יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:59

תוספת של מיליארד ש"ח לתקציב משרד הספורט

הישג חסר תקדים של מיקי זוהר: אחרי מו"מ ארוך עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ומשרדו, הושג ההסכם על הגדלת התקציב. בנוסף, הטוטו יעבור לאחריות המשרד

|
מיקי זוהר (חגי מיכאלי)
מיקי זוהר (חגי מיכאלי)

שר התרבות והספורט מיקי זוהר הגיע לסיכום עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על גידול תקציבי חסר תקדים לעולמות התרבות והספורט בישראל בסך של מיליארד שקלים והכפלת הסכמי השיווק של הטוטו עם הקבוצות. הממשלה אישרה את תקציב משרד התרבות והספורט לשנים 2023-2024, בתוספת תקציבית חסרת תקדים, אשר תשנה את פניהם של עולמות התרבות והספורט בישראל באופן דרמטי.

סיכומים אלו הושגו לאחר מו”מ ארוך ואינטנסיבי, שקיימו שר התרבות והספורט ומנכ”ל משרדו, כפיר סויסה, אל תוך הלילה עם גורמי המקצוע במשרד מול הגורמים המקצועיים במשרד האוצר על רקע מעבר הטוטו למשרד התרבות והספורט. מדובר בגידול התקציבי הגבוה ביותר בתולדותיו של המשרד מיום הקמתו, שיביאו לשורה של הישגים גדולים אשר יחזקו את איגודי ואגודות הספורט בישראל וכן את עולם התרבות שיזכה לפרויקטים חדשים. 

בשבועות הקרובים יונח התקציב שאושר בממשלה על שולחן הכנסת לקראת אישור סופי של התקציב במליאת הכנסת. במקביל, סוכם על העברת הטוטו לאחריות משרד התרבות והספורט והכפלת הסכמי השיווק לקבוצות תוך תיאום מלא מול משרד האוצר בנושאים השונים. חוק הטוטו יפורסם להערות הציבור ויבוא להצבעה בכנסת לפני אישור תקציב המדינה וכל זאת לאור ההגדלה התקציבית המשמעותית שניתנה למשרד. 

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר: “שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה! אני גאה לעמוד במשימתי הראשונה - להגדיל את תקציב משרד התרבות והספורט בצורה משמעותית וחסרת תקדים. ברוך ה׳ אנחנו מביאים לעידן חדש בעולמות התרבות והספורט בישראל. אני מודה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואנשיו ולרוה"מ בנימין נתניהו וכמובן לאגף התקציבים שתמך בבקשתי, אני שמח מאוד שכולם הבינו את החשיבות הגדולה לקידום עולם התרבות והספורט של כולנו”.

מנכ"ל משרד התרבות והספורט כפיר סויסה הוסיף: “שמח שהצלחנו להביא לגידול משמעותי בתקציב המשרד. מדובר בבשורה גדולה לעולמות התרבות והספורט בישראל. תהיה השקעה גם במצוינות ובהישגיות וגם בקהילה, בפריפריה ובתשתיות. מודה לגורמי המקצוע במשרד והתרבות והספורט ובמשרד האוצר על העבודה המאומצת, לשר מיקי זוהר על האמון, ועל התשוקה שלו לתרבות וספורט שבזכותה תקציב המשרד גדל בצורה כזו”.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */