יום רביעי, 26.06.2024 שעה 21:20

"מרוצים שהרסתם את החלום בגלל פוליטיקה?"

זעם רב באינדונזיה על ביטול אירוח המונדיאליטו אחרי ההפגנות נגד ישראל: "צריכים לתת דין וחשבון לעם". השחקנים זכו לתמיכה, צפויות השלכות הרסניות

|
המונדיאליטו כבר לא ייערך באינדונזיה (רויטרס)
המונדיאליטו כבר לא ייערך באינדונזיה (רויטרס)

כשפוליטיקה וספורט נפגשים, זה אף פעם לא נחמד. אתמול (רביעי) הודיעה פיפ”א כי הוחלט להדיח רשמית את אינדונזיה כמארחת אליפות העולם עד גיל 20, כשאומנם ישראל לא הוזכרה כקשורה לעניין, אך אין ספק שהסנקציות הופיעו בעקבות ההפגנות בג’קרטה וההתבטאויות של פוליטיקאים שונים במדינה, המוסלמית ברובה, נגד הגעתה של הנבחרת.

לאינדונזיה אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל והיא נחשבת לתומכת ברעיון הפלסטיני. כמארחת, הנבחרת המקומית הבטיחה את מקומה בטורניר, אך כעת איבדה את הכרטיס למונדיאליטו שיתקיים בין ה-20 במאי ל-11 ביוני ביעד אחר שטרם הוכרז. שחקני הנבחרת תועדו כשקיבלו את הבשורה והיו המומים, כשהמאמן אף פרץ בבכי. עוזר המאמן, נובה אריאנטו, אמר: “קברנו את החלומות של הילדים שלנו”.

“הקרבנו את הזמן, המחשבות, הזיעה ואפילו הדם שלנו. אבל זה מבוטל פתאום בגלל הסיבות הפוליטיות. אתם מרוצים שהרסתם את החלומות של ילדי האומה? זה שברון הלב הכי כואב”, זעם חלוץ הנבחרת בן ה-19 רבני תסנים סידיק באינסטגרם. הוקי קראקה, החלוץ בן ה-18, הוסיף: “איבדתי את ההזדמנות להגשים חלום חיים, לגרום להוריי להיות גאים, כשאני מבקיע עבורם במונדיאל. אנחנו, השחקנים, מושפעים כעת, לא רק אנחנו, אלא כל הכדורגלנים”.

רבני תסנים סידיק (אינסטגרם)רבני תסנים סידיק (אינסטגרם)

הבוקר, שחקני הנבחרת זכו לתמיכה בדמות שלטים שנתלו מחוץ למשרדי ההתאחדות במרכז ג’קרטה ועליהם נכתב: “אל תוותר על החלום שלך”. גנג’אר פראנובו, מהמועמדים המובילים בבחירות לנשיאות בשנה הבאה ומי שהיה אחד המתנגדים הבכירים להגעת הנבחרת הישראלית, ספג קללות ברשתות החברתיות והאוהדים המקומיים זעמו על המהלך שהביא לביטול.

ראש ‘ארגון האוהדים האינדונזי’, איגנטיוס אינדרו, הוסיף: “ההתאחדות והממשלה צריכים להבטיח שהפוליטיקה לא תתערב בכדורגל. ביטול האירוח הוא כישלון עבור המדינה. הספורט מאוד פופולרי במדינה למרות חוסר ההצלחה מאז ההעפלה למונדיאל 1938”. ההתאחדות האינדונזית אישרה כי היא חוששת מסנקציות נוספות כמו הדחה ממוקדמות מונדיאל 2026 שיתחילו באוקטובר וציינה שהביטול יוביל להפסד של מאות מיליוני דולרים.

נבחרת אינדונזיה (רויטרס)נבחרת אינדונזיה (רויטרס)

ג’קרטה התחייבה לאשר את כניסת הנבחרת למרות עמדתה הפרו-פלסטינית, אך הקולות המנוגדים היו חזקים מדי והשפיעו לבסוף גם על פיפ”א. “זה אירוע כואב עבור העם האינדונזי, אלה שעשו את הרעש וגרמו לנו להיכשל חייבים לתת דין וחשבון”, אמר הפרשן אקמאל מרהלי. “אנחנו מדברים על נערים שרוצים לשחק כדורגל. אין להם יותר תחומי עניין”, הוסיף הפרשן ג’סטין להקסנה. “למה זה מעורבב באופן עיוור עם משחקים פוליטיים?”.

אסור לפספס
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
מולר נשאר מולר: בועט על מסך בגג האצטדיון
נגןלא להאמין: הסינית שמשגעת את העולם! בת 17, מתנשאת לגו
סין גאה להציג: כדורסלנית בת 17 בגובה 220
נגןבאים לים? נטע אלחמיסטר משיקה קרם שיזוף
באים לים? נטע אלחמיסטר משיקה קרם שיזוף
נגןמסקרן: ניימאר מול ג'ימי באטלר בטקבול
מסקרן: ניימאר מול ג'ימי באטלר בטקבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */