יום שני, 01.07.2024 שעה 10:53
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-0 0עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

ההימור של ברדה: קלימלה יכול לעשות את ההבדל

אחרי נפילות בהמון חלוצים בשנים האחרונות, ברדה הימר על הפולני בתקווה שייתן לבאר שבע אליפות. ב-20:00 הוא יכול להצדיק את הדיבורים מול מכבי חיפה

|
פטריק קלימלה (ראובן שוורץ)
פטריק קלימלה (ראובן שוורץ)

מאז העזיבה של בן שהר הפועל באר שבע, שתפגוש הערב (שבת) ב-20:00 את מכבי חיפה למשחק העונה, עדיין משוועת לחלוץ מרכזי שייתן לה מספרים של קבוצה שרצה אל עבר התואר. בשנים האחרונות, אלונה ברקת ואליניב ברדה חלמו ושאפו להביא סוף סוף חלוץ ברמה גבוהה, כזה שיכריע משחקים, אבל באף אחד לא פגעו. לא קל להביא זרים לישראל, זאת הקלישאה המוכרת ובבאר שבע ממשיכים לנסות למרות הנפילות והרשימה היא ארוכה. 

על קצה המזלג אפשר למצוא כמה חלוצים שהגיעו עם הרבה מאוד ציפיות וסיימו בקול ענות חלושה. תומאש פקהארט, ניקיטה רוקאביצה, ג’ונתן אגודלו וחוסה אנחל קאריו היו מהאכזבות הגדולות שעלו הרבה ונתנו מעט. רכבת הזרים הזו לא הצליחה מכל מיני סיבות, חלק קטן סבלו מהתאקלמות וחלק פשוט לא היו מספיק מתאימים וטובים לרמה לה ציפו בבאר שבע. 

בתחילת העונה בהפועל באר שבע החתימו את תומר חמד, אחד החלוצים הגדולים בכדורגל הישראלי שהגיע אחרי קדנציה באוסטרליה. הגיל עושה את שלו וחמד לא מהיר וחד כמו בימים היפים בספרד, אבל מביא איתו איכות ובעיקר המון ניסיון. דווקא במקרה של חמד, היו לא מעט סיבות לכך שהוא לא "התפוצץ" בנגב, אך בסך הכל ביחס לציפיות במועדון מרוצים ואף חושבים שאפשר להוציא מהישראלי בן ה-35 הרבה יותר. 

פקהארט מאוכזב. עוד חלוץ שלא פרע שטרות (משה חרמון)פקהארט מאוכזב. עוד חלוץ שלא פרע שטרות (משה חרמון)

חמד הצטרף לאיתי שכטר שהאריך חוזה בסיום העונה שעברה ועדיין היה ברור שבבאר שבע ינסו להנחית חלוץ, כזה שיהיה הראשון בהיררכיה. אסטריט סלמאני, חלוץ שהגיע מהליגה השבדית, הוא דוגמה נהדרת של שחקן שפשוט לא התאים לשיטה ולסגנון לו ברדה ייחל ובחודש ינואר האחרון החליטו המאמן ואלונה ברקת לעשות מהלך ולהודות בכישלון של החלוץ הקוסוברי. סלמאני הושאל למיטיולן ופינה מקום לזר נוסף בסגל.

אחוזי ההצלחה הנמוכים של פגיעה בשחקני חיזוק בחלון ההעברות של ינואר מדברים בעד עצמם בפן השלילי. קשה מאוד לפגוע בשחקן זר באמצע העונה, כזה שיצליח להתאקלם מהר ולהתחבר לסגנון של הקבוצה. מרוב שאין הרבה כאלה, ההעברות המוצלחות בינואר זכורות למכבי תל אביב שהביאה את ראדה פריצה, מכבי חיפה שהביאה את עומר אצילי מקפריסין ובאר שבע שחטפה מהפועל חיפה את חנן ממן.

הצורך לחלוץ משמעותי ומהיר העונה בהפועל באר שבע זעק לשמיים ככל שהתקדמה העונה. שכטר נותן את הכל, חמד מנסה וסלמאני פשוט לא היה זה. גם ברדה שנתן ולא הפסיק לתת הזדמנויות לסלמאני, הבין בסוף שהוא חייב לעשות שינוי שייתן לו תפנית והחליט ללכת בסוף על חלוץ בעל שיעור קומה מה-MLS - פטריק קלימלה. 

פטריק קלימלה מוצג בהפועל ב"ש (האתר הרשמי של הפועל ב"ש)פטריק קלימלה מוצג בהפועל ב"ש (האתר הרשמי של הפועל ב"ש)

החלוץ הפולני, שעזב את קייליצה לטובת שני מעברים גדולים ולא מוצלחים – סלטיק וניו יורק רד בולס, חזר כמה צעדים אחורה כדי להחיות את הקריירה שלו מחדש. קלימלה היה במשך שנתיים השחקן בעל השכר הגבוה ביותר בניו יורק, סלטיק שילמה עליו סכום מופרז ובקושי השתמשה בו, כאשר את כל הדברים האלה, הפולני לא הצדיק.

החתימה של קלימלה בבאר שבע שידרה משהו אחר מהסיבה הפשוטה – הוא חתם לשלוש שנים, מעשה די חריג. בדרך כלל הקבוצות הגדולות לא מחתימות בינואר חלוצים לטווח ארוך, אלא עד סוף העונה כדי לראות אם השידוך עובד ואז להאריך את ההתקשרות עם אופציה. במקרה של הפולני, יש אמירה בהחתמה הזו לטווח לא קצר ועם הלחץ יצטרכו להתמודד כל הצדדים. 

פטריק קלימלה במדי ניו יורק רד בולס (רויטרס)פטריק קלימלה במדי ניו יורק רד בולס (רויטרס)

קלימלה לא היה החלוץ הפולני היחיד בפנקס של ברדה השנה, לאחר שבקיץ האחרון מי שהיה חזק מאוד בתוכניות הוא לוקאס זוולניסקי. החלוץ בן ה-29 של לכיה גדנסק היה בראש סדר העדיפויות, אבל פערים גדולים מול קבוצתו טרפדו את החיזורים מצד הקבוצה מבירת הנגב. אז, קלימלה היה בניו יורק והיה עדיין בניסיון אחר הגשמת החלום האמריקאי. 

לפי גורמים בקבוצה, ההגעה של קלימלה מניו יורק לבאר שבע, שאמורה להיות קשוחה מכל הפרמטרים, דווקא הייתה טובה, אך לא חלקה (בזה נגע תכף). קלימלה נכון לעכשיו מאוד מתחבר לחיים בישראל, כאשר המאמן הפיזיולוגי הפולני לוקאס בורטניק לקח אותו תחת חסותו ועוזר לו ולרעייתו להתאקלם בישראל. 

פטריק קלימלה חוגג עם הלדר לופז (ראובן שוורץ)פטריק קלימלה חוגג עם הלדר לופז (ראובן שוורץ)

"פטריק מקצוען ברמה גבוהה, אחד האנשים הנחמדים שיש", אמר אחד השחקנים בקבוצה, "יש שחקנים זרים כאלה שמגיעים ולא יודעים מה הם רוצים, הוא מהרגע הראשון אמר לכולם שהוא הגיע לקחת אליפות כבר בעונה הזו. זה שיש לו את לוקאס שנמצא כמה שנים בישראל ומכיר את המנטליות זה מאוד עוזר לו וזה יכול לעזור לקבוצה להוציא מפטריק כמה שיותר". 

אפרופו התאקלמות, ההתחלה של קלימלה בישראל התחילה בצורה לא חלקה ולא באשמתו. כפי שנחשף ב-ONE, יומיים בלבד לאחר הצגתו, הפולני "זכה" לקבלת פנים קשה לאחר שנשדד באמצע לילה בדירה זמנית ואלמונים גנבו לו דברים יקרי ערך, כולל טבעת יוקרה ודרכון. למרות האירוע הקשה וההמולה שנוצרה בשכונה באמצע הלילה, קלימלה עדיין הצטלם עם אוהד שהתגורר בסמוך אליו ואף העניק לילדיו של אותו אוהד ברכה מצולמת. דרך אגב, נכון לרגע זה, החקירה בנושא עדיין בעיצומה, אך לא בוצעו מעצרים. 

אם זה לא מספיק, הרכש הטרי של מחזיקת הגביע סבל מפציעה בשרירי הבטן ונאלץ להיעדר מספר שבועות, עוד לפני שהצליח לעלות על לוח התוצאות. בבאר שבע כבר החלו לחשוש שיש בידהיים שלהם פלופ נוסף, אבל המזל הגדול שקלימלה פרע חוב ראשון כשכבש שער בכורה נהדר באדום בניצחון החוץ מול הפועל חדרה, שער ששילב מהירות, כוח ודיוק – יכולות להן ייחל אליניב ברדה.

סדריק ובאצ'ו מול קלימלה (מרטין גוטדאמק)סדריק ובאצ'ו מול קלימלה (מרטין גוטדאמק)

למרות שברדה אמר שקלימלה הגיע לבאר שבע לטווח הארוך, אין שום ספק שהבעלים אלונה ברקת מצפה לתוצאות כבר בטווח הקצר. הרי ברקת הייתה יכולה להטיל וטו על רכישתו מניו יורק רד בולס ולהמתין לחלוצים מגוונים יותר בקיץ, אבל החליטה להיענות לבקשה של המאמן, שראה בו כשחקן שיכול לעשות את השינוי של החלון כבר העונה ובזה אין ספק – קלימלה הגיע כדי להשפיע ולעשות את ההבדל במאבק האליפות. 

"אם אלונה לא הייתה מאמינה שאפשר לקחת אליפות היא לא הייתה מביאה את פטריק", אמר גורם בבאר שבע, "זאת הייתה הזדמנות פז להביא שחקן בפרופיל כזה. לא כל יום מגיע שחקן בסדר גודל כזה, מאחת הקבוצות השייכות לרד בול. יש לו המון כדורגל ואיכויות שונות משל החלוצים הזרים שהימרנו עליהם בעבר. הוא רעב מאוד להצליח וזה הכי חשוב לצוות המקצועי". 

את משחק העונה האחרון של הפועל באר שבע, נגד מכבי תל אביב בבלומפילד, פטריק קלימלה החמיץ בגלל אותה הפציעה בשרירי הבטן שהשביתה אותו אחרי שלושה משחקים בלבד. בשביל מפגשים כמו מול מכבי חיפה האלה אליניב ברדה החליט להביא את קלימלה, והערב הוא יעמוד לרשותו. כדי שבבאר שבע סוף כל סוף יוכלו להיות רגועים בעמדת חלוץ החוד אחרי הרבה שנים של חיפושים, קלימלה יצטרך להיות בשיאו ולעשות את ההבדל. מבחינת הרצון והרעב הוא שם, השאלה אם יצליח להביא את זה בעוד מספר שעות גם על כר הדשא.

פטריק קלימלה ורותם חטואל (אינסטגרם)פטריק קלימלה ורותם חטואל (אינסטגרם)
אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */