לכל הגדרת המגע המינימליסטית שרק תבחרו, אבל מגע זה מגע ומגע שכזה מצדיק לפי החוק, פסילה של השער”.

“אני חייב להודות שמדובר באירוע קשה לאבחון במגרש, אבל באירועים מהסוג הזה נכון היה פועל שופט המסך אם היה בודק את המקרה לעומקו ולא מאשר את השער, בדיוק כמו שעשה שופט המסך במשחק המקביל בין הפועל באר שבע למ.ס. אשדוד כאשר בדקה ה-7 למשחק פסל בצדק את השער הראשון לזכות הפועל באר שבע לאחר נגיעת יד של דור מיכה שקדמה להבקעת השער. (חוסר אחידות אמרנו כבר?!)”.

ג'ורג'ה יובאנוביץ' (שחר גרוס)ג'ורג'ה יובאנוביץ' (שחר גרוס)

“בדקה ה-73 למשחק צדק תחילה השופט כאשר פסק לבעיטת עונשין לזכות מכבי חיפה לאחר הכשלה של קשר מכבי חיפה, צ׳ירון שרי, אולם שופט המסך טעה כשהמליץ לשופט הראשי לבטל את ההחלטה. גם במקרה הזה הפוקוס הופנה לחוסר המגע ברגליים, אולם הכשלה היא לא רק באמצעות הרגליים היא יכולה להיות עם כל חלקי הגוף ובמקרה הזה באמצעות הידיים. קשר מכבי תל אביב, אייל גולסה, מניח את ידו על רגלו של שרי, אוחז בה ומונע ממנו להתקדם ובכך גורם להפלתו בתוך רחבת העונשין”.

“המגע של היד ברגל מתחיל בדיוק על הקו (שמוגדר כחלק מרחבת העונשין) ונמשך לתוך הרחבה, ללא ספק המגע הזה מכשיל את שרי. גם במקרה הזה, שגה שופט המסך כאשר לא בדק את המקרה לעומקו והחליט לקרוא לשופט הראשי לבטל את החלטתו. נקודה נוספת שראויה לציון היא הגישה של השופט למשחק ולאופן ניהול השחקנים והספסלים”.

“מצד אחד, שידר שפת גוף נינוחה, בוגרת ומחבקת ובכך ״חיבק״ את המשחק כשהיה נדרש (למשל בדקה 45 בין פיירו ולקאסן ובדקה ה-48 בשיח מכבד עם מאמן מכבי חיפה ברק בכר) ומצד שני, הגיב בכרטיסים צהובים לשחקנים שרצו לעברו בהפגנתיות (דור פרץ דין דוד ובעלי התפקידים בספסל מכבי חיפה)”.

שחקני מכבי חיפה ומכבי תל אביב באים בטענות לרועי ריינשרייבר (שחר גרוס)שחקני מכבי חיפה ומכבי תל אביב באים בטענות לרועי ריינשרייבר (שחר גרוס)

לגבי המשחק של הפועל באר שבע הוסיף ליאני: “בדקה ה-59 נפסקה בעיטת עונשין מוצדקת לזכות הפועל באר שבע בגין נגיעת יד ברחבה הודות להתערבות שופט המסך. שחקן אשדוד שעומד בחומה בזמן הבעיטה החופשית מגדיל את נפח גופו ומשתמש בידו על מנת לחסום את ההגבהה. עוזר השופט הראשון היה צריך לאבחן את ההחלטה במגרש”.

על המפגש בין מכבי נתניה להפועל ירושלים טען: “שתי בעיטות העונשין שנפסקו לזכות קבוצת הפועל ירושלים בדקה ה-73 וה-83 מוצדקות. הבעיטה השנייה הגיעה לאחר יתרון ומיקום טוב של השופט במגרש. שופט טוב סומך על ההחלטות שלו במגרש”.

לירן ליאני (עמרי שטיין)לירן ליאני (עמרי שטיין)
אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */