יום שבת, 06.07.2024 שעה 10:25
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • 72 - 85
  • מכבי ת"א

מי תפגוש את הנשיא? מבט על קבוצות חצי הגמר

מכבי ת"א תמיד פייבוריטית, נס ציונה תחפש להדהים, הפועל ירושלים בכושר הטוב מכולן והפועל חיפה חולמת בענק. סיפורן של 4 הסמי-פיינליסטיות של הגביע

|
ווייד בולדווין, די. ג'יי קופר, ספידי סמית' ועמית שמחון (חגי מיכאלי, שחר גרוס ועמרי שטיין)
ווייד בולדווין, די. ג'יי קופר, ספידי סמית' ועמית שמחון (חגי מיכאלי, שחר גרוס ועמרי שטיין)

הכדורסל הישראלי יגיע לאחד מרגעי השיא שלו היום (שני) בירושלים עם שני חצאי גמר גביע המדינה שיפגישו את מכבי תל אביב עם עירוני נס ציונה, ואת הפועל ירושלים עם הפועל חיפה. ארבעת הקבוצות מגיעות בכושר שונה זו מזו, וכמובן שעם עומק שונה כמו גם יתרונות וחסרונות שונים, ובתום ארבעים דקות של כדורסל – או יותר – תיקבענה להן העולות לגמר הגביע שייערך ביום חמישי. בינתיים נראה שאין זמן מתאים יותר לספר את סיפורן של הסמי-פיינליסטיות.    

חצי גמר ראשון (עירוני נס ציונה – מכבי תל אביב 18:00)

מכבי תל אביב

מקום בליגה: 1
רצף מקומי: 2 ניצחונות
מקום באירופה (יורוליג): 12
רצף באירופה: הפסד אחד

מכבי תל אביב מגיעה למשחק מול עירוני נס ציונה לאחר שהפסידה בחמישי האחרון לכוכב האדום בלגרד במשחק שאולי היה רחוק שלשה של ווייד בולדווין על הבאזר כדי לכפות הארכה. בסופו של דבר ההתמודדות רק הראתה פעם נוספת כמה עודד קטש היה צריך את הרכז הפותח שלו, לורנזו בראון. יחד עם זאת, המפגש הערב צריך להעלות בראש ובראשונה את השאלה בנוגע לכושרו של יפתח זיו, שכן הצהובים צריכים עוד רכז והשאלה בעניינו לא נוגעת לכושר או יכולת כי אם לחדות בהתחשב בסיטואציה אליה הוא מגיע. לאורך עונה שלמה היה מקום לתת לו דקות בכדי שיגיע בדיוק לסיטואציה הזו, של היום בערב, עם סימן קריאה באשר לתרומה יציבה אפשרית שלו.

לורנזו בראון, קטש צריך אותו (איציק בלניצקי)לורנזו בראון, קטש צריך אותו (איציק בלניצקי)

התקפית, אין ספק שמכבי תל אביב היא הטובה בליגה, הסטטיסטיקות יותר מתומכות בכך, בכל זאת מדובר בסגל הכי מוכשר שהיה למועדון בשנים האחרונות (להוציא כמובן את עונת 19/20). כמובן שאי אפשר באמת לדבר על קבוצתו של קטש במונחים של אנדרדוג, בטח כאשר הם מגיעים לשבוע הגביע לאחר עונה אותה הם סיימו מבלי שזכו בגביע המדינה או באליפות הליגה, וזה בטח שמוסיף לרמת הדריכות במועדון שמכוון לזכייה בכל התארים וההעפלה לפלייאוף היורוליג.

שני הביקורים הקודמים של הקבוצה מהצד הצהוב של תל אביב בפיס ארנה במסגרת חצי גמר וגמר גביע המדינה הסתיימו עם זכייה בשני גביעים, והסיפור מבחינתה של מכבי תל אביב חייב לעבור דרך ההגנה. בנוסף, הם יצטרכו לנצל את כל היתרונות האבסולוטיים שיש להם, בין שיהיה זה בעמדות הכנף או בעמדות הפנים בצד הזה של המגרש הקרוי התקפה.

קולסון ודיברתולומאו, ההגנה תהיה המפתח (איציק בלניצקי)קולסון ודיברתולומאו, ההגנה תהיה המפתח (איציק בלניצקי)

עירוני נס ציונה

מקום בליגה: 7
רצף מקומי: 3 הפסדים 
מקום בבית בליגה הצפון אירופית: 4
רצף באירופה: 3 ניצחונות

קבוצתו של אלעד חסין מגיעה במצב מוזר משהו, אך כזה שהופך אותה ליריבה מסוכנת במיוחד עבור עודד קטש וחניכיו שבעצמם מגיעים לא בדיוק במצב האידיאלי. הכתומים נמצאים בכושר נהדר בליגה הצפון אירופית עם שלושה ניצחונות, אך בליגת העל הם בדיוק במצב הפוך וכששני ההפסדים האחרונים שלהם היו כאלה שניתן להגדירם ככואבים במיוחד, שכן שניהם הגיעו בתום הארכה. מבחינה התקפית מדובר בקבוצה לא רעה בכלל שכל עוד יתנו לה לרוץ היא תסב נזק והרבה ממנו. מעבר ליכולת הנהדרת של די ג'יי קופר, שלבטח יסומן, כמו גם שאק ביוקנאן, נראה שהאקס פקטור יהיה הווטרן העונה לשם ג'רום מיינסי. 

קבוצתו של אלעד חסין נראתה לא רע בכלל מול הפועל תל אביב ואף בשלבים מסוימים נראה היה כי היא לא הייתה רחוקה מלהשלים ניצחון סופר מרשים מול חניכיו של דני פרנקו. אז הגיע הרגע שבו מיינסי יצא בחמש עבירות והיה נראה שנס ציונה איבדה את המשחק, ולא כי הקו האחורי שלה לא יכול היה להתמודד עם זה של הפועל תל אביב ששופע בסייז, אלא יותר כי היא הפכה דלילה במיוחד באזור הצבע ולא מן הנמנע שגם הערב הדבר ישחק תפקיד. 

מצבה של הקבוצה מלב המושבה לא בדיוק ידוע מבחינת הפן המנטלי, הרי שני הפסדים בהארכה יכולים לייצר משוכה מנטלית מחד או להביא לאיזושהי "התפוצצות" על הפרקט מאידך, כך שברמת הסכנה אין ספק שקבוצתו של אלעד חסין מסוכנת במיוחד. למרות היותה האנדרדוג של המפגש, היא לא בדיוק יריבה שאפשר להקל בה ראש בשום שלב במשחק.

ג'רום מיינסי. יצטרך להיות האקס פקטור (איציק בלניצקי)ג'רום מיינסי. יצטרך להיות האקס פקטור (איציק בלניצקי)

חצי גמר שני (הפועל ירושלים - הפועל חיפה, 20:45)

הפועל ירושלים

מקום בליגה: 4
רצף  מקומי: 2 ניצחונות 
מקום באירופה (ליגת האלופות): 3
רצף באירופה: 2 ניצחונות

הפועל ירושלים היא ללא ספק הקבוצה שמגיעה במצב הטוב ביותר – היא נמצאת בכושר הכי טוב, מגיעה יחסית בסגל מלא ואין לה פציעות מהותיות. בלא מעט משחקים העונה קבוצתו של אלכסנדר דז’יקיץ' הראתה שהיא יותר מיודעת איך לחזור מפיגור ואולי אפילו חשוב יותר, כיצד לסגור משחק. הדוגמה האחרונה היא גם במקרה הדוגמה הכי טרייה – הניצחון על שטרסבורג שבו חזרו האדומים מהבירה מפיגור 15 נקודות ליתרון, ואז שוב נקלעו לפיגור רק בכדי שליוואי רנדולף ידאג להשאיר את הניצחון בצד הירושלמי.

אפשר לטעון שמבחינת כישרון, מבין ארבעת הקבוצות שישחקו הערב הפועל ירושלים לא בדיוק הכי נוצצת ואולי גם לא הכי כישרונית, אך היא בטח זו ששורטת הכי הרבה. כשמוסיפים למשוואה את העובדה שמדובר ביחידה מגובשת ומלוכדת, כזו שיודעת להילחם, הרי שישנם הרבה מאוד דברים שמשחקים לטובתה ומפצים על כל מחסור כזה או אחר בכישרון. אם לא היה די בכך, הרי שהצטרפותו של טי ג'יי קליין מוסיפה עומק מקומי נוסף שרק הופך את הקבוצה מהבירה לכזו שמסוכנת הרבה יותר ויכולה גם להציע הרכבים שונים שיכולים להקשות הרבה יותר והופכים אותה לפייבוריטית אבסולוטית במפגש חצי הגמר, ואולי גם לגמר הגביע שכאמור ייערך ביום חמישי.

התקפית הפועל ירושלים לא בדיוק נחשבת לקבוצה הכי טובה בארץ מבחינת מספרים, אך היא מצליחה להסב המון נזק בצד השני של המגרש וזאת לרוב בגלל ההגנה הנהדרת שלה שעד כה מיצבה אותה בזירה המקומית בתור קבוצת ההגנה הכי טובה בליגת העל. הערב כמובן יש לקבוצתו של דז’יקיץ' מבחן נוסף מול יריבה אותה הוא כבר ניצח ברוממה.

שחקני הפועל ירושלים, נהדרים בהגנה (אורן בן חקון)שחקני הפועל ירושלים, נהדרים בהגנה (אורן בן חקון)

הפועל חיפה

מקום בליגה: 9
רצף מקומי: 2 הפסדים
מקום בבית ביורופקאפ:
רצף באירופה: 4 הפסדים

הקבוצה שמגיעה לשלב חצי הגמר אולי בפורמה הכי פחות טובה, לאחר שכבר הודחה מאירופה וכאשר היא מגיעה למפגש בסגל שלא כשיר במאת האחוזים, האתגר העומד בפני שרון דרוקר הוא ללא ספק אחד הכי גדולים שרק יכול היה לקבל. יחד עם זאת מעבר לפציעות נושא הכושר האינדיבידואלי עם דגש על שחקן הרכש החדש ג'סטין טילמן יכול להיות הסוגיה המרכזית בשלב חצי הגמר מבחינתה של הפועל חיפה, וככל שיוכל לתרום הרי שסיכוייה של חיפה יהיו אולי טובים יותר. 

הבעיה המרכזית של מי שנחשבת אולי לאנדרדוגית מובהקת היא הסייז בעמדות הכנף והגארד מול מה שיש לקבוצה מהבירה להציע, וככל שחניכיו של דרוקר יצליחו להגיע לסקור גבוה יותר מול מי שעשתה לעצמה שם בתור קבוצת ההגנה הכי טובה של הליגה כך יגברו סיכוייהם, אך כאמור העובדה שטילמן רק החל להתאמן עם הקבוצה והיות וספנסר וייס לא באמת כשיר הרי שהקשיים כמו גם המשוכות והיריבה שניצבת מנגד הרי שהם קשים וגבוהים מאוד.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */