יום שני, 08.07.2024 שעה 13:49
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

"גם המספרים יגיעו": מכבי חיפה מחכה לחזיזה

הוא סחף את הירוקים לצ'מפיונס עם 5 בישולים במוקדמות, אך בליגה הקשר עדיין ללא תרומה סטטיסטית. בכרמל בטוחים: "עניין של זמן". וגם: העמדה המתאימה

|
דולב חזיזה (עמרי שטיין)
דולב חזיזה (עמרי שטיין)

מכבי חיפה תנסה לחזור למסלול הניצחונות במשחק הערב (רביעי) מול הפועל חדרה, שישלים את המחזור ה-21 בליגת העל, אבל בשביל זה היא צריכה את הקטר שיניע את הרכבת. כלומר, היא צריכה את דולב חזיזה, שחזר לאחרונה מפציעה, ועדיין לא הגיע באמת לליגת העל במשחקיה מפתיחת העונה. באופן די מפתיע עדיין אין לו אף שער או בישול במסגרת הזו - וכעת הוא ינסה לשים לזה סוף.

המוליכה נמצאת בסיטואציה די מוזרה. חיפה עם משחק שלישי ברציפות בלי ניצחון בכל המסגרות - משהו שלא קרה לפני כן בעידן ברק בכר. אומנם הירוקים הבקיעו שני שערים במשחק הגביע האחרון נגד מכבי נתניה, אבל הם לא מצאו את הרשת בשני משחקי הליגה האחרונים - משהו שגם כן לא קרה בעידן ברק בכר. 

הירוקים נלחמים בעייפות וביריבות שבאות להסתגר ולהקשות עליהם. זה לא תמיד קל, אבל לפעמים אין ברירה אלא לעבוד קשה כדי לנצח. כשקבוצה כמו הפועל חדרה מגיעה למשחק שכזה, סביר להניח שהאוטובוס שלה שוב יחנה ברחבת ה-16 ולא בחניון האוטובוסים, וכדי לחלץ את הפקק - תרתי משמע - היא צריכה שחקן כמו חזיזה שמתמחה בזה, עם הגבהות מדויקות, מסירות מתוחכמות או מהלך אישי שישחרר פצצה חודרת בונקר. 

דולב חזיזה. קריטי לפריצת בונקר (עמרי שטיין)דולב חזיזה. קריטי לפריצת בונקר (עמרי שטיין)

מתחילת שנת 2023 מכבי חיפה הופיעה לחמישה משחקי ליגה - וכבשה בהם שישה שערים, מתוכם ארבעה הגיעו מתרגילי קרן ואחד נוסף היה מנקודת הפנדל. למעשה, שער השדה האמיתי היחיד שהירוקים הבקיעו בליגה בחודש המשחקים האחרון היה מול הפועל ירושלים והוא הגיע מפעולה שהתחיל דולב חזיזה, שהרים כדור מהאגף הימני לסאן מנחם שהוריד בנגיחה לעומר אצילי וזה נגח מקרוב פנימה. אומנם לחזיזה לא נספר בישול על המהלך הזה, אבל הוא היה שותף מלא לשער השדה הבודד שהאלופה כבשה בליגת העל בתקופה האחרונה.

אגב, במשחקי הגביע האחרונים קרה שונה. מכבי חיפה כבשה שני שערי שדה במשחק האחרון נגד מכבי נתניה שהסתיים ב-2:2. לפני כן, היא הבקיעה עוד ארבעה שערי שדה במשחק הגביע נגד הפועל חיפה, אך שלושה מהם הגיעו בדקות הסיום אחרי שהאדומים כבר היו מותשים לאחר שהיו בחיסרון מספרי מהדקה ה-23 בגלל הרחקה. עד לשליפת הכרטיס האדום בדרבי, מכבי כבשה שני שערים באותו המשחק - אחד מהם היה בקרן והשני היה שער שדה שנולד מלחץ שהפעיל דולב חזיזה, בעקבותיו הוא זכה בכדור ושלח אותו מהאגף הימני לתוך הרחבה, שם מאוויס צ'יבוטה המשיך בנגיעה פנימה. זאת אומרת, בזמן ששתי הקבוצות היו עם 11 מול 11 בדרבי, הירוקים כבשו רק שער שדה אחד, והוא היה בזכות חזיזה.

מאוויס צ'יבוטה מודה לדולב חזיזה על הבישול בדרבי (רדאד ג'בארה)מאוויס צ'יבוטה מודה לדולב חזיזה על הבישול בדרבי (רדאד ג'בארה)

אלא שבאופן די מוזר, חזיזה עדיין על האפס בליגת העל, הרי שעד כה אין לו אף שער או בישול אחרי חצי עונה. לאורך כל העונה שעברה, חזיזה סיפק תרומה משמעותית במשחקי הליגה בהם שיחק, עם תשעה שערים ושישה בישולים שהביאו אותו להניף את צלחת האליפות. וזה תמוה גם כי חזיזה היה אחד מהשחקנים הבולטים במסע ההעפלה של מכבי חיפה לליגת האלופות בפתיחת העונה, עם חמישה בישולים ושער בשלב המוקדמות, פלוס בישול נוסף בשלב הבתים לגול של צ'ירון שרי מול פאריס סן ז'רמן - כך שהוא כבר עשה זאת במסגרות אחרות והיה אחד מהגורמים להצלחה של הירוקים באירופה.

בפתיחת העונה חזיזה היה הכדורגלן הישראלי בכושר הטוב ביותר. לזכותו גם ייאמר, שהוא נעדר לתקופה ארוכה יחסית בגלל פציעה. בהתחלה היה נראה שזוהי פציעה בשריר הירך האחורי, אבל לאחר מכן התברר כי הוא גם סבל מקרע בגיד, מה שדרש ממנו הליך החלמה ארוך יותר. בעקבות זאת, חזיזה החמיץ שמונה משחקי ליגה, אבל עדיין יש לו 11 הופעות בליגת העל - והרשתות של היריבות טרם רעדו מגול או מבישול ישיר שלו. 

פרנזי פיירו ודולב חזיזה. סחפו את מכבי חיפה לליגת האלופות (רדאד ג'בארה)פרנזי פיירו ודולב חזיזה. סחפו את מכבי חיפה לליגת האלופות (רדאד ג'בארה)

"דולב חזיזה עדיין משפיע מאוד על המשחק של הקבוצה וזה רק עניין של זמן עד שגם זה יגיע", אמר גורם מקצועי שעבד עם הכוכב של הירוקים. "מעבר לזה שהוא עבר פציעה מורכבת, דולב לא שיחק באופן רציף כי הוא השלים מפתיחת העונה רק ארבעה משחקים מלאים של 90 דקות בליגה. דולב הוא שחקן שצריך רצף של משחקים כדי להיכנס לכושר המצוין שמאפיין אותו, כמו שון וייסמן לדוגמה. יש שחקנים כאלה צריכים זמן על הדשא ורצף מסוים של משחקים עד שהם מתחממים ומתחילים לספק תוצרת. זה קרה לדולב במשחקים הראשונים בליגת העל אצל מרקו בלבול וגם אצל ברק בכר בעונה הראשונה שלו".

באשר להצלחה בפתיחת העונה באירופה, הוא הדגיש: "כשדולב בא בתחילת העונה למוקדמות ליגת האלופות, זה היה אחרי מחנה אימונים אינטנסיבי ומשחקי הכנה טובים, כך שהוא כבר היה בכושר מדהים כמו כל שחקני הקבוצה, ולכן התפוצץ עם שערים ובישולים. דולב צריך את הזמן - והמספרים יבואו גם בליגת העל. הוא כבר משפיע על המשחק, גם אם זה לא נרשם בשערים או בבישולים. יש לו תרומה משמעותית שהיא הרבה מעבר לדברים האלה". 

במכבי חיפה מצפים מדולב חזיזה להוביל את הקבוצה קדימה. אחרי מה שעשה בתחילת העונה, גם אצל הקהל הציפיות ממנו רק הלכו וגדלו. אין ספק כי הוא הפך עם הזמן לאחד מהשחקנים הכי חשובים אצל ברק בכר, מה גם שהוא מאפשר לו לשחק עם כמה מערכים שונים. במשחק האחרון נגד מכבי נתניה, חזיזה פתח כשחקן שאחראי על כל האגף הימני במערך של 3:5:2, ובמחצית השנייה עבר לעמדת הקשר ההתקפי בצד שמאל במערך של 4:2:3:1. 

דולב חזיזה. "עושה מעבר למספרים" (עמרי שטיין)דולב חזיזה. "עושה מעבר למספרים" (עמרי שטיין)

אומנם בליגת האלופות חזיזה שיחק בעיקר בתפקיד הראשון וזו הייתה הצלחה מסחררת, אך במשחק האחרון בנתניה הקבוצה שטפה את המגרש ונראתה נהדר בדקות הסיום דווקא אחרי שהוא עבר שמאלה והיה מאחוריו עוד שחקן הגנה. גם למגנים שמשחקים לצידו יש השפעה על היכולת ההתקפית של חזיזה, כי אם נמצא מאחוריו מגן כמו פייר קורנו או דניאל סונדגרן הוא יכול להיות רגוע לגבי עבודות ההגנה, ואם לא זה אומר שהוא יידרש לגלות יותר אחריות ולעזור בעצירת היריב. אגב, הוא בין המצטיינים בקבוצה מבחינה הגנתית בעבודת הלחץ והחילוצים, אבל לפעמים יש לזה מחיר הרי שזה עלול לבוא גם על חשבון היכולת ההתקפית.

העונה חזיזה סיפר כי הוא נהנה מהתפקיד החדש שלו באגף הימני, אלא שמאמנו לשעבר מרקו בלבול טען כי "דולב חזיזה משחק יותר טוב באגף השמאלי, כי אז הוא יכול להיכנס לאמצע עם רגל ימין ולאיים על השער או לתת מסירה לגול. כשהוא באגף הימני, הוא יודע להרים כדורים טובים, אבל אני הייתי מעדיף שהוא יהיה בעמדה יותר התקפית בצד שמאל כדי שיסכן את היריבה". ייתכן כי זוהי גם ההתלבטות של ברק בכר בימים האחרונים, לאור מה שעשה במשחק האחרון בנתניה. 

דולב חזיזה. בלבול מעדיף אותו בשמאל (עמרי שטיין)דולב חזיזה. בלבול מעדיף אותו בשמאל (עמרי שטיין)

כך או כך, בינתיים, חזיזה מעורר עניין בקרב קבוצות אחרות מאירופה, כמו פרטיזן בלגרד בין היתר, שניסתה להפעיל עליו לחץ גלוי עם אמירות פומביות מצד אנשיה, כולל המנהל המקצועי מילוש וזורה, שהודיעו כי המועדון מעוניין לצרף אותו באופן מיידי. אלא שבמכבי חיפה סירבו להצעות וכעת הם רוצים לפתוח את החוזה של חזיזה על מנת להאריך אותו, משום שלשחקן יש חוזה לעוד עונה וחצי. המטרה של מכבי חיפה היא להבטיח את הישארותו לעוד שנים קדימה. זה גם אחד מהשחקנים שהנהלת המועדון הכי מעריכה.

הירוקים לא שוטפים את המגרש במשחקי הליגה האחרונים, אבל לא נכון להפיל את כל התוצאות האחרונות על דולב חזיזה משום שגם לשחקנים אחרים יש השפעה על התוצאות, כמובן. מכבי חיפה בנויה על לא מעט שחקנים איכותיים שיודעים לייצר מספרים אך בתקופה האחרונה הם לא מבריקים. מה שכן, זה די מוזר שכולם כבר הבקיעו ובישלו בליגת העל - ורק חזיזה עדיין לא. "חזיזה הוא שחקן שמציב לעצמו מטרות ועומד בהן", סיפרו מקורביו. "בשלוש השנים האחרונות הוא עשה קפיצת מדרגה משמעותית, ובנוסף הוא התפתח מאוד מבחינה פיזית וטכנית, וזה קרה בעקבות השגת המטרות שהוא הציב לעצמו. מבחינתו הכל כרגיל ואין שום בעיות, הוא בעונה מדהימה, והגולים והבישולים יגיעו גם בליגה".

גם בצוות המקצועי של מכבי חיפה לא נרתעים מכך ששחקן זה או אחר לא מייצר מספרים בתקופה מסוימת או במסגרת ספציפית, העיקר זה שהקבוצה תחזור להבקיע שערים ולנצח ביחד במשחק הבא. האם נגד הפועל חדרה תגיע ההתפוצצות של האלופה ושל הכוכב שלה?

חזיזה (שחר גרוס)חזיזה (שחר גרוס)
דין דוד בקריירת דוגמנות חדשה
אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */