יום שישי, 05.07.2024 שעה 14:46

צעד מהיסטוריה: מכבי ת"א ניצחה 1:3 את פונטה

הצהובים השיגו ניצחון היסטורי לקבוצה ישראלית בחצי גמר גביע האתגר עם 26:24, 21:25, 18:25, 23:25 ועשו צעד משמעותי לעבר הגמר. ספונוב ופוייר בלטו

|
שחקני מכבי תל אביב בטירוף (איציק בלניצקי)
שחקני מכבי תל אביב בטירוף (איציק בלניצקי)

מכבי יעדים תל אביב ביצעה את ההישג הגדול ביותר בכדורעף הישראלי. החבורה של גל גלילי ניצחה הערב (שלישי) 1:3 את פונטה בסטארדו בזכות התעלות ענקית, הנחילה לה את ההפסד הראשון העונה והשיגה מקדמה משמעותית לקראת הגומלין בפורטוגל. משמעות הניצחון: אם הצהובים יקחו שתי מערכות בחוץ, מקומם בגמר יהיה מובטח והם יפגשו או את פנאתייקוס או אולימפיאקוס.

הפתיחה הייתה כל כולה פורטוגלית, אבל החל מהרגע שבו היה 5:13 לאורחת, הייתה רוב הזמן רק קבוצה אחת על המגרש. אלכסנדר ספונוב, ג’אנלוקה גראצו, קווין פוייר וסלבה בצ’קלה עשו ככל העולה על רוחם בעזרתו של הליברו ג’ושוע אייזנברג. הם נכנסו פעם אחר פעם לרצף הגשות טובות שגרמו לפורטוגלים לבצע מספר דו ספרתי של טעויות במערכה השנייה והשלישית. המומנטום הצהוב, בתמיכת הקהל הנהדר שמילא את הדר יוסף ועודד ללא הפסקה, לא הפסיק כמעט לרגע.

היה מי שניסה להרוס את החגיגה. אדסון ולנסיה היה ענק עם 33 נקודות, אבל ההגנה וההתקפה התל אביבית עשו את העבודה והצליחו, בתצוגה גדולה משותפת, לגבור עליו ולנצח את המשחק. במערכה הראשונה היה זה פוייר שביצע את הקאמבק שכמעט הוביל לזכייה במערכה, לאחר מכן היה זה ספונוב עם רצף גדול של הגשות וגם גראצו עם הנחתות מעולות הובילו לניצחון, כאשר בצ’קלה השיג בעצמו שש נקודות מחסימות.

מכבי ת”א: ספונוב 20 נק’, פוייר 15 נק’, גראצו 14 נק’, בצ’קלה 10 נק’ (6 מהן בחסימות), גנדי סוקולוב 6 נק’, ארתורו איגלסיאס 2 נק’.

מכבי תל אביב בטירוף (איציק בלניצקי)מכבי תל אביב בטירוף (איציק בלניצקי)
ג'אנלוקה גראצו חוגג (איציק בלניצקי)ג'אנלוקה גראצו חוגג (איציק בלניצקי)
ארתורו איגלסיאס חוגג (איציק בלניצקי)ארתורו איגלסיאס חוגג (איציק בלניצקי)
מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

גל גלילי אמר בסיום: ״הניצחון הגדול בקריירה שלי? אולי לא חשבתי על זה האמת עד עכשיו, היה משחק מאוד קשה לעיתים חפירות, אבל הצלחנו בעיקר הודות למומנטומים של סרבים. חצי עבודה עשינו, אבל יש לנו עוד להשלים את המשימה בשבוע הבא. המערכה הראשונה? התחלנו לא טוב, זה קורה לנו לפעמים אבל אני חושב שהגבנו טוב וידענו לחזור למרות פתיחה לא מרשימה. הראנו אופי ובאמת כל הכבוד לשחקנים, משחק לא פשוט. שבוע הבא אם ננצח זה יהיה משחק גדול. תחושה שיש קבוצה חזקה והתחושה שלא סיימנו. אם נעבור את שבוע הבא אז באמת נוכל לחשוב ולדבר על התואר״. 

אוהדי מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)אוהדי מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

מערכה ראשונה: 24:26 לפונטה בסטארדו

הפורטוגלים פתחו עם שתי נקודות מהירות, אבל אלכסנדר ספונוב שם את הצהובים על לוח התוצאות. המגמה המשיכה עם שתי נקודות של אדסון ולנסיה ועוד נקודה צהובה. הצהובים המשיכו לעשות טעויות ופונטה בסטארדו עלתה ל-2:8. ולנסיה לא העביר הגשה, אבל גם בצד השני לא הצליחו להעביר את הסרב וזה 4:11. ולנסיה הצליח להשיג עוד נקודה, החמישית שלו במספר, ושתי הקבוצות ירדו לפסק זמן כשהתוצאה מורה על 5:13 לקבוצת החוץ. קווין פוייר עלה חזרה כמו מלוע של תותח והוביל את המארחת לארבע נקודות רצופות, ששלחו את הפורטוגלים לפסק זמן משלהם. ספונוב וסלבה בצ'קלה המשיכו את הקאמבק התל אביבי וזה רק 14:13 לפונטה. 

גאנלוקה גראצו מנחית (איציק בלניצקי)גאנלוקה גראצו מנחית (איציק בלניצקי)

המומנטום עבר מצד לצד, אבל יתרון נשאר בין נקודה לשתיים בצד הפורטוגלי. נוטרה עם הנחתה נהדרת קבע 16:18 לבסטארדו. ארתורו איגלסיאס פיצה על שתי נקודות שאיבד עם החזרה לגנדי סוקולוב שצמצם ל-22:20. ג’אנלוקה גראצו עם הנחתה נהדרת לאחר קבלה לא טובה של הפורטוגלים צמצמה לנקודה בלבד והם לקחו פסק זמן. ז’ואאו נולטו עם נקודה קריטית העלה שוב את ההפרש לשתי נקודות, אבל גראצו צמצם שוב. המערכה הלכה להארכה עם שוויון 24:24, אבל דאבל של גראצו העניק לפורטוגלים את נקודת המערכה והעלה אותם ליתרון.

פונטה חוגגים (איציק בלניצקי)פונטה חוגגים (איציק בלניצקי)
גל גלילי (איציק בלניצקי)גל גלילי (איציק בלניצקי)

מערכה שנייה: 21:25 למכבי ת”א

למרות שפתחה עם יתרון, מכבי לא הצליחה לממש אותו ולמזלה גם הפורטוגלים עם טעויות בהגשות וזה 6:6. חסימה נהדרת של גראצו העלתה את הצהובים לראשונה בהתמודדות ליתרון של שתי נקודות, 8:10, שאף גדל לשלוש ואילץ את נונו אברנטס לקחת פסק זמן ראשון במערכה.

אלכסנדר ספונוב וסלבה בצ'קלה חוסמים (איציק בלניצקי)אלכסנדר ספונוב וסלבה בצ'קלה חוסמים (איציק בלניצקי)
אוהדי מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)אוהדי מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

המומנטום לחלוטין היה צהוב והגיע ל-10:16 עם הדחיפה של הקהל. אדסון ולנסיה השאיר קצת חיים אצל הפורטוגלים ועלה ל-16 נקודות, אבל הצהובים לא התרגשו ועלו ל-13:20. הפער הצטמצם לקראת סיום המערכה, אבל היתרון הצהוב נותר בעינו על 19:23. שתי טעויות של הפורטוגלים העניקו לישראלים את הניצחון הראשון במערכה, 21:25.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים נקודה (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב חוגגים נקודה (איציק בלניצקי)

מערכה שלישית: 18:25 למכבי ת”א

כמו במערכה השנייה, טעות רודפת טעות מצד שתי הקבוצות ואף אחת לא הצליחה לברוח. ספונוב נחסם ואפשר לפורטוגלים להפוך את התוצאה ל-3:5. מרכוס פריירה עם הנחתה טובה פתח פער פורטוגלי יותר גדול, 5:8. ולנסיה עם הנקודה ה-20 שלו במשחק הנחית יפה, אבל פוייר עם נגיעה קלה השיב את הפער רק ל-2, 9:7. בצ’קלה עם שתי חסימות רצופות השווה ל-9:9. ריצת 0:5 בהובלתו של הישראלי שלחו את הפורטוגלים לפסק זמן כשלוח התוצאות מורה על 9:11 צהוב.

אוהדי מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)אוהדי מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

בתום הנקודה הכי גדולה עד כה במפעל, ספונוב הצליח להעביר הנחתה ולהעלות את מאזנו ל-11 נקודות, 10:12 צהוב. הגנה נהדרת של סוקולוב ואיגלסיאס העלה את היתרון הצהוב לשיא שלו במערכה הנוכחית, 11:15, ששלח את הפורטוגלים לפסק זמן שישי שלהם במשחק. ספונוב המשיך להגיש נהדר וההפרש עלה כבר ל-11:19. הטעויות של הפורטוגלים לא הפסיקו להגיע והיתרון עלה לעשר, 12:22. גלילי לקח פסק זמן אחרי ארבע נקודות רצופות של האורחת. אליעזר דורטה עם הנחתה ל-23:17, אבל שתי ניסיונות כושלים בהגשות שלא עברו את הרשת העניקו למכבי תל אביב 18:25 ויתרון במערכות.

אלכסנדר ספונוב מנחית (איציק בלניצקי)אלכסנדר ספונוב מנחית (איציק בלניצקי)

מערכה רביעית: 23:25 למכבי ת”א

לראשונה במשחק היתרון של מכבי ת”א הגיע כבר בפתיחה. ספונוב הגיש לא טוב, אבל חיפה אחר כך עם נקודה משלו בדרך ל-3:5. גראצו עבר להגיש והריץ את המומנטום עד ל-3:9, אבל טעות של ספונוב בהנחתה אפשרה לפורטוגלים לצמצם ל-5:9. פונטה המשיכה להתקרב ל-10:7 וגל גלילי ביקש פסק זמן. איגלסיאס וספונוב הביאו את מכבי למרווח ביטחון, אבל המומנטום הפורטוגלי נמשך וזה 12:14. 

גראצו וסוקולוב קופצים לחסימה (איציק בלניצקי)גראצו וסוקולוב קופצים לחסימה (איציק בלניצקי)

גראצו המשיך להיות האקס פקטור עם נקודה גדולה, אבל ולנסיה עם הנקודה ה-29 שלו לא נתן לצהובים לברוח. הפער המשיך להיות בין נקודה לשלוש, כאשר המומנטום הישראלי נמשך והיתרון עלה ל-17:20. נקודה חשובה מאוד של פוייר קירבה את מכבי לארבע נקודות מניצחון, אבל ולנסיה עם הנחתה ענקית צמצם ל-21:20. טעות ענקית שלו פתחה פער של שתי נקודות, 21:23. הלחץ בנקודת המשחק הורגש בהדר יוסף וגלילי לקח פסק זמן כשהתוצאה הורתה על 23:24, אבל גראצו חיפה על הטעות בנקודה הקודמת ועם הנחתה גדולה העניק לצהובים ניצחון היסטורי בחצי גמר גביע האתגר.

שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)
אוהדי מכבי תל אביב מאושרים (איציק בלניצקי)אוהדי מכבי תל אביב מאושרים (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */