יום שבת, 06.07.2024 שעה 01:28
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

בירידה חדה: הפער הגדול בין קראנקה לאיביץ'

מכבי איבדה כמעט שער וחצי למשחק, סופגת יותר ואיבדה את כמות הנקודות שהסרבי איבד בכמעט מחצית מהמשחקים. וגם: מסקנות מעזיבת גלוך. הנתונים בפנים

|
איביץ' וקראנקה (אחר)
איביץ' וקראנקה (אחר)

אייטור קראנקה מונה ב-4 בינואר למאמנה החדש של מכבי תל אביב במקומו של ולאדן איביץ'. יממה לאחר מכן הוצג הבאסקי בישראל ומשם המשיך לאימון הבכורה שלו במועדון. אחרי יומיים בלבד בארץ הוא עלה למשחק הבכורה שלו בבלומפילד והצהובים ניצחו 0:3 את מ.ס אשדוד. המאמן עצמו אמר שזה לא משחק שהוא זוקף לזכותו, אלא לצוות הקודם, והאמת שכבר אז אחרי יומיים עבודה בלבד, אפשר היה לראות שהצהובים הולכים אחורה ברמת המשחק שלהם.

המשחק הבא היה 2:2 נגד בית"ר ירושלים, שהושפע לא מעט מהחלטות שיפוט שנויות במחלוקת, בלשון עדינה. לאחריו הגיע ה-0:3 הגדול על מכבי חיפה ותחילת הניסוי של המאמן לשחק ב-4-4-2 קווים. אלא שמי שכיכב באותו משחק ומיד לאחר מכן עזב הוא אוסקר גלוך. המאמן המשיך ל-0:0 מול הפועל ת"א ו-1:1 מול בני סכנין, כשזאת משחקת בעשרה שחקנים ברוב דקות המשחק. 

הניסוי של ה-4-4-2 שהתחיל מול מכבי חיפה, המשיך גם מול מכבי נתניה ונגמר בהפסד 2:1 ליהלומים, באחת ההופעות הנוראיות של הצהובים בשנים האחרונות, הופעה שכללה לא פחות מ-100 איבודי כדור. קראנקה החזיר את הקבוצה ל-5-3-2 וניצח את הפועל באר שבע 0:1, לאחר מכן את סקציה נס ציונה 0:2, ואז הגיע ההפסד 2:1 להפועל ירושלים.

ניר ביטון. חזרה ל-5-3-2 (איציק בלניצקי)ניר ביטון. חזרה ל-5-3-2 (איציק בלניצקי)

בסך הכל מדובר בתשעה משחקי ליגה מאז שהוא מונה, בהם מכבי ת"א רשמה ארבעה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו ושני הפסדים. בפרק הזמן הזה היא כבשה 14 שערים וספגה שבעה. תחת קראנקה מכבי ת"א סופגת 0.77 שערים וכובשת רק 1.33 שערים בממוצע למשחק. לפני המשחק מול הפועל באר שבע דיבר נציג הבעלים, ג'ק אנגלידיס, על כך שבמשחקים מול בית"ר, סכנין והפועל ת"א מה שהיה חסר לקבוצה כדי לנצח זה השפיץ של הנעל. ובכן, השפיץ כה גדול שהפער בין הקבוצות שהעמידה מכבי ת"א העונה עומד על כמעט שער וחצי למשחק לטובת הקבוצה של איביץ'. חתיכת שפיץ.

לאיביץ' לעומת קראנקה היו 16 מחזורים בליגת העל. הקבוצה שלו כבשה בפרק הזמן הזה 40 שערים וספגה שבעה. ממוצע של 2.5 כיבושים למשחק, וממוצע של 0.43 ספיגות למשחק. זאת הייתה קבוצת ההתקפה הטובה ביותר בליגה וקבוצת ההגנה הטובה ביותר בליגה. בשני הפרמטרים האלה, הפער הולך ונסגר ותכף כבר לא יהיה קיים.

ולאדן איביץ' (רדאד ג'בארה)ולאדן איביץ' (רדאד ג'בארה)

הסרבי השיג בתקופתו 36 נקודות מתוך 48 אפשריות, משמע הוא איבד 12 נקודות. קראנקה כבר עכשיו איבד 12 נקודות. לפני מספר שבועות כששאלו את המאמן הבאסקי על הפער בטבלה הוא ענה אולי בחצי ציניות ואולי לא: "קיבלתי את הקבוצה במינוס שש מהפסגה, עכשיו היא במינוס חמש, אז צמצמתי בנקודה אחת", הימים עברו ועכשיו הפער כבר צמח בשתיים, למקרה שהוא הפסיק לספור. 

המספרים הם רק עוד דרך להציג את מה שהעיניים של כולם רואות. תחת קראנקה מכבי ת"א הלכה לאחור בצורה משמעותית מאוד. הכדורגל שלה פחות טוב באופן ניכר, היא עוד יותר מוגבלת מול קבוצות מסתגרות מאשר לפני כן והדבר היחיד שהשתנה זה שהיא הצליחה לנצח את מכבי חיפה ואת הפועל באר שבע, מה שאיביץ' לא השכיל לעשות, אבל לא יהיה מופרך לחשוב שאם איביץ' היה נשאר, המצב בטבלה עכשיו היה טוב משמעותית לטובת הצהובים, וגם המצב על הדשא. 

בסופו של יום במכבי ת"א צריכים להביט במראה ולשאול את עצמם מה השתנה בחודשיים האחרונים, מאז ה-7 בינואר, הופעת הבכורה של קראנקה, ועד היום? התשובה היא פשוטה. התחלף צוות האימון ועזב אוסקר גלוך (שגם אצל איביץ' לא היה באנקר של 90 דקות בהרכב ובחלק מהמשחקים אפילו לא שחקן הרכב, הרי על כך היו לא מעט מהביקורות כלפי הסרבי). המסקנה פשוטה לא פחות: אם הפער בין שני המאמנים כל כך קיצוני, אז נעשתה טעות בבחירת המאמן. ואם ההשפעה של גלוך כה קריטית על היכולת של הקבוצה, אז נעשו לא מעט טעויות בבניית הסגל וגם באופן התגובה לעזיבתו של הקשר לרד בול זלצבורג מבחינת הרכש בחלון. 

אוסקר גלוך חוגג. נעשו טעויות בבניית הסגל (רדאד ג'בארה)אוסקר גלוך חוגג. נעשו טעויות בבניית הסגל (רדאד ג'בארה)

בשורה התחתונה, הפרויקט השאפתני של מיץ' גולדהאר מהקיץ האחרון, של החזרת הליגיונרים הביתה, קורס לנגד עיניו. במכבי ת"א לא אוהבים את העובדה שישנה אווירת "סיום עונה" בתקשורת וגם בקרב הקהל, כאשר הפער הוא שמונה ויש עוד 11 משחקים לשחק, כשיש גם את חצי גמר גביע המדינה נגד בית"ר ירושלים בסמי עופר. מבחינתם עוד יש סיכוי על הנייר לזכות גם בזה וגם בזה, והם כועסים שמנסים לסגור להם את הסיפור על העונה כבר עכשיו.

בפועל? עד עתה בתשעה משחקים בליגת העל פלוס שניים בגביע מכבי ת"א של קראנקה לא הראתה לאורך כמה משחקים רצופים שהיא באמת מסוגלת להיות ולעשות כל מה שבמועדון מאמינים שהיא יכולה. ושוב, הם פשוט צריכים לשאול את עצמם שאלה אחת - מה נשתנה בחודשיים האלה?


הגרלת גביע המדינה בכדורגל גברים ונשים
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */