יום רביעי, 03.07.2024 שעה 21:13
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

"אין פה מבחר מאמנים, אנחנו 'אלופי הפיטורים'"

בתכנית הספורט של ישראל דיברנו עם שחקן העבר של מכבי ת"א, אמיר שלח: "הקבוצה ביכולת לא טובה ואין מה לתרץ. ערן זהבי הגיע לליגה, אך לא מספיק טוב"

|
אופירה אסייג בתוכנית הספורט של ישראל (מערכת ONE)
אופירה אסייג בתוכנית הספורט של ישראל (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית הספורט של ישראל נדבר על ההפסד 2:1 של מכבי תל אביב למכבי נתניה, החזרה של סלובודן דראפיץ' לקריית שמונה, ההאשמות של הפועל חיפה נגד השופטים לאחר ההדחה להפועל ירושלים בגביע המדינה וחזרת ליגת האלופות.

“אין בישראל מבחר של מאמנים. אם יש כסף, ואפשר להביא מישהו מחו”ל - יעשו כך”

בתוכנית הספורט של ישראל דיברנו עם אמיר שלח, שחקן העבר של מכבי תל אביב, ושאלנו את דעתו על הקבוצה של אייטור קראנקה בתקופה האחרונה, מה דעתו על ההפסד המאכזב אמש למכבי נתניה ומה לדעתו נדרש לעשות על מנת שהקבוצה תצא מהתקופה הלא קלה בה היא נמצאת.

אמיר שלח (רדאד ג'בארה)אמיר שלח (רדאד ג'בארה)

אמיר שלח, שחקן העבר של מכבי תל אביב ערב טוב לך
“ערב טוב חברים, התגעגעתי”.

אנחנו מחייכים אבל אוהדי מכבי מבואסים. אפשר להגיד שהם יצאו מהמרוץ לאליפות
”גם אני מאוד התבאסתי מהתוצאה. אני אמרתי שמכבי תל אביב השנה זה אפילו לא מכבי חיפה, היכולת מלא מספיק טובה. השחקנים לא ילכו לים, וזה מועדון שבאמת כולם יעשו הכל, אבל הסיכויים נמוכים כי היכולת לא מספיק טובה”.

מה זאת אומרת? החליפו מאמן בשביל זה
”לא החליפו את איביץ’ בגלל שרצו, אלא כי החליט לעזוב”.

ולאדן איביץ' (רדאד ג'בארה)ולאדן איביץ' (רדאד ג'בארה)

אני לא בטוח שבדיעבד הוא הבין לאן הולכת מכבי תל אביב. באה לו הצעה טובה יותר, וזה התלבש לו טוב
“באה לו הצעה של 2.5 מליון אירו שסגרה מבחינתו את העניין. הוא לא היה מתלכלך בשביל לקבל 600-700 אלף אירו. אני יכול להגיד על ההתנהלות של המועדון בשנים האחרונות, כולל בחירת מאמן, ואף פעם לא מחתימים שחקנים כי מחכים למאמן, והכל כזה בשלוף, הביאו שחקנים לא יותר ולא פחות טובים. הם עושים עבודה כל השנה, יש רשימה של שחקנים, יש אופציות לא צריך לחפש”.

הרבה מבקרים את ברק יצחקי, מה לדעתך הוא יכול לעשות בנידון?
”אני לא יודע. אני חושב שסך הכל הוא מקורב למיץ’ גולדהאר, וכרגע הוא מנהל את העניינים במועדון. להחתים מאמן ביוני, שיביא את השחקנים שהם רוצים, וכשיש תכנית מגירה עם שלושה שמות על כל תפקיד, קל יותר להביא שחקנים. אנחנו רואים שלאורך השנים יש בעיה וסחבת עם המאמן והשחקנים. אל תשכחו שהביאו את יונתן כהן, שנכון שעדיין לא בכושר, אבל הוא ברמה של שחקן זר. בדרך כלל לישראל מגיעים שחקנים שלא משחקים, צריך לקחת את זה בחשבון”.

ברק יצחקי (חגי מיכאלי)ברק יצחקי (חגי מיכאלי)

מבחינת מאמנים יש למכבי בעיה. היא מביאה כאלה שאם היו מצליחים לא היו מגיעים לישראל. אולי הם צריכים לצאת מהקונספציה הזאת ולעשות כמו מכבי חיפה וברק בכר שבא עם תוצאות
”אני מאמין שאם היה להם את בכר או מישהו ברמה שהיו מאמינים בו, היו עושים את זה, אבל אל תשכח שאנחנו בישראל ‘אלופי הפיטורים’. יום אחד מפטרים, וחודש אחרי המאמן חותם במקום אחר. אין פה מבחר של מאמנים. אם יש כסף ואפשר להביא מישהו מחו”ל בהרבה כסף, הרבה יותר כסף מצוות מקומי, אז יעשו את זה”.

למה שלא יקראו למרקו בלבול למשל?
לא שיש לי בעיה איתו, אבל בגלל ההצלחה שלו בהודו צריך להחתים אותו? הרי הביאו את בכר במקומו. אם הוא עשה עבודה כזו טובה, למה הביאו את בכר? וגם לגביו – רק לפני שבוע התקשורת ירדה עליו ואמרה שהוא לא שולט בקבוצה שלו”.

ברק בכר (רדאד ג'בארה)ברק בכר (רדאד ג'בארה)

אמרו נקודתית שהקבוצה לא שיחקה טוב, אבל לא דיברו על בכר. אנחנו סוגדים יותר מדי למאמנים זרים
”כרגע אין מאמן ישראלי לצערי שיכול להרים או להשתלט על מכבי ת”א. בנבחרת אני לא ממליץ על מאמן זר, זה לא עובד בשוטף, עדיף מאמן ישראלי. מכבי תל אביב ביכולת לא טובה ואין מה לתרץ תירוצים. ערן זהבי לא בכושר טוב, אבל גם בתקופה כזו הוא עדיין מוצא את הרשת וכל הכבוד לו. מבחינת מספרים הוא הגיע לליגה, אבל זה לא מספיק טוב”.

אמיר שלח תודה רבה לך והמשך ערב נעים
“תודה רבה לכם חברים”.

“הרבה בזכותו אני שידרתי 42 שנים במערכת הספורט של קול ישראל”

בנוסף, דיברנו עם איש הספורט ומגיש תכנית ‘שירים ושערים’ לשעבר, דני דבורין, על לכתו של חברו עמי פזטל ז”ל, על הערכתו לאדם שהיה ועל פועלו לאורך השנים.

איש הספורט ומגיש תכנית שירים ושערים לשעבר, דני דבורין, מה שלומך?
”הכל ברוך השם. אופירה ואני שיתפנו פעולה בצורה נהדרת, כמו שאם היו רונאלדו ומסי משחקים יחד זה היה דומה לשידור בינינו”.

דני דבורין (חגי ניזרי)דני דבורין (חגי ניזרי)

ביקשנו שתעלה לדבר על עמי פזטל ז”ל, שהלך לעולמו בגיל 87 היום (שלישי), ואפשר לומר שהוא זה שייסד את שירים ושערים
”נכון, עמי פזטל ז”ל שהובא למנוחות הוא האדם שהתווה את הדרך של התכנית. הוא היה המגיש הראשון של תכנית הרדיו המפורסמת, ‘שירים ושערים’, וכולם למדו ממנו מהי הדרך הנכונה להגיש את התכנית שירים ושערים. כל אחד עם תוספות קטנות משלו, אבל העיקרון היה אותו עיקרון”.

מה בעצם ייחד אותו?
”הוא היה איש כדורגל, אבל באותה נשימה עמי היה אדם נפלא. תמיד אמרתי עליו שהוא שופט כל אדם לקולא ולא לחומרא, תמיד חיפש את הטוב שבאדם. הוא מסוג האנשים שהלוואי שירבו כמותם, ויחד עם זאת הוא היה איש מקורופון. קיבל את השרביט מנחמיה בן אברהם, שהיה מנהל הספורט של קול ישראל, והוא נתן לו את ההגשה הראשונה של ‘שירים ושערים’. ספק אם רבים יודעים, שעד שהתכנית עלתה, הצופים היו חייבים להמתין עד לשעה ארבע או חמש אחרי הצהריים ולשמוע את תוצאות הספורט במסגרת התכנית. במכה אחת זו הייתה התפרצות של לבה, אנשים לא האמינו למה שהם מקבלים”.

עמי פזטל (משה חרמון)עמי פזטל (משה חרמון)

צריך להזכיר שעמי היה האיש המיתולוגי של שמשון ת”א, בלעדיו לא הייתה קבוצה, זו הייתה אהבתו הגדולה וכל חייו
”אני מסכים עם כל מילה, ויכול להוסיף דבר אחד. ב-1966 הייתה הפעם הראשונה ששמשון הגיעה לגמר גביע המדינה, והוא אימן אותה כבחור צעיר. שמשון הייתה מפעל החיים שלו והוא נתן לה את כל כולו. כאשר עמי לקח לידיו משהו, הוא עשה אותו בכל מאת האחוזים”.

מתי דיברת איתו לאחרונה?
”ביום שישי הראשון של החודש הזה. היה לנו מה שנקרא פרלמנט ספורט בימי שישי, ועמי היה ראש הפרלמנט, גם בהיותו המבוגר האחראי. הוא היה בעל ידע רב כמעט בכל תחום, וכל מה שרצית לדעת בכל נושא, עמי ידע. אם הייתם שומעים כיצד ספדה לו היועצת המשפטית של עיריית ת”א-יפו לשעבר, אמרה שהיה עמוד התווך של המחלקה המשפטית בעירייה. תמיד אמרו ‘מה יש לעמי להגיד על זה או על זה’, והיה חשוב להתייעץ איתו כי חכמתו רבה וניסיונו רב.

“בהיותי צעיר הוא אמר לי ‘אני דיברתי עם נחמיה בן אברהם, ובבוא היום הוא ייקח אותך ל’קול ישראל’. הרבה בזכותו אני שידרתי 42 שנים במערכת הספורט של קול ישראל, וכפי שאמרת אופירה, בין היתר שיתפנו פעולה. שת”פ כזה בין שני אנשים ללא אגו, והייתה הבנה הדדית וזה עבד ‘טיפ-טופ’. כל מי ששידר בשירים ושערים לא ישכח זאת לעולם. אני זוכר אם ים הטרנזיסטורים ביציעים, היום אני בספק אם הדור הצעיר יודע בכלל מה זה. אנחנו ישבנו במגרש עצמו, ללא קבינות השידור ביציעים, ויכלנו לשמוע כיצד משמאל ומימין שומעים אותנו באמצעות הטרנזיסטורים”.

פזטל (משה חרמון)פזטל (משה חרמון)

דני דבורין האגדי, תודה רבה שעלית לשידור
”תודה רבה לכם חברים שאפשרתם לי כמובן לעלות את זכרו של עמי פזטל ז”ל. אני מקווה שידברו עליו בכל תכנית רדיו אפשרית, על אחת כמה וכמה בתכנית ספורט. תודה רבה חברים”.

”סלובו גבר ויודע מה הוא עושה, הוא לא צריך את העצות שלי”.

בתוך כך, דיברנו בתכנית הספורט עם הרב עמי פייקובסקי, רבו של של סלובודן דראפיץ’, לאחר מינויו של המאמן לעמוד על הקווים בעירוני קרית שמונה, מה דעתו על המינוי, מה דעתו על הבעלים של הקבוצה, איזי שירצקי, ולאן הוא חושב שהולכת הקריירה של המאמן.

הרב עמי פייקובסקי, רבו של של סלובודן דראפיץ’, ערב טוב
”ערב טוב לכם חברים”.

סלובודאן דראפיץ' והרב עמי פייקובסקי (הרב עמי פייקובסקי) (מערכת ONE)סלובודאן דראפיץ' והרב עמי פייקובסקי (הרב עמי פייקובסקי) (מערכת ONE)

תגיד כבוד הרב, למה כדאי לו לחזור לק”ש?
“שאלה טובה. הוא מאוד רצה להישאר. הוא אמר לי ‘אני מאוד אוהב את המקום הזה, אני אוהב את השחקנים’. הוא אהב שם הכל, הוא הביא אותם למקום טוב. הם היו בסכנת ירידה ובמצב הרבה יותר גרוע ממה שעכשיו, אותם שחקנים משחקים שם היום, ואני מאמין שהוא יביא אותם למקום טוב”.

דראפיץ’ כביכול הושפל שם, איזי שירצקי פיטר אותו עוד לפני משחק הקבוצה. למה ייעצת לו לחזור?
”סלובו הוא גבר. הוא יודע מה הוא עושה, הוא לא צריך את העצות שלי. אני נתתי לו ברכה שיצליח. עצה שכן נתתי לו הייתה במכבי נתניה, כשהיו מקום אחרון ובפשיטת רגל. הוא שאל אותי ‘איך אקח אותם עם מינוס תשע נקודות?’, ואני אמרתי לו שיקח אותם ויסיים עם פלוס תשע. בסוף הוא סיים עם פלוס שמונה”.

נתת לו ברכה להגיע להפועל ת”א?
”לא, והאמת שגם לא ידעתי שום דבר. בדרך כלל אני בעניינים, אבל פה זה היה שעה שעתיים וזה נגמר. זו הייתה כנראה הטעות”.

סלובודאן דראפיץ' והרב עמי פייקובסקי (הרב עמי פייקובסקי) (מערכת ONE)סלובודאן דראפיץ' והרב עמי פייקובסקי (הרב עמי פייקובסקי) (מערכת ONE)

התייעצו איתך לפני ק”ש מה כדאי לעשות?
”אני הייתי אצל הרבי בניו יורק, והוא ואשתו היו בתאילנד. נכנסתי לחדר של הרבי, ואמרתי שבירכתי את סלובו, והם ישמעו רק בשורות טובות. אני בלב הרגשתי שהוא חוזר לק”ש. אני רוצה לברך אתכם שתכניסו רוחניות גם בתכניות שלכם, זה יגרום לכם ממש להצליח. אני לומד עם סלובו פעם בשבוע יש לנו שיעור קבוע. גם לאיזי יש לב טוב. הוא בנאדם שמחזיק את כל חב”ד בעיר. הוא מחזיק תמחוי לאנשים שאין להם מה לאכול”.

מגיע לו כל הכבוד על המאות מליונים שהוא משקיע שם
הוא ראה את סלובו, ואחרי שבוע אמר לו ‘אתה המאמן הכי טוב בארץ, אתה עוד תהיה אצלי’. הוא יכול פתאום לבוא ביציאה כזאת ופתאום בכזאת. הוא אדם שנותן שם הכל ואני מאמין שסלובו מאוד יצליח”.

אתה בקשר עם עומר אצילי ובנוסף אליו יש עוד הרבה אנשי ספורט שמתקרבים לדת. מה הגורם לכך לדעתך?
”כשנמצאים ‘על הקרשים’, במקום הכי נמוך שיכול להיות, אומרים שמשם אין לך לאן ללכת ואתה רוצה לגלות את האמת”.

עומר אצילי והרב פייקובסקי (צילום פרטי) (מערכת ONE)עומר אצילי והרב פייקובסקי (צילום פרטי) (מערכת ONE)

עומר התקרב לדת בגלל התקופה הקשה שעבר?
”אני איתו 12-13 שנה, לבן אדם כל הזמן היה את זה. כולנו עושים שטויות בחיים, צריך להתקדם מזה”.

אתה נפלת בחיים כבוד הרב?
”איזו שאלה אני באתי ממגרש הכדורגל. הנקודה היהודית מתעוררת אצל בנאדם רק בגלל המצב שאנחנו נמצאים בו במדינה שלנו – גיהנום. במצב הזה אני צריך לדעת מה אני עושה, צריך להעיר את הנשמות. זה מה שאנחנו עושים”.

הרב של סלובודן דראפיץ’, עמי פייקובסקי, תודה רבה לך
”תודה רבה לכם חברים”.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */