יום שבת, 12.04.2025 שעה 16:23
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט
ליגה לאומית 24-25
7622-6832הפועל ת"א1
7519-5432הפועל פ"ת2
6229-6232הפועל ר"ג3
5941-6232הפועל כפר שלם4
4553-3932מכבי הרצליה5
4439-3731בני יהודה6
4328-3132מ.ס כפר קאסם7
4339-3832הפועל כפ"ס8
4245-3232הפועל עכו9
4045-4131הפועל ראשל"צ10
3837-3431הפועל רעננה11
3863-5131הפועל ניר רמה"ש12
3047-3431מכבי יפו13
2449-3031הפועל נוף הגליל14
2154-2631הפועל עפולה15
1953-2431הפועל א.א. פאחם16

לוזון: יודע מה אני שווה, לא צריך להוכיח כלום

יו"ר מכבי פ"ת בראיון ללא מעצורים: "גיא לעולם לא יחזור, נזכה באליפות רק אם גולדהאר ירכוש אותנו". וגם: זהבי, היעד הבא של סולומון, עבדה וזוארץ

|
אבי לוזון (חגי מיכאלי)
אבי לוזון (חגי מיכאלי)

למעלה משלוש שנים שאבי לוזון, האיש החזק במכבי פתח תקווה, לא דיבר בהרחבה על שלל הנושאים הבוערים. יצא לו להתראיין על השחקנים שטיפח, דוגמת מנור סולומון, ליאל עבדה ותאי בריבו, אך מראיון מלא, הוא נמנע. לטענתו, גם מהריאיון הזה היה נמנע וזה לא בוער בו כפי שאולי היה בעבר.

לצד העובדה ששם את מכבי פ"ת כמועדון בעל מחלקת נוער מצוינת, מהטובות בארץ, בקבוצת הבוגרים הוא חווה שלוש ירידות לליגה הלאומית תוך עשור. ביקורות היו ויהיו, אפילו שמועות על כך שיש אנשים הרוצים לראות אותו מחוץ למועדון. לוזון שולל זאת וטוען שלא הונחה אף הצעה רשמית על השולחן.

כשאבי לוזון מחליט לדבר – הוא מדבר. בראיון בלעדי ל-ONE הוא עונה על השאלות הבוערות: מה דעתו על תפקודו כיו"ר המועדון, מדוע מאמנים ששמם הוא לא גיא לוזון לא החזיקו הרבה זמן, עתידם של הטאלנטים שטיפח (סולומון, עבדה וטוקלומטי), החבר הטוב שינו זוארץ, היריבה העירונית הפועל פ"ת ואפילו המצב הפוליטי במועדון.

אבי לוזון (חגי מיכאלי)אבי לוזון (חגי מיכאלי)

אבי, הדברים לא הולכים לכם בקלות בלאומית כמו בפעמים הקודמות. למה זה הולך כל כך קשה?
"ציפיתי שנעלה, אנחנו עומדים בינתיים במשימה. אנחנו במקום הראשון וצריכים לשמור עליו וזה הכי חשוב. למה זה הולך קשה? יש ארבע קבוצות דומיננטיות שצוברות נקודות בקצב גבוה לעומת עונות אחרות. ברור שציפיתי להיות במקום הראשון בפער יותר גדול, אבל המזל שלי הוא שאפשר לתקן ועשינו כל מיני תיקונים בינואר".

נפרדת משי ברדה בלב כבד.
"היו לנו ארבעה הפסדים רצופים נגד קבוצות שבוא נגיד, הן לא מהבכירות בכדורגל הישראלי. אני ציפיתי שאחרי ההפסדים הללו, הוא יבוא, יסביר וישכנע אותי שיש לו את היכולת לשנות. לצערי, לא השתכנעתי ובוא נגיד שהוא נכשל במבחן התוצאה".

"נכשל במבחן התוצאה". ברדה (ראובן שוורץ)"נכשל במבחן התוצאה". ברדה (ראובן שוורץ)

אומרים תמיד שעבור אבי לוזון, אם הוא לא עולה מהלאומית תוך שנה אחת, זה גזר דין מוות עבורו.
"זה לא גזר דין מוות, אבל זה גזר דין קשה מאוד. אם אנחנו נשארים למשך יותר משנה אחת בליגה הלאומית זה אסון כלכלי ורע מאוד לתדמית המועדון. בנוסף, בדרך כלל לקבוצה שנשארת בליגה הלאומית שנתיים ומעלה, קשה מאוד לעלות בחזרה. תראה את הפועל פ"ת שבלאומית למעלה מעשור ובני יהודה שבלאומית כבר כמה שנים".

מה המצב התקציבי אצלכם?
"העמדנו תקציב גבוה מאוד של מעל 20 מיליון שקלים. מאיפה הכסף? אני נותן דוחות רק למס הכנסה (צוחק)".

למה המועדון שלך, שזוכה להרבה מחמאות על מחלקת הנוער, יורד שלוש פעמים בעשור?
"לכל ירידה היה את הסיפור שלה. לפני עשר שנים, ירדנו ליגה כי דייני ההתאחדות החליטו להוריד אותנו. לפני ארבע שנים קרתה תקלה וגם בשנה שעברה הייתה תקלה שהייתה גדולה אף יותר. תמיד אני מעמיד תקציבים גדולים בלאומית ואומר שאנחנו צריכים לעלות בחזרה תוך תשעה או עשרה חודשים, אפילו לא תוך שנה. עד היום, לשמחתי עמדתי במשימה ואני מקווה שתוך חודשיים אני אוכל להגיד לך שעמדתי במשימה הזאת גם השנה".

שחקני מכבי פתח תקווה (חגי מיכאלי)שחקני מכבי פתח תקווה (חגי מיכאלי)

אבל למה מלכתחילה להגיע למשימה הזאת?
"לפעמים אנחנו מוכרים שחקן דומיננטי וזה משפיע לשלילה על המועדון. קח לדוגמה את המכירות של מנור סולומון וליאל עבדה. שתי הירידות האחרונות נבעו מהמכירות הללו. לפעמים אין לנו ברירה, אני לא מיליארדר ולא יכול להביא לקבוצה עשרה מיליון דולרים בשנה. אם הייתי יכול לעשות זאת, אז זה היה בסדר. אני יכול לגייס רק מיליון דולר בשנה".

אם אתה לא מוכר שחקן, אז אתם לא פותחים עונה? הרי במכירת סולומון אמרו שהעמדת ערבויות בבקרה על סמך כך שידעתם כמה חודשים לפני שתמכור אותו.
"שטויות. בינתיים, שמתי ערבויות תמיד כשצריך. אני אומר לך בגאווה רבה: במשך 33 שנים, מכבי פ"ת היא מהקבוצות הראשונות שעוברות את הבקרה התקציבית בפתיחת כל עונה. לערבויות, הכנסות וכל הדברים הללו אבי לוזון דאג, דואג וידאג".

מכבי פ"ת מהראשונות לעבור בבקרה מדי עונה. אבי לוזון (חגי מיכאלי)מכבי פ"ת מהראשונות לעבור בבקרה מדי עונה. אבי לוזון (חגי מיכאלי)

אבל מה תקרת הזכוכית של המועדון שלך?
"בשנים 2004-2006 היינו כל שנה באירופה כי היו תקציבים יותר שפויים. היום כשיש קבוצות עם 100 מיליון שקלים ומעלה אי אפשר לחלום על זה יותר".

השנה שעברה הייתה הכי קשה שלך בכדורגל? היית קצת אדיש ואנשים אומרים שאם אתה לא מתעצבן זה המצב הכי גרוע אצלך.
"הייתה קשה, לא משנה אם הכי קשה. לא הייתי אדיש, אבל כשאתה מביא שבעה שחקנים בינואר ולא מצליח להישאר בליגה זה מתסכל".

מתי פגעתם בזרים שהבאתם? אני לא זוכר כמעט זרים שהצליחו פה.
"אני לא זוכר זרים שבכלל הצליחו בכדורגל הישראלי. קח את הקבוצות שמביאות זרים ב-600,000 דולר ולא מצליחות עם הבאתם. הזרים שבאים לארץ זה הרבה מזל אפילו מבחינתי".

"לא זוכר זרים שהצליחו בכדורגל הישראלי". אבי לוזון (איציק בלניצקי)"לא זוכר זרים שהצליחו בכדורגל הישראלי". אבי לוזון (איציק בלניצקי)

למה החלפתם יותר מדי מאמנים בשנים האחרונות וחוץ מגיא לוזון אף אחד לא החזיק פה יותר מעונה?
"אין כללים. עם רן בן שמעון זה הצליח שנה אחת ובשנה השנייה זה הצליח פחות טוב אז הוא הלך. בסופו של דבר, המועדון חורט על דגלו הצלחות והישגיות. גם העונות בהן ירדנו ליגה, לא התחילו עם מטרה של רק לשרוד. גם אם בע"ה נעלה ליגה השנה ותבוא ותשאל אותי בשנה הבאה מה המטרה שלנו, לא אענה לך להישאר בליגה. זה לא מעניין אותי והמטרה היא קודם כל לכוון גבוה. אבל יש תקלות ולא תמיד עומדים במטרות".

אבל יש את הדעה שקשה מאוד להצליח פה כמאמן אם אתה לא גיא לוזון.
"אז אומרים. מי שאומר את זה, אין לו מושג בכדורגל. אני לא יכול להתחבר לאמירה הזאת, כי מי שלא מצליח פה סימן שהוא לא מאמן טוב".

גיא לוזון סיים פה באכזבה.
"גיא לוזון לעולם לא יחזור למכבי פ"ת. יותר מכך אגיד לך: אין סיכוי שאף אחד מבני משפחת לוזון: לא גיא, לא ייטב, לא תמיר, לא נאור ולא הסבתא בבית משפחת לוזון יהיו בקבוצה הבוגרת של מכבי פ"ת. ככה אני החלטתי: גם אם הם יהיו הכי טובים בעולם מקצועית הם לא יהיו פה".

"לעולם לא יחזור למכבי פ"ת". גיא לוזון (ראובן שוורץ)"לעולם לא יחזור למכבי פ"ת". גיא לוזון (ראובן שוורץ)

גם עם ניר קלינגר, לא סיימת בצורה טובה, היה איזשהו תאקל.
"היה את האירוע בב"ש, לזה אתה קורא תאקל? זה הסתיים פחות טוב כי הוא הפסיד ולא ראיתי שאנחנו נישאר איתו בליגה".

אבל לא הצטערת שכשהוא עזב אמרת את האמירה המפורסמת: "אומרים לך לך אז תלך"?
"מה הבעיה באמירה הזאת? לא מפריע לי שאומרים שאני פזיז בלשון".

הפועל פ"ת פתאום מתחרה איתך ראש בראש ומנצחת אותך בדרבי. אתה רוצה שהם יעלו?
"לא אכפת לי. לי יש רצון אחד והוא שמכבי פ"ת תעלה ליגה. לא אבכה אם הם יישארו בליגה הלאומית ולא אבכה אם הם יעלו ליגה. בינתיים, אחרי עשר שנים בהן היה נראה שהדברים שם הולכים לא בסדר, השנה זה נראה שהדברים שם הולכים בסדר".

יש מקום לשתי קבוצות מפתח תקווה בליגת העל?
"ברור שכן, כך זה תמיד היה".

שחקני מכבי פתח תקווה (חגי מיכאלי)שחקני מכבי פתח תקווה (חגי מיכאלי)

למה יש להם יותר קהל מכם? הרי אתם מצליחים יותר.
"סיבה היסטורית. יש לי חברים שהם אוהדי הפועל פ"ת ואני יודע שתמיד זה מתחיל מהסבא שהיה האוהד הראשון, אחר כך הגיע הבן ואז הנכד. תמיד היו להם יותר אוהדים: אפילו כשהייתי ילד והייתי הולך לשוק, היה אוהד אחד שאהד את מכבי לעומת רוב מוחלט שאהד את הפועל וכך זה המשיך".

היה לכם פעם ניסיון להשתלט על הפועל פ"ת.
"לא היה לנו ניסיון להשתלט, אבל לפחות פעמיים, לפני הרבה זמן, הציעו לנו לרכוש את המועדון. עלתה אופציה ליצור קבוצה מאוחדת או אפילו היה אחד שאמר שנקנה אותם ונסגור את הקבוצה. זה אף פעם לא הגיע למשהו מוחשי".

להפועל פ"ת יש את אדם נוימן, איפה כל האוהדים העשירים שלכם? קח לדוגמה את דובי שניידמן, אוהד מכבי פ"ת שהולך להשקיע בהפועל ת"א.
"אדם נוימן אוהד הפועל פ"ת? זה רק בגלל שגיסו הוא אבי יחיאל. גם אני מצאתי לפני הרבה שנים את שינו זוארץ. עם כל הכבוד לאדם נוימן, הוא עדיין לא נתן להפועל פ"ת רבע ממה ששינו זוארץ נתן למכבי פ"ת. יש אוהדים עשירים למכבי פ"ת אבל הם לא רוצים לשחרר כסף. ניסיתי יותר מפעם אחת לדבר איתם, אבל כל אחד מתחמק. כשמנסים לגייס כסף אנשים אומרים לי: "לא אתרום למכבי פ"ת, הלוזונים עשירים". כאילו הם תורמים לי אישית".

אבי לוזון (חגי מיכאלי)אבי לוזון (חגי מיכאלי)

יש שטחים בכפר מע"ש שאומרים שיכולים להניב לכם הרבה כסף.
"לפני 30 שנים, סיפרו לנו שיבנו שם בניינים ונהיה האגודה הכי עשירה בארץ. אני אפילו זוכר ששילמנו כסף לאיזה אדריכל אבל לא יצא מזה כלום. הלוואי שאני טועה, אבל לפי מיטב הבנתי וידיעתי בנדל"ן, ב-30 השנים הקרובות לא ייצא מזה שום דבר".

והשטח שלכם כאן במתחם האימונים בבן דרור? כמה הוא שווה?
"זה לא לעסקים. זו אדמת מנהל מקרקעי ישראל שמיועדת לצרכי ספורט. השטחים הללו עד שנת 2080 בחזקת מחלקת הכדורגל של מכבי פ"ת ועד אז כבר לא אהיה פה".

העירייה עוזרת לך?
"היא עוזרת ברמה סבירה, עם מגרשי האימונים ליד אצטדיון "שלמה ביטוח" אבל אני מקווה שהיא תגדיל את התמיכה לכלל הספורט בפ"ת ולא רק למכבי פ"ת".

אצטדיון שלמה ביטוח (חגי מיכאלי)אצטדיון שלמה ביטוח (חגי מיכאלי)

תאי בריבו הלך מפה רק עם דמי השבחה בלי חוזה חדש וגם המצב של ארד בר בדרך להיות דומה.
"אני רק יכול להגיד לך שלעולם לא אגיד למאמן ‘אל תיתן לילד כזה לשחק או לא’. לעולם לא אאיים על שחקן שאם הוא לא יחתום על חוזה, הוא לא יהיה פה. אני תמיד בא לקראת השחקנים שלי למרות התדמית שלי. הלוואי שתבוא קבוצה מחו"ל שתיקח את ארד בר ותשלם דמי השבחה. הזכרת את בריבו? אני ויתרתי על חלק מהכסף שהייתי אמור לקבל כדי שיוכל ללכת לשחק לחו"ל".

אתה לא מצטער שלא הארכת לארד בר חוזה?
"רצינו, ישבנו לסכם על חוזה וזה לא הסתדר. ארד בר בישראל ישחק במכבי פ"ת. אני לא רואה אותו משחק בקבוצה אחרת, כי הכי טוב עבורו זה להיות במכבי פ"ת או בחו"ל. במעבר לחו"ל אני אעזור לו".

"לא הסתדר". ארד בר (חגי מיכאלי)"לא הסתדר". ארד בר (חגי מיכאלי)

בוא נדבר על השחקן הכי לוהט כיום, מנור סולומון. יש לך 15% אחוזים ועוד קצת ממכירה עתידית. אתה כבר נפגעת כשהוא עבר לפולהאם בהשאלה בחינם במקום במכירה, כמו גם הקבוצה שלו, שחטאר דונייצק. על פי החוזה, בקיץ הוא חוזר לחצי עונה לשחטאר. הם לא יכולים להתנקם בו על כך שלא הרוויחו עליו ולייבש אותו ביציע?
"אני לא חושב שזה מה שיקרה. יש להם אינטרס כן למכור אותו, כדי לקבל כסף. אני לא יודע אם הם יקבלו עליו עשרה מיליון, חמישה עשר מיליון או עשרים מיליון שקלים. אבל להערכתי, מבלי שדיברתי עם מי מהצדדים, הוא יימכר בסכום של בין 10-20 מיליון אירו לקבוצה שתיתן למנור את האפשרות להמשיך להתפתח וגם חוזה טוב. הוא צריך לקבל חוזה של לפחות שלושה מיליון אירו לשנה בחוזה לחמש עונות ולהבטיח את העתיד שלו".

מה התחנה הבאה שלו? לאן הוא יכול להגיע?
"לדעתי? לארסנל. אני חושב שהוא בשל לשחק שם. פולהאם הימרה לא נכון שלקחו אותו בהשאלה בחינם ולא קנו אותו ויכול להיות שהם יפסידו. הרי הייתה הסכמה על קנייתו ב7.5 מיליון אירו עוד לפני כן והם בסוף לקחו אותו בהשאלה בחינם. אז עכשיו, הם לא יקבלו אותו ב-7.5 מיליון אירו ואם הם ירצו לקנות אותו הם יצטרכו לשלם יותר".

"פולהאם הימרה לא נכון". מנור סולומון (האתר הרשמי של פולהאם)"פולהאם הימרה לא נכון". מנור סולומון (האתר הרשמי של פולהאם)

היו עוד הצעות עליו, ספר.
"אני אישית הבאתי לו הצעה מניס שהסכימה אז לקנות אותו ב-10 מיליון אירו ולתת לו חוזה של שני מיליון אירו לעונה למשך חמש עונות. הם הסכימו לשלוח מטוס שייקח אותו לראות את הריביירה הצרפתית. הוא אמר להם: ‘אני מכיר את הריביירה והיא יפה, אבל אני רוצה לשחק בפרמייר ליג’”.

הוא צדק כשהלך לפולהאם?
"עכשיו כן, עד לפני חודש לא הייתי אומר את זה".

לא פחדת אחרי הפציעה שהוא ידעך וגם אתה לא תרוויח כסף?
"ממש לא. הפציעה הזו היא לא כזו קשה, זו בסך הכל פציעת מיניסקוס. מנור כוכב, הוא ימצא הרבה קבוצות שישלמו לו טוב. גם אם עכשיו הוא לא היה משחק בפולהאם וחוזר לשחטאר וגם שם לא משחק, בתום החוזה חצי מהקבוצות המובילות בכדורגל העולמי היו לוקחות אותו".

לוזון לא חשש. סולומון (רויטרס)לוזון לא חשש. סולומון (רויטרס)

מה לגבי ליאל עבדה?
"אני מאמין שהוא יימכר בקיץ לפרמייר ליג. היו דיבורים כבר בחלון האחרון, אבל הוא לא רצה להימכר. הם הציעו לו להאריך חוזה ואני יודע שהוא לא הסכים, כי הוא רוצה להימכר. אני לא יודע להגיד שמות של קבוצות, אבל יש הצעות ואני מאמין ברמת סבירות של למעלה מ-90% שהוא יעבור בקיץ לפרמייר ליג. אני מקווה שהוא ימשיך להבקיע שערים עד תום העונה ואז הוא יימכר בוודאות".

מה ההבדל בין מנור לליאל?
"אלו שחקנים שונים. לליאל תמיד היה יתרון אחד על מנור: שהוא הרבה יותר גולר ממנו. הוא יודע לעשות שערים מכלום מצבים נקרא לזה".

"יותר גולר ממנור". עבדה (רויטרס)"יותר גולר ממנור". עבדה (רויטרס)

אתה בונה על הכסף שתקבל ממכירתם של סולומון ועבדה לתקציב בשנה הבאה?
"אני מספיק הגון להגיד לך שלפני חודשיים הייתי אומר לך שעל מנור לא אקבל שקל. אז לא בניתי על כך אז ואני לא בונה על כך עכשיו".

והתכשיט הבא שלך, עידן טוקלומטי.
"כרגע, הוא אחריהם מן הסתם, אבל עתידית, אני מאמין שהוא יגיע לרמות הגבוהות ביותר: פרמיירליג וכו'. אני לא מאמין שהוא יימכר כבר בקיץ, אלא אם כן הוא יככב ביורו הצעירות".

קבוצות בארץ פנו לגביו?
"לא מעניין, באף מחיר. שלחו כל מיני שליחים, אבל אמרתי שאני לא מוכן ואין על מה לדבר".

עידן טוקלומטי (חגי מיכאלי)עידן טוקלומטי (חגי מיכאלי)

למה אתה לא אוהב למכור את השחקנים הצעירים שלך לקבוצות גדולות בארץ? אייל סגל חברך גם מחזיק באותה הדעה והודה שקשה לו לראות אותם משחקים נגדו.
"אצלי זה לא מהמניע הזה. אני רוצה שילד שמגיע לפה, יידע שאם המסלול שלו והחלום שלו הם להגיע לחו"ל, מכבי פ"ת תעשה הכול כדי לעזור לו להגשים את החלום הזה. הרי יכולתי לתת לתאי בריבו ללכת להפועל ב"ש ולעשות רווח של פי 3, אבל העדפתי שהוא ילך לאוסטריה".

עד מתי אבי לוזון יישאר במכבי פ"ת?
"כשנכנסתי לתפקיד ב-1990, עשיתי ראיון עם העורך שלך גידי ליפקין ואמרתי לו שאני בא ל-40 שנים, עד 2030. זה היה בחצי בדיחות הדעת ואף אחד לא כיוון לזה. אני לא מכוון את עצמי לאף שנה. אני מקווה שיבוא יום ומישהו ייקח את המועדון הזה, אבל לדבר אחד אני צריך לדאוג: שתהיה המשכיות למועדון הזה. עשיתי פה מפעל חיים מבחינתי ואני רוצה שמי שייקח את המועדון ישמור עליו קצת יותר ממה שאבי לוזון שמר עליו. שתהיה לו יכולת כספית והלוואי ויבוא מישהו עשיר שיכול להזרים בכל שנה בין שניים לשלושה מיליון דולרים".

מה יגרום לך לתת את המועדון?
"שיבוא מישהו כזה. עד היום לא היה אף אחד כזה והלוואי שיהיה".

לא פוסל פרידה. לוזון (רדאד גלא פוסל פרידה. לוזון (רדאד ג'בארה)

אבי לוזון של היום עדיין עם אותו הרעב, עם אותן יכולות ניהול?
"בהרבה יותר טוב אפילו. אין חכם כבעל ניסיון. יש דברים שאי אפשר לקחת ממני".

איזה ציון אתה נותן לעצמך כמנהל?
"לדעתי 10, אבל שאנשים אחרים ישפטו. אין עוד אחד במדינת ישראל שהיה יכול להחזיק את מכבי פ"ת 33 שנים ברציפות בצורה הזאת: מועדון שתמיד עבר בקרה, שתמיד עמד בהתחייבויות שלו, 30 שנה בליגת העל ולעולם לא הגענו לפירוק. יש רק שלוש קבוצות בישראל שלא הגיעו לפירוק: מכבי חיפה של שחר, מכבי ת"א ומכבי פ"ת. אתה יודע שיענקל'ה שחר לקח את מכבי חיפה כי לא היה לה כסף לשלם למס הכנסה?"

אז למה לא מעריכים אותך?
"אותי זה לא מעניין. כשאני מסתכל בראי, אני יודע מה אני שווה ואני לא צריך להוכיח לאף אחד שום דבר".

"לא צריך להוכיח כלום". לוזון (שחר גרוס)"לא צריך להוכיח כלום". לוזון (שחר גרוס)

מה היא מכבי פ"ת בשביל אבי לוזון?
"עולם ומלואו, פרויקט חיים שהתחיל לפני 35 שנים. אני באותו הטירוף של פעם וזה רק מתגבר. אפילו יש לי חשש מה יהיה ביום שאלך. לא מעניינות אותי הביקורות עליי, אני יודע את האמת ואת העובדות. רוצים תארים וזה לא פשוט. לעולם מכבי פ"ת לא תזכה באליפות אלא אם כן ירכוש אותה מיץ' גולדהאר. הלוואי שיבוא, אבל לצערי זה לא יקרה".

מה דעתך על המינוי של שינו זוארץ חברך, לתפקיד יו"ר ההתאחדות?
"אני בטוח ששינו יעשה דברים טובים בהתאחדות. שינו איש מקסים, חבר ואח שתמיד עזר לי ועזרתי לו ואעשה הכול כדי שיהיה יו"ר התאחדות מעולה".

היה פה מאבק שלא זכור שנים.
"מעולם לא היה מאבק כזה של ראש בראש. שינו הצליח לפלג חלק גדול מקבוצות מרכז הפועל ולהעביר אותן אליו".

שינו זוארץ (שחר גרוס)שינו זוארץ (שחר גרוס)

אלונה ברקת לא הלכה איתו. למה?
"אתה צריך לשאול אותה. אני אמרתי לה שהיא טועה, אבל היא הלכה עם האמונה שלה. אני והיא עדיין נשארנו חברים טובים".

שינו יכול באמת לבצע שינוי משמעותי? יש הטוענים שזו משימה בלתי אפשרית.
"לא קשה לעשות שינוי בהתאחדות, צריך רק להחליט. כשאני הייתי יו"ר התאחדות, החלטתי שאני רוצה לבנות את בית הנבחרות ועשיתי זאת. אחרי זה החלטתי שאני רוצה לבנות אצטדיונים חדשים ועשיתי זאת. במקום הקופסא, בניתי את אצטדיון היהלום. במקום האורווה, בניתי את אצטדיון "שלמה ביטוח", טרנר וסמי עופר וכן הלאה וכן הלאה".

מה המשימה הכי חשובה של שינו?
"בעיניי, ישנן שתי משימות עיקריות: הדבר הראשון הוא להגדיל את מספר הילדים שמשחקים כדורגל למעל 100,000. כרגע זה עומד על סביב 50,000. צריך להגדיל כדי להגדיל את בסיס הפירמידה. המשימה השנייה היא להגיע ליורו: אפשר, חייבים וצריך. יש לנו דור נהדר, צעיר, שלא מפחד. מנור סולומון בשיאו, ליאל עבדה בשיאו, תאי בריבו בשיאו ואוסקר גלוך בשיאו. אם זה כישלון אם לא נעפיל? אני אף פעם לא חושב במונחים כאלה אלא במונחים של הצלחה. כשהייתי באופ"א והגדלנו ביחד עם פלטיני את מספר המשתתפות ביורו מ-16 ל-24 תמכתי בכך מתוך אמונה שנבחרת ישראל מבחינת האיכות, היא בין 20-24 הנבחרות הטובות באירופה ולכן היא חייבת להיות ביורו".

שחקני נבחרת ישראל (חגי מיכאלי)שחקני נבחרת ישראל (חגי מיכאלי)

לא רצית לחזור להיות יו"ר ההתאחדות?
"הייתי כבר, יש לי עדיין את הכוח להזיז דברים, אבל הייתי שם ואני לא צריך לחזור. המקום היחידי שחזרתי אליו הוא מכבי פ"ת מתוך אהבה. אני כן אעזור לשינו בכל דבר שצריך כדי שיצליח. אנחנו מדברים על בסיס יומיומי, הוא יודע שאעזור לו בכל דבר".

מה היית עושה שונה כיו"ר התאחדות כדי לפתור את סוגיית ערן זהבי?
"שינו עשה מעל ומעבר והוא אפילו עשה טיפה יותר מדי. אני חושב שהוא בכלל לא היה צריך ללכת לזהבי הביתה, אלא אם הוא היה בטוח שהוא מקבל את בקשתו והוא חוזר. אני מצד שני, מסכים עם הגישה של יוסי בניון שצריך היה לחתוך את זה לפני הכינוס של קוסובו, כי צריך להיות מרוכזים".

מי צודק?
"אין צדק אבסולוטי, כל אחד לפי מה שהוא מרגיש. אם הייתי פועל אחרת? אני חושב שיו"ר ההתאחדות לא צריך להתעסק בזה. יכול להיות שהפתרון שהציע זהבי (לישון לבד רק בלילה שלפני המשחק) הוא הגיוני, אבל אני לא יודע את מכלול הפרטים וההתלבטויות".

"אין צדק אבסולוטי". ערן זהבי (רדאד ג"אין צדק אבסולוטי". ערן זהבי (רדאד ג'בארה)

נושא נוסף שנמצא על סדר היום: איך פותרים את בעיית האלימות?
"היא תיפתר רק אם יבצעו ענישה ספציפית לאותו בן אדם, ומנגד קבוצה שאוהדיה ישתוללו תיענש בהפחתת נקודות ולא בעונשי רדיוס. אם מסוגלים לתפוס את האוהד הבודד, שיעשו זאת ויסגירו אותו למשטרה, אבל אני ראיתי 30 אבוקות של אוהדי הפועל ת"א בטדי ושל עוד אוהדים: למה לא תפסו אותם?".

מתי תעשה סולחה עם קובי רפואה?
"אין לי איתו כיום כלום. שיהיה בריא ויצליח ושאני אהיה בריא ואצליח. אין סולחה ואין על מה".

המצב הפוליטי במדינה מאוד מדאיג, מה דעתך בנושא?
"אין פה צודק ולא צודק. נתניהו, לוין ורוטמן חייבים לקחת רוורס עם כל האגרסיביות שלהם, ללכת לנשיא ולהסכים למתווה שלו. זה נכון שצריך לבצע רפורמה ותיקונים במערכת המשפט, אבל אם הם חיו 30 שנים בלי התיקונים הללו, לא יקרה כלום אם במקום שהתיקונים הללו יעברו בעוד חודש, הם יעברו בעוד ארבעה חודשים, בהסכמה ובקונצנזוס. לא צריך לקרוע את העם, העם רוצה אחדות. העם רוצה שקט ולא רוצה להיכנס לכל הוויכוחים הללו. לא צריך לעשות את הרפורמה הזאת בצורה אגרסיבית וברוטלית שקורעת את העם".

בנימין נתניהו (רויטרס)בנימין נתניהו (רויטרס)

אתה מודאג?
"מאוד. קרע בעם יהיה אסון. אני לא מאמין בדיבורים של מלחמת אחים, אבל עצם העובדה ששר בממשלה אומר על טייסים שילכו לעזאזל, זה לא מקובל עליי. מי אתה בכלל שתגיד עליהם שילכו לעזאזל? כולם פה יכולים להיות שמאלנים, ימניים, אנרכיסטים ואמצע. מה זה כל הדיבורים הללו? הם יהודים, הם נלחמו ונתנו את חייהם למדינה. אני ימני בדעותיי, אבל צריך לעשות הכול בשכל, יושרה, הגינות, סבלנות וסובלנות. לאן ממהרים? 30 שנים לא עשיתם כלום? עכשיו בשלושה חודשים צריך לסיים את הכול?".

למה זה כזה דחוף להם?
"תשאל אותם. כל אחד רוצה להראות את עצמו. גם גל הירש, שהיה איש צבא ואוהד מכבי פ"ת מסכים איתי בדעותיו".

עד מתי אבי לוזון יישאר במכבי פ"ת?
"שאלת מיליון הדולר, אין לי תשובה".

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 59 תגובות ב-52 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
52
יעכח21/03/2023 03:50
עלק ישר, זה מהסיבות שהכדורגל בארץ תקוע. הכל כסף לכיס ואינטרסים של בודדים. הכל משחק הכסאות בהתאחדות, המנהלת והגן של צילה. כמו הכנסת רק בקטן ומכבי פ״ת זאת מפלגה קטנה שסוחטת את המערכת
הפועל איוב
השב   •  00
51
חזי20/03/2023 10:11
אדם ישר והגון, אוהד שרוף של מועדון שבשבילו הקדיש את חייו
השב   •  02
50
נועם19/03/2023 04:39
נתניהו הבטיח להילחם ביוקר המחייה חייבים להפגין עד שהממשלה הכלומניקית שלא דואגת לאזרחים תיפול
השב   •  21
49
גילי19/03/2023 04:36
נתניהו הפך את הליכוד לפח אשפה בגין ושמיר מתהפכים בקיברם כל הפסיכופטים התקבצו יחד אמסלם קרעי דיסטל גוטליב פלורה גולן מירי סיבוני אלוהים יישמור
השב   •  31
48
שמעון19/03/2023 00:51
אבי לוזון הוא אדם חכם הרבה מעל הממוצע
השב   •  22
47
מני19/03/2023 00:43
שום מילה על אריאל לוגסי?
השב   •  00
46
א.א18/03/2023 17:08
עם כל היריבות והשנאה הספורטיבית , חייב לאמר : אבי לוזון מנהל מס 1 בארץ . סדר וארגון כלכלי , מחלקת נוער מס 1 בארץ , יושב ראש התאחדות הטוב ביותר שהיה כאן מאז ומעולם .
רציונל , מוכשר , אמיתי !! כל הכבוד אבי , הלוואי והיה לנו בהפועל אחד כמוך
השב   •  52
45
מה עם עמוס ?18/03/2023 15:09
על מה המריבה ?
המון שנים הם הלכו ביחד
והוא אפילו לא מוזכר בראיון
מוזר
השב   •  11
44
רוני18/03/2023 14:51
מה שתגידו עליו .אבל הבן אדם מבין כדורגל יודע מה טוב לכדורגל שלנו.צריך להקשיב לו הוא מדבר מאהבה למשחק.
השב   •  52
43
אייל גרינשטיין18/03/2023 13:48
אבי אוהבים אותך ש לך לפחות עוד שלושים שנה בעזרת השם משפחת גרינשטיין
השב   •  21
42
Rafi18/03/2023 13:23
המלך לוזון. כול עם ישראל לוזונים
השב   •  01
41
בן שלום18/03/2023 12:53
למה אתה מסתכל על גולדאר למה לעמוס אחיך יש מלאה כסף
השב   •  40
40
אלי18/03/2023 12:45
יושב ראש ההתאחדות הטוב שהיה רהוט חכם יודע לנהל ומשכמו ומעלה לא מפחד מאף אחד תהיה בריא ותצליח יודע שעזרת הרבה לביתר ואתה אוהב את מכבי פת מהלב
השב   •  12
39
ליאור18/03/2023 12:38
תודה אבי לוזון. אין עליך. קורא לראש העיר לקרב את אבי לוזון לעשיה בעיר
השב   •  22
38
הו מולדתי18/03/2023 10:42
כל הכבוד על המילים הנכונות מר אבי לוזון.
כל אוכלי החינם שמטפסים על גופת המדינה לא תרמו יום בחייהם או הסכימו להקריב את חייהם עבור המדינה .
מכירת חיסול פומבית לקיצוניים ופרזיטים..
הלכה המדינה..
השב   •  53
37
ירין18/03/2023 10:35
שנים אחרונות מחריב את המועדון!
השב   •  26
36
אריק18/03/2023 10:27
יכוים לאהוב אותו או לשנוא אותו הבן אדם גאו ומנהל בחסד עיו בלעדיו אי מכבי פת ואין בית נבחרות ואין אצטדיו בעכו בחיפה בנתניה בפתח תקוה ובבאר שבע תודה על תרומתך להתאחדות
השב   •  81
35
כחול18/03/2023 09:46
מועדון מיותר ומביך. פת של הפועל לנצח בצילנו
השב   •  77
34
אוהד שפוי של הפועל פת18/03/2023 07:42
אבי ללוזון גאון ומוכשר בחיים ובניהול בזכותו משנת 2000 ם מנחים אותנו בלמעלה מ90 אחוז מהדרבים הלואי שהיה בא אלינו ממצדיע לך אבי לוזון
השב   •  135
33
עידן ורד אתה המלך אתה הסמל18/03/2023 02:53
סולומון שחקן בלוף שלוזון מנפח אותו בכדי לקבל כסף.רז שטיין ועידן ורד הרבה יותר טובים אבל לא מקבלים זימון לנבחרות, בושה וחרפה.
הפועל איוב
השב   •  315
ביתרי18/03/2023 10:00
כנראה שאתה ילד קטן שעדיין לא התבגר והחליט לכתוב שטויות
השב   •  40
יראין18/03/2023 10:35
מדבר שטויות
השב   •  20
גילי20/03/2023 13:32
זה מתחזה אוהד של האשליה,בנוהל
השב   •  10
32
קרן18/03/2023 02:37
נתניהו וחבורת הזבל שלו הבטיחו לטפל ביוקר המחייה והמטרה שלהם הרס המדינה כדי לטהר את נתניהו ודרעי הפושעים. אמסלם סבוני רקב דיסטל פלורה גולן גוטליב קרעי טיפוסים חלאות המפגינים מלח הארץ מיטב הבנים ביחידות קרביות ולא החרדים ךא משרתים בצבא לא עובדים לא משלמים מס הכנסה ורוצים לשלוט בנו תתעוררו למען הילדים שלנו עד שהממשלה הזו תיפול
השב   •  1310
אחד שיודע18/03/2023 06:57
שקט בוטים שמאלנים חמוצים יאללה לברלין.
השב   •  84
דינו18/03/2023 10:39
עוד כבש של ביבי..
העיקר שאתה בטוח שהרפורמה תבטיח לבנייך ובנותייך עתיד טוב יותר.
מדהים כמה שאתה עיוורים למצב.
השב   •  22
31
אלון18/03/2023 01:52
נתניהו וחבורת הזבל שלו הרסו את המדינה אמסלם סיבוני רגב מאי פלורה בנדורה גולן דיסטל גוטליב קרעי חבורת חלאות. שיישלחו הם את הילדים שלהם ליחידות קרביות
השב   •  88
30
ניסן18/03/2023 01:08
אבי לוזון תמיד הייתה בנאדם שחצן ואפס עגול!
השב   •  46
29
משקיף17/03/2023 23:36
בלעדיו אין מכבי פת.הבן אדם גאון
השב   •  52
28
ניר17/03/2023 22:47
אבי לוזון אדם משכמו ומעל הלואי ויחזיק את מכבי ת עוד 30 שנה קדימה מכבי פת
השב   •  73
27
משה17/03/2023 22:41
תודה לך אבי ע כל מה שעשית לטובת מכבי ת ועל מה שאתה עושה ותמשיך לעשות אתה מ מוכשר ובן אדם זהב
השב   •  43
26
הגיע הזמן ללכת17/03/2023 22:22
עדיף שתלך עכשיו בכבוד
השב   •  47
25
פעם טבח תמיד טבח17/03/2023 22:04
איזה מרד ואיזה נעליים. טייסי המילואים משרתים בהתנדבות !
ולא עושים שבוע-שבוע בין הסירים. יש גם ימניים שפויים, כמו אבי לוזון, שממש הפתיע אותי לטובה בגישה הפרגמטית - מאוזנת שלו, ביחס לרפורמה (שבמתכונתה הנוכחית תפרק את המדינה ונשאר רק עם טבחים כמוך).
השב   •  64
24
אוראל17/03/2023 21:53
תיקו צורב..שערים אומללים.. ומחצית שנייה חלשה מאוד—למרות שאבי ימין- ליכוד.. הוא הסביר יפה את המצב.. ואת האנומליה שנתניהו 12 שנים ויותר בשלטון.. הדף כול ניסיון ״ לרפורמה משפטית״ ופתאום בחודשיים ימים מבול של חקיקה שמטרתה לפרק את המדינה ל4-5 שבטים.. ולשים קץ לישראל אחת.
השב   •  42
23
אלי17/03/2023 20:36
מתי תבינו שכולם כולל כולם מרוויחים מהכדורגל והמבין יבין מעניין שאף אחד לא עוזב .
השב   •  03
22
דניאל17/03/2023 20:22
אני הבנתי שיש מי שרוצה את מכבי פת וזה פורסם בכל מקום.
אבי כרגע מפחד לדבר על זה.
אבי לוזון מסיים במכבי פת בסיום השנה.
תודה אבי ובהצלחה למחליף שיגיע.
השב   •  44
21
איש מוכשר מאוד ואוהד אמיתי של מכבי פ״ת17/03/2023 20:18
איש מוכשר מאוד ואוהב מכבי
השב   •  83
20
יוסי17/03/2023 20:13
לוזון כישלון!!
בקשר לרפורמה - אתה לא ימני. כול מי שבחר בממשלה הזאת , תומך ברפורמה עכשיו.
תפסיק לבלבל את המוח בקשר לטייסים!! הם עושים מרד , מי שעושה מרד יושב בכלא. מה איכפת אם הוא טייס או טבח!!
השב   •  1112
19
חדרה אימפריה17/03/2023 19:50
לא יודע איך לאכול אותו
מה שכו אבי לוזון הוא נוף בכדורגל הישראלי בין אם אתם אוהבים אוצו או לא.
השב   •  92
18
‏בחייאת דינק17/03/2023 19:42
‏אם היית פותח את הארנק ומביא זרים במיליון יורו ,היית לוקח אליפות , ‏אלונה ברקת לקחה אליפות בגלל הזרים
השב   •  60
17
התרנגול הזועם17/03/2023 19:16
איזה דמגוג קטן אבי לוזון
בני יהודה שנה שניה בליגה הדניה ועשה זאת כמה שנים!!
השב   •  35
16
סלומון17/03/2023 19:15
אבי איש ענק בכול המובנים. אני אישית מאוד אוהב ומעריך אותו ומקווה מאוד שיבוא יום ויהיו עוד הרבה כמותו בספורט בכלל ובכדורגל בפרט. אבי, תמשיך להיות כפי שאתה ואל תתיחס לרעשי רקע. כל הכבוד לך.
השב   •  112
15
רף17/03/2023 19:13
לפני שנה ראיתי את מגמדוב קונה שווארמה.
לפי הגובה והמבנה גוף לא פלא שהיה בלם גדול.
השב   •  41
14
יוסי17/03/2023 19:11
אבי לוזון וביבי נתניהו אחד הם שניהם זמנם עבר מספיק שחרר לקחת את הקבוצה לצמיתות משכנתא לכל החיים תן לצעירים דם חדש יגיעו גם אוהדים ומשקיעים חדשים שלא בדיוק אוהדי משפחת לוזון
השב   •  510
13
פת של הפועל17/03/2023 19:04
טינופת
השב   •  612
אלעד17/03/2023 20:03
בדאלק תרגע פרמיטיבי
השב   •  30
12
אני17/03/2023 18:48
אבי לוזון הוא מפעל של איש אחד שהצליח להוביל מועדון אפור ובינוני להיות יצרן מספר אחת של שחקנים מהשורה הראשונה. בישראל. תחשבו עליו מה שתרצו. תרגישו ללגלג עליו אבל הנאמנות שלו למועדון, המחוייבות, הדאגה לשחקנים אין לה כמעט אח ורע בכדורגל הישראלי. על הסגנון אפשר להתווכח. על הפה הגדול ועל הישירות שלא תמיד נעימה לאוזן. אבל על זה שהוא איש עסקים מצליח אין עוררין. זכו עבדה, סולומון, בריבו ואחרים שלוזון היה שם בשבילם
השב   •  145
11
רמי17/03/2023 18:44
לא אוהב את הסגנון של לוזון בכלל ועצם זה שנתנו לבעל קבוצה להיות יושב ראש התאחדות זה ניגוד עניינים חמור אבל ללא ספק מגיע לאבי לוזון ציון 10 על מה שהוא עשה במכבי פתח תקווה . לקח קבוצה בלי אוהדים מנהל אותה לבד מוציא שחקנים לאירופה פעם אחר פעם . בנה מחלקת נוער הכי טובה בארץ. שאפו
השב   •  141
10
דורון17/03/2023 18:41
חוסר מודעות מוחלט, 30 שנים ללא תואר למעט גביע הטוטו, מנהל כושל חסר מושג
השב   •  112
9
קוקי17/03/2023 18:37
אהבתי את מה שאמר על הרפורמה, שקול וענייני
השב   •  104
8
בן אדם מגלומן17/03/2023 18:28
מזל שלו שאין למכבי פת אוהדים ככה יש לו שקט לעשות בה ככל העולה על רוחו ובלי קשר הוא הצליח בגדול בקבוצה הזאת בלי לוזון והקשרים שלו היום אין מכבי בעיר פת
השב   •  62
7
אייל17/03/2023 18:27
די אבי לך כבר! כבר 5-10 שנים הקבוצה לא מעניינת אותך מלבד הכסף מקבוצת הנוער. תספר שהצעת לעזוב את קבוצת הבוגרים ולהישאר רק עם הנוער. רק הכסף מעניין אותך אז די לך כבר
השב   •  43
6
מנשה17/03/2023 18:19
מגמאדוב הזר הכי טוב שהיה וגם ניקולקסו עונה שעברה שלא ידעתם לשמור אותו בקבוצה
השב   •  51
5
אמיר17/03/2023 18:16
ראיון שלם ולא שאלת אותו על אריאל לוגסי? איך השחקן שלוזון טען שיהיה שווה בעוד שנתיים 10 מיליון יורו, כמעט ולא מקבל דקות במכבי פתח תקווה? מה קורה עם השחקן הצעיר הזה שלפני שנתיים נחשב לדבר הכי גדול שהיה אמור לצמוח שם?
השב   •  33
4
אריאל17/03/2023 18:15
אבי לוזון של העשר השנים האחרונות זה לא אותו אבי לוזון נכשל בכל מה שנוגע.בעשר השנים האחרות מכבי פתח תקווה ירדה ליגה שלוש פעמים.האשם היחידי זה רק אבי לוזון נכשל בחוזים עם שחקנים זרים וישראלים מפסיד בכל בוררויות מול שחקנים
השב   •  34
3
אחד העשירים17/03/2023 18:04
אבי לוזון אחד מאנשי עסקים הכי עשירים בארץ
הכסף שעשה מפת הניב לו ביניינים בעיר מגרשים חניונים יכול לקנות את מכבי ואת חיפה ביחד
השב   •  24
קן17/03/2023 19:14
זה אחיו עמוס.
שחר הרבה יותר עשיר מהם.
השב   •  31
2
זיו17/03/2023 18:01
ראיון יפה ושקול כל הכבוד
ושיהיה בהצלחה
השב   •  91
1
אבי17/03/2023 17:40
היה לך שחקן בקבוצה מגמאדוב
אם אתה לא חלק מזה - אתה לעולם לא תבין
השב   •  40
אסור לפספס
נגןאינטימי: פאטצ'י מעניק מסאז' בירך לזהבי
אינטימי: פטאצ'י מעניק מסאז' בירך לזהבי
נגןקבע שיא עולמי מטורף בעליות מתח ב-24 שעות
קבע שיא עולמי הסטרי בעליות מתח ב-24 שעות
נגןכמה כוכבי כדורגל אפשר לפגוש במשחק של מסי
כמה כוכבי כדורגל אפשר לפגוש במשחק של מסי
נגןאתגר "נחש מי?" פדרי מול פרנקי דה יונג
אתגר "נחש מי?" פדרי מול פרנקי דה יונג
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתית
/* LAST / NEXT ROUNDs */